Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha Ténéré 700
Kyselyyn tuli myös vastattua. Tänään ilmestyi TM 02 lehdessä 40tkm käyttötesti https://tekniikanmaailma.fi/lehti/23b-2 ... it-taynna/ kouluarvosanoilla hyvä/kiitettävä. Miinus puolella teho kaks päällä, etujousitus pohjaa pahemissa röykyissä ja osa testikuskeista ei tykännyt pleksistä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Joo. Eihän nuo juuri olleet moittineet TM:ssä. Koneen sisuskalut olivat käytännössä uuden veroisessa kunnossa tuon 40tkm. jälkeen, mikä oli kyllä odotettavissakin. 30tkm huollossa olivat huomanneet välystä linkuston laakereissa ja ne oli vaihdettu takuuseen 40tkm. huollon yhteydessä. Samoin takapyörän laakeri oli siinä vaiheessa antautunut.
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Yamaha Ténéré 700
Oho. Aika hyvä takuu Jammulla, jos linkun laakeritkin menee takuuseen
Braa-aab!
- Totti
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Yamaha Ténéré 700
En haluaisi olla epäilevä-Tuomas mutta vaikuttaisiko takuuseen että oli TM:n käyttötestipyörä...?
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Re: Yamaha Ténéré 700
Sama kävi itselläkin mielessä. Ei saisi vaikuttaa mutta...Totti kirjoitti:En haluaisi olla epäilevä-Tuomas mutta vaikuttaisiko takuuseen että oli TM:n käyttötestipyörä...?
- _JPA_
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Yamaha Ténéré 700
Onhan tuo kummaa.
KTM:ään ei saa edes uutta mittaristoa vaikka minkälaista kuplaa olisi lasin eri kerrosten välissä.
Kun ei ole kosteusongelmasta kyse, niin ei haittaa maahantuojan mielestä...
KTM:ään ei saa edes uutta mittaristoa vaikka minkälaista kuplaa olisi lasin eri kerrosten välissä.
Kun ei ole kosteusongelmasta kyse, niin ei haittaa maahantuojan mielestä...
Re: Yamaha Ténéré 700
Tenere 700 aika vähän aikaa ollut markkinoilla , mutta myydyt määrät taitaa olla aika isot ? Netti maailmassa aika vähän negatiivistä palautetta. Esim:
https://advrider.com/f/threads/yamaha-t ... d.1404142/
https://www.burning-feet.com/mein-motor ... iseenduro/ sähköliittimet
https://www.youtube.com/watch?v=zA7s91D9pYE
https://tenere.de/index.php/topic,15806.0.html pinnojen ruostuminen (vaihdettu saksassa takuu )
Omassa teneressä on tuo eturenkaan nypytys tuossa 60km/h vauhdissa , taitaa olla pirellissä vika/ nappularenkaan ominaisuus.
https://advrider.com/f/threads/yamaha-t ... d.1404142/
https://www.burning-feet.com/mein-motor ... iseenduro/ sähköliittimet
https://www.youtube.com/watch?v=zA7s91D9pYE
https://tenere.de/index.php/topic,15806.0.html pinnojen ruostuminen (vaihdettu saksassa takuu )
Omassa teneressä on tuo eturenkaan nypytys tuossa 60km/h vauhdissa , taitaa olla pirellissä vika/ nappularenkaan ominaisuus.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Mä taas hämmästyisin jos linkuston laakerit ei menisi takuuseen, ne kun ei ole kulutusosia kuten jarrupalat tai ketjut ja niiden pitäisi kestää pidempään kun takavalojen katoamiseen asti.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Nyt lumikeleillä on tullut jonkin verran ajelua myöskin pimeässä ja ei ole enää tuo valon puute vaivannut. Ilmeisesti luminen ympäristö heijastaa valoa sen verran hyvin, että ei ole lisää kaivannut. On siis enemmän loppukesän ja syksyn ongelma. Täytyy palata asiaan kesällä. Toki asennukset voisi valmiiksi tehdä keväällä ajokausien välisellä tauolla.Pturu kirjoitti:Syksypimeillä ajellessa havaitsin, että pitkät valot ei Ténéréssä näyttäneet ihan niin hyvin, kuin haluaisin. Tilannetta saisi ehkä korjattua suuntaamalla valoja ylöspäin, mutta olenko ymmärtänyt oikein, että valojen korkeussäätö säätää samalla sekä pitkiä että lyhyitä valoja? Jos näin on, niin ei kehtaa paljoa nostaa, ettei häikäise vastaantulijoita lyhyillä ajaessa. Nyt kesä- ja talviajokausien välissä olen pohdiskellut lisävalojen asennusta kaatumarautoihin. Onko kukaan täällä vielä asennellut lisäpitkiä Ténéréén? Onko hyviä ehdotuksia sopivista valoista ja niiden kytkemisestä? Ulkomaan foorumeilla näyttävät asennelleen paljonkin lisävaloja ja kytkentöjä on tehty jos vaikka minkälaisia lisäboxeja asentamalla, mutta ei ole löytynyt oikein riittävästi (luotettavaa) tietoa omien ratkaisujen tekemiseksi. Pyöräpuolella en ole koskaan aiemmin lisävaloja käyttänyt, joten aihe on siinä mielessä vieras itselle. Kannattaisiko valot kytkeä suoraan erillisen oman lisävalokytkimen kautta vai toimimaan aina pyörän omien pitkien kanssa yhdessä? Onko ehdotuksia hyvistä tankoon asennettavista lisävalojen kytkimistä? Kytkin saisi olla mielellään mahdollisimman siro ja ulkonäöltään alkuperäisten kytkinten kanssa yhteensopiva. Onko kellään kokemusta tai tietoa Yamahan originaaleista lisä(sumu?)valoista? Miten ne on kytketty ja minkälaisella kytkimellä niitä käytetään? En löytänyt äkkiseltään mistään kuvaa tuosta Yamaha -lisävalojen asennussarjasta.
Re: Yamaha Ténéré 700
Tämähän meinaa mennä monologiksi, mutta menkööt. Perjantai illan tunnelma madaltaa kynnystä kirjoitella foorumille eikä se välttämättä ole aina hyvä asia...
Ténérén ulkokuorta on nyt sipistelty muutama ilta tallissa. Tuo orkkis teema on kyllä todella lähellä sydäntä, mutta kun sopuhintaan sain toiset priimat katteet puna-valkoisena eräältä kanssafoorumilaiselta, niin en malttanut vastustaa kiusausta ja tarrasarjakin meni samalla hankintaan. Nuo vanhat 80-90 luvun väriteemat on lähellä sydäntä, niin samalla teemalla mentiin näidenkin kanssa. Ja säilyyhän se siistimpänä pidempään, kun on kahdet katteet joita rymytä palasiksi...
Decalmotolta hankin grafiikat ja otin vielä paksumpana ”offroad” versiona. Arvelin, että toimivat hyvänä suojana muoveille (Vastaavista on kokemusta aikanaan crossipyörässä ja siellä paksujen tarrjoen suojavaikutus muoveille oli ilmeinen). Asennus oli helppo lämpimässä tallissa kuumailmapuhaltimen avustuksella, mutta istuvuudessa on jonkin verran toivomisen varaa enkä selvinnyt hommasta ilman tarrojen trimmailua. Ehkä en vain älynnyt aloittaa oikeista nurkista? En myöskään asentanut kaikkia sarjassa mukana tulleita tarroja, ettei mene liian sillisalaatin näköiseksi.
Asennuksen jälkeen hoksasin, että nuo paksut tarrat mahtaa lähtä irtoamaan terävistä tarran nurkista aika helposti pesujen yms. hankauksen yhteydessä ja sitä en tullut sarjaa tilatessa ajatelleeksi. No mennään näillä niin pitkään kun ne kestävät. Väriteemaan olen kyllä tyytyväinen ja samaa tai vastaavaa teemaa kyllä tulee varmasti jatkossakin näkymään pyörän kyljissä.
Ténérén ulkokuorta on nyt sipistelty muutama ilta tallissa. Tuo orkkis teema on kyllä todella lähellä sydäntä, mutta kun sopuhintaan sain toiset priimat katteet puna-valkoisena eräältä kanssafoorumilaiselta, niin en malttanut vastustaa kiusausta ja tarrasarjakin meni samalla hankintaan. Nuo vanhat 80-90 luvun väriteemat on lähellä sydäntä, niin samalla teemalla mentiin näidenkin kanssa. Ja säilyyhän se siistimpänä pidempään, kun on kahdet katteet joita rymytä palasiksi...
Decalmotolta hankin grafiikat ja otin vielä paksumpana ”offroad” versiona. Arvelin, että toimivat hyvänä suojana muoveille (Vastaavista on kokemusta aikanaan crossipyörässä ja siellä paksujen tarrjoen suojavaikutus muoveille oli ilmeinen). Asennus oli helppo lämpimässä tallissa kuumailmapuhaltimen avustuksella, mutta istuvuudessa on jonkin verran toivomisen varaa enkä selvinnyt hommasta ilman tarrojen trimmailua. Ehkä en vain älynnyt aloittaa oikeista nurkista? En myöskään asentanut kaikkia sarjassa mukana tulleita tarroja, ettei mene liian sillisalaatin näköiseksi.
Asennuksen jälkeen hoksasin, että nuo paksut tarrat mahtaa lähtä irtoamaan terävistä tarran nurkista aika helposti pesujen yms. hankauksen yhteydessä ja sitä en tullut sarjaa tilatessa ajatelleeksi. No mennään näillä niin pitkään kun ne kestävät. Väriteemaan olen kyllä tyytyväinen ja samaa tai vastaavaa teemaa kyllä tulee varmasti jatkossakin näkymään pyörän kyljissä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Välillä tuttu tilanne mutta haittaakse?
Chesterfield väri teema olisi ollut myös mun valinta puna-valkoiseen pyörään, olen tuosta aina pitänyt. Vaikka Rallyn sininen väritys alkuun oli oudon näköinen mutta nyt siitä on alkanut pitämään, liekö joskus tulevaisuudessa sininen pyörä alla, jää nähtäväksi.
Teippaukset olen yleensä aloittanut niin että olen maalarinteipullä mallaillut teipit ensin paikalleen että saa ne asemoitua kunnolla. Tankin kate on ollut hyvä paikka aloittaa ja katteessa oleva Yamaha logo on keskipiste jonkä ympärille aletaan lätkiä teippeja paikalleen. Paksut teipit olen laittanut paikalleen kuivana, teipin reunasta tai keskikohdasta olen ottanut pois siivun suojapaperia, asemoin tarran paikalleen, käännän suojapaperin vähän auki ja alan lastalla sekä kuumailmapuhaltimella painamaan teippiä paikalleen niin että suojapaperi rullaa itsekseen irti teipistä. Isot teipit keskeltä ulos ja pienemmät aloitan reunasta, ellei ole monimuotoinen kappale missä pitää teippiä venytellä. Saippuavettä käytän hyvin harvoin jos ollenkaan, joskus ohuilla teipeillä käyttänyt mutta aika harvoin.
Ja teipeissä on sitten julmia eroja, vuosi sitten sini-keltainen Kit Fun Decon teipit oli laadultaan kuraa, samoin printti sekä leikkaukset. Nykyinen musta Race Stylesin Premium teippi on ehkä paras mitä olen koskaan pyörään asentanut, paksu teippi on helppo asentaa eikä jää ilmakuplia ja venyy sekä jää muotoonsa jäähdyttyään, printti on ensiluokkaista ja samoin on leikkaukset. Ei myöskään kutistu tai palaudu venytyksistä viikkojen jälkeen kuten monet teipit ovat tehneet.
Voisko joku mitata vaimentimen ulostuloputken leveyden ja korkeuden, ja myös päätykuoren aukon koon? En pääse mittamaan kun en tarkalleen tiedä missä on pyörä on talvehtimassa ja pitäisi tehdä uuteen vaimentimeen isompi ulostulo eikä muotoilutuurna ole enään tallessa.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: Yamaha Ténéré 700
Hyvältä näyttää!
Hyvä että pääs katteet hyötykäyttöön.
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Yamaha Ténéré 700
Tuohan sangen hyvännäköinen kuosi.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Re: Yamaha Ténéré 700
Tänään käyty testaamassa ohjelmoinnin ja putken vaihdon jälkeen. Täytyy kyllä sanoa, että lumi lensi
Dominator putkisto ja ohjelmointi Aj-bikella, tällä setillä +70hp takapyörältä. Aj kehui, että harvoin näkee näin hyviä "pyöreitä" teho/vääntökäyriä, mitä Teneressä oli jo vakiona.
Re: Yamaha Ténéré 700
Tää oli hyvä vinkki!Koheltaja kirjoitti: ↑La Tammi 09, 2021 8:01 pm Kiinan kauppaan on tullut aika paljon lisää varusteita Teneen, pleksin säätö ja grippiteipit lähti tilaukseen.
Takakahvat: https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_
Pleksin säätö: https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_
Mittariston tuki: https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 16062%2342
Kilpiteline: https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_
Grippiteipit kylkiin: https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_
Ainakin kahvat ja pleksin säätö lähtee tilaukseen.
Hinnat kohtuulliset..