Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha Ténéré 700
Janhaman kanssa samoilla fiiliksillä laukkupolitiikasta, taidan kallistua pehmosiin laukkuihin (raudat laitan kuitenkin). Pehmeiden laukkujen valkkaus onkin uusi aluevaltaus, onneksi on talvi aikaa.
Ja sopii parahiten soolopyöräksi.
Ja sopii parahiten soolopyöräksi.
- Totti
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Yamaha Ténéré 700
Onko jollain ajovalojen säätöön jotain konstia? Tiedän kyllä mistä ne säädetään mutta miten tiedän että säätö on oikein?
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Re: Yamaha Ténéré 700
Pimeä suora tie, istumaan pyörän päälle, jos lähivalon keila katoaa horisonttiin niin ottaa vähän alas että kuvion raja osuu vielä tiehen. Minusta tämä on ainut toimiva tapa ajoneuvosta riippumatta.
Re: Yamaha Ténéré 700
Jos ei jaksa odottaa pimeää, niin parkkihallit on riittävän hämäriä. Seinää vasten säätää aleneman niin ettei häikäise vastaantulevia. Eli ensin pyörä lähelle seinää, merkaa vaikka teipillä lähivalokuvion yläreunan seinään, sitten 10 m taaksepäin. 10 cm on 1 % alenema. Lattian pitää olla suora, muuten tulee helposti virhettä. Itse olen seinää vasten säätänyt varalta 1,5 % aleneman, ja sitten pimeäajolla hoitanut hienosäädön.
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Valot on kirkkaat ja valokuvio on ihan ok kun ajaa suoraa tietä. Lyhyet on teräväreunainen leveä suorakaide ja valokuvio alkaa noin 5m päästä joten aivan pyörän edessä ei juurikaan valoa ole. Pitkät on pistemäiset ja valaisee tien leveydeltä, pitkillä kun ajaa mutkatietä niin mutkat jää pimeään katveeseen.JKon kirjoitti:Testasin mökillä valoja pimeässä, vaikutti aika tehokkailta. Onko kellään parempaa kokemusta ?
Parhaat valot mitä mulla on ollut yhdessäkään pyörässä mutta ei nämäkään täydelliset ole, sopii satunnaiseen pimeässä ajoon. Enemmän pimeässä, ja varsinkin mutkateillä tai poluilla ajavan kannattaa laittaa vähintään lyhyet lisävalot mutta ei hajottavista pitkistä haittaa ole.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Kalajoen ohi paineli kasitietä pohjoiseen punavalkonen 700 noin kahden maissa. Kaukaa jo valot pisti silmään ja sehän oli aika kookkaan näkönen pyörä. Kuski selvästi fiiliksissä kun siihen malliin keinutteli puolelta toiselle
Pikkasen ahisti katella kortittomana ikkunasta
Pikkasen ahisti katella kortittomana ikkunasta
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Jotain tuollaista on käynyt mielessä mutta kilpi suoraan takavalon alle. Pitää laittaa toi alapala tilaukseen ettei tarvii puukottaa orkkista: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... dey1GCPyGg
Ei varmaan mene kovin kauaa että alkaa saamaan valmista tail tidyä, ehkä alapalan kanssa. Saatan tehdä tuon vasta keväällä, kuten muutaman muunkin jutun koska siihen mennessä on varmaan jos optio osaa tarjolla.
Ei varmaan mene kovin kauaa että alkaa saamaan valmista tail tidyä, ehkä alapalan kanssa. Saatan tehdä tuon vasta keväällä, kuten muutaman muunkin jutun koska siihen mennessä on varmaan jos optio osaa tarjolla.
Viimeksi muokannut Koheltaja, Su Elo 18, 2019 8:32 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Eilen ajelin kolmannen lenkin ja tykkään pyörästä valtavasti. Penkin kovuus vielä hieman arveluttaa, se vaatinee päivän/päivien turneen (kuinka ikävää ) ja jalkatapit saisivat olla vähän ulompana/pidemmät.
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Sama havainto jalkatapeista ja kun pääsen sorvin ääreen niin teen kiinnityspalan väliin jatkoholkit jos tilanne paranisi sillä. Bosleyn jalkatapit on isossa harkinnassa mutta ensimmäistä kertaa olen tykästynyt jalkatappien kumeihin enkä haluaisi luopua niistä.
Penkki on ihan siedettävä mutta päivän aikana alkaa puuduttamaan, loman lopulla on ajettu 4-10h päivittäin. Mulla ei ole muutenkaan mikään rautaperse enkä jaksa istua kauaa paikallaan, johtuu ehkä myös penkistä, mutta aktiivisemmasa ajossa tuo penkki toimii hyvästi. Ihan ok orkkispenkki mutta odotellaan tähänkin optio osia, ja takapenkin tilalle kun joku tekisi pienellä säilytystilalla olevaa tavaratelinettä.
3000km mittarissa ja tykkään pyörästä yhä enemmän kun siihen on tottunut, tämä on just sitä mitä olen vuosia kaivannut ja on sekoitus lähes kaikkea mun omistushistorian pyöriä. Pienillä muutoksilla tulee vielä paremmaksi omiin mieltymyksiin mutta ei tarvii rakentaa koko pyörää uusiksi kuten monessa aiemmassa olisi pitänyt tehdä.
Kypäräpuhelimesta loppui akku kesken lenkin ja musiikin hiljetessä vasta tajusi että ketjuohjuri pitää helvetinmoista ääntä kun veto päällä ketjun alapuoli laahaa ohjuriin. Laitoin pari prikkaa ohjurin ja haarukan väliin, parani mutta 1-2 prikkaa on laitettava lisää ennen kun hiljenee.
Eilen tuli aamuviideltä eka "mopojonne" kysymys erään aabeeceen pihalla vaikka näytti olevan varttuneempi... "paljonko kulkee..." ja "keuliiks toi..." kovin oli pettynyt kun sanoin etten tiedä enkä keuli
Penkki on ihan siedettävä mutta päivän aikana alkaa puuduttamaan, loman lopulla on ajettu 4-10h päivittäin. Mulla ei ole muutenkaan mikään rautaperse enkä jaksa istua kauaa paikallaan, johtuu ehkä myös penkistä, mutta aktiivisemmasa ajossa tuo penkki toimii hyvästi. Ihan ok orkkispenkki mutta odotellaan tähänkin optio osia, ja takapenkin tilalle kun joku tekisi pienellä säilytystilalla olevaa tavaratelinettä.
3000km mittarissa ja tykkään pyörästä yhä enemmän kun siihen on tottunut, tämä on just sitä mitä olen vuosia kaivannut ja on sekoitus lähes kaikkea mun omistushistorian pyöriä. Pienillä muutoksilla tulee vielä paremmaksi omiin mieltymyksiin mutta ei tarvii rakentaa koko pyörää uusiksi kuten monessa aiemmassa olisi pitänyt tehdä.
Kypäräpuhelimesta loppui akku kesken lenkin ja musiikin hiljetessä vasta tajusi että ketjuohjuri pitää helvetinmoista ääntä kun veto päällä ketjun alapuoli laahaa ohjuriin. Laitoin pari prikkaa ohjurin ja haarukan väliin, parani mutta 1-2 prikkaa on laitettava lisää ennen kun hiljenee.
Eilen tuli aamuviideltä eka "mopojonne" kysymys erään aabeeceen pihalla vaikka näytti olevan varttuneempi... "paljonko kulkee..." ja "keuliiks toi..." kovin oli pettynyt kun sanoin etten tiedä enkä keuli
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Mulla alkaa olla jo kohta 5 tonnia mittarissa
Eilen tulin takaisin pohjoisesta sillä reissulla yli 3 tonnia 6pv.
Eilen pisin siirtymä reilu 900km,eikä edes juuri takapuoli ollut puutunut.
siitä iso osa asvalttia mutta välillä lähes tunti tapeilla seistenkin.Väliin mahtui Keisarintietä yms,
Pyörä tuntuu todella hyvältä reissu peliltä
Ajelin kaikenlaisissa paikoissa.Kävin guolasjärvellä Norjassa,Kalkkoaivin autiotuvalla ja monenlaista reittiä oli missä tuli peli testattua.
renkaat toimii uskomattoman hyvin varsinkin kova pohjaisilla sorateillä pohjoisessa saa mennä ihan hurjana.
Märkä heinäinen tie onkin sitten mentävä pirun varovasti.
On mukava kun voi mennä isoa pikitietä tai sitten metsätietä samalla pelillä ajonautinnon siitä kärsimättä.
ABS jarrut tuntui hyvältä kivikoisissa laskuissa ja muutenkin pidin ne päällä kokoajan.
Jalkatapit tuntuu pidemmässä ajossa mukavalta kun ei tärise ollenkaan ja se kumi varmaan vie loputkin värinät.
Mulla siellä välissä testimielessä vaan 12mm mutterit ja se toimii tosi hyvin.kannattaa tehdä.
Tarvii tietenkin pidemmät pultit ja ne on tiheä kierteiset.
Ainut että pitää ruveta tutkimaan mitä tapahtui takapäässä.
Takajousen säätö ei nosta takapäätä samoin kuin alkuun,joko jousi kuoleentui tai säätö vaurioitui.
Tuli ehkä liikaa annettua kaasua kuorma päällä
Useat isot montut etunen ilmassa yli.
Kuvassa näkyvä reissu varustus painoi varmaan 40kg.
Mosko Moto Reckless 80 saa kyllä täydet pisteet ne toimii kun kuski tajuaisi jättää liiat tavarat pois
Pleksin korkeus tälläselle 175cm ukolle just passeli lentää kaikki kevyemmät ötökät kypärästä yli.
Ei tarvitse visiiriä pestä kokoajan.
Koheltalle: Kyllä keulii ja kulkee liiankin kovaa
Muutama kuva kun ne on aina kivoja katella.
Eilen tulin takaisin pohjoisesta sillä reissulla yli 3 tonnia 6pv.
Eilen pisin siirtymä reilu 900km,eikä edes juuri takapuoli ollut puutunut.
siitä iso osa asvalttia mutta välillä lähes tunti tapeilla seistenkin.Väliin mahtui Keisarintietä yms,
Pyörä tuntuu todella hyvältä reissu peliltä
Ajelin kaikenlaisissa paikoissa.Kävin guolasjärvellä Norjassa,Kalkkoaivin autiotuvalla ja monenlaista reittiä oli missä tuli peli testattua.
renkaat toimii uskomattoman hyvin varsinkin kova pohjaisilla sorateillä pohjoisessa saa mennä ihan hurjana.
Märkä heinäinen tie onkin sitten mentävä pirun varovasti.
On mukava kun voi mennä isoa pikitietä tai sitten metsätietä samalla pelillä ajonautinnon siitä kärsimättä.
ABS jarrut tuntui hyvältä kivikoisissa laskuissa ja muutenkin pidin ne päällä kokoajan.
Jalkatapit tuntuu pidemmässä ajossa mukavalta kun ei tärise ollenkaan ja se kumi varmaan vie loputkin värinät.
Mulla siellä välissä testimielessä vaan 12mm mutterit ja se toimii tosi hyvin.kannattaa tehdä.
Tarvii tietenkin pidemmät pultit ja ne on tiheä kierteiset.
Ainut että pitää ruveta tutkimaan mitä tapahtui takapäässä.
Takajousen säätö ei nosta takapäätä samoin kuin alkuun,joko jousi kuoleentui tai säätö vaurioitui.
Tuli ehkä liikaa annettua kaasua kuorma päällä
Useat isot montut etunen ilmassa yli.
Kuvassa näkyvä reissu varustus painoi varmaan 40kg.
Mosko Moto Reckless 80 saa kyllä täydet pisteet ne toimii kun kuski tajuaisi jättää liiat tavarat pois
Pleksin korkeus tälläselle 175cm ukolle just passeli lentää kaikki kevyemmät ötökät kypärästä yli.
Ei tarvitse visiiriä pestä kokoajan.
Koheltalle: Kyllä keulii ja kulkee liiankin kovaa
Muutama kuva kun ne on aina kivoja katella.
-
- Viestit: 136
- Liittynyt: Su Tammi 27, 2019 12:59 pm
- Pyörä: Yahama Tenere 700
- Paikkakunta: Nummela
Re: Yamaha Ténéré 700
Eilen hain omani Kuopiosta. Joku reilu 600km tuli ajettua. Pyörä menee ilmeettömän nätisti niin sorat kuin asfaltitikin. Oli muuten lossissa Kuopion lähella 2 sinistä teneree yhtä aikaa, toinen oli kakspäällä. Itsellä ei kokemusta isoista pyöristä, mutta hyvin tuntui tehojakin riittävän. Kulutus on 80km/h ja alle kruisailus joku 3,7L ja satasen maantiellä mennään jo 4,5L luokkaan. Näissä huomioitu siis jo mittarivirhe. Varusteita vielä joutuu odottamaan suurimpaa osaa. Rallypenkki on ja itse yletän hyvin molemmat jalat kantapäät maahan(188cm ja pitkähköt jalat), ja ajoasento muutenkin hyvä. Tapit ehkä saisi olla leveemmät. Valot ovat kyllä loistavat maantielle. Tulin motaria 150km pimeässä ja on paremmat kuin monessa autossa. Valokuviossa ei ole kirkasta pistettä vaan valo jakautuu esimerkillisesti.
Re: Yamaha Ténéré 700
Joo kyllä kun 2 tuntia on istunut putkeen teneren penkissä alkaa vähän oleen sellasta orastavaa perskipua. Ei mulla kyllä missään pyörässä oo koskaan ollut sillai että penkki olis täydellinen ollut ja ei teneren penkki missään tapauksessa huonoin ole mutta kyllä kun jotain vaihtoehtoisia penkkejä pyörään tulee myyntiin täytyy pistää vakavasti harkintaan...
Mitenhän muute jos äänenvaimentimen innostuu vaihtaan jossain vaiheessa kun jotain muita vaihtoehtoja markkinoille tulee tarviikohan koneelle tehdä jotai säätöjä?
Mitenhän muute jos äänenvaimentimen innostuu vaihtaan jossain vaiheessa kun jotain muita vaihtoehtoja markkinoille tulee tarviikohan koneelle tehdä jotai säätöjä?
Re: Yamaha Ténéré 700
Mä kysyin Akran asennuksesta Kuopion huoltomieheltä ja sanoi ettei tarvitse mitään ohjelma muutosta.
Paitsi jos huipputehot haluaa tarvitsee penkittää.
Paitsi jos huipputehot haluaa tarvitsee penkittää.
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Juu'u... mut sitä ei kerrota mopojonneillemikaka kirjoitti:Koheltalle: Kyllä keulii ja kulkee liiankin kovaa
Missä kunnossa sulla on takarengas tourneen jälkeen? Mulla kolmentonnin kohdalla kulunut noin 1/3 mutta alle puolet. Tuntuis kestävän kun näillä kilsoilla yleensä olen saanut uutta vaihtaa alle, täydellinen rengas mun käyttöön kun kestää ja toimii hyvästi niillä alustoilla misää ajelen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Tarkkaan mittarissa 4500km
Ja enkä oo Kaasua säästelly vaan rengas on joutunut töihin.
Pikitiellä en oo kyllä polttanut kumia.
Keskellä pintaa 4mm
Ja enkä oo Kaasua säästelly vaan rengas on joutunut töihin.
Pikitiellä en oo kyllä polttanut kumia.
Keskellä pintaa 4mm