Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Elo 21, 2019 10:20 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2016 9:30 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2743
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Uusi ketju uusille mopoille

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2016 12:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Viestit: 388
Paikkakunta: Raahen seutu
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Laitetaan nyt mainospuhe alustukseksi..

Lainaa:
KTM on julkistanut enduropyöriensä vuosimalliston 2017. Pyörät on uudistettu kauttaaltaan. Uutta on muun muassa runko ja moottori. Tiedotteen mukaan KTM-endurot ovat aiempaa kevyempiä, vahvempia ja nopeampia.
KTM korostaa offroad-imagoaan, kuten myös maailmanlaajuisia kisatuloksiaan. Vuosimallistossa 2017 on peräti 90 prosenttia uutta vuosimallistoon 2016 verrattuna. Painonpudotus on ilmeinen, jopa viisi kiloa. Massaa keskitetty, mikä on parantanut suorituskykyä ja käsiteltävyyttä.

Mallistossa ovat rekisteröitävissä olevat nelitahtiset 250 EXC-F, 350 EXC-F, 450 EXC-F ja 500 EXC-F.

Koko mallisto on varustettu uusilla WP Xplor -etuiskunvaimentimilla (48mm). Uudet moottorit ovat tehokkaampia, kevyempiä ja kompaktimman kokoisia.

Mallistoon kuuluvat myös kaksi- ja nelitahtisten pyörien Six Days -erikoisversiot.


Lähde Offroadpro

Onkos noi uudet WP:n Xplorit käytännössä näitä "vihattuja" 4CS keuloja vai onko ne 4CS:t jäämässä joksikin siirtymävaiheen harvinaisuuksia? Tämmönen harrastelija joutuu nyt kuitenkin sen pari vuotta odotetaan käytettyjen hintojen putoamista, niin alkaa ne lapsentauditkin oleen jo tiedossa :-D Eiköhän niitä jokunen mahdu tuohon 90%:iin uusia osia.. Husqvarna FE:t käytännössä identtiset väritystä lukuunottamatta?

_________________
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2016 12:58 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Viestit: 544
Paikkakunta: Raasepori
Pyörä: Suzuki DL1000 Hva TXC310 TE310 TE250
Maarala kirjoitti:
Husqvarna FE:t käytännössä identtiset väritystä lukuunottamatta?

Huskeissa linkkuperä mutta siinä ne erot taitaa sitten olla jos värejä ei lasketa.

Pitäisköhän tähän megaketjuun liittää myös FE-250-501 jutut?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2016 2:50 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1427
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Xplor on perinteinen yksikammiokeula.

Tuossa on aika paljon lisää juttua pyöristä: http://enduro21.com/index.php/40-genera ... ur-strokes

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2016 4:13 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 11:40 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Konnevesi
Pyörä: Made in Italy
Onkos kellään vielä ihka oikeita ajokokemuksia uusista malleista ja mistäs KTM koeajokiertueen aikataulua näkee? Pitäis melkein päästä kokeilemaan ensin uutta mallia ennenkuin viitsii tilata.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2016 5:35 pm 

Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Viestit: 345
Paikkakunta: Manse
Pyörä: 350sexcy
Keitaalle kesäretki, siellä ainakin pyydetään kokeilemaan..

https://www.facebook.com/motokeidas/pos ... 5207630638


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2016 6:34 pm 

Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 8:59 pm
Viestit: 7
Pyörä: husqvarna fe 250-14
Muutaman kilometrin kokeilu tuolla -17 350 kotarilla ja samalla ajoreissulla -15 350fe huskylla.
Ktm ei poukkoillut kivikossa ja juurakoista läheskään niin paljon kuin husky. Keula tuntui toimivan paremmin.
Rengaspaineet oli molemmissa vähän turhan kovat kivikkoon ,mutta vain huskussa sen huomasi.
Vertasin myös omaa -14 fe250 huskua nuihin. Muusit renkaissa ,joten tuntui paljon paremmalta ,eikä pomppinut kivikossa niinkuin tuo isompi husku,mutta tuo kotarin uusi keula tuntui kovilla renkaillakin paljon vakaammalta.
KTM :ssä uusi moottori vähän räväkämpi kuin fe350 huskyssa. Myöskin meluisampi.(kovat imuäänet) Toisaalta tuolla 350 huskulla jo kilometrejä takana.Iskarit tosin huollettu vastikään. Fe 250 tuntui nuiden jälkeen jo vähän laiskalta ja sillä meinasi tulla välissä kiirekin ,että pysyi nuiden isompien mukana.
Taidan kuiten ajella vielä tuolla omalla pyörällä. Oma ajokokemus vielä senverran vähäistä ,että pärjään tuolla nelikammiokeulalla.
Ei se nyt sentään niin huono ole, että sen takia pyörää pitäisi vaihtaa.
Toki sen olen säätänyt oman mieleiseksi ja tuo 350 ktm oli ihan tuliterä ,eikä siihen ollut muuta tehty kuin perussäädöt.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 22, 2016 12:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2743
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Kotarin uusien mallien koeajokiertueen aikataulu
16.8. // OULU, MUHOS // OULU ADVENTURE // 15-20 // SX + EXC
17.8. // VAASA MX-RATA // RE-MOTORS // 15-20 // SX + EXC
30.8. // ORIMATTILA MX-RATA // MOTOPALVELU // 16-20 // SX
31.8. // VESIVEHMAA, ASIKKALA // MOTOPALVELU // 14-18 // EXC
1.9. SIPOO MX-RATA // RACINGBIKE // 14-19 // SX + EXC
6.9. LIEVESTUORE MX-RATA // BIKE FORUM // 14-19 // SX + EXC
7.9. NOKIA MX-RATA // MOTOKEIDAS // 14-19 // SX
8.9. KURU ENDURO // MOTOKEIDAS // 14-19 // EXC

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 24, 2016 9:42 pm 

Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Viestit: 174
Pyörä: EXC
Tässä koitan painia aivan "pienen" pyöräkuumeen kanssa. Toivottavasti lähtee buranalla niin säästäisi monta tonnia..

Onko jollekin tullut vastaa listausta normipyörä vs sixdays? Hintaeroa niillä on listahinnossa taas se perinteinen vajaa 500€, mutta mitä sillä rahalla saa?

Tällä kertaa etupumput ovat vissiinkin samat molemmissa malleissa. Mutta mitä kaikkea kilkettä tuohon pakettiin kuuluu mukaan? Pohjapanssari? Kytkimen suoja? Etulevyn suojalle en vielä ole mitään järkeä keksinyt. Noh ensi kerralla varmaan täräytän levyn kieroksi kiveen.. Mitäs muuta? Kartanvaihtokytkin?

Tuolla vajaalla 500 mitä hintaeroa on niin varustelee helposti pyörän mieleisekseen. Nopeasti mieleen tulevat tarvittavat kilkkeet olisivat: Käsisuojat ( ei kahvoihin tuleva malli, ne kun tuntuvat osoittavan meikäläisellä liian alas kun ovat samassa suunnassa kahvojen kanssa), pohjapanssari, kytkimensuoja, rungonsuoja, TM-ketjuohjuri,syylärinsuojat. Nuo kaikki saa alle 500€ ja jää vielä mukavasti euroja asennus sekä korjaus limppariin.

Vielä kun keksisi onko seuraava pyörä 350 exc-f vai siirtyisikö 250/300 savustimeen..Parempi olisi kun unohtaisi kokonaan haaveilut ja ajelisi vanhalla tyytyväisenä :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 24, 2016 10:23 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1427
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Six-Days-mallin lisäykset/muutokset taitaa olla:

-muovinen pohjapanssari
-etuakselin päässä tappi akselin helpompaa pois ottoa varten
-koneistetut T-kappaleet
-keulassa esijännityksen säätö
-kartanvalintakytkin, jolla aktivoidaan myös luistonesto
-umpinainen takajarrulevy
-Selle Dalla Vallen satula luistamista estävillä raidoilla
-Metzeler 6-Days Extreme renkaat

Kytkimen tai jarrulevyjen suojia ei näy ainakaan Kotarin kotisivuilla.

Lukaisepa vielä tuosta kuumeen kasvattamiseksi: http://www.enduro21.com/index.php/40-ge ... exc-enduro

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 24, 2016 11:56 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1902
Pyörä: KTM
Seisontatuessa kytkin, ettei lähde käymään jalka alhaalla. Mahtaako tulla ongelmia, kun kuraantuu?

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 25, 2016 8:22 am 

Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Viestit: 174
Pyörä: EXC
VAK kirjoitti:
Seisontatuessa kytkin, ettei lähde käymään jalka alhaalla. Mahtaako tulla ongelmia, kun kuraantuu?

-ville


Tuo ainakin kuulostaa aika tyhmältä. Eli kun jalkaa ylhäällä pitävä kumilenkki hajoaa tai unohdat laittaa jalan sinne lukkoon, niin reippaammasta hypystä alas tullessa jalka heilahtaa alas ja kone sammuu. Kaipa se on tehty fiksummin.

-Toi selle dalla valle -satula on kyllä ihan huippu. Olen moisella nyt ajanut kymmenisen tuntia ja pito on kyllä aika mukava.
-Umpinainen jarrulevy myöskin ihan jees, etenkin näillä mutaisilla radoilla jossa itse pyörin.
-Kartanvaihtokytkin. Onko siitä tosissaan apua? En ole koskaan kokeillut pyörää jossa on tuo kytkin. Voisihan se ihan jees olla, mutta mahtaako sitä tulla niin paljoa kuitenkaan käytettynä. Turhana vekottimena olen pitänyt kun parempaakaan tietoa ja kokemusta ei ole.
-Luistonesto..hmm :mrgreen:

Ehkä parempi antaa nykyisessä pyörässä olla tarpeeksi kova hintapyyntö niin ei tarvi näitä pähkäillä niin paljoa :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 25, 2016 8:39 am 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1427
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
VAK kirjoitti:
Seisontatuessa kytkin, ettei lähde käymään jalka alhaalla. Mahtaako tulla ongelmia, kun kuraantuu?

-ville

On varmaankin niitä juttuja, jotka otetaan pois jo valmiiksi liikeessä. Oli sen näköinen, että olisi ensimmäisen tunnin aikana rikki metsässä.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 25, 2016 8:42 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Viestit: 388
Paikkakunta: Raahen seutu
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Eiköhän tuo kytkin ole samanlainen kuin isommissa kotareissa on ollut jo vuosia. Muistaakseni haittalevy oli ihan siellä ala-asennossa, eikä se pienestä heilumisesta virtoja katko. Joitakin antureita noista on mennyt ja powerpartsinakin tais saada sitä palikkaa, jolla sen pystyi ohittaan. Mutta itsellä ei perusmakkaranpaistossa tuon kans ollu koskaan ajossa ongelmaa, vaikka sitä kuraa oli välillä ihan riittävästi joka paikassa.

Thumbertalkissa oli "varma tieto" että keula ois uudelleen brändätty 4cs, mutta jos on perinteisempi ykskammio, niin varmaan ainakin omakohtaisesti parempi niin. Tuolta enduro21:stä en löytänyt tietoa suuntaan tai toiseen. Mielenkiinnolla kuunnellaan lisää kokemuksia näistä.

_________________
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 25, 2016 8:47 am 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1427
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Se seisontajalan anturi on niin virityksen näköinen kuin vain voi olla. Ulkonevalla pellin lärpäkkeellä oleva motti heti saappaan kolhitavissa. Ei ole ollenkaan niin suojassa kuin esim. 690:ssä. Ei sitä ole tarkoitetu paikalleen jätettäväksi.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com