KTM 790/890 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 790/890 Adventure
Sekoitin sitten Bemareihin. Mielenkiintoinen hinnoittelumalli joka tapauksessa.
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 790/890 Adventure
Ja eikös tää Kiinan moottori koskenut vaan rivi-kakkosia?
Boxerit taidetaan tehdä Saksassa, ei tästä varmuutta.
Kiina on siinäkin mielessä hankala arvioida, sieltä tulee
ihan huippulaatua ja sit totaali skeidaa.
Mulla on myös Intiassa tehty pyörä ja on erittäin hyvin tehty.
Boxerit taidetaan tehdä Saksassa, ei tästä varmuutta.
Kiina on siinäkin mielessä hankala arvioida, sieltä tulee
ihan huippulaatua ja sit totaali skeidaa.
Mulla on myös Intiassa tehty pyörä ja on erittäin hyvin tehty.
jv
- kimbyyri
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
- Pyörä: 1200gs lc
- Paikkakunta: Los Hollolakses
Re: KTM 790/890 Adventure
Pallisti kirjoitti:Sekoitin sitten Bemareihin. Mielenkiintoinen hinnoittelumalli joka tapauksessa.
Hei! Nyt tarkkana siellä!Ariel kirjoitti:Ja eikös tää Kiinan moottori koskenut vaan rivi-kakkosia?
Boxerit taidetaan tehdä Saksassa, ei tästä varmuutta.
Kiina on siinäkin mielessä hankala arvioida, sieltä tulee
ihan huippulaatua ja sit totaali skeidaa.
Mulla on myös Intiassa tehty pyörä ja on erittäin hyvin tehty.
ktv org
Re: KTM 790/890 Adventure
Moi
Saako 790/890 korkeampaa plexiä. Onko kukaan kaivannut.
Saako 790/890 korkeampaa plexiä. Onko kukaan kaivannut.
Re: KTM 790/890 Adventure
vakiona on siis R-mallin pienempi ja ei-R-mallin korkeampi
Tarvikevalmistajilta löytyy esim.
Givi: 3 eri mallia
https://www.givi.it/my-motorcycle/bike/ ... ure-19--20
Huom. itse lasin lisäksi pitää tilata kiinnikkeet
Jos ei oo lähikaupan valikoimissa niin esim carpimoto toimittaa
Puigilta löytyy kahta mallia
https://puig.tv/en/bybike/ktm_890-adventure_2021
varmaan monia muitakin valmistajia on
suosittelen myös opiskelemaan olisko pelkkä lisälippa oikotie onneen, esim.
https://www.storm-motor.fi/yleisosat-ja ... -katelasi/
Tarvikevalmistajilta löytyy esim.
Givi: 3 eri mallia
https://www.givi.it/my-motorcycle/bike/ ... ure-19--20
Huom. itse lasin lisäksi pitää tilata kiinnikkeet
Jos ei oo lähikaupan valikoimissa niin esim carpimoto toimittaa
Puigilta löytyy kahta mallia
https://puig.tv/en/bybike/ktm_890-adventure_2021
varmaan monia muitakin valmistajia on
suosittelen myös opiskelemaan olisko pelkkä lisälippa oikotie onneen, esim.
https://www.storm-motor.fi/yleisosat-ja ... -katelasi/
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Re: KTM 790/890 Adventure
Mulla henk koht auttoi se lisälippa alkuperäisen päälle. Löytyi jostain halvalla semmonen ettei tarvinnu reikiäkään porata vaan puristuu siihen visiirin yläreunaan kiinni.
Toisaalta se tuo painoa visiirin yläreunaan, mikä jo muutenkin väpättää ja tärisee. Onkohan tämmöseen olemassa jotain valmiita palikoita sen etumaskin tukevoittamiseen?
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su Elo 25, 2019 10:41 pm
- Pyörä: Ktm 890 adv R, Hva fe 350
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: KTM 790/890 Adventure
Minulla on samoin pieni Mra:n lisälippa R:n lasiin puristamalla kiinnitettynä. Toimii ihan hyvin, kun vaan on melko pystyssä kulmassa.
Värinän poistoon laitoin kokeeksi isomman prikan kiinnityspultin alle. Nyt pultin laippa painaa lasia kireälle. Normisti pultin "olkapää" pohjaa ennenkuin lasi kiristyy.
174 cm pitkänä kuskina pidän lisälipalla lasia yleensä matalammassa kiinnityskolossa.
Värinän poistoon laitoin kokeeksi isomman prikan kiinnityspultin alle. Nyt pultin laippa painaa lasia kireälle. Normisti pultin "olkapää" pohjaa ennenkuin lasi kiristyy.
174 cm pitkänä kuskina pidän lisälipalla lasia yleensä matalammassa kiinnityskolossa.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su Huhti 28, 2013 9:17 pm
- Pyörä: pv suzna , 890 Adv
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM 790/890 Adventure
Millaisia kokemuksia foorumilaisilla cooberista? ja/tai powercommander6.sta?
https://www.coober.eu/product/ktm-890-adv-lm-ecu/
Vakiona 890.n kaasu on mielestäni hieman tunnoton. Pääasiassa pelaa ok, mutta välillä miettii ja rykii. Pienemmissä vauhdeissa sais olla parempi tuntumá kaasussa. Isommilla avauksilla on/off kerroin kyllä toimii ja hauskaa piisaa.
Tuossa cooberissa lupailevat parempaa kaasuun vastaavuutta "improved 0-1/2 throttle performance and better throttle response" onko kokemuksia , millaiseksi kaasuunvastaavuus muuttuu ilman cooberia vs cooberin kanssa?
https://www.rottweilerperformance.com/d ... adventure/
https://www.coober.eu/product/ktm-890-adv-lm-ecu/
Vakiona 890.n kaasu on mielestäni hieman tunnoton. Pääasiassa pelaa ok, mutta välillä miettii ja rykii. Pienemmissä vauhdeissa sais olla parempi tuntumá kaasussa. Isommilla avauksilla on/off kerroin kyllä toimii ja hauskaa piisaa.
Tuossa cooberissa lupailevat parempaa kaasuun vastaavuutta "improved 0-1/2 throttle performance and better throttle response" onko kokemuksia , millaiseksi kaasuunvastaavuus muuttuu ilman cooberia vs cooberin kanssa?
https://www.rottweilerperformance.com/d ... adventure/
Re: KTM 790/890 Adventure
Perkules, huomenna pitäis hakea uusi 890 ärrä talliin, lopputalvi voi tuntua pitkältä.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Re: KTM 790/890 Adventure
Kiitoksia. Eilen rakentelin sampan tabletille paikan navitelineeseen. Korkean satulan jätin vanhasta pyörästä. Laukkusysteemi mietinnässä, menossa pehmeiden suuntaan. Nomadin valmistamat raudat pehmeille laukuille, näyttäytyy omiin silmiin aika tasapainoisilta.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Re: KTM 790/890 Adventure
Sopiiko kysyä miksi vaihdoit 21 -> 23? Oliko 21 jo hyvin sisäänajettu?
690 Enduro R -12
Re: KTM 790/890 Adventure
Sopii, ehdin -21:een rullata jo sen 24 tonnia mittariin, niin se oli sopiva kohta vaihtaa. Ehkä jos ei olis tullu faceliftiä, olisin saattanu kesän vielä rullata.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Re: KTM 790/890 Adventure
Täytyy jatkaa nyt tätä omaa aikasempaa juttua sen verran että otin nyt eturenkaan irti ja levyt pois, ja mittailin heittokellolla niitä navassa olevia levyn kiinnityspintoja. Kyllä se niin on että napa on koneistettu vituilles, eikä levyissä mitään vikaa ole. Ymmärrän kyllä että takuuaika mennyt umpeen, mutta eikö maahantuojalla ole mitään vastuuta tämmösestä??? Aivan selkeä tekovika ollut alusta asti....am77 kirjoitti: ↑Ma Loka 03, 2022 4:55 pmReklamoin tästä liikkeeseen josta pyörän ostin ja ehdottivat että vien korjaamolle levyjen vaihtoon ja lasku heille, tai 500 euroa lapaan hyvitystä. Päädyin ottamaan rahat, ja tutkailen talven aikana ite ton etuvanteen keskiön ja mietin levyjen vaihtoa sit sen jälkeen.
Uutena ominaisuutena ny ilmaantunu jäähdytysnesteen vuotoa..
Re: KTM 790/890 Adventure
Myyjän ( mikäli toimii ammattimaisesti ) virhevastuu ei katkea takuun päättymiseen.
Mikäli pyörä on ostettu liikkeestä, niin yhteys ensin sinne ja vaatimus vian korjaamisesta. Kuluttajakaupassa kuluttajaneuvoja tai riitalautakunta voivat ottaa asian käsittelyyn, mikäli liike ei kanna vastuutaan.
Maahantuojaa tai valmistajaa eivät suomalaiset kuluttajariitaviranomaiset uskalla vaivata, vaan myyjäliike vastaa käytännössä kaikesta niin kauan kuin mitä vikaantuneen tuotteen yleinen kestoikä edellyttää.
Navan pitäisi kestää koko pyörän käyttöiän.
Yksityiseltä ostettuna kannattaa kysyä asiaa maahantuojalta, mutta ellei se ole halukas tarjoamaan uutta osaa, niin kannattaa kaivaa omaa lompakkoa ja jatkaa ajamista.
Mikäli pyörä on ostettu liikkeestä, niin yhteys ensin sinne ja vaatimus vian korjaamisesta. Kuluttajakaupassa kuluttajaneuvoja tai riitalautakunta voivat ottaa asian käsittelyyn, mikäli liike ei kanna vastuutaan.
Maahantuojaa tai valmistajaa eivät suomalaiset kuluttajariitaviranomaiset uskalla vaivata, vaan myyjäliike vastaa käytännössä kaikesta niin kauan kuin mitä vikaantuneen tuotteen yleinen kestoikä edellyttää.
Navan pitäisi kestää koko pyörän käyttöiän.
Yksityiseltä ostettuna kannattaa kysyä asiaa maahantuojalta, mutta ellei se ole halukas tarjoamaan uutta osaa, niin kannattaa kaivaa omaa lompakkoa ja jatkaa ajamista.