Sivu 6/7

Re: Husqvarna FE Endurot

Lähetetty: Su Elo 06, 2017 8:05 pm
Kirjoittaja tokor
vinski kirjoitti:Maski meni silti noin lähelle ?
Jep, ei ole niin paljon tavaraa takana kuin 701:ssä

Re: Husqvarna FE Endurot

Lähetetty: Su Elo 06, 2017 9:50 pm
Kirjoittaja ramirin
Muistaakseni näytti olevan niin ahdas paikka tuolle pleksille 501:ssä puuta ylittäessä että ei sopinut kyytiin ollenkaan, ajokaverin reppu oli lähin paikka mihin sai asennettua :lol:

Re: Husqvarna FE Endurot

Lähetetty: Su Elo 06, 2017 10:20 pm
Kirjoittaja tokor
ramirin kirjoitti:Muistaakseni näytti olevan niin ahdas paikka tuolle pleksille 501:ssä puuta ylittäessä että ei sopinut kyytiin ollenkaan, ajokaverin reppu oli lähin paikka mihin sai asennettua :lol:
Oikein muistat 8-)

Re: Husqvarna FE Endurot

Lähetetty: Ti Elo 29, 2017 10:46 am
Kirjoittaja pkilpo
Tuollalailla saatiin korjattua Husqvarnan / KTM taka-akseli kun siitä mutteri ja ketjun kiristimen aluslevy lensi Taivalkosken ja Pudasjärven väliseen korpeen.
Olin kyllä omasta mielestä sen kiristänyt ihan momenttii.
Onneksi Janilla oli tuo mutteri, aluslevyn virkaa sai toimittaa kaksi pidempää 8mm pulttia.
Hyvin pysyi ei yhtään tarvinnu himmata tuon jälkeen. Aika pitkään ilman noitakin ajoin mutta pyörä meni välillä kuin ajokoira sivuttain :)

Re: Husqvarna FE Endurot

Lähetetty: Ti Syys 26, 2017 8:56 pm
Kirjoittaja Salemanteri
Onkos joku päässy koittelee uutta 501?
Tasapainoakseli tullu mm, ja kuutiot taitaa olla 511.

Re: Husqvarna FE Endurot

Lähetetty: Pe Joulu 15, 2017 9:06 pm
Kirjoittaja Salemanteri
Vähän nippelitietoa polttoaineen kulutuksesta. FE 501/2018
Tehdas lupaa jopa niinkin huikeeta lukua sadalle kuin 3,5l hmmm... ehkä se sillä menisi pinta kaasulla aurinkoisena päivänä tasaisella kovalla pinnalla shortseissa heinäkuussa avopotta päässä kallellaan leukaremmi läpsytellen, heinä hampaankolossa. (Paarmat käy kimppuun, ne on lämpö ohjautuvia ohjuksia, uros Hybomitra hinei kykenee hyökkäämään reilu 140km/tunnissa, :shock:kookletietoa)

Testipätkänä ajoin samaa metsäautotietä mutkaa, mäkeä ja varsin mukavaa rivakkaa pätkää 50km

Pääsin seuraavanlaisiin lukemiin litraa / 100km

5,4l keskinopeudella 66,1 km/h rivakkaa kruisailuvauhtia suht tasaista kaasua, Rupuligummit.
6,9l keskinopeudella 71,7 km/h kaasuauki, jarrua kaasuauki jne. Rupuligummit.
12,55l keskinops... 55,8 km/h runsaalla kaasulla runsaassa lumessa 20-40cm ja noin 10km aurattua kaasu auki. Piikkigummit.
8,77l keskinops... 79,9 km/h kaasuauki rajoitin räpätellen, hyvä juuri lingottu pitävää polannetta . Piikkigummit

(Testit suoritettu pimeässä aiheuttamatta harmia luonnollisille eläimille / harmaitahiuksia homo ja heterosimpansseille.)

(muoks, lisätty 8,77l....)

Re: Husqvarna FE Endurot

Lähetetty: Su Joulu 17, 2017 11:40 pm
Kirjoittaja Salemanteri
On se hiton hauska laite :P

https://youtu.be/_UbYDeMJlEw

Re: Husqvarna FE Endurot

Lähetetty: Ma Joulu 18, 2017 6:57 am
Kirjoittaja Koheltaja
Ohuesti kateellinen ajokeleistä, hienon näköistä menoa :)

Re: Husqvarna FE Endurot

Lähetetty: La Helmi 24, 2018 8:53 pm
Kirjoittaja pkilpo
Vaimennettu takavanne hankinnassa

Testasin Janin 640 Adv 2004 takavannetta ja sehän passasi suoraan. Pyörän kulkusuunta muuttuu, mutta vanne näyttää symmetriseltä pinnojen ja vaimennin tyynyjen osalta ja ketjulinjakaan ei muutu joten
sillä ei pitäisi olla merkitystä.

Toinen vaihtoehto jonka tilasin nyt on https://www.motocross-shop.de/motocross ... _id=922782
Eli Haan:n käsityönä tehtävä vaimennettu takavanne + Excel kehä joka on halvempi kuin OEM takavanne 640 Adv:n ja
lisäksi kevyempi.
Vaimennettu takavanne on tärkeä jos käyttää pyörää adventure pyöränä ja tekee reissuja.

Re: Husqvarna FE Endurot

Lähetetty: La Helmi 24, 2018 10:07 pm
Kirjoittaja Tase
Ihan kohtuu hintainen. Pistää itselläkin harkintaan.

Onko kokemusperäistä tietoa minkä osan särkyminen vaimennetulla takanavalla estetään?

Itse olen ajellut yhteensä 6-7 kesää ja muutama talvikin lisäksi vaimentamattomalla takanavalla kolmella eri pyörällä. Yamahat TT600R ja WR450F sekä Husqvarna FE450. Mitään ei ole hajonnut, ketjut ja ketjupyörät on normaalisti vaihdettu mutta ei sen kummempaa. Tosin minun ajo ei kovin rankkaa ole ollut ja huoltojakin on säännöllisesti tehty.

Oliskohan se silleen, että asfalttiajo on se joka eniten rasittaa?

Re: Husqvarna FE Endurot

Lähetetty: La Helmi 24, 2018 10:14 pm
Kirjoittaja skuikka
Parista SXC:stä tiedän kovan navan hajonneen. Molemmilla ajeltu aika paljon matkaa.
"Väärään" suuntaan pyörittämisestä, Viime kesän pyörittelin Superin alla LC4:n vaimennettua vannetta. Ei ollut milläänsäkään moisesta.

Re: Husqvarna FE Endurot

Lähetetty: La Helmi 24, 2018 10:24 pm
Kirjoittaja pkilpo
Tase kirjoitti:Ihan kohtuu hintainen. Pistää itselläkin harkintaan.

Onko kokemusperäistä tietoa minkä osan särkyminen vaimennetulla takanavalla estetään?

Itse olen ajellut yhteensä 6-7 kesää ja muutama talvikin lisäksi vaimentamattomalla takanavalla kolmella eri pyörällä. Yamahat TT600R ja WR450F sekä Husqvarna FE450. Mitään ei ole hajonnut, ketjut ja ketjupyörät on normaalisti vaihdettu mutta ei sen kummempaa. Tosin minun ajo ei kovin rankkaa ole ollut ja huoltojakin on säännöllisesti tehty.

Oliskohan se silleen, että asfalttiajo on se joka eniten rasittaa?
Varmaan se pitävällä pinnalla eniten rasittaa ja koko voimansiirtohan siinä on kovilla kun ei ole vaimennusta. Uskoisin että kaikki voimansiirron osat kestää kauemmin vaimennetulla navalla.

Lähetetty minun BTV-DL09 laitteesta Tapatalkilla

Re: Husqvarna FE Endurot

Lähetetty: La Helmi 24, 2018 11:02 pm
Kirjoittaja Tase
SXC:n takanavan halkeaminen on tuttu juttu. Onkohan jollakin särkynyt koneen sisältä jotain?

Re: Husqvarna FE Endurot

Lähetetty: Su Helmi 25, 2018 11:34 am
Kirjoittaja Viuh
Oliskohan advriderillä joskus ollu vetoakselin spoorien korkkaamisesta/nopeammasta kulumisesta juttua kovalla navalla reissua ajettaessa.

Re: Husqvarna FE Endurot

Lähetetty: Ma Helmi 26, 2018 3:08 pm
Kirjoittaja Tase
pkilpo kirjoitti: ...
Testasin Janin 640 Adv 2004 takavannetta ja sehän passasi suoraan. Pyörän kulkusuunta muuttuu, mutta vanne näyttää symmetriseltä pinnojen ja vaimennin tyynyjen osalta ja ketjulinjakaan ei muutu joten sillä ei pitäisi olla merkitystä.
...
"Pyörän kulkusuunta muuttuu".

Onko vannekehä pyörän pituuslinjaan nähden eri kohdassa?
Paljonko ero on noin suurinpiirtein ?