Nyt kun olen erehtynyt sekaantumaan italialais-saksalais-itävaltion ihmeeseen ('98 F650 Funduro; "facelift", kun on edessäkin oikeat vilkut, eikä katteeseen muotoiltuja tuikkuja), niin mitä vikoja / ominaisuuksia / omituisuuksia lie odotettavissa? Mittarissa 40tkm ja tuo jopa pitää paikkansa: moto ollut Helsingin poliisilaitoksen käytössä vv. 1998-2013 ja laitoksen ajoneuvotarkastaja vahvisti, jotta kilsat pitävät kutinsa, kun Funduro ollut vähäisessä erityisryhmän ajossa. Clymerin opus jo hankittu ja F650-sivujen huolto-DVD:t poltettu.
Tiedossa jo äkkiä rasvansa menettävät ohjauslaakerit (rungon öljysäiliö lämmittää ja notkistaa emäputken rasvoja) ja vesipumpun vuotavat tiivisteet.
Funduron kujeet?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: Funduron kujeet?
Joissakin malleissa on virtalukon johtosarja liian tiukalla jolloin liitokset irtoilevat. Pitkään seisoneissa koneissa hajoaa tasapainoakselin laakeri. Sen kuulee koneen rohinoista.
- HeikkiL
- Viestit: 628
- Liittynyt: La Loka 02, 2004 9:15 am
- Pyörä: Kaik' o mänt
- Paikkakunta: Jakarta
- Viesti:
Re: Funduron kujeet?
Funduroon kuskinpenkkiin 3 cm korotus ja geelitys + päällinen uusiksi. Kaikkea se ranskalainen osaa!
Re: Funduron kujeet?
No mutta tuohan näyttää hienolle
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- HeikkiL
- Viestit: 628
- Liittynyt: La Loka 02, 2004 9:15 am
- Pyörä: Kaik' o mänt
- Paikkakunta: Jakarta
- Viesti:
Re: Funduron kujeet?
Lopultakin Funduro kotipihassa. Myyjäliike remppasi valmiiksi kaasuttimet: neulaventtiili oli vuotanut talvisäilössä suodatinboxin täyteen bensaa --> neulaventtiilit uusiksi ja samalla vaihtuivat kulahtaneet neulat uusiin (ilmeisesti Rotaxin tärinä kalkattelee neulat pykäläisiksi). Ensimmäisenä iltana lensi swingilokari komeronnurkkaan ja kiinni pulttautuivat sivutelineet + se kuuluisa Agrimarketin Tu-boxi sekä kevytversio ketjusuojasta. Hyllyllä odottelee vielä teräspunosletku etujarrulle. Jokohan se sitten ois valmis?..
Projektia tästä EI nyt olla tekemässä - riittää, että yksi Pemari jo puolilevällään pergolassa (kuva).
EDIT: Ja onpa Fundurolla sitten mukava puksutella menemään pikkuteitä (jokunen pätkä yksinumeroisilla pikaväylilläkin kokeiltu, mutta se nyt ei niin naatinnollista - pemari kyllä pärisee sielläkin, mutta kuskia alkaa ahdistamaan...) ja onpas mukavan rauhoittavaa. Ei kiirettä mihinkään ja pyörä just passeli tuommoiseen pappa-ajoon. Hinta-nautinto-suhde kohillaan!