Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Kesä 05, 2020 3:24 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ti Touko 13, 2014 5:14 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3722
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Kaikki -12--14 mallisten eli EFI WR:ien omistajat huom! Ottakaa valomaksi, penkki ja tankki irti. Miminmissään: avatkaa kaikki tulpatut liittimet, niin ne 5 kpl valkoisia kuin se 1 kpl isompi musta tankin alla edessä. Irroittakaa oikosulkupalat/rimat, täyttäkää liittimet vedettömällä vaseliinilla, työntäkää oikosulkukikkareet takaisin. Pyöräni pn 8/-12 ja jo vakavaia hapettumia.
Mieluummin: katkaiskaa kaikki, tinatkaa yhteen, suojatkaa hyvin. Vielä jos jaksaa jokaisen suojasuojan avata alapäästä, puhlataa läpi ja lopuksia teipata umpeen niin ala- kuin yläpäästäkin, tulee hyvä. Kaikki turhat piuhat poistamalla ei painoa saa pois kuin lk. 600g, mittaristolle menevien kannakaan kuin 900g, joten painomielessä ei suurta merkitystä jos toiminnot tahtoo säilyttää, ruveta edestakaisin taakse-eteen kulkevia pois raksimaan, kunhan hoitaa tuon luotettavuuden kuntoon. YZ-mallissa on tuo sama "Joint Connector" tankin alla ja Thumpertlkista löytyi paljon ongelmia niissäkin.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ke Touko 14, 2014 12:25 am 

Liittynyt: Pe Touko 03, 2013 10:56 pm
Viestit: 180
Paikkakunta: Itä-Suomi
Pyörä: XT 660 R
THA kirjoitti:
Voisitte vähän avata tota Konejönnit-juttua outsiderseillekin, eli mikä tuolla menee pieleen? Itse siis tunnen tasan yhden kuskin, joka siellä säännöllisesti asioi ja on oikein tyytyväinen. Eli onko tuolla Jönneillä nyt se sama tilanne kun täällä oli ennen, ettei vois vähempää kiinnostaa ja sit alkaa hiipuun katupuolikin kun kisapuoli ei vedä? Tämä siis omaa päätelmää siltä pohjalta, että kotari ainakin noussu kisapuolen kautta katupuolellakin isoksi.

Tässäpä muutama kokemus...
Kaveri osti huolletun käytetyn pyörän (ei KTM ) Jönneiltä... No siinä oli uudet vanteet ja moto renkaat alla...
Ketjut olivat jääneet asentajilta liian löysälle ja sen seurauksena uuteen takavanteeseen tuli heti ensiajollla jälkeä...
Kaveri soitteli tästä Jönneiltä ja sieltä sanottiin vain, että pyyhi vain brake cleanerilla ne jäljet pois... :roll:
Hän ei suostunut tähän vaan vei pyörän takaisin liikkeelle ja sanoi että vaihtavat vanteen uuteen koska pyörän piti olla kunnossa ja ajovalmis... ( Korjaukseen suostuivat pitkin hampain )
Samalla hän kysyi, että eikös pyörä pitäisi muutoskatsastaa näille supermoto renkaille koska otteelta ei näitä löydy... ja tähän Jönneiltä oli tuumattu ettei tarvitse koska ei se ketään kiinnosta... :roll:
Noh... Kaveri sai uuden vanteen alle muutaman päivän päästä ja lähti sitten samantien muutoskatsastamaan pyörää uusille renkaille.... No sepä ei sitten onnistunutkaan, kun katsastusmies tuumasi renkaiden olevan jotkut "mopo" renkaat joissa ei riitä kantavuus... Tästä suivaantuneen kaveri ajoi takaisin ja sanoi, että pyörässä on oltava oikeanlaiset renkaat alla ja muutoskatsastettuna kun hän seuraavan kerran tulee sitä hakemaan.
Noh...kun hän pyörää meni hakemaan oli se muutoskatsastus kyllä hoidettu... mutta oli laitettu ensiksi eteen liian iso rengas, joka oli sitten syönyt jarruputken ja iskarin tolppien suojukset "rikki" huoltomiesten testiajojen aikana... Tämän kokeilun jälkeen olivat laittaneet hiukan kapeammat renkaat paikoilleen ja käyneet sitten muutoskatsastamassa... :roll:
Näistä huollossa tapahtuneista vaurioista sai taas sitten tapella, että korjasivat aiheuttaneensa lisävauriot...

Omakohtaisia kokemuksia,
Olin ostamassa ensimmäistä pyörääni ja päätin mennä katselemaan Jönnien tarjontaa kaverin kanssa...
Kohdalle osunut myyjä oli todella töykeä ja sai sellaisen kuvan, että piti meitä ns. renkaan potkijoita... Olin aika noviisi siinä vaiheessa ja en ymmärtänyt pyöristä vielä mitään ja se vissiin haittasi kaupan tekoa... :roll:
Tuli tunne, että täältä en osta kyllä pyörääni...
Toisella kertaa kävi näin,
Olin ostamassa kypärää ja laseja....
Menin siis Jönneille kypärän osto mielessä ja kävelin kypärähyllyn luo, jossa aikani katseltuani tuli sama myyjä kuin edellisellä kerralla kysymään "mitäs katselet"? Sanoin etsiväni kypärää.... Ja vastaus oli "siinähän niitä on"... :roll:
Tiesin jo tämän kommentin jälkeen, ettei tästä taida tulla tälläkään kertaa mitään... Mutta kerroin etsiväni kevyttä avokypärää ja budjetti on noin "x" euroa... Asettamani summa oli vissiin liian pieni, koska kiinnostus lopahti siihen eikä ko. myyjästä ollut enää apuja...
( Ostin sitten Jokikoneesta kalliimman kypärän, lasit ja kengät ja käytin noin 350€ enemmän...)

En tiedä miten tuossa liikkeessä tulisi asioida, että saisi kunnon palvelua... tai sitten minulla ja kaverillani on molemmilla sattunut vain väärä myyjä... :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ke Touko 14, 2014 8:03 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Viestit: 1120
Paikkakunta: Tampere
http://www.storm-motor.fi/osat/crossit/ ... r-04-3005/

Tollanen slidelight olisi kyllä saada jokaseen vaijerikytkinmopoon...ei kovin moneen vaan ole.

_________________
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ke Touko 14, 2014 8:41 pm 

Liittynyt: Su Heinä 04, 2010 7:44 pm
Viestit: 144
Paikkakunta: varkaus
Pyörä: DR-Z400SM
JIIÄSSÄ kirjoitti:
http://www.storm-motor.fi/osat/crossit/suzuki/rm-z250/2014/motion-pro-t3-slidelight-kytkinvaijeri-mpr-04-3005/

Tollanen slidelight olisi kyllä saada jokaseen vaijerikytkinmopoon...ei kovin moneen vaan ole.

Minä kun ostin stormilta motionpro kaasuvaijerit dertsuun n50€ ja tuli ekat pakkaset 15oC meni vaijerin kuoret palasiksi tankoa käännellessä koska paskalaatuinen muovi ei kestänyt pohjolan oloja.
Mitä opimme tästä.
1.Köyhän ei jne..
2.Vinkukiinassa ei ole pakkasta.
3.Vinkukiinalaista ei kiinosta.

_________________
ÄLÄ ANNA RAKKAINTASI VARKAILLE


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: To Touko 15, 2014 10:36 am 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3722
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Mul oli tuommonen ed. WR:ssä, joka mulla oli pääasiassa just talvella. Hyvin pelitti ja kytkin keveni selvästi. Tähän WR:ään ei saa, saattas tietty jonkun muunkin käydä, kun tietäis vaan minkä. Alapään vivun pidennys olisi paras tuning, tilaakin olisi sentin verran. Stormin hinnat taas sitä itteensä, 35e oli siellä mistä mä kattelin.
Ei tarvii kyl ihmetellä Jönnipakoa näemmä, nuiva palvelu karkottaa ainakin mut. Mieluummin ei palvelua kuin nuivaa. Tuo Smoto-stoori kuulostaa jo vähän väritetyltä, eihän mikään liike voi oikeesti väittää, että 4" pienemmän vanteen saat pistää ilman että otteessa asiasta mainitaan?

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: To Touko 15, 2014 5:48 pm 

Liittynyt: Pe Touko 03, 2013 10:56 pm
Viestit: 180
Paikkakunta: Itä-Suomi
Pyörä: XT 660 R
THA kirjoitti:
Tuo Smoto-stoori kuulostaa jo vähän väritetyltä, eihän mikään liike voi oikeesti väittää, että 4" pienemmän vanteen saat pistää ilman että otteessa asiasta mainitaan?

Valitettavasti ei ole väritetty... Tosin tämä kommentti tuli siltä samalta myyjältä joka oli aika m......
Halusi varmaan välttää kustannuksia tai jotain... :roll:


Viimeksi muokannut piällikkö päivämäärä To Touko 15, 2014 6:11 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: To Touko 15, 2014 6:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3033
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
No, pannaan tähän nyt vaikka ei WR:ään liitykkään (vaan TTR yamaha) niin olen kahdesti asioinut Jönneillä, olikohan Arto niminen myyjä ja saanut kummallakin kertaa hyvän palvelun ja kauppa on syntynyt. Samoin kaveri kun osti sieltä mopeedin ja olin matkassa noutamassa niin palvelu oli hyvää.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: To Touko 15, 2014 6:20 pm 

Liittynyt: Pe Touko 03, 2013 10:56 pm
Viestit: 180
Paikkakunta: Itä-Suomi
Pyörä: XT 660 R
Tosiaan meillä on kaverin kanssa sattunut sama myyjä, joten ei pidä yleistää palvelun huonoutta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ma Touko 26, 2014 8:10 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3722
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Etten mä ihan toista itteeni, niin vinkkaan vaan täällä niille, joita tuo rakentelu ei muuten kiinnosta, jotta käänteentekevästä mullistavasta muutoksesta metsäominaisuuksiin pistin juur 2. sivulle rapsaa. Pyörä muuttui ihan eri tavalla puiden väliin sopivaksi kun rukkasi vähän ruisku- ja sytkäkarttoja. Jos kiinnostuneita löytyy, niin säätötyökalun (n. 300e) voisi hankkia kimppaankin.

Tämmöinen ruisku-WR on kyllä kaikin puolin makea peli ja pienellä säädöllä tosiaankin joka paikkaan sopiva. Ainakaan minä en saisi yhdestäkään porkkanasta näin helppoa, kevyttä ja hyvää ajettavaa + bonuksena pienellä iskarimadalluksella saa jalankin maahan roikkumatta polvitaipeesta. Todennäköisesti vaihdan pyörän uuteen samanlaiseen heti kun rahatilanne sallii, ellei sitten tule laitettua uusiksi loputkin kohteet joiden huolloissa on vähän puutteita ollut.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2014 9:50 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3722
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Nyt tarvii helppiä ISOSTI - pää varmaan kiertää kehää jo ettei näe metsää puilta... eli siis konerempan aikana ittekseen lakkasi startin vapaakytkin ottamasta. Hienosti pyörii ratas, vaan ei ota vauhtipyörää kyytiin. Purin sen vapaakytkimenkin tänään, ei sieltä löytynyt vikaa, jousi ehkä yhden kierteen kohdalta vähän vammainen, joten jostain stefasta hiukan napakampi tilalle. Ei mitään vaikutusta.

Kuuluuko sen rattaan puoleisen pinnan olla kiiltävä? Muutama viiru siinä näkyy, muttei edes kynnellä tunne. Eli kunto on justiinsa semmonen, että käytetyksi tunnistaa, oikeasti kuluneinakin aiemman kokemukseni mukaan toimii vielä... Vapaakytkimessä ulkokehä on tasaisen himmeä, rullissa näkyy viirut kuten rattaan puolellakin.

Ja koko pyörällä (-12 EFI) ajettu siis noin 110h. 113,18h kesäkuussa ECUsta YZ tuning tool'lla luettu joten kutinsa pitää ja osat myös siltä näyttää. Mitään pienintäkään ongelmaa ei ennen remppaa ollut ja yllättäen tänne ei huohottimen kautta sisään päässyt ja rempan aiheuttanut hiekkakaan ollut tunkeutunut. Vie ajohalut toi kiksillä käynnistely kun aina saa ensin tuuppia johonkin missä yltää polkaisemaan ja sitten tuuppia johonkin mistä pääsee lähtemään liikkeelle...

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ma Elo 11, 2014 12:22 am 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3722
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Vastauksia edellisiin kysymyksiini oman kokemuksen kautta: pinnat on alun perin kiiltävät, vapaakytkimen vaihdolla alkoi startilla pelittää, lisäksi pyöräytin karhunkielellä sorvissa rattaan puolen pinnan himmeäksi.

Asiaa jampin startista: ei mulla ainakaan ollu mitään kohdistusosia, eikä merkkejä (ohjekirjaa kattomaan kun ei ollutkaan mitään nystyä, kuten tottunu). No rätillä pyyhityn startin kohdalta oli helppo paikallistaa runkopulttien kohdat, joten merkkaamaan ja akulla testaamaan. Pyörikin väärään suuntaa, 180 astetta ja avot. Siten oli siis tyrmistys kun ei startilla tapahtunut mitään, vaikka kaikki piti olla 100% varmasti just eikä melkein. Kun sain uuden vapaakytkimen, niin olikin nuhasta pyörittäminen. Otin startin irti ja mittailin, korkein momentti tuli hieman eri kohdassa missä oli. Liekö joku aiempi omistaja laittanut jo joskus, tiiä häntä. Saattaapi olla myös siksi eri kohdassa, että dynaaminen maksimi vaatii vähän ennakkoa, mutta kun oli siinä mielessä väärään suuntaan ja mulla ainakin tahtoo ongelma olal jottei jaksa välttis aloittaakaan pyörittämistä. Nyt kun on uusi vapaakytkin. Joka tapauksessa tämmöstä käytettynä hankkineen kannattaa ainakin tarkastaa vaa'an kanssa startti, ellei historiatietoa ole.

Ja kaikki muistaa vaihdella nokkaketjua viimestään siinä 60-70h välein jottei tarvii investoida 416€ kampuraa - ps. veivi maksaa yli puolet tuosta! No ei se eka vaihdolla vielä äännä, mutta 200h asti ei pääse jos korva yhtään pelaa, ellei ajoissa vaihda ketjua. Orkkis on ovh halvempi kuin mikään tarvike kauppiasnettonakaan, joten ei kannata pihistellä. Sen sijaan venojen säätöpalat kantsii hankkia lähimmältä Duell'n jälleenmyyjältä (Tai Partsin) - kohan hankkii siis noista ei-prox, eli missä ne numerot pysyy luettavina ellei töki sitä venan varren päätä kohden.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ma Elo 11, 2014 9:32 pm 

Liittynyt: Su Touko 05, 2013 8:23 pm
Viestit: 16
Pyörä: Yamaha wr 450f
Vähän vanhempaa wr450f asiaa. Sopisiko 2009 yzf450 satula saman vuotiseen wrään? Pitäs xseattia löytää mut ei oo ku yzfään. .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ti Elo 12, 2014 9:14 am 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3722
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Ei ole faktaa, mutta todennäköisesti ei sovi, -03--07 ei ainakaan käy krossin tankki ellei vaihda penkkiäkin. Siis se krossimallin tankki on ihan oleellisesti kapeampi/suilevampi/ajettavampi, siksi noita on WR:iin vaihdeltu. Tecnoselillä on semmonen karmee raastinrauta-penkinpäällinen ja jos vedät alle vaikka korjakumista soluKUMIA niin saattas olla toimiva korvike? 426:n penkinpäällinen on isoin, ainoo joka riitti serpan penkkiinkin kun ruvettiin oikein urakalla korottamaan.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ti Elo 12, 2014 7:16 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Viestit: 1431
Paikkakunta: somero
Pyörä: GS 1250 Lc & Cbf 600 s abs
[quote="AnttiL"]No, pannaan tähän nyt vaikka ei WR:ään liitykkään (vaan TTR yamaha) niin olen kahdesti asioinut Jönneillä, olikohan Arto niminen myyjä ja saanut kummallakin kertaa hyvän palvelun ja kauppa on syntynyt. Samoin kaveri kun osti sieltä mopeedin ja olin matkassa noutamassa niin palvelu oli hyvää.[/quote]

Paljon on tullut asioitua Kone jönneillä. Aina on homma toiminut niinkuin on sovittu ja palvelu ollut asiallista. En löydä moitittavaa. Noo jos ny kuitenkin hakemalla hakee huonoja puolia niin hieman liian kauaksi ovat liikkeen tällänneet mun näkökulmasta. Asioin vastakin Jönneillä.

_________________
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ti Elo 26, 2014 9:18 am 

Liittynyt: To Elo 02, 2012 11:22 pm
Viestit: 257
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: KTM 690 R EVO 3-13, KTM 250 EXC-F -16
Uusi Yamaha WR450 -kuski ilmoittautuu.

Kyseinen laite tuli talliin - ja ennen kaikkea ajoon - Kotareiden seuraksi.

Terv. Birdie

"Maksimiteho korvaa puuttuvan ajotaidon"

_________________
Enska ensin - muut hommat joutavat kyllä odottamaan...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com