300 ja 250 2T
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: 300 ja 250 2T
Yritän auttaa miestä mäessä kysymällä asiantuntijaraadilta ajatuksia:
250 EXC (2012) laittoivat uutta akkua ja kytkivät navat väärin päin . Lähtee käyntiin ja valot pelaa, mutta neitinappi ei ja vilkutkin miten sattuu tai ei olenkaan. Ymmärtääkseni tuossa vehkeessä valot ja sytty tulee suoraan manitulta ja muu sähkö akun takaa. En ole vielä tutustunut tämän vehkeen sähköjen sielunelämään, mutta mitä tuosta olisi voinut pimentyä? Kalliskin homma?
Kokeilivat vielä uudella akulla, mutta sama tilanne - ei herää sähköt ei.
250 EXC (2012) laittoivat uutta akkua ja kytkivät navat väärin päin . Lähtee käyntiin ja valot pelaa, mutta neitinappi ei ja vilkutkin miten sattuu tai ei olenkaan. Ymmärtääkseni tuossa vehkeessä valot ja sytty tulee suoraan manitulta ja muu sähkö akun takaa. En ole vielä tutustunut tämän vehkeen sähköjen sielunelämään, mutta mitä tuosta olisi voinut pimentyä? Kalliskin homma?
Kokeilivat vielä uudella akulla, mutta sama tilanne - ei herää sähköt ei.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Re: 300 ja 250 2T
Omani on pari kertaa keittänyt luistatus ja mateluhommissa. Selvä vaikutus on tuolla kytkimen luistatuksella lämpöihin.
Re: 300 ja 250 2T
mikko73h kirjoitti:Vanha startti pois ja uusi tilalle (n.10min). Kannattaa puhdistaa välillä magneeton kopan alle kondensoitunut vesi pois.kokki kirjoitti:Tilasin ebaysta lipoakun, 45€ kotiin kannettuna ja oli sisäisellä elektroniikalla, eli voi ladata tavislaturilla. Painoa 412g. Saapa nähdä miten pelaa startti kun sen seuraavassa öljyrempassa ruuvaan paikalleen. Vilkut ja töötti ainakin heräs henkiin ja akku otti virtaa vastaan koneen käydessä. Samalla tuli asennettua flekti ja syyläreiden suojaraudat, meinaa laite keittää kun menee mateluksi jossain metän keskellä.
Onko tuon startin asennuksessa mitään ihmeempää kuin kansi pois ja uus tilalle?
Siis mopossa ei ole nyt starttia eli koppaa myöten menee nyt vaihtoon.
Re: 300 ja 250 2T
Magneeton koppa ja muutama ratas ainakin. Löytyy kaikenlaista ohjetta youtubesta esim. https://www.youtube.com/watch?v=4wayjxOArJUkokki kirjoitti:mikko73h kirjoitti:Vanha startti pois ja uusi tilalle (n.10min). Kannattaa puhdistaa välillä magneeton kopan alle kondensoitunut vesi pois.kokki kirjoitti:Tilasin ebaysta lipoakun, 45€ kotiin kannettuna ja oli sisäisellä elektroniikalla, eli voi ladata tavislaturilla. Painoa 412g. Saapa nähdä miten pelaa startti kun sen seuraavassa öljyrempassa ruuvaan paikalleen. Vilkut ja töötti ainakin heräs henkiin ja akku otti virtaa vastaan koneen käydessä. Samalla tuli asennettua flekti ja syyläreiden suojaraudat, meinaa laite keittää kun menee mateluksi jossain metän keskellä.
Onko tuon startin asennuksessa mitään ihmeempää kuin kansi pois ja uus tilalle?
Siis mopossa ei ole nyt starttia eli koppaa myöten menee nyt vaihtoon.
Keep calm and love fossil fuels.
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: 300 ja 250 2T
Sieltä on varmaan vaan sulake kärvähtänyt. Oliskohan se jossain starttireleen vieressä...Å kirjoitti:Yritän auttaa miestä mäessä kysymällä asiantuntijaraadilta ajatuksia:
250 EXC (2012) laittoivat uutta akkua ja kytkivät navat väärin päin . Lähtee käyntiin ja valot pelaa, mutta neitinappi ei ja vilkutkin miten sattuu tai ei olenkaan. Ymmärtääkseni tuossa vehkeessä valot ja sytty tulee suoraan manitulta ja muu sähkö akun takaa. En ole vielä tutustunut tämän vehkeen sähköjen sielunelämään, mutta mitä tuosta olisi voinut pimentyä? Kalliskin homma?
Kokeilivat vielä uudella akulla, mutta sama tilanne - ei herää sähköt ei.
Re: 300 ja 250 2T
Siis mopossa ei ole nyt starttia eli koppaa myöten menee nyt vaihtoon.[/quote]
Magneeton koppa ja muutama ratas ainakin. Löytyy kaikenlaista ohjetta youtubesta esim. https://www.youtube.com/watch?v=4wayjxOArJU[/quote]
Hyvinhän tuo vaihtui, on muuten kuiva virtapuoli nelareista poiketen.
Vehe starttee ja lataa ja kaikki pelaa, einut mikä on niin bendixratas vastaa magneton hammaskehään koneen käydessä, tämä tietenkin aiheuttaa sivuäänen.
Oliko ideoita? Kestääköhän shimmillä tuoda tuota bendixiä ulommas lohkosta ja lisätä toinen tiiviste?
Magneeton koppa ja muutama ratas ainakin. Löytyy kaikenlaista ohjetta youtubesta esim. https://www.youtube.com/watch?v=4wayjxOArJU[/quote]
Hyvinhän tuo vaihtui, on muuten kuiva virtapuoli nelareista poiketen.
Vehe starttee ja lataa ja kaikki pelaa, einut mikä on niin bendixratas vastaa magneton hammaskehään koneen käydessä, tämä tietenkin aiheuttaa sivuäänen.
Oliko ideoita? Kestääköhän shimmillä tuoda tuota bendixiä ulommas lohkosta ja lisätä toinen tiiviste?
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 2:32 pm
- Pyörä: Beta RR 400
- Paikkakunta: Tampere
Re: 300 ja 250 2T
Tarvikepaisari vaihtui takaisin vakioon:
Kuumenee putki paisarin paksuimmalta kohtaa aivan hulluna(palaa housut yms lumi sulaa silmissä) sekä savu katoaa kokonaan kun kone lämpenee. Kattihärpäkkeitä ei ole putken päissä, eikai tuon vakioputken sisällä ole mitään kattia?
Neuloja/suuttimia kokeiltu normista rikkaimpiin samoin tuloksin(nyt sisässä orkkis osilla vakio asetukset), kaasaria avattu ja putsattu moneen kertaan, aina vaan sama juttu. Voisiko seos olla laihan sijaan tosiaankin liian rikkaalla ja jonkinlaista palamista tapahtuu paisarissa? Kokemuksia tämmöisestä? Tosiaan putki on todella kuuma vain siitä paksuimmalta alueelta.
Kuumenee putki paisarin paksuimmalta kohtaa aivan hulluna(palaa housut yms lumi sulaa silmissä) sekä savu katoaa kokonaan kun kone lämpenee. Kattihärpäkkeitä ei ole putken päissä, eikai tuon vakioputken sisällä ole mitään kattia?
Neuloja/suuttimia kokeiltu normista rikkaimpiin samoin tuloksin(nyt sisässä orkkis osilla vakio asetukset), kaasaria avattu ja putsattu moneen kertaan, aina vaan sama juttu. Voisiko seos olla laihan sijaan tosiaankin liian rikkaalla ja jonkinlaista palamista tapahtuu paisarissa? Kokemuksia tämmöisestä? Tosiaan putki on todella kuuma vain siitä paksuimmalta alueelta.
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: 300 ja 250 2T
Siellä paisarin sisällä se katti nimenomaan piileskelee. Ja on muuten todella herkkä lommoontumaan tuokylaenmies kirjoitti:Tarvikepaisari vaihtui takaisin vakioon:
Kuumenee putki paisarin paksuimmalta kohtaa aivan hulluna(palaa housut yms lumi sulaa silmissä) sekä savu katoaa kokonaan kun kone lämpenee. Kattihärpäkkeitä ei ole putken päissä, eikai tuon vakioputken sisällä ole mitään kattia?
Neuloja/suuttimia kokeiltu normista rikkaimpiin samoin tuloksin(nyt sisässä orkkis osilla vakio asetukset), kaasaria avattu ja putsattu moneen kertaan, aina vaan sama juttu. Voisiko seos olla laihan sijaan tosiaankin liian rikkaalla ja jonkinlaista palamista tapahtuu paisarissa? Kokemuksia tämmöisestä? Tosiaan putki on todella kuuma vain siitä paksuimmalta alueelta.
vakio kattiputki.
Braa-aab!
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 2:32 pm
- Pyörä: Beta RR 400
- Paikkakunta: Tampere
Re: 300 ja 250 2T
Kiitti tiedosta. Pitää varmaan oikaista se tarvikeputki käyttöön nimim. kolmiin housuihin jo poltettu jälkeä.Syke kirjoitti:Siellä paisarin sisällä se katti nimenomaan piileskelee. Ja on muuten todella herkkä lommoontumaan tuokylaenmies kirjoitti:Tarvikepaisari vaihtui takaisin vakioon:
Kuumenee putki paisarin paksuimmalta kohtaa aivan hulluna(palaa housut yms lumi sulaa silmissä) sekä savu katoaa kokonaan kun kone lämpenee. Kattihärpäkkeitä ei ole putken päissä, eikai tuon vakioputken sisällä ole mitään kattia?
Neuloja/suuttimia kokeiltu normista rikkaimpiin samoin tuloksin(nyt sisässä orkkis osilla vakio asetukset), kaasaria avattu ja putsattu moneen kertaan, aina vaan sama juttu. Voisiko seos olla laihan sijaan tosiaankin liian rikkaalla ja jonkinlaista palamista tapahtuu paisarissa? Kokemuksia tämmöisestä? Tosiaan putki on todella kuuma vain siitä paksuimmalta alueelta.
vakio kattiputki.
Re: 300 ja 250 2T
On muuten tehokas starttaamaan tuo Bilteman uusi litiumakku ja kevyt. Seurataan miten kauan kestää
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/S ... 000036169/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/S ... 000036169/
Keep calm and love fossil fuels.
Re: 300 ja 250 2T
Onko se merkittävästi parempi ku motonetin vastaava? Just tässä mietiskelen josko päivittäisi akkua kun mäntärempan jälkeen ei enää startti jaksa pyörittää..
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 2:32 pm
- Pyörä: Beta RR 400
- Paikkakunta: Tampere
Re: 300 ja 250 2T
"Ladataan litiumakkujen erikoislaturilla."mikko73h kirjoitti:On muuten tehokas starttaamaan tuo Bilteman uusi litiumakku ja kevyt. Seurataan miten kauan kestää
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/S ... 000036169/
Noissa bilteman akuissa ei ole kennojen tasausta tai tasausliitintä. Onkos motonettiversioissa sisäänrakennettua älyä?
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 2:32 pm
- Pyörä: Beta RR 400
- Paikkakunta: Tampere
Re: 300 ja 250 2T
Tilannepäivitys on pakko laittaa kun kaikki meni niin sutjakasti, säästyttiin uuden putken ostolta ja jatkossa vähemmän palaneita ajohousuja. Eli rälläkällä hienosti saumasta putki poikki, katinmöhkäle irti ja putki Tiggeriin hitsattavaksi. Materiaalina tuossa taisi olla pinnoitettu musta ja kyllä nyt taas kelpaakylaenmies kirjoitti:Kiitti tiedosta. Pitää varmaan oikaista se tarvikeputki käyttöön nimim. kolmiin housuihin jo poltettu jälkeä.Syke kirjoitti:Siellä paisarin sisällä se katti nimenomaan piileskelee. Ja on muuten todella herkkä lommoontumaan tuokylaenmies kirjoitti:Tarvikepaisari vaihtui takaisin vakioon:
Kuumenee putki paisarin paksuimmalta kohtaa aivan hulluna(palaa housut yms lumi sulaa silmissä) sekä savu katoaa kokonaan kun kone lämpenee. Kattihärpäkkeitä ei ole putken päissä, eikai tuon vakioputken sisällä ole mitään kattia?
Neuloja/suuttimia kokeiltu normista rikkaimpiin samoin tuloksin(nyt sisässä orkkis osilla vakio asetukset), kaasaria avattu ja putsattu moneen kertaan, aina vaan sama juttu. Voisiko seos olla laihan sijaan tosiaankin liian rikkaalla ja jonkinlaista palamista tapahtuu paisarissa? Kokemuksia tämmöisestä? Tosiaan putki on todella kuuma vain siitä paksuimmalta alueelta.
vakio kattiputki.
Re: 300 ja 250 2T
https://youtu.be/6AXPxML0Og4
Mikäs juttu tuo öljyn (1dl) lisäys staattorin sisään on, koska en ole aikaisemmin tähän törmännyt? Jäähdytystä parantamaan sitä tuossa laitettiin, mutta....
Staattorini sanoi itsensä irti ja nyt eilen asensin siihen tuon isomman. Vanhan ajattelin käämiä uudestaan ja tehdä siitä varaosan.
Mikäs juttu tuo öljyn (1dl) lisäys staattorin sisään on, koska en ole aikaisemmin tähän törmännyt? Jäähdytystä parantamaan sitä tuossa laitettiin, mutta....
Staattorini sanoi itsensä irti ja nyt eilen asensin siihen tuon isomman. Vanhan ajattelin käämiä uudestaan ja tehdä siitä varaosan.
Keep calm and love fossil fuels.
- tertsu
- Viestit: 2857
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: 300 ja 250 2T
Trailtechin saattorin ohjeissa oli maininta asiasta, mutta en laittanut. Olisko enempi tarkoitettu kuumissa olosuhteissa suhaavile?mikko73h kirjoitti:https://youtu.be/6AXPxML0Og4
Mikäs juttu tuo öljyn (1dl) lisäys staattorin sisään on, koska en ole aikaisemmin tähän törmännyt? Jäähdytystä parantamaan sitä tuossa laitettiin, mutta....
Staattorini sanoi itsensä irti ja nyt eilen asensin siihen tuon isomman. Vanhan ajattelin käämiä uudestaan ja tehdä siitä varaosan.
Kura lentää...