Laitetaan tänne nyt tästäkin keskustelua alulle kun olen tälläistä supermotoa katsellut. Saattaa löytyä jostain sivujen syvyyksistäkin jotain tarinaa, pääasiassa nämä Husaberg keskustelut silti koskevat näitä uusimpia pyöriä.
Onko kenelläkään kokemuksia kestävyydestä normaalissa katu käytössä ym.? Netissä juttuja hajonneista koneista, mutta ei kerrota minkälaisella käytöllä ovat olleet. Näillähän on ajettu myös kisaa ja korkea viritteisiähän ne siksi on....
Husaberg FS650
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Husaberg FS650
Keep calm and love fossil fuels.
Re: Husaberg FS650
Itsellä ei suoria omia kokemuskia bergistä ole, mutta viisastelen nyt kuitenkin varmuuden vuoksi että on halvempaa ja huomattavasti järkevämpää ostaa vaikka uusi viissatanen kotari ja laittaa siihen (thumper-racingin tms.) big bore kitti. On tehoa enemmän ja huomattavasti mielekkäämpi pyörä.
Noin muuten täysin "katukäyttöön" soveltumaton vehje. Hakkaa ketjuja tasakaasulla ja haluaa keulia koko ajan. Kaasari varmistaa sen että toimii kunnolla vain kun käskytetään tosissaan. Kannattaa katsoa jostain onko vuosimalleissa mitään eroa kampuran suhteen, sitä vaivaa sama ongelma kuin rfs-kotareita eli kampura leviää ja ei pysy suorana, jolloin laakerit eivät kestä. Varmaan jonkun vuosimallin kampurat kevyessä käytössä kestää, mutta melkein suoruus pitäisi mitata ennen kuin ostaa.
Noin muuten täysin "katukäyttöön" soveltumaton vehje. Hakkaa ketjuja tasakaasulla ja haluaa keulia koko ajan. Kaasari varmistaa sen että toimii kunnolla vain kun käskytetään tosissaan. Kannattaa katsoa jostain onko vuosimalleissa mitään eroa kampuran suhteen, sitä vaivaa sama ongelma kuin rfs-kotareita eli kampura leviää ja ei pysy suorana, jolloin laakerit eivät kestä. Varmaan jonkun vuosimallin kampurat kevyessä käytössä kestää, mutta melkein suoruus pitäisi mitata ennen kuin ostaa.
-
- Viestit: 2004
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Husaberg FS650
Tota on tehty 02 alkaen,joten mukaan mahtuu monta mallia. Yksikään niistä ei ole katumopo. Silti modattuna voisi jotkut sellastakin käyttöä sietää sen mitä kisakoneelta voi edellyttää.
Husaberg.org jos englanti taipuu...siellä on ainakin ollu eri vuosimalleihin pakolliset ja suositeltavat muutokset. Jos sulla ei ole mitään yksilöä kiikarissa,ja pakko olisi kuitenkin tollanen saada,niin jälkeen SEM aikakauden on luotettavampia.
Ei toi 501 nyt mikään mahdoton ole ajaa,vaikka onkin kaasari ja kaikki. Keulii kyllä ja hakkaa ketjuja jollei osaa käyttää kaasua ja oikeaa vaihdetta.Eikös ne kaikki tee niin? (Jollei niin ovatpa tylsiä )
Parempi ajo/ruuvaamis suhde taitaa tulla kyllä uudemmissa. Jotka tietysti on kalliimpiakin.
Silti aina säännöllisesti tulee mieleen jos kilvittäs ton 501 kkösen,ja käyttäs sekalaiseen ajoon. Se pitää vaan olla tarpeeks polkupainotteista että kannattaa...
vanhasta huskista sanottu:
"I pictured it more like the heroin addicted ex that keeps turning up, the bleeding you dry, breaking your heart, and crushing your soul, but you keep taking her back because it's the most fun ride you've ever had..."
Husaberg.org jos englanti taipuu...siellä on ainakin ollu eri vuosimalleihin pakolliset ja suositeltavat muutokset. Jos sulla ei ole mitään yksilöä kiikarissa,ja pakko olisi kuitenkin tollanen saada,niin jälkeen SEM aikakauden on luotettavampia.
Ei toi 501 nyt mikään mahdoton ole ajaa,vaikka onkin kaasari ja kaikki. Keulii kyllä ja hakkaa ketjuja jollei osaa käyttää kaasua ja oikeaa vaihdetta.Eikös ne kaikki tee niin? (Jollei niin ovatpa tylsiä )
Parempi ajo/ruuvaamis suhde taitaa tulla kyllä uudemmissa. Jotka tietysti on kalliimpiakin.
Silti aina säännöllisesti tulee mieleen jos kilvittäs ton 501 kkösen,ja käyttäs sekalaiseen ajoon. Se pitää vaan olla tarpeeks polkupainotteista että kannattaa...
vanhasta huskista sanottu:
"I pictured it more like the heroin addicted ex that keeps turning up, the bleeding you dry, breaking your heart, and crushing your soul, but you keep taking her back because it's the most fun ride you've ever had..."