Husqvarna 701 enduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Jos täällä on joku hankkinut Rade Garagen lisätankin ja manaillut sitä huonosti jengautuvaa korkkia
niin tähän on ratkaisu. Otat Rade yhteyttä ja saat ehkä uuden tankin ja korkin, näin kävi minulle,
mun pyörä on KTM 690 Adv 2021. Eikä maksanut mitään. Hyvä juttu.
jv
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Oottekos löytäneet jostain 701:een sopivia lyhyitä kytkin ja etujarrukahvoja?
Lyhyt kytkin kahva on 50302031300, orkkis Magura / KTM kahva, kiiltävä.
jv
jhe
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja jhe »

Jess. Tuon löysin minäkin. Löytyy siis myös sinisenä ja on vähän lyhyempi kuin vakio. Tulikin jo Kotokeitaalta tilattua. Jostakin syystä sopivuustaulukossa ei mainita 701:ä vaikka käy siihen ongelmitta.
Jani M
Viestit: 2109
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Minun piti kanssa hommata tuo Maguran lyhyempi kahva 690:iin, mutta kun hommasin Carpe Iterin bluetooth ohjaimen, niin kytkinkahvaa piti siirtää 2 cm sisemmäs sarvessa, että CI:n saa tupin viereen. Tällä oli samalla se sivuvaikutus, että orggis kytkinkahvasta tuli juuri sopivan mittainen. Näinkin voi siis "lyhentää" kytkinkahvaa.

Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla

Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Tuo vimpstaakien keskemmälle siirto on kätevä temppu siksikin että saa sormet osumaan kauemmas nivelestä ja sitä kautta kevyempikäyttöiset kahvat. Melkolailla aina tulee lainapyöristäkin ensi töikseen kahvat säädettyä pääosin tuon ja sormitilan takia. Fatbarin paksunnokseen asti ne menee ja sinne olen tupannut tyrkkäämään.
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja B12 »

Kotarissa minulla on parin kympin lyhyet kiinakahvat. Niitä ollut minissa pyörissä ja laatu ollut yllättävänkin hyvää. Jos potee kaatumatautia, niin eivät ole kalliita uusiakaan.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
jhe
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja jhe »

Löysitkö Kiinasta myös lyhyen etujarrukahvan? Vinkkaapa, mistä kaupasta löytyy. Kuusysikympin kahvan pitäisi varmaan mennä myös husseen.
Mulla on etujarrukahva poikki, joten on valmiiksi kyllä lyhyt.😁
Mutta jos kuitenkin uusisi…
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja B12 »

Näitä vastaavia pazzon kopioita löytyy vähän joka paikasta ebay, aliexpress jne monilta eri myyjiltä.

https://www.ebay.com/itm/144835513320?h ... R_71meG4YQ
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Edellisen postin linkissä olevat kahvat on pitemmät kun mun Maguran kahvat, on kyllä paljon halvemmat.
Ehkä kannattaa mittailla ennen tilausta...
jv
Vima
Viestit: 25
Liittynyt: Su Elo 20, 2017 1:26 pm
Pyörä: 701

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Vima »

Itselleni tilasin tuon. En ole vielä päässyt asentamaan kun pyörä on vielä kaupassa. https://www.ebay.com/itm/134170799140?m ... media=COPY
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja B12 »

Ariel kirjoitti: Ma Tammi 23, 2023 6:18 pm Edellisen postin linkissä olevat kahvat on pitemmät kun mun Maguran kahvat, on kyllä paljon halvemmat.
Ehkä kannattaa mittailla ennen tilausta...
Minulla siis 690:ssä nuo kiinan "short" kahvat. Eivät ole sellaiset kahden sormen lyhyet tumpit, mutta sopivat pyörään ja toimivat hyvin. Alkuperäiset olivat katkenneet ja niiden tilalle ostin. Sai blingiä kun otti kotarin oranssin värisenä.

Nuo kiinan pazzon kopiot ovat ihan huippulaatua ja törkyhalvat, mutta joissakin harvoissa pyörissä ollut ongelma adapterien kanssa. Kotarissa toimii. Minulla on yhdet alkuperäiset Pazzot Ducatin jäljiltä ja kiinakahvat ovat huomattavasti siistimpää koneistusjälkeä ja viimeistelyä.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
jhe
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja jhe »

Akuutti kysymys 701:sen ketjuista. Pitäisi hommata nyt Helsingin reissulta ketjulukko/liitin Hussen alkuperäiseen ketjuun. Ketju ja pyörä muualla. Osaako joku antaa speksejä, minkä merkkistä ketjua käytettiin 2018 mallissa? Tai millainen lukko olisi sopiva? Stormi ei tuntunut tietävän.
Avatar
PAH
Viestit: 931
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja PAH »

jhe kirjoitti: Ma Maalis 20, 2023 4:56 pm Akuutti kysymys 701:sen ketjuista. Pitäisi hommata nyt Helsingin reissulta ketjulukko/liitin Hussen alkuperäiseen ketjuun. Ketju ja pyörä muualla. Osaako joku antaa speksejä, minkä merkkistä ketjua käytettiin 2018 mallissa? Tai millainen lukko olisi sopiva? Stormi ei tuntunut tietävän.
2017 mallin ohjekirjassa on 5/8 x 1/4" x-ring ja lienee sama koko uudemmassakin. Ketjun merkkiä en tiedä.
Heikki
LateK
Viestit: 291
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
Paikkakunta: Espoo

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja LateK »

Wings ?
Aattelin tilata äänenvaimentimeen "silence-kitin"
Sitten huomasin että on tarjolla "Power-kit", onko tästä jollain kokemusta ?
https://wings-exhausts.com/performance- ... -sm-21-eu/
Miten tää eroaa "fuel-dongleista" jotka on kymmenes osan tuosta hinnasta ?
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Husqvarna 701 enduro

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Mielenkiinnolla odotan kommetteja jos tilaat kyseisen Power-kitin. Varsinkin jenkit on kaikesta sitä
mieltä että kaikkea voi parantaa ja ovat mestareita kehittelemään kaikenlaista josta suurin osa on
enemmän tai vähemmän tarpeetonta. Se Wingsin aiempi Fuel dongle mikä taitaa olla nyt pois
valikoimasta oli jonkinlainen härpäke lambda anturin ja ECU:n väliin. Se tuskin lisäsi muuta kun
kassavirtaa Wingsillä...

Suhtaudun kovin epäilevästi kaikkiin tehokäyriin jotka ei ole suoraan dynosta, vaan kuten Wings
sivuilla artistinen kuvaus teho käyristä.

Wingsin änkkäri on hyvin tehty ja toimii mielestäni, silence kitin kanssa liki vakiotason ääni, mutta
paljon kevyempi ja viileämpi. Monen muun asian lisäksi en ymmärrä miksi KTM on laittanut
690 / 701 kyseisen kaminan änkkäriksi. Ehkei kattia saatu muualle?

Kerro ihmeessä jos tilaat Power-kitin, tuntuuko nyt et voimaa uupuu?
Pitäisi hommata nyt Helsingin reissulta ketjulukko/liitin Hussen alkuperäiseen ketjuun.
Eikös ketjulukot ole eräällälailla no-no moottoripyörissä? Ketjut niitataan, toki lukko voi olla varaosana.
jv
Vastaa Viestiin