KTM 790/890 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 790/890 Adventure
Täytyy jatkaa nyt tätä omaa aikasempaa juttua sen verran että otin nyt eturenkaan irti ja levyt pois, ja mittailin heittokellolla niitä navassa olevia levyn kiinnityspintoja. Kyllä se niin on että napa on koneistettu vituilles, eikä levyissä mitään vikaa ole. Ymmärrän kyllä että takuuaika mennyt umpeen, mutta eikö maahantuojalla ole mitään vastuuta tämmösestä??? Aivan selkeä tekovika ollut alusta asti....
[/quote]
Tuo on aika helppo vika korjata, superdukessa oli samaa vikaa ja sorvissa vaan kevyt lastu pinnasta, problem solved.
[/quote]
Tuo on aika helppo vika korjata, superdukessa oli samaa vikaa ja sorvissa vaan kevyt lastu pinnasta, problem solved.
Re: KTM 790/890 Adventure
https://www.google.com/search?q=brake+d ... bb7VRc_hwA
Ei ole napatehdas , mutta eiköhän senkin tuotanto tuon näköistä ole
Ei ole napatehdas , mutta eiköhän senkin tuotanto tuon näköistä ole
Taas lähti mopo käsistä
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Pe Joulu 04, 2020 2:59 pm
- Pyörä: Yamaha T7
Re: KTM 790/890 Adventure
Hei,
Uusi 790 adventure alkanut kiinnostamaan siinä määrin, että vaihtoa Tenere 700 tilalle on spostilla kyselty jälleenmyyjiltä.
Miten tämä Kiinasssa valmistus/kasaus, uhka vai mahdollisuus?
Hinta aika houkutteleva ja Tenereen verattuna n. 20 heppaa lisää tehoa…
En ole Kotaria päässyt koskaan testaamaan niin miten teillä ketkä näitä molempia olette ajaneet, minkälaiset kokemukset näitä kahta verraten?
Uusi 790 adventure alkanut kiinnostamaan siinä määrin, että vaihtoa Tenere 700 tilalle on spostilla kyselty jälleenmyyjiltä.
Miten tämä Kiinasssa valmistus/kasaus, uhka vai mahdollisuus?
Hinta aika houkutteleva ja Tenereen verattuna n. 20 heppaa lisää tehoa…
En ole Kotaria päässyt koskaan testaamaan niin miten teillä ketkä näitä molempia olette ajaneet, minkälaiset kokemukset näitä kahta verraten?
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: KTM 790/890 Adventure
En ole Ärrättömiä 790/890:jä ajanut joten en ota iskareihin kantaa tässä. Koneiden osalta Tennari on tosi miellyttävä tyhjäkäynnin lähellä tarkempaa ajoa pyöritellessä, Kotarien moottorinohjaukset tai ehkä pyörivän massan vähyys tekee niistä kulmikkaampia jota vaijerikytkimen vähän vaeltava tuntuma sitten korostaa. Tehoerosta ei pääse mihinkään, tietty 790 vaatii enemmän kierroksia että eroa alkaa tulla Jamppiin mutta eipä se 30hp jää huomaamatta.
Isoin ero ehkä on se yläpainoinen fiilis Jampissa, se on työläämpi ja kömpelömmän tuntuinen ajaa kuin Kotarit. Jos rumasti sanon, se on minun makuun jopa Bemaria kankeamman oloinen ja se mielestäni johtuu pääosin painopisteestä ja osin siitä että se stonga on niin helkkarin ylhäällä. Eli odotusarvoisesti vaivattomampaa ajoa jo lisää tehoa mutta ihan nollavauhtikikkailussa menee hetki koneeseen totutellessa.
Isoin ero ehkä on se yläpainoinen fiilis Jampissa, se on työläämpi ja kömpelömmän tuntuinen ajaa kuin Kotarit. Jos rumasti sanon, se on minun makuun jopa Bemaria kankeamman oloinen ja se mielestäni johtuu pääosin painopisteestä ja osin siitä että se stonga on niin helkkarin ylhäällä. Eli odotusarvoisesti vaivattomampaa ajoa jo lisää tehoa mutta ihan nollavauhtikikkailussa menee hetki koneeseen totutellessa.
Re: KTM 790/890 Adventure
Mielestäni näissä uusissa Kiinassa kasatuissa 790:ssa ei ole täysin sama moottori mikä oli originaalissa Itävallan 790:ssa. On lisätty pyöriviä massoja, jolloin sitä alakierrosruntua on enempi. Näin ainakin myyntipuheissa lukee. Itävallassa kasattu 890, ei kyllä ole huono hitaassakaan ajossa + keskialueen veto on koukuttavaa. Jousituksesta on paha sanoa, WP apex niissä (CF Moto) 790:ssa taitaa olla.
https://www.ktm.com/en-gb/models/travel ... e2023.html
https://www.ktm.com/en-gb/models/travel ... e2023.html
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Re: KTM 790/890 Adventure
Teneressä ohjaustanko tuntuu olevan jotenkin "kaukana"skuikka kirjoitti: ↑Pe Maalis 24, 2023 1:20 pm Jos rumasti sanon, se on minun makuun jopa Bemaria kankeamman oloinen ja se mielestäni johtuu pääosin painopisteestä ja osin siitä että se stonga on niin helkkarin ylhäällä. Eli odotusarvoisesti vaivattomampaa ajoa jo lisää tehoa mutta ihan nollavauhtikikkailussa menee hetki koneeseen totutellessa.
Ihan kuin ajaisi autolla takapenkiltä kun istualtaan ajaa, itsellä tuntui ettei käsissä riittänyt pituus ohjastamaan.
Moottori on kyllä mukavan tärinätön ja leppoisa.
Re: KTM 790/890 Adventure
Moi
Mitä hinta luokkaa olette saaneet vakuutuksia tähän pyörä sektoriin ja mistä yhtiöstä.
Mitä hinta luokkaa olette saaneet vakuutuksia tähän pyörä sektoriin ja mistä yhtiöstä.
Re: KTM 790/890 Adventure
Lähitapiola, täyskasko ja liikennevakuutus, 1617€ > bonus 70% > 636€ vuodessa hintaa.
(IF tarjosi kilpailutuksessa täydellä kaskolla veret seisauttavan hinnan, 2330€.)
(IF tarjosi kilpailutuksessa täydellä kaskolla veret seisauttavan hinnan, 2330€.)
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su Huhti 28, 2013 9:17 pm
- Pyörä: pv suzna , 890 Adv
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM 790/890 Adventure
Kävin laskeen saman Lähitapiolassa, bonus 70%. Täyskasko ja liikenne 830€ /vuosi
Näissä ilmeisesti vaikuttaa postinumero ja vakuuttajan ikä?
Mistään ei taida löytyä enää seisonta-ajallisia vakuutuksia?
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 790/890 Adventure
790 Adventure R on tekemässä paluuta vastaavasti Kiinassa valmistettuna kuten 790 Adve.
https://www.cycleworld.com/motorcycle-n ... r-returns/
https://www.cycleworld.com/motorcycle-n ... r-returns/
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM 790/890 Adventure
Rengaskeskustelua on monesti hankalaa, mutta vähän täytyy yrittää. Nyt kun on tämä pula-aika, saatavuus huonoa ja hinnat korkeita - niin millaisia suosituksia on soratie ja siitä pienemmille poluille 890 ADV R:ään tubeleksena? Minimissään about joku 30/70 ja siitä järeämmät.
Re: KTM 790/890 Adventure
Takana oli viimeksi TKC 70 rocks,
Neutraali käytöksinen ja kulutusta kestävä.
Eteen mikä vaan hiukankin miellyttää.
Neutraali käytöksinen ja kulutusta kestävä.
Eteen mikä vaan hiukankin miellyttää.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 790/890 Adventure
Miten olisi Motoz Desert HT tai Rallz? Molempia saa tubeleksena.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14