KTM 790/890 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Tohtori_650
- Viestit: 959
- Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
- Pyörä: Ktm Adventure 950
- Paikkakunta: Muurame
Re: KTM 800cc parallel twin
Olipa hyvä ettei tarvii alkaa intoilemaan tämän asian suhteen, mopokuume on pirullinen tauti
Tuomas
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 800cc parallel twin
Älä nyt, mä olen intoillut 500 Hondasta ja T7:sta jo pitkän aikaa ja saan intoilla vielä vuosia ennen kun mahdollisesti myyntiin tulevat pyörät saavuttaa käytettyinä lompakon ostokyvyn
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 800cc parallel twin
Harmi ettei esitelty vielä tuotantomallina, mutta niinhän se tuppaa menemään, että ensin tulee aina proto ja vasta vuoden päästä tuotantomalli, mitä nyt Yamaha esitteli ensin konseptimallin ja nyt proton ja vasta ensi vuonna voidaan sieläkin odottaa tuotantomallia.
Esitellyn 790 Duken 169 kg:n kuivapaino enteilisi, että 790 Adventurestakin voitaisiin odottaa kevyttä. 690 Duke on 148,5 kg ja 690 Enduro R 143 kg. 1290 Duke on 195 kg ja 1090 Adventure R 207 kg. Jos 790 Adventure menee isomman sisaruksensa tapaan, niin se voisi olla 180-185 kg luokkaa kuivana, mikä jäisi selvästi alle Tiger 800:n ja 850 GS:n. Tarkoituksella vertasin isoa Dukea 1090:iin enkä 1290 Adventure R:ään, kun isommassa on kaikki mahdollinen elektroniikka, joka varmaan tekee yhtä lailla sitä painoa kuin kone ja tämä 790 Adventure tulee varmaan olemaan vähintään yhtä riisuttu kuin 1090 R.
Esitellyn 790 Duken 169 kg:n kuivapaino enteilisi, että 790 Adventurestakin voitaisiin odottaa kevyttä. 690 Duke on 148,5 kg ja 690 Enduro R 143 kg. 1290 Duke on 195 kg ja 1090 Adventure R 207 kg. Jos 790 Adventure menee isomman sisaruksensa tapaan, niin se voisi olla 180-185 kg luokkaa kuivana, mikä jäisi selvästi alle Tiger 800:n ja 850 GS:n. Tarkoituksella vertasin isoa Dukea 1090:iin enkä 1290 Adventure R:ään, kun isommassa on kaikki mahdollinen elektroniikka, joka varmaan tekee yhtä lailla sitä painoa kuin kone ja tämä 790 Adventure tulee varmaan olemaan vähintään yhtä riisuttu kuin 1090 R.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 800cc parallel twin
Kamera kun pyörii pyörän ympärillä niin saa paremman kuvan muotoilusta https://www.youtube.com/watch?v=Z2wZNJu7ChE
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM 800cc parallel twin
On pakko sanoa että noista pahkoista huolimatta saattaa hyvinkin löytää tallistani paikan tuo pyörä. 1190 ärrä menee vaihdossa kevyempään.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 800cc parallel twin
Aika näyttää tuleeko tästä SE:n manttelinperijä? https://www.youtube.com/watch?v=trXoqvMkTlI
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 800cc parallel twin
Kun nyt vuoden sitä vielä hiovat, niin josko hioisivat samalla tankin poskia alaosasta kapeammaksi. Nyt se on alaosastaan melkein yhtä leveä kuin bokseri-GS, mikä on jo jossakin määrin anteeksiantamatonta. Muuten protossa ei ole oikein mitään silmiin pistävää puutetta. Vaijerikytkin menee lähinnä kauneusvirheestä. Hiukan tosin erikoista, että KTM luopuu tavaramerkkinään olleesta nestekytkimestä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: La Tammi 23, 2010 10:01 am
- Pyörä: 1190 ADV R
- Paikkakunta: Kymenlaakso
Re: KTM 800cc parallel twin
Shakedown test in spain.
https://youtu.be/qwa6Q670n_c
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
https://youtu.be/qwa6Q670n_c
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Re: KTM 800cc parallel twin
Juttu Itävallan Motorrad Magazin -lehdessä.
http://www.motorrad-magazin.at/modellne ... nture-2019
http://www.motorrad-magazin.at/modellne ... nture-2019
- Tärinäjyrä
- Viestit: 340
- Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
- Pyörä: Cube 29er
- Paikkakunta: Kaenuu
Re: KTM 800cc parallel twin
Uutta kuvaa... mutta onko vuodenkaan päästä vielä tuotanto käynnissä
Ainut, että alaputki on kyllä rutussa ekan 5km jälkeen, jos vanhoja SE:n uria lähtee latoo...
Kyllä tämä näyttäisi siltä, että suo, kura ja tunturi kutsuisi...
Ainut, että alaputki on kyllä rutussa ekan 5km jälkeen, jos vanhoja SE:n uria lähtee latoo...
Kyllä tämä näyttäisi siltä, että suo, kura ja tunturi kutsuisi...
Tuppi nurin...
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 800cc parallel twin
On hankala tehdä pyörää joka sopii yhtä hyvin suomienskaan ja maailmanympäri seikkailuun tai soraralliin. Kompromisseja on tehtävä ja muodissa näyttää olevan alapuolinen putkisto, versus tuleva T7, molemmissa esikuvana on ollut rallipyörä joita porukat on vuosia vinkuneet.
Omissa ajoissa ei tuollainen haittaa, viime kesä mentiin alaputkistolla ilman pohjapanssaria eikä ainuttakaan kosketusta tullut
Omissa ajoissa ei tuollainen haittaa, viime kesä mentiin alaputkistolla ilman pohjapanssaria eikä ainuttakaan kosketusta tullut
Kylätason kurapyöräilijä.
- ramirin
- Viestit: 1341
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 800cc parallel twin
Olikos tuosta mitään speksejä joustojen pituuden ja maavaran / istuinkorkeuden suhteen?
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 800cc parallel twin
Pyörää ei ole vielä julkaistu, niin ei ole kuin arvauksia spekseistä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM 800cc parallel twin
Sain eläytyä hieman siihen miltä 790 Adve saattaisi tuntua ajamalla 790 Dukella.
Sillä kyllähän LC8-koneinen Dukekin muistuttaa jollakin tapaa pitkäkoipisia sisariaan.
790 Duke, siis katukumeilla ja pikitiellä oli kyllä todella nykyaikaisen tuntuinen ja erittäin kiukkuinen peli. Niin mukava räppäillä crossisaappaan kärki asfalttia raapien, että kotiin palatessa tuolla vanhalla uskollisella oli pakko koluta kaikki mahdolliset polun pohjat ja kivikot karistaakseni "vääränlaiset" ajatukset päästäni
Sillä kyllähän LC8-koneinen Dukekin muistuttaa jollakin tapaa pitkäkoipisia sisariaan.
790 Duke, siis katukumeilla ja pikitiellä oli kyllä todella nykyaikaisen tuntuinen ja erittäin kiukkuinen peli. Niin mukava räppäillä crossisaappaan kärki asfalttia raapien, että kotiin palatessa tuolla vanhalla uskollisella oli pakko koluta kaikki mahdolliset polun pohjat ja kivikot karistaakseni "vääränlaiset" ajatukset päästäni
Re: KTM 800cc parallel twin
Itsekin tuli moottoria koestettua duken muodossa ja olihan semmoinen heti valmis moottori, oli välittömästi kaasukädeltä lähtevän pyynnön perään valmis viiveettömään kulkuun. Varmasti toimiva kone sorapyörään.
Oli vaan pelottavan äänekäs venttiilikoneisto ja jokin metallinen humina kuului hetkisen ajettuani, ei kuitenkaan seurannut moottorin kierroksia joten ääni lähti jostain apulaitteista, vahvistaa ajatusta etten ihan ensimmäisten joukossa ole nimeä tilauslistaan laittamassa, jos odottelisi ensin lastentaudit pois ja sitten hankkisi itselleen 790 adventuren.
Oli vaan pelottavan äänekäs venttiilikoneisto ja jokin metallinen humina kuului hetkisen ajettuani, ei kuitenkaan seurannut moottorin kierroksia joten ääni lähti jostain apulaitteista, vahvistaa ajatusta etten ihan ensimmäisten joukossa ole nimeä tilauslistaan laittamassa, jos odottelisi ensin lastentaudit pois ja sitten hankkisi itselleen 790 adventuren.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>