Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Joulu 10, 2019 11:44 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 137 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: CRF250 Rally
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 5:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 6:19 pm
Viestit: 314
Paikkakunta: Savo
Pyörä: Hypermotard/250 Rally
Noin 370km pyörällä ajettuna ja eihän tuossa nyt liikaa tehoa, mutta pärjää mukavasti. Hieman on ylävireinen ja toivottavasti tilaamani Japanin Ecu tuota käytöstä muuttaa :)
Hyvää marssivauhtia pystyy hiekkatiellä pitämään, vaikka välillä pitää vähän pykältää pienempää ja alustakin toimii riittävästi vaikka epäilin.
Todella mukava sorateitä surautella ja hyvin ryömii tyhjäkäynnillä metsässä.
Ainoa ongelma on tuo tuulilasi, joka itselle aiheuttaa kypärään kauhean metelin. Pitää varmaan pieni jatko laittaa.
Kaiken kaikkiaan tyytyväinen olen kyllä ostokseen :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: CRF250 Rally
ViestiLähetetty: Ti Touko 07, 2019 3:29 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:14 pm
Viestit: 179
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XT660RR
antti_p kirjoitti:
...
Hyvää marssivauhtia pystyy hiekkatiellä pitämään, vaikka välillä pitää vähän pykältää pienempää ja alustakin toimii riittävästi vaikka epäilin.
...


Hieman tässä miettinyt hankintaa, mutta eniten epäilyttää toi alusta. Jos tehottomuuden kanssa pärjää kun menee tarpeeksi kapealle polulle, miten on jousituksen laita.
Voiko sitä verrata jossain määrin vaikka Yamaha XT660R tai XTZ660 mallien jousitukseen, onko huonopi, parempi? Löysempi?

Mitään oikeaa endurojousitusta en odota, mutta pohjaako vaikka helposti ja millaisella kuormalla?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: CRF250 Rally
ViestiLähetetty: Ti Touko 07, 2019 4:42 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7365
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Rallyllä en ole ajanut mutta L on ollut pari kertaa alla. Jos vertaan sen alustaa XT660R tai XT660Z niin molemmissa on kaikinpuolin jämäkämpi alusta, eikä pelkästään positiivisella tavalla. L:än alusta oli ajokamoineen 100kg kuskille liian löysä, kun nousee pyörän päälle niin sagit painuu puoleenväliin. Kovemmassa ajossa alkaa pohjaamaan ja takapää pomppimaan, rauhallisemmassa ajossa erittäin miellyttävä ja poimii huomaamatta kaiken mitä tulee vastaa. Toisella kerralla L:ssä oli keula ja takakeppi päivitetty, en muista mitä oli tehty mutta alle tonnin päivitys ja kylläpäs oli hyvä ajaa tolla alustalla.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: CRF250 Rally
ViestiLähetetty: Ti Touko 07, 2019 4:52 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 264
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
kenobiitti kirjoitti:
antti_p kirjoitti:
...
Hyvää marssivauhtia pystyy hiekkatiellä pitämään, vaikka välillä pitää vähän pykältää pienempää ja alustakin toimii riittävästi vaikka epäilin.
...


Hieman tässä miettinyt hankintaa, mutta eniten epäilyttää toi alusta. Jos tehottomuuden kanssa pärjää kun menee tarpeeksi kapealle polulle, miten on jousituksen laita.
Voiko sitä verrata jossain määrin vaikka Yamaha XT660R tai XTZ660 mallien jousitukseen, onko huonopi, parempi? Löysempi?

Mitään oikeaa endurojousitusta en odota, mutta pohjaako vaikka helposti ja millaisella kuormalla?


Eikö pikkupoluille kannattaisi hommata kevyempi ja parempialustainen pyörä? Tuollainen pikkuadventure on tarkoitettu rauhalliseen seikkailuajoon tehojen ja alustan puolesta. Minusta turha yrittää tehdä siitä isolla rahalla jotakin mitä se ei ole tai piiskata sitä raivolla kierrokset punaisella.

Varmasti erittäin hyvä pyörä siihen käyttöön, mihin se on tarkoitettu.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: CRF250 Rally
ViestiLähetetty: Ke Touko 08, 2019 7:30 am 
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:14 pm
Viestit: 179
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XT660RR
Koheltaja kirjoitti:
Rallyllä en ole ajanut mutta L on ollut pari kertaa alla. Jos vertaan sen alustaa XT660R tai XT660Z niin molemmissa on kaikinpuolin jämäkämpi alusta, eikä pelkästään positiivisella tavalla. L:än alusta oli ajokamoineen 100kg kuskille liian löysä, kun nousee pyörän päälle niin sagit painuu puoleenväliin. Kovemmassa ajossa alkaa pohjaamaan ja takapää pomppimaan, rauhallisemmassa ajossa erittäin miellyttävä ja poimii huomaamatta kaiken mitä tulee vastaa. Toisella kerralla L:ssä oli keula ja takakeppi päivitetty, en muista mitä oli tehty mutta alle tonnin päivitys ja kylläpäs oli hyvä ajaa tolla alustalla.


OK, jotain tällaista ajattelinkin ja kun omapainokin on jo enemmän kuin muilla matkatavaroiden kanssa pitää tätä asiaa pohtia tarkemmin.
Hyperpron jousisettejä näyttää saavan lähes siedettävällä hinnalla, että semmosella se voisi olla oiva peli.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: CRF250 Rally
ViestiLähetetty: Ke Touko 08, 2019 7:34 am 
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:14 pm
Viestit: 179
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XT660RR
B12 kirjoitti:
Eikö pikkupoluille kannattaisi hommata kevyempi ja parempialustainen pyörä? Tuollainen pikkuadventure on tarkoitettu rauhalliseen seikkailuajoon tehojen ja alustan puolesta. Minusta turha yrittää tehdä siitä isolla rahalla jotakin mitä se ei ole tai piiskata sitä raivolla kierrokset punaisella.

Varmasti erittäin hyvä pyörä siihen käyttöön, mihin se on tarkoitettu.


Kannattaa, ja maantielle painavampi ja hiekkatielle tehokkaampi ja...
Mutta kun pitää tehdä kompromisseja ja hankkia sellainen pyörä jolla maantiet ja spoorit jää väliin, mutta silti siirtyminen sinne pienemmille reiteille onnistuu siedettävästi vaikka sitten maantietä pitkin jonkin matkaa.
Ja tässä kohtaa kaikki jossain määrin sekä hinta on tehty houkuttelevaksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: CRF250 Rally
ViestiLähetetty: Ke Touko 08, 2019 8:51 am 

Liittynyt: Ke Joulu 09, 2009 2:08 pm
Viestit: 126
Pyörä: V-Strom
Mikäli takajousitus ei tyydytä omassa ajossa, kannattaa ainakin hintamielessä tutkia YSS:n iskarivaihtoehtoja.

Vanhukseen oli saatavilla netissä paria eri versioita normikorkeasta pidempijoustoiseen piggyback-versioon hintaluokassa 250 - 300 euroa.

Hintoja kannattaa vertailla, erot samalla iskarilla eri ostopaikoista olivat yli 100 €.

Joka tapauksessa korkealta ei voi pudota.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: CRF250 Rally
ViestiLähetetty: Ke Touko 08, 2019 12:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:14 pm
Viestit: 179
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XT660RR
XL250R kirjoitti:
Mikäli takajousitus ei tyydytä omassa ajossa, kannattaa ainakin hintamielessä tutkia YSS:n iskarivaihtoehtoja.
Vanhukseen oli saatavilla netissä paria eri versioita normikorkeasta pidempijoustoiseen piggyback-versioon hintaluokassa 250 - 300 euroa.
Hintoja kannattaa vertailla, erot samalla iskarilla eri ostopaikoista olivat yli 100 €.
Joka tapauksessa korkealta ei voi pudota.


Erinomainen vihje, nostaa ainakin omaa Hondan hankintaintoa jonkin verran.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: CRF250 Rally
ViestiLähetetty: Pe Touko 10, 2019 8:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 01, 2015 2:03 pm
Viestit: 7
Pyörä: XT350
Posti toi tänään Hyperpron progressiiviset jouset eteen ja taakse L-malliin. Laitan kommenttia kun olen saanut ne alle ja vähän testailtua. Tuo pehmeys on ollut suurin ongelma minulle. Setti 290€ kuluineen... tonnin Öhlins settiä ei voinut harkita ja en usko että jenkki foorumien suosimat 25v vanhat XR iskarit ovat vaivan väärti.

Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: CRF250 Rally
ViestiLähetetty: Pe Touko 10, 2019 11:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:14 pm
Viestit: 179
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XT660RR
IJiiJii kirjoitti:
Posti toi tänään Hyperpron progressiiviset jouset eteen ja taakse L-malliin. Laitan kommenttia kun olen saanut ne alle ja vähän testailtua. Tuo pehmeys on ollut suurin ongelma minulle. Setti 290€ kuluineen... tonnin Öhlins settiä ei voinut harkita ja en usko että jenkki foorumien suosimat 25v vanhat XR iskarit ovat vaivan väärti.

Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla


No nyt odotan mielenkiinnolla tuloksia.
Myykö noita Suomessa joku tolla hintaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: CRF250 Rally
ViestiLähetetty: La Touko 11, 2019 12:14 pm 

Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 8:04 am
Viestit: 174
Pyörä: TTR 600
Eikös rallimallissa ole eri jouston pituus? Mites nuo jouset suoraan soppii.

Lähetetty minun SM-G975F laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: CRF250 Rally
ViestiLähetetty: La Touko 11, 2019 2:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 01, 2015 2:03 pm
Viestit: 7
Pyörä: XT350
Tilasin suoraan valmistajan nettikaupasta.
Rally versioon näemmä saatavissa setti vuodesta 2017 eteenpäin.
https://www.webshop-hyperpro.com/en/products
Tässä setissä heitetään alkuperäinen etujousi jonthkaan, ei lisätä jousien määrää. Kuva

Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: CRF250 Rally
ViestiLähetetty: Su Touko 19, 2019 2:09 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 01, 2015 2:03 pm
Viestit: 7
Pyörä: XT350
No niin jouset on alla ja ensilenkki vedetty. Alusta on nyt jämäkämpi ja parempi ajaa vaikkakin testaus oli hitailla vauhdeillla enduroreitillä
Minusta setti oli hintansa väärti, mutta en odottanutkaan mitään muutosta oikean enskan alustaksi.


Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: CRF250 Rally
ViestiLähetetty: To Touko 23, 2019 8:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 6:19 pm
Viestit: 314
Paikkakunta: Savo
Pyörä: Hypermotard/250 Rally
noin 700km takana eli vissiin ihan hauskaakin ollut, kun viime kesän saldo tolla katupyörällä oli 600km kaudelta. Eli kai sitä tämmösellä "tehottomalla lussulla" pärjää, kun se joillekkin niin suuri ongelma on :lol:
Ehkä sitä myöhemmin heittää putkea ja sylinteriä, mutta olkoot tämä kesä näin.

Itselle tuo takaiskari on siinä ja siinä pärjäänkö. Esikiristys on tiukimmillaan ja rajoilla menee. Onhan se mukavan letkeä ajaa, mutta ehkä ihan aavistuksen pehmeäksi jää.
Varmaan jossain vaiheessa voisi jousia vaihdella.

Paras ostos pyörään oli japanilainen Ecu , käytös muuttui alle 6k todella paljon. Reagoi kaasuun herkemmin ja alakierroksilla tehon tuntua aivan erilailla. Lisänä on 13-piikkinen eturatas, mutta hieman jää vajaaksi välitykset että saatan vaihtaa takaisin 14 -piikkisen varsinkin tuon ecun kera.
Tyytyväinen kyllä olen kaiken kaikkiaan ollut, alkuepäilyksien jälkeen :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: CRF250 Rally
ViestiLähetetty: Pe Touko 24, 2019 9:17 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1679
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Laitatko linkkiä tuosta Japanin ecusta, jos joku vaikka joku muukin innostuu tilaan? Tämä sama ecu käy ilmeisesti muihinkin samalla koneella oleviin CRF250 malleihin?

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 137 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com