KTM 790/890 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Tohtori_650
Viestit: 959
Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
Pyörä: Ktm Adventure 950
Paikkakunta: Muurame

Re: KTM 800cc parallel twin

Viesti Kirjoittaja Tohtori_650 »

Olipa hyvä ettei tarvii alkaa intoilemaan tämän asian suhteen, mopokuume on pirullinen tauti ;-)
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 800cc parallel twin

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Älä nyt, mä olen intoillut 500 Hondasta ja T7:sta jo pitkän aikaa ja saan intoilla vielä vuosia ennen kun mahdollisesti myyntiin tulevat pyörät saavuttaa käytettyinä lompakon ostokyvyn 8)
Kylätason kurapyöräilijä.
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 800cc parallel twin

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Harmi ettei esitelty vielä tuotantomallina, mutta niinhän se tuppaa menemään, että ensin tulee aina proto ja vasta vuoden päästä tuotantomalli, mitä nyt Yamaha esitteli ensin konseptimallin ja nyt proton ja vasta ensi vuonna voidaan sieläkin odottaa tuotantomallia.

Esitellyn 790 Duken 169 kg:n kuivapaino enteilisi, että 790 Adventurestakin voitaisiin odottaa kevyttä. 690 Duke on 148,5 kg ja 690 Enduro R 143 kg. 1290 Duke on 195 kg ja 1090 Adventure R 207 kg. Jos 790 Adventure menee isomman sisaruksensa tapaan, niin se voisi olla 180-185 kg luokkaa kuivana, mikä jäisi selvästi alle Tiger 800:n ja 850 GS:n. Tarkoituksella vertasin isoa Dukea 1090:iin enkä 1290 Adventure R:ään, kun isommassa on kaikki mahdollinen elektroniikka, joka varmaan tekee yhtä lailla sitä painoa kuin kone ja tämä 790 Adventure tulee varmaan olemaan vähintään yhtä riisuttu kuin 1090 R.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 800cc parallel twin

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kamera kun pyörii pyörän ympärillä niin saa paremman kuvan muotoilusta https://www.youtube.com/watch?v=Z2wZNJu7ChE
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 800cc parallel twin

Viesti Kirjoittaja Sauli »

On pakko sanoa että noista pahkoista huolimatta saattaa hyvinkin löytää tallistani paikan tuo pyörä. 1190 ärrä menee vaihdossa kevyempään.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 800cc parallel twin

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Aika näyttää tuleeko tästä SE:n manttelinperijä? https://www.youtube.com/watch?v=trXoqvMkTlI
Kylätason kurapyöräilijä.
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 800cc parallel twin

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Kun nyt vuoden sitä vielä hiovat, niin josko hioisivat samalla tankin poskia alaosasta kapeammaksi. Nyt se on alaosastaan melkein yhtä leveä kuin bokseri-GS, mikä on jo jossakin määrin anteeksiantamatonta. Muuten protossa ei ole oikein mitään silmiin pistävää puutetta. Vaijerikytkin menee lähinnä kauneusvirheestä. Hiukan tosin erikoista, että KTM luopuu tavaramerkkinään olleesta nestekytkimestä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
rajamti
Viestit: 50
Liittynyt: La Tammi 23, 2010 10:01 am
Pyörä: 1190 ADV R
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: KTM 800cc parallel twin

Viesti Kirjoittaja rajamti »

Shakedown test in spain.


https://youtu.be/qwa6Q670n_c

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: KTM 800cc parallel twin

Viesti Kirjoittaja mek »

Juttu Itävallan Motorrad Magazin -lehdessä.
http://www.motorrad-magazin.at/modellne ... nture-2019
Avatar
Tärinäjyrä
Viestit: 340
Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
Pyörä: Cube 29er
Paikkakunta: Kaenuu

Re: KTM 800cc parallel twin

Viesti Kirjoittaja Tärinäjyrä »

Uutta kuvaa... mutta onko vuodenkaan päästä vielä tuotanto käynnissä

Ainut, että alaputki on kyllä rutussa ekan 5km jälkeen, jos vanhoja SE:n uria lähtee latoo...

Kyllä tämä näyttäisi siltä, että suo, kura ja tunturi kutsuisi... :mrgreen:
Kuva
Tuppi nurin...
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 800cc parallel twin

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

On hankala tehdä pyörää joka sopii yhtä hyvin suomienskaan ja maailmanympäri seikkailuun tai soraralliin. Kompromisseja on tehtävä ja muodissa näyttää olevan alapuolinen putkisto, versus tuleva T7, molemmissa esikuvana on ollut rallipyörä joita porukat on vuosia vinkuneet.

Omissa ajoissa ei tuollainen haittaa, viime kesä mentiin alaputkistolla ilman pohjapanssaria eikä ainuttakaan kosketusta tullut :)
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
ramirin
Viestit: 1341
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 800cc parallel twin

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Olikos tuosta mitään speksejä joustojen pituuden ja maavaran / istuinkorkeuden suhteen?
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 800cc parallel twin

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Pyörää ei ole vielä julkaistu, niin ei ole kuin arvauksia spekseistä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
timo
Viestit: 3016
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: KTM 800cc parallel twin

Viesti Kirjoittaja timo »

Sain eläytyä hieman siihen miltä 790 Adve saattaisi tuntua ajamalla 790 Dukella.
Sillä kyllähän LC8-koneinen Dukekin muistuttaa jollakin tapaa pitkäkoipisia sisariaan.
790 Duke, siis katukumeilla ja pikitiellä oli kyllä todella nykyaikaisen tuntuinen ja erittäin kiukkuinen peli. Niin mukava räppäillä crossisaappaan kärki asfalttia raapien, että kotiin palatessa tuolla vanhalla uskollisella oli pakko koluta kaikki mahdolliset polun pohjat ja kivikot karistaakseni "vääränlaiset" ajatukset päästäni :mrgreen:
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 800cc parallel twin

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Itsekin tuli moottoria koestettua duken muodossa ja olihan semmoinen heti valmis moottori, oli välittömästi kaasukädeltä lähtevän pyynnön perään valmis viiveettömään kulkuun. Varmasti toimiva kone sorapyörään.
Oli vaan pelottavan äänekäs venttiilikoneisto ja jokin metallinen humina kuului hetkisen ajettuani, ei kuitenkaan seurannut moottorin kierroksia joten ääni lähti jostain apulaitteista, vahvistaa ajatusta etten ihan ensimmäisten joukossa ole nimeä tilauslistaan laittamassa, jos odottelisi ensin lastentaudit pois ja sitten hankkisi itselleen 790 adventuren.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Vastaa Viestiin