Yamaha WR450

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Enhän mää nyt suinkaan :shock: , vaan kävin kuitenkin kattomassa. Kuulemma jotain maahantuojalta tulleita koeajo mopoja, kai niillä on valta kikkailla noita rekisteriin. Linkin ilmoitus on siis jo poistettu, mutta kyseessä oli -09 alurunkoinen 450 jammu valkokilpisenä, ei varmaan toista tule vastaan. Äkkiä oli saanu kaupat tehtyy.
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Dominator »

MrX
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 8:13 pm
Pyörä: Pegaso
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja MrX »

Tuohan se tais olla.

Miks hitossa tuossa on tuo pakoputki tehty silleen että ottaa heti ensimmäisenä kivikkoon kun vähä konttaa?
Avatar
takakura
Viestit: 1118
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja takakura »

Laitoin omani myyntiin...hyvin se on palvellut, ei mitään ongelmaa koko vehkeessä.
Vinkki: helpolla vehkeeseen saa isomman AGM akun (motonetin euroglobe akku) tyyppi:
YTX7L-BS. Vaatii ihan pienen modiksen ilmanottoaukon tienoille.

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/900018/5

http://www.nettimoto.com/yamaha/wr/1452950
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Tase »

Täällä on tälläinen mainio ketju, herätelläänpäs tätä vähäsen.

WR450F vm -05 tuli hommattua muutama viikko sitten. Kunnoltaan erinomainen ja alkuperäisessä kunnossa ilman modifikaatioita. Purin eilen kaasuttimen ja siellä oli alkuperäinen kiinteä asentoinen neula ja vakiosuuttimet. Yamaha tekee tälläistä kittiä:

WR AIS Removal Kit.
http://www.yamaha-motor.com/sport/acces ... etail.aspx

Tuossa tulee säätöneula ja joitain suuttimia mukana. Ohjeissa neuvotaan CDI-boxin piuhan irroituista jne.

Samaten ajattelin laittaa ulkopuolisen seosruuvi, niitä löytyy nykyään Motonetistä ja jopa Biltemastakin.

Pyöränä tuo WR tuntuu aika kivalta. Edes moottoritieajo ei ollut tuskaa. Välityksiä pitää tosin nopeuttaa, eteen 15 hampainen 14 sijasta.
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Tase »

Onkos kukaan laittanut WR:ään virtalukkoa? Löytyykö joku malli joka käy liittimiin suoraan?

Vakionahan WR:ssä on painonappi-systeemi, johon tulee valo kun virta on päällä.
Niäminen
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 8:23 pm
Pyörä: Yamaha wr 450f

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Niäminen »

Moro. Ostin 2010 malliseen yamaha wr450 trailtech x2 hid lampun ja asensin sen. No pyörä käyntiin ja valot päälle ja mitäs vain pienempi valo yritti syttyä muttei syttynyt! Onko joku asentanut vastaavaa että miten saa enemmän potkua valoille?
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Tase »

Luultavasti alkuperäisille valoille tulee vaihtovirtaa. Voisiko sillä olla jotain tekemistä syttymisen kanssa. Trail tech tekee DC-staattorisysteemejä, minulla odottaa sellainen paketti asennusta.
Avatar
mistral
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Huhti 22, 2009 11:12 am
Pyörä: WR450F -13+Kawa 650
Paikkakunta: Lieksa

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja mistral »

KuvaTuollainen tuli hommattua katupyörän tilalle,ei harmita jälkikäteen ollenkaan kun eivät halunneet myydä uutta porkkana mopoa jönneiltä :roll:
Mahtava peli
Avatar
Sami
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 4:00 pm
Pyörä: 3kpl

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Sami »

Onhan se hieno peli. Omassa -12 mallissa kohta 5000km mittarissa ja ainoa vika on ollut nopeusmittarivaijerin kuoren rikkoutuminen talviajossa. Otin sen kuoren kokonaan pois enkä ole huomannut tästä mitään haittaa olevan.
Toinen "vika" on juuri havaittu etuhaarukan stefan vuoto, mutta näitä nyt ei varmaan lasketa...

Vikalista on lyhyt, mutta pyöräkin on kohtuu kevyessä ajossa ollut. Enimmäkseen rauhallista makkaranpaistoenskaa, toki myös vähän kovempia hikilenkkejä silloin tällöin. Varsinkin kelkkareiteillä tällä oli aika makea vedellä. Yleensä kevättalven pahimpiin patikoihin on pitänyt mennä crossipyörällä jotta hommasta saa jotain irti, mutta tämän pyörän kanssa pärjäsi hyvin sielläkin.

Ja vielä kysymys: Käsittääkseni nokkaketju on vähän heikommanpuoleinen ja sen vaihto alkaisi olla ajankohtaista. Tarvikkeena löytyy ainakin proxia, uskaltaakohan sellaisen laittaa vai kannattaako satsata alkuperäiseen?
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Tase »

Sami kirjoitti:Ja vielä kysymys: Käsittääkseni nokkaketju on vähän heikommanpuoleinen ja sen vaihto alkaisi olla ajankohtaista. Tarvikkeena löytyy ainakin proxia, uskaltaakohan sellaisen laittaa vai kannattaako satsata alkuperäiseen?
Ilmeisesti nokkaketjun vaihdolla pyritään säästämään kampiakselilla kiinteästi olevaa ketjuratasta. Siksi se kannattaa varmaan vaihtaa kohtuu ajoissa. Minun pyörällä on ajettu 6500 km ja ainoastaan venttiillit on säädetty. Syksyllä rospuuttoaikana voisi sitten katsoa mitä koneelle tekisi.
Avatar
Sami
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 4:00 pm
Pyörä: 3kpl

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Sami »

Kuva

Kuva

Tässä on nyt kokeilun alla testata WR:n toimivuutta ihan "oikeassa" endurossa. Akku, startti, startin rattaat ja jotain pikkunippeleitä on jo painonsäästön nimissä poistettu. Öhlinsin TTX takaiskari, cartridge kitti ja ohjausiskari asennettu. Vanteet on myös uudet, tankona 994-twinwall ja lisäksi tarroja liimailtu. Ja kyllä, mikäänhän näistä muutoksista ei olisi millään lailla pakollinen, mutta tulipa tehtyä kun sopivia osia sattui kohtuullisen järkevään hintaan löytymään. Ehkä vanteistakin jo huomaa, että ne on eri alennuslaareista poimitut. :roll:

Eihän tämä mitenkään valmis vielä ole, mutta sain nyt sen verran nippuun että pääsi vähän kokeilemaan. Ensifiiliksinä voisi sanoa, että 2t crossiin tottuneena painoa on edelleen reippaanlaisesti, mutta ehkä tämän kanssa voisi jo oppia elämään. Lisää analyysia joskus myöhemmin :arrow:
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja THA »

Löytyipä näemmä oma ketjunsa näistäkin, enpä muistanutkaan. Tännehän voisi kerätä listaa EFI mallin osien yhteensopivuuksista uuden mallin YZ 250 F:n kanssa ja toisaalta vanhan kaasari-WR:n, sekä edellisen (olikohan -11 asti) YZ 450 F:n kanssa. Esimerkiksi herkkää kytkinvaijeria ei ole -12--14 malliseen WR:ään vissiin mistään saatavana, vaan mahtaisiko sopia jonkin em. vaijeri?
Onkos foorumilla kellään sitä YZ:n ECUn säätötyökalua tai kiinnostaisiko kimppahankinta? Pääsisi rukkaamaan sytkä- ja ruiskukarttoja omaan ajoon sopivaksi, lisää tukkapöllyä vakioon tai miedonnusta metsään, miten vaan.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
piällikkö
Viestit: 180
Liittynyt: Pe Touko 03, 2013 10:56 pm
Pyörä: XT 660 R
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja piällikkö »

mistral kirjoitti:Tuollainen tuli hommattua katupyörän tilalle,ei harmita jälkikäteen ollenkaan kun eivät halunneet myydä uutta porkkana mopoa jönneiltä :roll:
Mahtava peli
No eipä ole uutta käytöstä Jönneiltä.... Itsekin kävin sieltä ensin pyörää katsomassa, mutta oli niin nuiva myyjä että...
Ja hölmö, kun olin kävin vielä toisen kerran ja sattui taas sama kaveri.... niin jäi kyllä kypärä ja lasit ostamatta..
Menin sitten sieltä suoraan Jokikoneelle ja ostin sieltä kalliimman kypärän mitä olin suunnitellut ja siihen sopivat lasit... ja heräteostoksena tarttui mukaani myös kohtuu kalliit ajokengät...
Sattui nimittäin olemaan Jokikoneella MYYJÄ enkä tarkoita nyt sitä vanhaa omistaja pariskuntaa...
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja THA »

Voisitte vähän avata tota Konejönnit-juttua outsiderseillekin, eli mikä tuolla menee pieleen? Itse siis tunnen tasan yhden kuskin, joka siellä säännöllisesti asioi ja on oikein tyytyväinen. Toisaalta muistan NIIN ERITTÄIN HYVIN kun mulla viimeks oli WR, vuonna 2004, Tampereen KX-centerin toiminta oli silloin vallan perssiistä, esim: öljynsuodattimelle ei osattu sanoa edes hintaa kuin seuraavana päivänä ja toimitusaikakin oli viikkoja sille yli 20e suodattimelle, oikeestaan mikään muukaan ei toiminut ja asioinkin sitten joka käänteessä lopulta Örthenin kanssa, mistä pyöräni olin ostanutkin. Eikä ollut vika maahantuojassa, syylärikin tuli suoraan mulle kiertämättä Tanen kautta, kolmessa päivässä ja vain lasku perässä tuli Tanelta. Tänne Tampereelle tuli Pesosen Janne joitakin vuosia sitten ja silloin alkoi tapahtua, huomas kun vaihtopyöräriviinkin ilmesty kuramopojakin. Nythän niiden myynti on kurapuolella varmaan 10-kertastunu jo. Tais olla Seistolan isä hetken vetovuorossa ennen Jannea, mutta silloin oli enempikin tunnustelua ilmassa kuin actionia. Koitto, eli Virtasen Mika (Kallion ex mekatsu) vei kans sitä iskaripuolta mun nähdäkseni täällä hyvin eteenpäin. Eli onko tuolla Jönneillä nyt se sama tilanne kun täällä oli ennen, ettei vois vähempää kiinnostaa ja sit alkaa hiipuun katupuolikin kun kisapuoli ei vedä? Tämä siis omaa päätelmää siltä pohjalta, että kotari ainakin noussu kisapuolen kautta katupuolellakin isoksi.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Vastaa Viestiin