KTM 790/890 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Äärimmäisen hienon kuvamanipulaation tein, samsung tabletti paikoillaan:

https://photos.app.goo.gl/T57FdbUcrvZG1pqMA
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
am77
Viestit: 6
Liittynyt: Su Elo 07, 2022 2:32 am
Pyörä: KTM 790 adventure

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja am77 »

am77 kirjoitti: Ma Elo 15, 2022 9:26 pm Tuli nyt hommattua -19 vuoden 790s. Etujarru pumppaa. Sen verran guuglannu tätä et taitaa olla aika yleinen ongelma. Mitä tämän kans ny pitäis tehdä...?
Reklamoin tästä liikkeeseen josta pyörän ostin ja ehdottivat että vien korjaamolle levyjen vaihtoon ja lasku heille, tai 500 euroa lapaan hyvitystä. Päädyin ottamaan rahat, ja tutkailen talven aikana ite ton etuvanteen keskiön ja mietin levyjen vaihtoa sit sen jälkeen.

Uutena ominaisuutena ny ilmaantunu jäähdytysnesteen vuotoa..
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

am77 kirjoitti: Ma Loka 03, 2022 4:55 pm
am77 kirjoitti: Ma Elo 15, 2022 9:26 pm Tuli nyt hommattua -19 vuoden 790s. Etujarru pumppaa. Sen verran guuglannu tätä et taitaa olla aika yleinen ongelma. Mitä tämän kans ny pitäis tehdä...?
Reklamoin tästä liikkeeseen josta pyörän ostin ja ehdottivat että vien korjaamolle levyjen vaihtoon ja lasku heille, tai 500 euroa lapaan hyvitystä. Päädyin ottamaan rahat, ja tutkailen talven aikana ite ton etuvanteen keskiön ja mietin levyjen vaihtoa sit sen jälkeen.

Uutena ominaisuutena ny ilmaantunu jäähdytysnesteen vuotoa..
Ihan hyvä diili jarruille. Kävisin läpi jäähdytysletkujen liittimet, omastani 790 sekä 890, jouduin ne kiristämään, ku vuotivat liian löysäksi jätettynä.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

am77 kirjoitti: Ma Loka 03, 2022 4:55 pm Uutena ominaisuutena ny ilmaantunu jäähdytysnesteen vuotoa..
Jo yllä mainitty kiristys auttaa ja jos haluaa mielenrauhaa, niin vaihtaa samalla paremmat klemmarit (4kpl), ne vakiot on aika rimpulat.
Mika TA-91
Tane
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2018 11:52 pm
Pyörä: KTM 790 Adventure R
Paikkakunta: Kempele

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Tane »

Tervehdyksiä,

Tuli vaihdettua "uskollinen" 990 Adv uudenpaan painokseen, eli 790 Adv R versioon. Sen mitä vielä ehtinyt rälläämään, niin onhan tekniikka 10+ vuodessa ottanut pari askelta eteenpäin. Menee hetkittäin jopa liian helpoksi :P
Anyaway, nyt talven ratoksi ajattelin roplata pyörän jo tunnistettuja heikkouksia paremmalle tasolle, niin tuosta takaiskarin kuumenemisen takia hajomisista heräsi kysymys. Pikaisella haulla en löytänyt pohjolan perukoilta tapauksia aiheesta. Onko meillä lämpötilat täällä sopivasti viileämmät jolloin näitä ei ole niin paljoa täällä esiintynyt? Tuo 100€ pelti ei ole edes kaikkia tapauksia tuntunut pelastavan, joten onkohan täällä ihan turha lärpäke?
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

En oo kuullu että täällä olis lämmöntakia takaiskareita menny. 100€ saa jotain muuta tarpeellisempaa.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Tane kirjoitti: Pe Marras 04, 2022 4:38 pm Tuo 100€ pelti ei ole edes kaikkia tapauksia tuntunut pelastavan, joten onkohan täällä ihan turha lärpäke?
Samaa mieltä edellisen kanssa käytä 100€ muuhun.

Tässä hyvää luettavaa: https://790adventure.net/
Mika TA-91
Avatar
TomppaV
Viestit: 732
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Sauli kirjoitti: Su Elo 28, 2022 10:59 am
wilipedia kirjoitti: Su Elo 28, 2022 9:14 am
Sauli kirjoitti: Ke Elo 17, 2022 6:33 am äänekäs nokkaketju ja selvisi että kanteen ei oo menny tarpeeksi öljyä ja nokat sekä keinut ym pitää vaihtaa ja selvittää juurisyy miksei öljy oo kiertäny. 2021 890 ärrä kyseessä ja matkamittarissa on +23tkm, takuu kattaa onneksi.
Miten tämä todettiin? Oliko nokissa kulumaa ja värieroja? Pitäs avata omat ja tarkistaa oman mielenrauhan vuoksi. 890R nyt ajettu 10t. Ääntähän nämä koneet pitää ihan eri tavalla kuin hundai.
Pyörä on edelleen pajalla, ei saa osia Itävallasta. Ilmeisesti valmistus on Ukrainassa ja niillä nyt muuta mietittävää, kun Saulin KTM:n nokka-akselit.
Ihan tarkkaan en tiedä kuvailla nokkien tilaa, kun en ole nähnyt ite niitä. Oli ilmeisesti väriä sekä kulumaa.
Toi LC8c on niin kompaktin kokoinen ettei ole enää energia riittänyt siihen että olis mekaaniset äänet saanu kohtuulliseksi. Taitaa olla KTM:n tavaramerkki, että suurin meteli tulee koneesta. Ei niistä äänistä sinänsä kannata olla huolissaan.
Mitenkäs tämän keissin kanssa kävi?
Taas lähti mopo käsistä
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

TomppaV kirjoitti: Su Marras 06, 2022 10:14 am
Sauli kirjoitti: Su Elo 28, 2022 10:59 am
wilipedia kirjoitti: Su Elo 28, 2022 9:14 am

Miten tämä todettiin? Oliko nokissa kulumaa ja värieroja? Pitäs avata omat ja tarkistaa oman mielenrauhan vuoksi. 890R nyt ajettu 10t. Ääntähän nämä koneet pitää ihan eri tavalla kuin hundai.
Pyörä on edelleen pajalla, ei saa osia Itävallasta. Ilmeisesti valmistus on Ukrainassa ja niillä nyt muuta mietittävää, kun Saulin KTM:n nokka-akselit.
Ihan tarkkaan en tiedä kuvailla nokkien tilaa, kun en ole nähnyt ite niitä. Oli ilmeisesti väriä sekä kulumaa.
Toi LC8c on niin kompaktin kokoinen ettei ole enää energia riittänyt siihen että olis mekaaniset äänet saanu kohtuulliseksi. Taitaa olla KTM:n tavaramerkki, että suurin meteli tulee koneesta. Ei niistä äänistä sinänsä kannata olla huolissaan.
Mitenkäs tämän keissin kanssa kävi?
Huomenta.

Pyörä käsittääkseni odottaa edelleen osia, tai siinä käsityksessä olen kun mitään ei ole kuulunut. Saa nähdä valmistuuko vanha pyörä ennenkun uudesta ennakkotilatusta 2023 version 890 ärrästä aletaan vääntää hintoja kohdilleen.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Eläin
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Eläin »

Kertynyt yhden kesän / reilun 7500 km verran kokemusta -21 -vuoden 890:stä (ei -R), ajattelin raportoida miltä peli tuntunut. Näkökulma on tavan taviksen, en mielestäni aja mitenkään mummoillen mutta en toisaalta isoa kovaakaan, taitotaso rajoittaa. Viikonloppuajot ovat sekoitusta isoa ja pienempää asfalttitietä, isoa ja pienempää soratietä. Samaa pyrin toteuttamaan myös matkaillessa mutta siinä tietysti siirtymät korostuu, yksi Lapin reissu tuli kesällä tehtyä.

Moottorihan tässä on erittäin hyvä joka kantilta katsottuna. Voimaa on niin alhaalla kuin ylhäälläkin. Alarekisterin voima tarkoittaa että ajaminen mutkaosuudella on jouhevaa, joka mutkaan ei tarvitse vaihtaa alemmas. Sitten kun suoralle kaasua kääntää pohjaan niin vauhtiakin kertyy hetkessä yllättävän paljon. Ekana sen huomaa mittaristoa vilkaisemalla; mitään tehopotkua, vikurointia tms ei tunnu. Väärinkäyttökään ts liian isolla vaihteella liian alhaalta lähtevä kiihdytys ei aiheuta koneen rykimistä. Täysin tärinätön. Erittäin sivistynyt nykyaikainen moottori siis. Vaikka en kaipaa äänekästä peliä niin voisi jopa sanoa että pikku imu- ja pakoäänten lisäys ei haittaisi yhtään.

Kytkin on kevyt ja helppokäyttöinen, voisin jopa tykätä hieman raskaammasta tuntumasta.

Kytkimen kanssa vaihtaen vaihteisto toimii herkästi. Quickshifterin kanssa alaspäin vaihdot toimivat luotettavasti. Mutta ylöspäin vaihtamisessa ollut ongelmaa. Vaihde ei ole mennyt päälle ja kone huutanut, tai välivapaita löytynyt. Joksikin aikaa jätin jopa koko keksinnön käyttämisen pois. Mutta loppukesää kohden tuo ruennut pelaamaan paremmin, tiedä sitten onko käyttämisessä tapahtunut oppimista vai onko laatikko tullut luistavammaksi. Automaatiotasolle QS:n kaa vaihtaminen ei vielä ole mennyt tai että olis luotto että joka kerta onnistuu.

Vaihteiston välitykset ovat oikein sopivat kuvattuun sekalaiseen ajoon. Kuutonen ei ole esim. 990:n tapaan selkeä ylivaihde vaan kaikki ovat tasaisesti.

Tämän mallin 195 mm joustot edessä ja takana ovat olleet mulle riittäviä, en sikäli kaipaa R-mallin korkeampaa alustaa. Ajo sujuu ja myös metsäautotiellä / tuulivoimalan huoltotiellä tuntuu että mitä kovempaa ajaa sitä enemmän pyörä omimmillaan. Mutta jos jousitus olisi säädettävissä niin ekaksi kokeilisin laittaa edestä vaimennuksia pehmeämmälle, pintakovalta tuntuu nyt. Enkä tiedä onko mielikuvaa vai todellista mutta jotenkin tulee fiilis että ei ole yhtä luotettavasti tiessä kiinni kuin ex -990 oli.

Ensiasennusrenkaat oli Avoin Trailriderit, yllättävän hyvin niilläkin pärjäsi mutta sateisella savitiellä pitoa: ei ole. Nyt alla Karoo4.

Ekalla koeajolla, ekoilla omilla ajoilla tuntui jotenkin että ohjaus on kankea ja toisaalta että pienessä nopeudessa pyörä jotenkin haukkaa sivulle. Tulkitsen että oli tottumattomuutta ohjausiskariin, matalaan painopisteeseen ja yleensä pyörän ohjausgeometriaan. Nythän tuommosta ei huomaa tai ainakaan ei haittaa ja ajo esim. asfalttimutkatiellä on luontevaa.

Tykkään kyllä matalalla olevista tankeista. Matala painopiste auttaa 180 asteen käännöissä. Myös sen huomaa että tankin täyteen tankatessa ylös ei tulekaan painoa kuten normaalisti. Mutta mitä ahtaampi / teknisempi paikka, niin sitä selvemmin tulee selväksi matalat tankit eivät ole mikään mikä muuttaa fysiikan lakeja toiseksi, kyseessä on yhä 200 kg painava laite.

Jarrut ovat tehokkaat. Tuntuma ei ole aivan yhtä tarkka kuin katu-Ducatissa mutta missäpä olisi. ABS:t ovat kehittyneet, annan sorallakin yleensä olla ihan katumoodissa ja pelaa hyvin. Lähinnä jos on normaalia pehmeämpi paikka niin saattaa yllättää.

Jarruihin liittyy ainoa tekninen murhe mitä ollut, etupää pompotti jarruttaessa. Kierot levyt, vaihdettu takuuseen.

Aerodynamiikka ei ole 790/890 vahvoja puolia. Pleksi ala-asennossa aiheutti kypärään ihme ritisevää ääntä. Yläasennossa parempi mutta ei hyvä vieläkään ja seisaaltaan ajaessa tuli turhan lähelle. Extra-lipalla parani yhä mutta rupes väpättää ja olihan tuo jo koomisen näköinenkin. Nyt on Givin alkuperäistä leveämpi pleksi yhdistettynä MRA touring-lippaan, aika hyvä nyt. Mutta mainittava että kylmä ilmavirta osuu hartioihin tavalla jota 990 ei ollut.

Satulaa joutuu kuvailemaan hieman hämmentävin sanakääntein. Se saattaa tuntua kovalta, kulmikkaalta ja kapealta mutta samaan aikaan aika hyvältä. Pidemmällä matkalla on hyvä että napakkuus ei anna periksi, mutta kyllä joku 500-600 km päivämatka rupeaa tuntumaan persuuksissa.

Peilit ovat hyvät, eivät tärise ja niistä näkee kohtuudella muutakin kuin omat hartiat.
Jalkatapit menettelee mutta olen toivonut Joulupukilta leveämpiä rally-tappeja. KTM-lämpökahvat OK, eivät mitkään paksut tumpulat.
Ohjaustangon paikan säädettävyydestä pointsit KTM:lle.

Valoista en osaa sanoa mitään, pimeitä syysajeluita ei tullut tehdyksi.

Mittaristossa pääasiat (nopeus, kierrokset, vaihde) on näytetty selkeästi mutta pienempi numerodata saisi olla hieman isommalla fontilla.
Eri asetusten muuttaminen vaatii valikoissa kahlaamista mutta niissä liikkuminen on sinällään helppoa ja loogista. Kahlaamisen tarvetta vähentää kaksi suosikkivalikkoa.
Eli esim. favourites 1:ssä mulla on ajomoodin valinta. Sinne pääsee suoraan vasemman kahvan nuoli ylöspäin -valikkopainikkeella. Siellä sitten taas nuolinäppäimellä esim. offroad -asetuksen kohdalle ja painetaan set -näppäintä. Sen jälkeen pitää kaasua vielä käyttää kiinni ennenkuin asetus muuttuu. Kohtuu helppoa kuitenkin ja voi siis tehdä lennossa. Päällä ollut moodi myös säilyy jos sammuttaa pyörän vaikka veden heiton ajaksi. Mutta se on ikävä puoli että tuossa muutettiin vasta ajomoodi. Jarrujen muuttamisen offroad:lle vaatii oman näppäilynsä. Kombot että molemmat muuttuis samalla ei ole mahdollisia.

Road on vakioasetus ja myös mulla useimmiten päällä, myös isommilla ja jopa keskikokoisilla sorateillä. Jos kaasua kääntää liikaa suhteessa pitoon, niin useimmiten takapyörä ehtii pyörähtää pikkusen ja sitten bittiaivo vähentää kaasua ja kaikki tapahtuu ilman dramatiikka. Joskun kaasun sulkeminen tapahtuu hiemän äkkinäisemmin.

Manuaalin mukaan offroad-asetuksella ei ole yhtä paljon tehoa mutta enpä ole puutetta huomannut. Myöskin kaasun vastaavuus hyvä. Sallii kivan sudittelun.

Rain -mode ei sekään ole niin kuohittu etteikö pyörä olisi ihan käyttökelpoinen. Mutta ei tätä tule koskaan käytettyä koska road / offroad -asetukset ovat niin hyviä, tarkoittaa eivät yliherkkiä.

Rally-modea kokeillut vain yksittäisiä kertoja. Kaasuun vastaaminen terävämpää mutta ei vieläkään mitään sellaista minkä hallitseminen vaatisi kisakuskin refleksit. Rally-moden eri luistoneston asetukset vielä hakusessa.

Tässähän on bluetooth ja sekä kypäräpuhelimen että kännykän pitäisi saada yhdistettyä. En ole saanut toimimaan, paritus löytää kyllä naapurin android-telkkarin muttei mun Senaa tai iphonea. Okei, Senan malli on vuosikausia vanha enkä ole päivittänyt firmwarea. Omppu on vanha sekin mutta päivitykset ajan tasalla. Myöskään KTM MyRide -appia ei löydy sovelluskaupasta. Mitä lueskelin foorumeita ei niin ei oo viime aikoina toiminu oikein kellään. Ei ole tosin kovin oleellista itselleni.

Nyt kun on päässyt vakionopeussäätimen makuun niin todettava että mulle ei enää koskaan tule matkapyörää jossa ei olisi vakkaria.

En ole mikään kova vahtaamaan bensankulutuksia mutta yksittäisiä merkintöjä tullut tehtyä.
Mainitulta Lapin reissulta; läski kuski; kulmikkaat sivulaukut ja kanoottisäkki. Tasaisesti posotellen (83 kmh keskinopeus) kulutus 4,6 l. Tankattu 357 km kohdalla, mittariston range lupasi vielä 50 km lisää.
Edelleen samalta reissulta; nopeampi osuus 103 kmh keskinopeus, alku tuosta olis ollut 80 -rajoituksella ja loput motaria. Kuiteskin 5,5 l/100, tankattu 292 km kohdalla ja 60 jäljellä.
Sekalainen ajo, ei paljoa tavaraa mukana; osin hiekkatierallia, osin maantietä; keskinopeus 76 km; kulutus 5,1 tankattu 325 km, rangea jäljellä 40 km.

Pyörän kulutusmittari l/100 km pitää hyvin paikkansa todellisuuden kanssa.
Täydeltä tankilta lähdettäessä range-näyttö näyttää aluksi vaan "> 150 km", vasta kun vajuu niin rupeaa laskemaan tarkemmin.
Bensamittari toimii vastaavasti: näyttää täyttä tankkia pitkään ja vasta puolen tankin jälkeen palkit rupeaa tippumaan. Kun mittari näyttää tyhjää niin jotain siellä vielä on mutta en ole varma paljonko.

Pikkunäppäriä säilytystiloja siellä täällä. Työkalupussukka yllättävän kattava.
Huollettavuudesta en vielä osaa sanoa mitään, mutta luulisi että helpompi kuin 990...

Joskus kuulee puhuttavan että KTM:n viimeistely tms ei ole Hondan tasoa. Pitää varmaan paikkansa mutta en kaipaa hilemaalausta tämän kaltaiseen pyörään.

Yhteenveto: ei täydellinen mutta luultavimmin paras pyörä mulle just nyt. Fiilikset osin varmaan KTM:n ansioita, osin että uudet pyörät yleisestikin aika hyviä.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Eläin kirjoitti: Ma Marras 14, 2022 12:59 am Pyörän kulutusmittari l/100 km pitää hyvin paikkansa todellisuuden kanssa.
Täydeltä tankilta lähdettäessä range-näyttö näyttää aluksi vaan "> 150 km", vasta kun vajuu niin rupeaa laskemaan tarkemmin.
Bensamittari toimii vastaavasti: näyttää täyttä tankkia pitkään ja vasta puolen tankin jälkeen palkit rupeaa tippumaan. Kun mittari näyttää tyhjää niin jotain siellä vielä on mutta en ole varma paljonko.

Pikkunäppäriä säilytystiloja siellä täällä. Työkalupussukka yllättävän kattava.
Huollettavuudesta en vielä osaa sanoa mitään, mutta luulisi että helpompi kuin 990..
Jos katsot tarkkaan, on polttoainemittarissa lukema 1/2, josta lähtee palkki tippumaan kun on ajellut suunnilleen puolitankillista täydestä. Rakenteesta ja varmasti myös kustannussyistä on mittaus vain puolitankista koska on niin monimuotoinen säiliö.
Huollot on merkittävästi helpompia, versus 990. Öljyhuoltoon ei tarvi irroittaa mitään osia, tapahtuu sivuseisontatuella. Ilmanputsari on satulan alla ja käsillä kun irroittaa 2 kpl ruuveja, eli alle minuutin homma. :)
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Avatar
Hanski T
Viestit: 572
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Eläin kirjoitti: Ma Marras 14, 2022 12:59 am Kertynyt yhden kesän / reilun 7500 km verran kokemusta -21 -vuoden 890:stä (ei -R), ajattelin raportoida miltä peli tuntunut...Yhteenveto: ei täydellinen mutta luultavimmin paras pyörä mulle just nyt. Fiilikset osin varmaan KTM:n ansioita, osin että uudet pyörät yleisestikin aika hyviä.
Kiitos postauksesta. Mukava lukea käyttäjän kokemuksia vähän pitemmältä rupeamalta. Itse olen päässyt lyhyelle koeajolle, ja siltä osin samat havainnot.
SF 1098S
MTS V4S
Eläin
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Eläin »

Sauli kirjoitti: Ma Marras 14, 2022 6:38 pm
Huollot on merkittävästi helpompia, versus 990. Öljyhuoltoon ei tarvi irroittaa mitään osia, tapahtuu sivuseisontatuella. Ilmanputsari on satulan alla ja käsillä kun irroittaa 2 kpl ruuveja, eli alle minuutin homma. :)
juurikin noin

mietityttää vaan minkälaiselle mutkalle bensatankki osaakaan itsensä vääntää kun se irrotetaan ja saako sitä enää takas paikoilleen
(terveisiä 30-luvun lukijoille täältä menneisyydestä :roll: :twisted: :lol: )
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Eläin kirjoitti: Ma Marras 14, 2022 8:11 pm mietityttää vaan minkälaiselle mutkalle bensatankki osaakaan itsensä vääntää kun se irrotetaan ja saako sitä enää takas paikoilleen
(terveisiä 30-luvun lukijoille täältä menneisyydestä :roll: :twisted: :lol: )
Se on varsin tukeva, seisoo lattialla nätisti itsekseen ja ei taivu tai notku, sekä helppo nostaa takaisin paikalleen huollon jälkeen.
Mika TA-91
Anselmi6
Viestit: 124
Liittynyt: La Elo 20, 2011 9:42 am
Pyörä: 901
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Anselmi6 »

Vastaa Viestiin