Jep, ei ole niin paljon tavaraa takana kuin 701:ssävinski kirjoitti:Maski meni silti noin lähelle ?
Husqvarna FE Endurot
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Husqvarna FE Endurot
- ramirin
- Viestit: 1341
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: Husqvarna FE Endurot
Muistaakseni näytti olevan niin ahdas paikka tuolle pleksille 501:ssä puuta ylittäessä että ei sopinut kyytiin ollenkaan, ajokaverin reppu oli lähin paikka mihin sai asennettua
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Re: Husqvarna FE Endurot
Oikein muistatramirin kirjoitti:Muistaakseni näytti olevan niin ahdas paikka tuolle pleksille 501:ssä puuta ylittäessä että ei sopinut kyytiin ollenkaan, ajokaverin reppu oli lähin paikka mihin sai asennettua
- pkilpo
- Viestit: 1463
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Husqvarna FE Endurot
Tuollalailla saatiin korjattua Husqvarnan / KTM taka-akseli kun siitä mutteri ja ketjun kiristimen aluslevy lensi Taivalkosken ja Pudasjärven väliseen korpeen.
Olin kyllä omasta mielestä sen kiristänyt ihan momenttii.
Onneksi Janilla oli tuo mutteri, aluslevyn virkaa sai toimittaa kaksi pidempää 8mm pulttia.
Hyvin pysyi ei yhtään tarvinnu himmata tuon jälkeen. Aika pitkään ilman noitakin ajoin mutta pyörä meni välillä kuin ajokoira sivuttain
Olin kyllä omasta mielestä sen kiristänyt ihan momenttii.
Onneksi Janilla oli tuo mutteri, aluslevyn virkaa sai toimittaa kaksi pidempää 8mm pulttia.
Hyvin pysyi ei yhtään tarvinnu himmata tuon jälkeen. Aika pitkään ilman noitakin ajoin mutta pyörä meni välillä kuin ajokoira sivuttain
Kuraköröttelijä
- Salemanteri
- Viestit: 772
- Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
- Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
- Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
Re: Husqvarna FE Endurot
Onkos joku päässy koittelee uutta 501?
Tasapainoakseli tullu mm, ja kuutiot taitaa olla 511.
Tasapainoakseli tullu mm, ja kuutiot taitaa olla 511.
- Salemanteri
- Viestit: 772
- Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
- Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
- Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
Re: Husqvarna FE Endurot
Vähän nippelitietoa polttoaineen kulutuksesta. FE 501/2018
Tehdas lupaa jopa niinkin huikeeta lukua sadalle kuin 3,5l hmmm... ehkä se sillä menisi pinta kaasulla aurinkoisena päivänä tasaisella kovalla pinnalla shortseissa heinäkuussa avopotta päässä kallellaan leukaremmi läpsytellen, heinä hampaankolossa. (Paarmat käy kimppuun, ne on lämpö ohjautuvia ohjuksia, uros Hybomitra hinei kykenee hyökkäämään reilu 140km/tunnissa, :shock:kookletietoa)
Testipätkänä ajoin samaa metsäautotietä mutkaa, mäkeä ja varsin mukavaa rivakkaa pätkää 50km
Pääsin seuraavanlaisiin lukemiin litraa / 100km
5,4l keskinopeudella 66,1 km/h rivakkaa kruisailuvauhtia suht tasaista kaasua, Rupuligummit.
6,9l keskinopeudella 71,7 km/h kaasuauki, jarrua kaasuauki jne. Rupuligummit.
12,55l keskinops... 55,8 km/h runsaalla kaasulla runsaassa lumessa 20-40cm ja noin 10km aurattua kaasu auki. Piikkigummit.
8,77l keskinops... 79,9 km/h kaasuauki rajoitin räpätellen, hyvä juuri lingottu pitävää polannetta . Piikkigummit
(Testit suoritettu pimeässä aiheuttamatta harmia luonnollisille eläimille / harmaitahiuksia homo ja heterosimpansseille.)
(muoks, lisätty 8,77l....)
Tehdas lupaa jopa niinkin huikeeta lukua sadalle kuin 3,5l hmmm... ehkä se sillä menisi pinta kaasulla aurinkoisena päivänä tasaisella kovalla pinnalla shortseissa heinäkuussa avopotta päässä kallellaan leukaremmi läpsytellen, heinä hampaankolossa. (Paarmat käy kimppuun, ne on lämpö ohjautuvia ohjuksia, uros Hybomitra hinei kykenee hyökkäämään reilu 140km/tunnissa, :shock:kookletietoa)
Testipätkänä ajoin samaa metsäautotietä mutkaa, mäkeä ja varsin mukavaa rivakkaa pätkää 50km
Pääsin seuraavanlaisiin lukemiin litraa / 100km
5,4l keskinopeudella 66,1 km/h rivakkaa kruisailuvauhtia suht tasaista kaasua, Rupuligummit.
6,9l keskinopeudella 71,7 km/h kaasuauki, jarrua kaasuauki jne. Rupuligummit.
12,55l keskinops... 55,8 km/h runsaalla kaasulla runsaassa lumessa 20-40cm ja noin 10km aurattua kaasu auki. Piikkigummit.
8,77l keskinops... 79,9 km/h kaasuauki rajoitin räpätellen, hyvä juuri lingottu pitävää polannetta . Piikkigummit
(Testit suoritettu pimeässä aiheuttamatta harmia luonnollisille eläimille / harmaitahiuksia homo ja heterosimpansseille.)
(muoks, lisätty 8,77l....)
Viimeksi muokannut Salemanteri, La Tammi 13, 2018 5:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Salemanteri
- Viestit: 772
- Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
- Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
- Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Husqvarna FE Endurot
Ohuesti kateellinen ajokeleistä, hienon näköistä menoa
Kylätason kurapyöräilijä.
- pkilpo
- Viestit: 1463
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Husqvarna FE Endurot
Vaimennettu takavanne hankinnassa
Testasin Janin 640 Adv 2004 takavannetta ja sehän passasi suoraan. Pyörän kulkusuunta muuttuu, mutta vanne näyttää symmetriseltä pinnojen ja vaimennin tyynyjen osalta ja ketjulinjakaan ei muutu joten
sillä ei pitäisi olla merkitystä.
Toinen vaihtoehto jonka tilasin nyt on https://www.motocross-shop.de/motocross ... _id=922782
Eli Haan:n käsityönä tehtävä vaimennettu takavanne + Excel kehä joka on halvempi kuin OEM takavanne 640 Adv:n ja
lisäksi kevyempi.
Vaimennettu takavanne on tärkeä jos käyttää pyörää adventure pyöränä ja tekee reissuja.
Testasin Janin 640 Adv 2004 takavannetta ja sehän passasi suoraan. Pyörän kulkusuunta muuttuu, mutta vanne näyttää symmetriseltä pinnojen ja vaimennin tyynyjen osalta ja ketjulinjakaan ei muutu joten
sillä ei pitäisi olla merkitystä.
Toinen vaihtoehto jonka tilasin nyt on https://www.motocross-shop.de/motocross ... _id=922782
Eli Haan:n käsityönä tehtävä vaimennettu takavanne + Excel kehä joka on halvempi kuin OEM takavanne 640 Adv:n ja
lisäksi kevyempi.
Vaimennettu takavanne on tärkeä jos käyttää pyörää adventure pyöränä ja tekee reissuja.
Kuraköröttelijä
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: Husqvarna FE Endurot
Ihan kohtuu hintainen. Pistää itselläkin harkintaan.
Onko kokemusperäistä tietoa minkä osan särkyminen vaimennetulla takanavalla estetään?
Itse olen ajellut yhteensä 6-7 kesää ja muutama talvikin lisäksi vaimentamattomalla takanavalla kolmella eri pyörällä. Yamahat TT600R ja WR450F sekä Husqvarna FE450. Mitään ei ole hajonnut, ketjut ja ketjupyörät on normaalisti vaihdettu mutta ei sen kummempaa. Tosin minun ajo ei kovin rankkaa ole ollut ja huoltojakin on säännöllisesti tehty.
Oliskohan se silleen, että asfalttiajo on se joka eniten rasittaa?
Onko kokemusperäistä tietoa minkä osan särkyminen vaimennetulla takanavalla estetään?
Itse olen ajellut yhteensä 6-7 kesää ja muutama talvikin lisäksi vaimentamattomalla takanavalla kolmella eri pyörällä. Yamahat TT600R ja WR450F sekä Husqvarna FE450. Mitään ei ole hajonnut, ketjut ja ketjupyörät on normaalisti vaihdettu mutta ei sen kummempaa. Tosin minun ajo ei kovin rankkaa ole ollut ja huoltojakin on säännöllisesti tehty.
Oliskohan se silleen, että asfalttiajo on se joka eniten rasittaa?
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Husqvarna FE Endurot
Parista SXC:stä tiedän kovan navan hajonneen. Molemmilla ajeltu aika paljon matkaa.
"Väärään" suuntaan pyörittämisestä, Viime kesän pyörittelin Superin alla LC4:n vaimennettua vannetta. Ei ollut milläänsäkään moisesta.
"Väärään" suuntaan pyörittämisestä, Viime kesän pyörittelin Superin alla LC4:n vaimennettua vannetta. Ei ollut milläänsäkään moisesta.
- pkilpo
- Viestit: 1463
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Husqvarna FE Endurot
Varmaan se pitävällä pinnalla eniten rasittaa ja koko voimansiirtohan siinä on kovilla kun ei ole vaimennusta. Uskoisin että kaikki voimansiirron osat kestää kauemmin vaimennetulla navalla.Tase kirjoitti:Ihan kohtuu hintainen. Pistää itselläkin harkintaan.
Onko kokemusperäistä tietoa minkä osan särkyminen vaimennetulla takanavalla estetään?
Itse olen ajellut yhteensä 6-7 kesää ja muutama talvikin lisäksi vaimentamattomalla takanavalla kolmella eri pyörällä. Yamahat TT600R ja WR450F sekä Husqvarna FE450. Mitään ei ole hajonnut, ketjut ja ketjupyörät on normaalisti vaihdettu mutta ei sen kummempaa. Tosin minun ajo ei kovin rankkaa ole ollut ja huoltojakin on säännöllisesti tehty.
Oliskohan se silleen, että asfalttiajo on se joka eniten rasittaa?
Lähetetty minun BTV-DL09 laitteesta Tapatalkilla
Kuraköröttelijä
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: Husqvarna FE Endurot
SXC:n takanavan halkeaminen on tuttu juttu. Onkohan jollakin särkynyt koneen sisältä jotain?
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
- Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5
Re: Husqvarna FE Endurot
Oliskohan advriderillä joskus ollu vetoakselin spoorien korkkaamisesta/nopeammasta kulumisesta juttua kovalla navalla reissua ajettaessa.
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: Husqvarna FE Endurot
"Pyörän kulkusuunta muuttuu".pkilpo kirjoitti: ...
Testasin Janin 640 Adv 2004 takavannetta ja sehän passasi suoraan. Pyörän kulkusuunta muuttuu, mutta vanne näyttää symmetriseltä pinnojen ja vaimennin tyynyjen osalta ja ketjulinjakaan ei muutu joten sillä ei pitäisi olla merkitystä.
...
Onko vannekehä pyörän pituuslinjaan nähden eri kohdassa?
Paljonko ero on noin suurinpiirtein ?