JKon kirjoitti:Ainakin mulla yamahan original lisävaruste kahvanlämppärit on sillain että ne sammuu kun pyöräkin sammuu.. Mun mielestä vaikuttaa siltä että on jotenkin oikaistu tässä asennuksessa. Varmaan johdot suoraan akun navoissa kii. Mun piti ostaa myös se yamahan lisävaruste johtosetti lämppäreille jota kautta menevät pyörän pistokkeeseen.
Joo tänään katoin, niin suoraan akulta ottaneet virran. täytyy muistaa sammutella.
Laita rele väliin ja heräte vaikka takalampuilta.
Niin sumitomossa tarkoitin lähinnä johtoja mistä löytyy, laitan poikki piuhat, liittimet mäkeen ja juotan yleensä.
Kävin tänää ajelee 100km lenkin, niin ei mulla kaasussa ole mitään on/off:ia. Tai jos on, on niin vähän ettei häiritse. Samalaiselta tuntuu kuin edellisissäkin pyörissä.
Ei tarvii herätettä takalampulta, juotella tai pätkiä liittimiä poikki. Laittaa lisälaitteeseen Sumitomo liittimen niin pääsee paljon helpommalla koska pyörässä on 2 kpl virran ulostuloja valmiina joiden takana on 10A sulake, ja 2kpl 2A ulostuloa joissa on pienempi tunnistamaton liitin.
Reilu parin tonnin lapintournee tuli heitettyä la-ke. Lokka tais olla pohjosin paikka. Makeita teitä ja on se pyöräkin kyllä onnistunut laite. 600-700km päivämatkat onnistuu kivutta ja sit samalla setillä soita ja rajavyöhykkeen rapatietä rämpien. Isompi tankki tai varabensaa kyllä otan seuraavaksi mukaan niin ei tarvi niin suunnitella mitä reittejä palaa takaisin ja miettiä et voiko nyt just tuolle kiinnostavalle polulle lähteä. Kulutukset oli pienimmillään 3,6 litraa ku oikein yritettiin pikkuteillä mennä säästellen. Kaatumaraudat toimitti laukkutelineen virkaa ja toimi hyvin myös siihen tarkoituksen. Apumies taitteli iltapuhteina myös raudan taakse, niin sai loput tavarat paremmin kyytiin.
Paluumatkalla oli aikaa vaihdella ja vertailla pyöriä (matkakaverilla 2009 800 gessu). Asiat mitä gessusta voisin ottaa on parempi alavääntö, muutama lisätieto ajotietokoneesta (laskee mm. suoraan jäljellä olevan ajomatkan bensamäärälle, ajetun keskinopeuden - joillekin nää nyt ei varmaan mitään lisäarvoa anna) ja hiukka yllättäen gessu vei joissain tilanteissa vähemmän bensaa. GoProlle kans tallentui kaikkien vaihteiden rullaavat kiihdytykset: ykköseltä tai kakkoselta ku lähdetään 30-40 nopeudesta Tenere on vähän nopeampi hiukan yli motarinopeuksien, jonka jälkeen gessu menee ohi, kolmoselta ylöspäin lähdettäessä taas bemari kulkee paremmin. Niin tasaseen tahtiin kuitenkin kulkevat ettei tarvi selitellä tehoerolla sitä jos ei pysy soralla perässä. Yli suomen motarinopeuksien jos tahtoo matkavauhtia pitää niin itseä ainakin alkoi gessun tärinä häiritä jossain 130 mittarinopeudessa eikä se tuosta ylöspäin ainakaan helpota, Teneressä ei tärinät vaivaa vaikka nostais paljoki tuosta nopeutta. Gessussa oli yhtä piikkiä pienempi eturatas kun vakiona, vakiovälitykset vaikuttaa vähän tietysti ylläkerrottuihin. Gessussa myös ajokilometrejä noin 125tkm enemmän kun Teneressä, joten sekin tekee jotain. Gessussa Öhlinsin alusta (edessä siis jouset+cartridget, takana koko paketti), se tuntui jossain kohdin hiukka mukavemmalta pikkutöyssyissä ku Teneren... molemmissa vieläpä samat renkaat alla, joten vertailu on lähes tieteellisellä tasolla suoritettu. Tenere on myös selkeesti vakaampi ja kevyempi käsitellä erityisesti hitaassa ajossa.
ArDee kirjoitti:Tarvii ihan ne liittimetkin juottaa, vai.. pikaliitos, en minä niistä tiedä
Mut äkkiähän juotoksen tekee sumitomojen tilalle, eihän siinä nyt sen enempiä aikoja mee, ja on varma. Kutiste sukka päälle
Kyllä puristamalla tehtyihin liitoksiin voi luottaa, se on yleisin keino liittää johtoja liittimiin. Monessa paikassa juotosliitokset on ehdottomasti kielletty koska ne saattaa murtua tärinästä, eikä tämä koske pelkästään mm. lentokoneita vaan on huomattu vuosikymmeniä sitten paikallaan pysyvissä puhelin ja sähkökeskuksissa.
Sumitomo liittimien laitossa ei ole mitään ihmeellistä ja liitos on luotettava sekä vesitiivis. Liittimien puristamiseen tarvitsee niille tarkoitetut pihdit ja mulla oli lainassa pro pihdit mutta lopulta tein puristamiset avoimille liittimille tarkoitetulla abico pihdeillä ja on kun tehtaalla olisi liitetty. Johdon liitos 1.5-2.5 kolossa ja eristeen liitos 2.5-5 kolossa.
Jep, se on 10A liitin. Samassa ympäristössä on suojaamaton pienempi suorakaiteen muotoinen kaksinapainen 2A liitin, vasemmalla puolella siihen on kytketty tupsyt pistoke ja oikealla puolella se on vapaana.
Mä siirsin tupsytin oikealle puolelle koska luurin latausportti on oikealla puolella ja 2A sulakkeen vaihdoin 8A sulakkeeseen että voi käyttää kompuraa.
Moi
Ohjaustanko vähän vispaa ja nousin sitten seisaalleen katsomaan, hajontaa oli mitä silmät näki. Ei mennyt rengas suoraan. Yritin kuvata mutta jäi kuvaus liian lyhyeksi kännykällä eikä saanut tarkkaa kuvaa. Oliko täällä jollain samantyylistä, vai oliko foorumilla jossain toisessa pyörässä merkissä. Ja polttoaine mittari 4 tolpasta putoo yhteen ja välillä palaa sen jälkeen esim kakkospylvääseen. Siis nelospylv. Alkoi Vilkkumaan ykköspylv. Selkeästi romahtaa liikaa. Nämä yleensä kun on pieni pysähdys ja laitat jalkatapin ja käyt vaikka kahvilla. Noin 120 km ajaa suunilleen kun on täys pylväät.
Ja kun on yksi pylväs jäljellä ja menee tankkaamaan niin semmoinen 9- 10 l menee. Paras oli kun näytti , että ajettu noin 200 km Ja taisi olla neljäpylvästä ja siitä Vilkkumaan ykköspylvääseen pienen tauon jälkeen. Ja se on huono kun se alkaa silloin nollasta eli sekoittaa trippiä.
Täällä myös uusi T7 omistaja ilmoittautuu samalle hiekkalaatikolle
Vasta reilu 200km takana, joten pyörää en sen enempää tässä vaiheessa kommentoi muuta kuin, että tyytyväinen olen.
Vaihdossa meni Bmw F650 GS twin (800cc)
^^Suoraan menee eturengas eikä vispaa tai vatkaa missään vauhdissa.
Sama huomio että jos pyörä on jalalla niin tankin mittari alkaa vilkuttamaan varatankkia vaikka pari tolppaa pn jäljellä pyörä suorassa. Tämä tekee sen että varatankin kilsat on suuntaa antavia ja jos tiukka paikka tulee niin joutuu laskemaan kulutuksen ja katsoa kilsat paljonko on vielä bensaa jäljellä.
5000km ajettu ja uudet öljyt koneeseen, ilmansuodatin alkaa olla vaihtokunnossa vaikka ei näytä kovin likaiselta, terävin alavääntö on hiipunut joka on ensimmäinen merkki paperisuodattimen tukkeutumisesta. Onko tietoa käykö MT07 ilmansuodatin vai pitääkö hakea alkuperäinen marmorilta?
Etulokasuojalle pitää kehittää joku jatkoläppä, moottorin etupuoli oli paksussa kurassa ajopäivän jälkeen.
Minäkin huomasin bensamittarissa outoa, kun ensimmäiset pidemmät lenkit ja 2 kertaa tankkasin. Oli kaksi tolppaa, sammutin ja käynnistäessä bensamittari vilkutti. Tankilla meni sit kymmenisen litraa. Ajaessa meni tasasemmin mut aika nopeesti kahdesta tolpasta vilkuttamiseen, meni 11.5 litraa.
Ja nopeusmittari näyttää 8-9 kilsaa liikaa jo kun mittarissa 70.
Kovasti ovat pojat ehtineet sysätä! Itselläni kuukaudessa tuli puntariin vasta karvan alle 3000 km.
Bensamittarista on ihan samanlaisia kokemuksia eli pitkään näyttää täyttä, mutta sen jälkeen tolpat häviävät tosi nopeasti. Vaikka viimeinen (E) tolppa vilkkuu, tankkiin menee vain vain hieman päälle 10 litraa.
Nopeusmittarin näyttäessä 57-58 todellinen nopeus on 50 km/h.