KTM 1050 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

modo
Viestit: 15
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:45 am
Pyörä: 690
Paikkakunta: Jyväskylä

KTM 1050 Adventure

Viesti Kirjoittaja modo »

Näyttäis olevan virallisella sivulla käyttöohjeissa valinta "1050 Adventure EU (2015)". Spareparts Catalogue Engine tiedosto ladattavissa mutta vaatis VIN ja AUK numerot että voisi ladata. :o
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 1050 Adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Jahas mitäs sieltä mahtaa tulla? Vähän semmonen kutina olis että tuliskohan joku "köyhänmiehen" 1190. Vähän huonommalla koneella ja vähän huonommalla jousituksella jne. Tietty myös vähän pienemmällä hinnalla.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 1050 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Tai sitten 1190 jää pois ja tulee 1050/1290 setti joista toivottavasti ensimmäinen on kevyt ja ready to race mallinen.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Avatar
CapoSakke
Viestit: 1364
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: KTM 1050 Adventure

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

Vähemmän hintaa, elektroniikkaa ja enemmän 990 luonnetta :D
We can say that 1050 adventure will not be much costly as compared to other 1000cc bikes. KTM 1050 adventure expected to be comes with same tubular space frame platform, 1050 adventure might use the rebored version of 999cc v-twin engine. . The fuel injection 75-degree V-twin engine creates out a power of 112bhp and 100Nm of torque in the 990 Adventure and will come with an 6-speed gear-box. the 1050 adventure will comes with many features common as other enduro motercycles to make it best and capable of withstanding roughest of the terrains. KTM 1050 will come with a tubular crash bars for the protection of bodywork, hand gaurds and will also get a tall windshield with a long comfortable seat, good for long rides. it contains telescopic fork front suspension and a multiple setting allowing adjustment to chassis.
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
pekkas
Viestit: 507
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Pyörä: 1090 R

Re: KTM 1050 Adventure

Viesti Kirjoittaja pekkas »

Nyt Sakke vähän lisää speksejä..

nimimerkillä "vaihdoinko tänä syksynä pyörän turhaan"
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
mikkoyli
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 1:36 pm
Pyörä: KTM

Re: KTM 1050 Adventure

Viesti Kirjoittaja mikkoyli »

Kölnissä oli vielä 1190 Adventuret esillä ilman muutoksia vuodelle 2015.
KTM 450 SMR 2007
Honda CR500 2001
KTM 1290 Superduke 2014
KTM 790 Adventure Rally
Husqvarna 701 2020
Ducati Multistrada V4S
Avatar
CapoSakke
Viestit: 1364
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: KTM 1050 Adventure

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

pekkas kirjoitti:Nyt Sakke vähän lisää speksejä..

nimimerkillä "vaihdoinko tänä syksynä pyörän turhaan"
Milanossa esitellään.

Mopo on 990 Adv henkinen peli jossa vähemmän tehoa, elektroniikkaa ja muita tingel tangeleita joka vaikuttaa myös hintaan = kurapyörä... > 990 Facelift malli.
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 1050 Adventure

Viesti Kirjoittaja mico »

Moto.it:llä joku näkemys... ja tuo ei paljoa lupaa :(

Kuva

Jotain muutakin on kaiketi tulossa, haastattelu AutocarIndialla: http://www.autocarindia.com/auto-news/i ... 90761.aspx
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: KTM 1050 Adventure

Viesti Kirjoittaja meikä »

Valmistetaanko intiassa?
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 1050 Adventure

Viesti Kirjoittaja mico »

meikä kirjoitti:Valmistetaanko intiassa?
Kyllä, tuon tekstin perusteella.
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 1050 Adventure

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

mico kirjoitti:Moto.it:llä joku näkemys... ja tuo ei paljoa lupaa :(

Kuva

Jotain muutakin on kaiketi tulossa, haastattelu AutocarIndialla: http://www.autocarindia.com/auto-news/i ... 90761.aspx
Jutussa mainittiin uudet 500-600 cc 2-sylinteriset, aina 800 cc asti. Nyt alko kiinnostaa.
SF 1098S
MTS V4S
JMN
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 10:48 pm
Pyörä: 250 Rally
Viesti:

Re: KTM 1050 Adventure

Viesti Kirjoittaja JMN »

Avatar
CapoSakke
Viestit: 1364
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: KTM 1050 Adventure

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

Myös A2 kortilla :!:

Kuva

KTM HAS just unveiled its new 1050 Adventure, a V-twin making 95hp.

It joins the 1190, 1190 R and recently unveiled 1290 models in KTM's Adventure range.

If that lineup was starting to look overcrowded, the reason for the latest addition has become clear with its specifications - at 95hp, it's eligible to be restricted for A2 licence holders.

Licence rules say machines can only be restricted to the 48hp A2 limit if they made no more than double that to begin with. At 148hp and 160hp, the 1190 and 1290 models were way out.

The new 1050 Adventure will be offered with an optional restrictor kit, making it the first big KTM adventure bike suitable for novices.

The 1050 Adventure weighs 212kg and comes with ABS, ride-by-wire throttle and traction control.

It's 1050cc engine retains the 'fizzy punch' of its bigger brothers thanks to 'elaborate adaptations' according to KTM.

Suspension is from WP and brakes from Brembo.

The 1050 Adventure was unveiled today at the Eicma motorcycle show in Milan.

KTM's release said:

GLOBAL PREMIERE: KTM 1050 ADVENTURE

A bike perfectly calibrated to all who love a dynamic travel enduro, and place importance on reasonable purchase and ownership costs, but who are unwilling to do without a generous measure of power and modern equipment.

Based on the same first-rate technology platform as its sister models, the new KTM 1050 ADVENTURE has a different engine, which may have less displacement and power but has lost neither its refinement nor its fizzy punch thanks to elaborate adaptations. ABS and traction control are standard here as well.

The value conscious, the all-rounders, the gourmets, the connoisseurs, the I-take-my-bike-everywhere riders – for all of them, four great KTM protagonists form a coherent and complete ADVENTURE family and the most attractive model range in the whole travel enduro segment in 2015.

KTM 1050 ADVENTURE

If you are one of those people who think that less can be more with a travel enduro, that touring is mainly about agility, straightforward functionality and absolute predictability, but you still would not want to miss out on the typical KTM virtues and technological progress per se, then the new KTM 1050 ADVENTURE is the bike for you. At 95 hp of power out of 1,050 cc of displacement and at 212 kg of weight, it has an exemplary power-to-weight ratio, as well as a fuel mileage that goes easy on your wallet and also allows for a great range. In addition, the refined V2 engine with a state-of-the-art engine management and ride-by-wire throttle offers everything that a top quality travel enduro needs. And with first-rate WP Suspension components and the unsurpassed brakes by global market leader Brembo, the chassis easily copes with all challenges arising from the wide range of missions the KTM 1050 Adventure is capable of.

EVERYTHING ENDURO TRAVELLERS NEED

Even though the concept of the 1050 is based on a certain restraint and a return back to the original values of the Adventure concept, the entry level bike of KTM's Travel range cannot really be seen as a technologically reduced or sparsely equipped motorbike. For example, the KTM 1050 ADVENTURE would not deserve to be among the MY 2015 Adventure models without KTM Ride Mode technology, ABS and a traction control that allows more or less slippage on the rear wheel depending on the chosen ride mode. Those who think this proposal still does not quite cover all their bases might find the comprehensive KTM range of accessories has what they are looking for to upgrade the KTM 1050 ADVENTURE to their individual specification. From the luggage system to heated seats and grips to an alarm system, the PowerParts program has everything that touring riders might like, no matter if they plan to use their KTM 1050 ADVENTURE for short weekend trips, long holiday journeys or extended adventure travelling.

THE KTM PHILOSOPHY IN A NUTSHELL

The scope of the KTM 1050 ADVENTURE spans the complete bandwidth from enjoyable cruising to aggressive corner surfing, from commuting to holiday trips and even excursions into the fascinating world beyond the tarmac. With its unbeatably low weight, its impressive riding dynamics and its exemplary safety, it is a paragon of all the traditional KTM virtues. And since it is such an exceedingly capable touring bike, highly versatile and with razor sharp precision, it does not have to fear a single one of its competitors. Not the least in view of its price, it is a top choice for all purists as well as riders buying their first travel enduro, and thanks to an optional power restriction kit, it is even for beginners with A2 licences.'

Kuva
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 1050 Adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Tuostahan ei puutu kuin hihna tai kardaani toisiovedosta. Pitkästä aikaa täysin hajuton, mauton ja väritön KTM.

Tuon päälle ois Hondanki helppo lanseerata uutuutensa. Jos semmosta tulee :P
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Tohtori_650
Viestit: 959
Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
Pyörä: Ktm Adventure 950
Paikkakunta: Muurame

Re: Vs: KTM 1050 Adventure

Viesti Kirjoittaja Tohtori_650 »

Taas uusi Adventure, jota ei tarvii ostaa... :x:x:cry:
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Vastaa Viestiin