Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ti Elo 13, 2019 5:09 pm
- Pyörä: Tenere 700
Re: Yamaha Ténéré 700
Kiitos kommenteista. Tekisi mieli todeta: "Sitähän minäkin!" Huollossa piuhat on kuitenkin ilmeisesti vedetty suoraan akusta, sillä lämppärit toimivat vaikka avain ei ollut edes virtalukossa.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Su Tammi 28, 2007 11:10 am
- Pyörä: Tenere 700 / Honda CRF450L
- Paikkakunta: Piikkiö
Re: Yamaha Ténéré 700
Mulla oli kolminapainen 10A liitin kaasukahvan puolella, eli oikealla puolella. Ja vastaavasti 2-napainen lienee vasemmalla, en ole vielä kurkannut. Onko sulla 3-napainen vasemmalla puolen?janhama kirjoitti:Yllä olevaan tarkennuksena, että nuo puolet pätee jos katsoo pyörää edestä. Menosuuntaan katsottuna puolet päin vastoin. Sen kaksnapaisen liittimen tyyppiin en ole törmännyt.
Wastarannan kiiski
Re: Yamaha Ténéré 700
Kolmenapainen on molemmilla puolilla. Niistä toisen, käsittääkseni kaasun puoleisen, on sanottu oleva kuitenkin vain 2A. Mulla lämppärit kiinni vasemmalla ja sulake kestänyt.moscowiz kirjoitti:Mulla oli kolminapainen 10A liitin kaasukahvan puolella, eli oikealla puolella. Ja vastaavasti 2-napainen lienee vasemmalla, en ole vielä kurkannut. Onko sulla 3-napainen vasemmalla puolen?janhama kirjoitti:Yllä olevaan tarkennuksena, että nuo puolet pätee jos katsoo pyörää edestä. Menosuuntaan katsottuna puolet päin vastoin. Sen kaksnapaisen liittimen tyyppiin en ole törmännyt.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Su Tammi 28, 2007 11:10 am
- Pyörä: Tenere 700 / Honda CRF450L
- Paikkakunta: Piikkiö
Re: Yamaha Ténéré 700
janhama kirjoitti:Kolmenapainen on molemmilla puolilla. Niistä toisen, käsittääkseni kaasun puoleisen, on sanottu oleva kuitenkin vain 2A. Mulla lämppärit kiinni vasemmalla ja sulake kestänyt.moscowiz kirjoitti:Mulla oli kolminapainen 10A liitin kaasukahvan puolella, eli oikealla puolella. Ja vastaavasti 2-napainen lienee vasemmalla, en ole vielä kurkannut. Onko sulla 3-napainen vasemmalla puolen?janhama kirjoitti:Yllä olevaan tarkennuksena, että nuo puolet pätee jos katsoo pyörää edestä. Menosuuntaan katsottuna puolet päin vastoin. Sen kaksnapaisen liittimen tyyppiin en ole törmännyt.
Ok, minä en edes kurkannut vasemmalle puolen kun katsoin juutuubista videon jossa kytketään oikealle puolen https://youtu.be/vgfaID3Qkrc
Mittasin lämppäreiden ottaman virran ennen asennusta ja se oli 3.4A start asennossa. Ja hyvin kesti sulake ainakin 100km testilenkin. Eli noita 3-napaisia liittimiä 10A sulakkeella sitten lienee molemmin puolin? Pitääpä kurkata ehtoolla.
Wastarannan kiiski
- Totti
- Viestit: 1074
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Yamaha Ténéré 700
Olen ymmärtänyt että molemmat liittimet, sekä kaksi - että kolminapaiset, löytyvät molemmilta puolilta pyörää. Kolminapainen on 10A ja kaksinapainen 2A. Voin olla väärässäkin ampeerien suhteen. Virranulosotto on kytketty näihin vasemmalta puolelta. Suunnat kun katsotaan takaa, keula menosuuntaan.
Itselläni on lämppärit oikeanpuoleisessa kolminapaisessa ja navi kaksinapaiseisessa. Hyvin on kestänyt.
Itselläni on lämppärit oikeanpuoleisessa kolminapaisessa ja navi kaksinapaiseisessa. Hyvin on kestänyt.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Re: Yamaha Ténéré 700
Niin mullakin on luovutushuollossa orkkis lämppärit vedetty suoraan akulta. Sen kuitenkin huomasin, että niissä on joku tunnistin akun jännitteelle, että sammuvat tai eivät käynnisty jos akun jännite laskee tarpeeksi. Pyörä kuitenkin starttasi vaikka lämppärit eivät lähteneet päälle. Samanlainen tunnistin muistaakseni myös oxfordeissa.Joukahainen kirjoitti:Kiitos kommenteista. Tekisi mieli todeta: "Sitähän minäkin!" Huollossa piuhat on kuitenkin ilmeisesti vedetty suoraan akusta, sillä lämppärit toimivat vaikka avain ei ollut edes virtalukossa.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Ma ei osaa ummartaa miksi ne ei voi huollossa laittaa yhtä Sumitomo liitintä lämppäreiden piuhaan ja tökätä sitä valmiiseen pistokkeeseen?
Syynä varmaan ettei ole niitä Sumitomoja, sitten vedetään johto urakkavauhtia akulle siitä mistä on helpoin ja monesti reititys ja johdon suojaus on mitä on. Näitäkin on nähty.
Syynä varmaan ettei ole niitä Sumitomoja, sitten vedetään johto urakkavauhtia akulle siitä mistä on helpoin ja monesti reititys ja johdon suojaus on mitä on. Näitäkin on nähty.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Lieneekö tuossa jopa valmis johto sitä varten. https://www.yamaha-motor.eu/fi/fi/produ ... h=/?page=4
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Su Tammi 28, 2007 11:10 am
- Pyörä: Tenere 700 / Honda CRF450L
- Paikkakunta: Piikkiö
Re: Yamaha Ténéré 700
Roiske kirjoitti:Lieneekö tuossa jopa valmis johto sitä varten. https://www.yamaha-motor.eu/fi/fi/produ ... h=/?page=4
Tämän johdon ostin, 15€ Yamaha Centeristä Turussa. Mulla oli noita toisen pään mustia liittimiäkin laatikossa, Biltemasta löytyy. Noita sumitomoja en äkkiseltään Suomesta löytänyt, olisi mennyt tilailuhommiksi ja odotteluksi. Tuon adapterijohdon kun katkaisee niin ei tarvi tärvellä pyörän johtosarjaa.
Wastarannan kiiski
Re: Yamaha Ténéré 700
Sama johto mainittiin jo tarjouksessa joten sillä lienevät asennelleet Yamaha Center Vantaassa, ei tuu lämpöä ilman virta-avainta.
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: Ke Touko 01, 2019 6:15 am
- Pyörä: Husse 701 enduro -16
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Yamaha Ténéré 700
Onko T7:aan saatavilla parempia etu- ja takaiskareita.
Pidemmät joustot sekä puristus- ja päästösäädöt (compress ja rebound)
Pidemmät joustot sekä puristus- ja päästösäädöt (compress ja rebound)
- Totti
- Viestit: 1074
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Yamaha Ténéré 700
Pidemmistä joustoista en tiedä mutta ainakin Touratech Off-the-Road ja RallyRaid myyvät etuputkia (joko pelkät sisuskalut tai kokonaan uudet) sekä takaiskaria.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
OTR:ltä löytyy taakse +30mm iskari ja eteen 230mm sisukset.EJS kirjoitti:Onko T7:aan saatavilla parempia etu- ja takaiskareita.
Pidemmät joustot sekä puristus- ja päästösäädöt (compress ja rebound)
Vakiokeulasta ja takaiskarista löytyy compress ja rebound säädöt joten niiden takia ei tarvitse alkaa vaimennuksia uusimaan, ehkä iskariseppä voisi hienosäätää shimmipakkoihin lisää herkkyyttä mutta toimii aika hyvin vakionakin. On vieläpä sellaiset säädöt jotka toimii ja naksun-parin erot huomaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Rallyraidilla on myös 230mm joustoilla olevat palikat. Tais olla Tractive Suspensions joka niiden kilkkeet tekee. Noissa RR keuloissa olis hyvää se, että männän halkaisija kasvaa 20mm => 35mm. Tulee kyllä jo aika korkea vehje jos 30mm laittaa lisää, mutta pitkäjalkaselle varmaan ok. Taitaa vakionakin jo alkaa satulan korkeus ysillä jos laittaa painumat kohdalleen.
Nimim. Juuri laitoin -20mm linkut taakse jousen vaihdon yhteydessä.
Koheltajalle kiitos jousityökalusta, hyvin onnistu jousen vaihto. Laitoin ysikymppisen RallyRaidin jousen. Painumat jäi vielä mittaamatta ja säätämättä ja vaimennuksiakin täytynee vähän hakea kohdalleen. Kauheasti ei pysty vielä sanomaan, mutta ainakin lyhyellä kotimatkalla tuntui jousi ihan hyvältä. Sellainen pieni mielenkiintoinen homma kävi jousta vaihtaessa, että preload säädin veti jumiin. Tuntui nakeltavan siitä säätöruuvista. Piti purkaa se preload kikkare uudelleen irti ihmeteltäväksi. Jonkun aikaa kun sitä vekslas niin lopulta lähti liikkeelle.
Nimim. Juuri laitoin -20mm linkut taakse jousen vaihdon yhteydessä.
Koheltajalle kiitos jousityökalusta, hyvin onnistu jousen vaihto. Laitoin ysikymppisen RallyRaidin jousen. Painumat jäi vielä mittaamatta ja säätämättä ja vaimennuksiakin täytynee vähän hakea kohdalleen. Kauheasti ei pysty vielä sanomaan, mutta ainakin lyhyellä kotimatkalla tuntui jousi ihan hyvältä. Sellainen pieni mielenkiintoinen homma kävi jousta vaihtaessa, että preload säädin veti jumiin. Tuntui nakeltavan siitä säätöruuvista. Piti purkaa se preload kikkare uudelleen irti ihmeteltäväksi. Jonkun aikaa kun sitä vekslas niin lopulta lähti liikkeelle.
Re: Yamaha Ténéré 700
Näyttää olevan tuo Tractive valmistajana sekä RR että OTR tarjoamissa jousituskomponeteissa... mahtavatko sitten erota hirveästi lopulta toisistaan vaikka eri kirjainyhdistelmillä myydäänkin.
Noi pelkät jouset ainakin saa halvemmalla OTR kautta.
Noi pelkät jouset ainakin saa halvemmalla OTR kautta.