Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Joulu 10, 2019 10:47 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1199 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 80  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Yamaha Ténéré 700
ViestiLähetetty: To Heinä 11, 2019 6:27 am 

Pyörä: T7
JKon kirjoitti:
Lisäyksenä että pyörän markkinointi ennen pyörän tuloa on tehty vähän liiankin onnistuneesti mutta ehkä myös vähän liian aikaisin aloitettu..

Markkinointi alkoi joskus 4 vuotta sitten kun konseptista alkoi kuulua huhuja. Vaikka keväällä piti ostaa ihan jotain muuta niin T7:aan lopulta päädyin ja väitän että henkinen päätös on tehty jo aikoja sitten ja se vahvistui kevään aikana muita pyöriä testaillessa. Mun tapauksessa voi sanoa että pitkän ajan markkinointi oli onnistunut veto ja asiakas saatiin koukkuun, enkä usko olevani ainoa.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 11, 2019 11:55 am 

Pyörä: Tenere 700
Mitenkä mahtaa muuten nykyään mennä pyörien kanssa takuuhommat... pitääkö huollot tehdä merkkiliikkeessä esim. tiettyyn kilometrirajaan/ikään tai muuta sellaista että takuusta ei tarvitse mahdollisen ongelman esiintyessä tapella? Mulla uudesta pyörästä jotain muistikuvia viimeks vuodelta 2006 jolloinka mielestäni ei ollut takuun kannalta väliä kuka huoltaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 11, 2019 12:12 pm 

Pyörä: 500EXC
Tapella varmasti saa aina, mutta riittää että tekee huolto-ohjelman mukaan oikeilla aineilla ja osilla. Päiväykset ja kuitit talteen.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 11, 2019 3:52 pm 

En tiedä millanen järjestelmä Yamahalla on mutta KTM:ssä loppuu tehdastakuu ellei ole tehty merkkihuollossa.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 11, 2019 3:54 pm 

Koheltaja kirjoitti:
En tiedä millanen järjestelmä Yamahalla on mutta KTM:ssä loppuu tehdastakuu ellei ole tehty merkkihuollossa.

Mulla on sama muistikuva.
Edellinen kun oli ostettu uutena ja kaikki huollot teetätin Yamahalla.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 11, 2019 4:14 pm 

Pyörä: Bemari
mikaka kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:

Eikös tämä ole EU-säädösten vastaista? Vai eikö tuo EU:n ryhmäpoikkeusasetus koske myös moottoripyöriä? Asetus siis määrää, että takuu ei kuoletu kunhan on huolto-ohjelmassa on noudatettu valmistajan huolto-ohjelmaa ja sen määrittämiä varaosia. Olen ainakin itse siinä ymmärryksessä, että tuo koskee kaikkia kuluttajalle myytäviä kulkineita.

Se on sitten eri asia jos mukana on esimerkiksi valmistajan myöntämiä lisätakuita tuon 2v perustehdastakuun lisäksi. Lisätakuulle saa valmistaja asettaa haluamansa ehdot, kuten nimenomaan merkkiliikkeessä huoltaminen.

Edit. pitipä oikeen kaivella. Kyllä tuo ryhmäpoikkeusasetus koskee nimenomaan moottoriajoneuvoja, joiden piiriin moottoripyörätkin ymmärtääkseni kuuluvat. http://ec.europa.eu/competition/sectors ... ation.html

Kaiken näköistä kampittamista voi valmistaja harrastaa ( kuten esimerkiksi kieltäytyä myymästä varaosia ), mutta tuossakin tapauksessa homman voinee hoitaa ostamalla tarvittavat osat itse suoraan marmoritiskiltä. Toki jos huolto-ohjelmaan on kirjattu esimerkiksi vikakoodien luku erillisellä laitteella ja siellä moisia on makailliut, niin tuollaisessa tapauksessa on kyllä mahdollista evätä takuu jos rikkoutuminen johtuu vikakoodin ilmoittamasta kohteesta. Noita sähköisten järjestelmien lukulaitteita ei kuitenkaan joka pajalla ole.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 11, 2019 5:43 pm 

Tästä on ollut puhetta aiemminkin ja kukin voi halutessaan alkaa kiistelemään asiasta KTM:än kanssa, mä en halunut ja teetin huollot merkkipajalla. Nämä asiat vaikuttaa aivan taatusti "goodwill" käytäntöön jos jotain menee rikki käyttäjän virheestä takuun aikana tai selkä valmistusvika takuun jälkeen.

Pitää kysyä mikä on Yamahan näkemys huoltoihin. En ala seisottamaan pyörää päivääkään pitkän odottelun jälkeen kun 1000km huolto pitää tehdä ja huollosta tarjotaan ekaa aikaa 2-3 viikon päähän.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 11, 2019 7:05 pm 

Linkki säädökseen oli hyvä, täytyy tutkia se tarkemmin läpi noin yleissivistyksenkin vuoksi.

Tässä alkaa tulla näitä positiivisiakin puolia esiin hitaalle toimitukselle, nyt voi ainakin sanoa että on tulossa pyörä joka ei oo hävinnyt scootterille :mrgreen:
https://www.motopinas.com/motorcycle-ne ... rally.html

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 11, 2019 8:54 pm 

Pyörä: Ténéré 700
Se on muutenkin niin suuri ero huolloissa versus nämä tietokoneet 2 pyörällä ja vanhan liiton pirkka pyörät kuten uusi t7 vielä voisi sanoa olevan.
Toki asia tosiaan kiinnostaa itseäkin sinänsä etten ole koskaan mitään uutta takuunalaista moottoriajoneuvoa ostanut ... Ei tuon pyörän huolto pitäisi kyllä mitään rakettitiedettä olevan sinänsä, kone ei muuta kaipaa pitkään aikaan kun öljyn/suodattimen vaihdot varmaan että sitten pitäisi yamahan omaa yamalubee käyttää takuuajan ainakin ?

Edit: suuri ero ainakin hinnassa mitä olen kuullut..

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 11, 2019 10:29 pm 

Huollon hinta on ollut mun XJR1300 viime kesänä Yamaha-centerillä noin 200€
Hinta kaikkineen tarpeineen.
Kyseessä samantyylinen perus ajokki kun T7
Laaja huolto oli maksanut 400€ mutta siinä oli muistaakseni rengaskin.
Enkä osaa muihin verrata kun ei kokemusta.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Heinä 12, 2019 12:22 am 

Pyörä: Austria Twin
Hobes kirjoitti:
mikaka kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:

Eikös tämä ole EU-säädösten vastaista? Vai eikö tuo EU:n ryhmäpoikkeusasetus koske myös moottoripyöriä? Asetus siis määrää, että takuu ei kuoletu kunhan on huolto-ohjelmassa on noudatettu valmistajan huolto-ohjelmaa ja sen määrittämiä varaosia. Olen ainakin itse siinä ymmärryksessä, että tuo koskee kaikkia kuluttajalle myytäviä kulkineita.

Se on sitten eri asia jos mukana on esimerkiksi valmistajan myöntämiä lisätakuita tuon 2v perustehdastakuun lisäksi. Lisätakuulle saa valmistaja asettaa haluamansa ehdot, kuten nimenomaan merkkiliikkeessä huoltaminen.

Edit. pitipä oikeen kaivella. Kyllä tuo ryhmäpoikkeusasetus koskee nimenomaan moottoriajoneuvoja, joiden piiriin moottoripyörätkin ymmärtääkseni kuuluvat. http://ec.europa.eu/competition/sectors ... ation.html

Kaiken näköistä kampittamista voi valmistaja harrastaa ( kuten esimerkiksi kieltäytyä myymästä varaosia ), mutta tuossakin tapauksessa homman voinee hoitaa ostamalla tarvittavat osat itse suoraan marmoritiskiltä. Toki jos huolto-ohjelmaan on kirjattu esimerkiksi vikakoodien luku erillisellä laitteella ja siellä moisia on makailliut, niin tuollaisessa tapauksessa on kyllä mahdollista evätä takuu jos rikkoutuminen johtuu vikakoodin ilmoittamasta kohteesta. Noita sähköisten järjestelmien lukulaitteita ei kuitenkaan joka pajalla ole.

2010 taisi motskarit jäädä pois tuosta kyseisestä ryhmäpoikkeusasetuksesta:

"1. Tässä asetuksessa tarkoitetaan:
...
...
...
g) ”moottoriajoneuvolla” kolmella tai useammalla pyörällä varustettua itseliikkuvaa ajoneuvoa, joka on tarkoitettu käytettäväksi yleisillä teillä;"

(https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Le ... 057:FI:PDF)

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Heinä 12, 2019 10:45 am 

Pyörä: Bemari
Okei eli siis moottoripyörät eivät ole mukana tässä :o Toisin sanoen takuun osalta ollaan täysin merkkihuoltamojen armoilla :?

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Heinä 12, 2019 10:57 am 

Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Minä en muuta itse liikkuvaa yli 3 pyöräistä ajoneuvoa tiedä kuin Tesla tai ei ainakaan yhtäkkiä tule mieleen.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Heinä 12, 2019 6:09 pm 

Pyörä: Yamaha 700 Tenere
Eikös Yamahalla löydy Niken jossa on ne kolme pyörää :wink:

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Heinä 12, 2019 10:50 pm 

Varaosaluetteloa jo näköjään pääsi selaamaan ja sen räjäytyskuvia:
https://www.yamaha-motor.eu/fi/fi/servi ... catalogue/

Tämmönen myös osui googletellessa silmään moottoripyörien ryhmäpoikkeusasetuksesta, perusteluista miksi ne ei siihen kuulu ja miten tulkitaan kolmipyöräisiä:
http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/ ... 5735fi.pdf

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1199 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 80  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com