Kyllä tuo aika suurella varmuudella tuohon 10-12k€ haitariin menee. Muuten hinnoittelevat itsensä ulos. Allekirjoittanut on esimerkiksi erittäin potentiaalinen ostaja, mutta jos hinta karkaa yli 12k€ niin markkinoilta alkaa löytymään niin paljon kilpailijoita, että pyörässä ei ole enää mitään erikoista. Eiköhän tästä ole markkinointiosasto kaavaillut nimenomaan vaihtoehtoa pikkupään maastokelpoisempaan osastoon, jossa tällä hetkellä ei markkinoilla ole niin valtavaa tunkua. Keskiluokassa niitä vaihtoehtoja sitten alkaakin olemaan vähän paremmin, mutta hinta kasvaa saamalla paljon ylöspäin.Koheltaja kirjoitti:Kilpailukykyinen verrattuna mihin? Kevyttä pyörää luvattiin ja +200kg saatiin, jos sama kaava toistuu niin 15k€ hinta voi tuntua kilpilukykyiseltä 1200 Teneen verrattunaJa se hinta politiikka, kuulemma kauppiaatkin tulevat yllättymään, hinta tulee olemaan todella kilpailukykyinen...
Nooo... otetaas nyt valohoitoo kaamoksen alkutaipaleella ja ottaan pessimistipipo hetkeksi pois päästä ja ollaan varovaisen toiveikkaita 10-12k€ hintalapusta.
Sinällään hauska yksityiskohta, että olen vuoden päivät harkinnut pyörän vaihtoa uuteen. Vaan kun katselee markkinoiden vaihtoehtoja nykyiselle F650GS Dakarille, niin vaihtoehtoja on oikeastaan... noh Sertao, joka on käytännössä sama pyörä kuin Dakar. Ja senkin valmistus on nyt loppunut.
Noh ensivuoden valopilkut ovat Tenere ( jota tuskin saa vielä ensivuonna ) tai sitten SWM Superdual X (jos spagettimaan sankarit nyt oikeasti saavat näitä myytäväksi asti), joka taitaisi näistä kahdesta kuitenkin olla se pyörä, jolla saisi enemmän vastinetta rahalleen...
Sinällään pakko sanoa, että aikamoinen veto tuo Yamaha centterin myynti-ilmoitus. Etenkin kun emoyhtiö on ilmoittanut, että toimitukset tosiaan alkavat ensi vuoden jälkipuoliskolla. Käytännössä tuo siis tarkoittaa, että ensimmäiset pyörät saataneen asiakkaille toimitettua vasta loppusyksystä.