Sivu 5/15

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ke Joulu 07, 2011 8:11 pm
Kirjoittaja Roiske
Sattui tuossa yamahan sivuilla vastaan uusi WR450F Ja tekstissä mainitaan, että ois tieliikenne hyväksytty vakio varusteisena. Tarkottaako tämä nyt sitten, että WR:n saa taas kilpiin? Hintaa en kyllä mopolle löytänyt.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ke Joulu 07, 2011 8:19 pm
Kirjoittaja Koheltaja
Roiske kirjoitti:Tarkottaako tämä nyt sitten, että WR:n saa taas kilpiin? Hintaa en kyllä mopolle löytänyt.
Jep, pieni erä on tulossa myyntiin kilpien kera. Hintaa ei osattu silloin syksyllä sanoa, karkea arvio jossain 11-12k paikkeilla.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Pe Huhti 13, 2012 8:26 pm
Kirjoittaja Tauno Palo
Milläs tunneilla/kilometreillä kyseiseen pyörään on aiheellista vaihtaa kiertokankea ja mäntää sun muuta isompaa? Kiinnostais 610 husse mahdollisesti vaihtaa hieman kevyempään vehkeeseen.. Ja tiedän että riippuu käytöstä, joten ne vastatkoot kenellä tämmönen pyörä löytyy tai jos löytyy kaverilta jne. :D Ja jos vielä oletetaan että öljyt ja putsarit on hoidettu tunnollisesti. Eli paljon on tunteja kasassa ja minkälaista remppaa on perushuollon lisäksi tarvinnut tehdä?

Vaihtoehtoina tällä hetkellä oikeestaan joko tällainen jammu tai sitten 2-tahti..

Kiitti!

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: La Huhti 14, 2012 4:53 pm
Kirjoittaja Lare
Roiske kirjoitti:Sattui tuossa yamahan sivuilla vastaan uusi WR450F Ja tekstissä mainitaan, että ois tieliikenne hyväksytty vakio varusteisena. Tarkottaako tämä nyt sitten, että WR:n saa taas kilpiin? Hintaa en kyllä mopolle löytänyt.

11 478,80 (sis. autoveron 2088,80)

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: La Huhti 14, 2012 6:11 pm
Kirjoittaja Koheltaja
Vantaan Yamaha Centerissä näytti yksi 450WR oleva myynnissä

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Su Huhti 15, 2012 2:09 pm
Kirjoittaja Roiske
Onkos näitä uusia WR:iä kukaan ostanu, onko kokemuksia tuosta laitteesta? Moottori varmaan vanha tuttu, mutta ruiskulla varustettuna ja istutettuna 250 runkoon.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ti Syys 04, 2012 3:59 pm
Kirjoittaja Sami
Roiske kirjoitti:Onkos näitä uusia WR:iä kukaan ostanu, onko kokemuksia tuosta laitteesta? Moottori varmaan vanha tuttu, mutta ruiskulla varustettuna ja istutettuna 250 runkoon.
Jokusen viikon on nyt kyseinen pyörä ollut joten muutamia havaintoja tullut tehtyä. Jos nyt aloitetaan negatiivisilla:
1. Bensan kulutus. Reippaahkossa polku ja metsätieajelussa menee seitsemän litraa satasella. Alle 70km niin bensavalo syttyy. Tankki on 7.2l, joten toimintasäde on melko vaatimaton.
2. Kytkin. Ei kai tuo nyt suuremmin poikkea normi japsien vaijerikytkimistä, mutta eurooppalaisten merkkien nestekytkimet on aika paljon mukavampia käyttää. Ei tämä mitenkään hirmuisen raskas ole, yhdellä sormella pystyy normikäytössä operoimaan, mutta pahemmissa paikoissa aiheuttaa jo tuskaa jos joutuu kytkintä luistatella.
3. Käynnistyminen. Ajoittain joutuu startilla sahaamaan enemmän kuin huvituttaisi. Tästä ongelmasta lukenut muualtakin, mutta pätevää ratkaisua ei kai ole löytynyt. Ei nyt sinänsä mikään iso juttu, mutta ehkä jossain gncc-kisan lähtöviivalla muutaman sekunnin ylimääräinen sahailu voi harmittaa. Potkustarttikin onneksi löytyy jolla lähtee käyntiin helposti. Kuulemma. :roll:
4. Paino. Tämä nyt on vähän kaksipiippuinen asia. Testien mukaan tämä on kuutisen kiloa painavampi kuin luokan kevyin pyörä, ktm 450xc-w(vastannee euroopan exc:tä), mutta onko kotarikaan sitten erityisen kevyt? Niin, että sillä ajaisi mielikseen sellaista perinteistä suomienskaa? Voi olla, että olen tottunut liian helppoon ajeluun kun on aikaisemmin ollut metsäkäyttöön 2t pyöriä ja nyt crossi pikkunelari, koska tällaista isoa nelaria en puhtaaseen endurokäyttöön huolisi. Kyllähän tälläkin kovaa pääsee ja painosta nyt on haittaa lähinnä hitaammissa ja/tai oikein pattisissa paikoissa, mutta juuri sitähän semmoinen oikea enduro tapaa reippaanlaisesti sisältää?
Kilpipelille on kuitenkin vähän erilaiset kriteerit ja makkaranpaistosurautteluun tämä laite onkin äärimmäisen kevyt ja kisahenkinen. 8)
5. Mittarivaijeri etupyörästä. En tiedä miksi vihaan sitä niin paljon? Tuntuu täysin turhalta moiset ylimääräiset letkut kun fiksumpiakin keinoja nopeuden mittaamiseen olisi.

Jos nyt jotakin positiivistakin haetaan, niin:
1. Jousitus. Eipä osaa tällaiseen pyörään parempaa vaatia. Keulanakin nyt sama kybin 2-kammio kuin crosseissa ja tuntuu toimivan hienosti. Takaiskarikin ihan ok. Ehkä hieman lisää vaimennusta kaipaa kumpaankin suuntaan, mutta klikkereilla selvinnee. Säädöt vielä vähän vaiheessa.
2. Ajettavuus. Paha tästäkään mitään moitittavaa keksiä. Competition kitin asentamisen jälkeen moottorikin vetää tosi hienosti ja tasaisesti mitä se ei todellakaan vakio saastepömpeleillä tehnyt. Äänikin säilyi mukavan hiljaisena. Lisää voimaakin saisi helposti gytr:n ohjelmoitavalla eculla. Vakio eculla kierrosten rajoitin käsittääkseni 1500r/min aiemmin, mutta noilla huippukierrosten tehoilla ei ole mun ajotyylillä mitään merkitystä, joten jäänee laittamatta.
3. Yleinen laadukkuus. Sokea usko yamahan laatuun lieneekin suurin syy miksi tähän malliin päädyin. Usko on kova siihen, että esim. kotariin verrattuna ne muutamat lisäkilot on sijoitettu kestävyyden kannalta oikeisiin paikkoihin.


Tässä nyt ensihavaintoja kun ajettuna noin 700km. Lisää joskus myöhemmin, ehkä.

Yamaha WR450

Lähetetty: Ti Syys 04, 2012 5:30 pm
Kirjoittaja bisti
Sami kirjoitti: Tässä nyt ensihavaintoja kun ajettuna noin 700km. Lisää joskus myöhemmin, ehkä.

Mitenkäs tuommoinen ns. katulaillinen kisaenska etenee asfaltilla? Onko ihan tuskaa vai ajelisiko tuolla pidempääkin makkaranpaistoreissua? Entäs huoltovälit?

Olisihan se hienoa jos olisi kisaenska joka kestäisi myös maantieajossa, mutta kaikkea ei (kai) voi saada...

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ti Syys 04, 2012 9:49 pm
Kirjoittaja Koheltaja
Tosta 450:stä oli juuri juttua paikallisen myyjän kanssa, kun ne tekisi siitä vastaavan paketin mikä on 250R verrattuna 250F:ään. Hieman matalaviritteisempi moottori pitemmällä huoltovälillä niin katukäyttöön sopiva makkaraenska olisi siinä. Tänään viimeksi tuli kateltua molempia, siinä ne vierekkäin odotti ostajaa 8)

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ti Syys 04, 2012 10:33 pm
Kirjoittaja Sami
bisti kirjoitti:
Sami kirjoitti: Tässä nyt ensihavaintoja kun ajettuna noin 700km. Lisää joskus myöhemmin, ehkä.

Mitenkäs tuommoinen ns. katulaillinen kisaenska etenee asfaltilla? Onko ihan tuskaa vai ajelisiko tuolla pidempääkin makkaranpaistoreissua? Entäs huoltovälit?

Olisihan se hienoa jos olisi kisaenska joka kestäisi myös maantieajossa, mutta kaikkea ei (kai) voi saada...
Vakiovälitys on niin pitkä, että sen puolesta maantiellä ajelee ihan mukavasti vaikka vaihteita on vain viisi. Vitonen käyttökelpoinen vasta 80km/h ylöspäin joten satanen menee ihan mukavasti. Moottorin tärinäkään ei ole paha, mutta nappularenkaat ja painavat orkkis rengaslukot toki viimeistelee ajo-ominaisuudet "kisaenskamaisiksi".

Jos huoltovälitaulukkoa oikein tulkitsin niin katukäytössä öljynvaihtoväli on 2000km ja venttiilien tarkistus 5000km. Männän, venttilien, nokkaketjun yms vaihdosta ei ole mitään mainintaa. Tuskin tässä kuitenkaan mitään ihmelaitetta on keksitty. Kisaenska joka pyörii loputtomiin pelkillä öljynvaihdoilla ja venttilien tarkistuksilla lienee edelleen mahdottomuus...

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ti Syys 18, 2012 9:14 pm
Kirjoittaja Muddy Waters
Onkos tuo 400WR minkälainen peli?
Tai tietääkö kukaan paljonko on paljon ajettu kyseisessä mopossa? kilometreissä...

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ke Syys 19, 2012 1:20 pm
Kirjoittaja meikä
Koheltaja kirjoitti:Tosta 450:stä oli juuri juttua paikallisen myyjän kanssa, kun ne tekisi siitä vastaavan paketin mikä on 250R verrattuna 250F:ään. Hieman matalaviritteisempi moottori pitemmällä huoltovälillä niin katukäyttöön sopiva makkaraenska olisi siinä. Tänään viimeksi tuli kateltua molempia, siinä ne vierekkäin odotti ostajaa 8)
Ainoa paikka mihin muutoksia tarvitaan on huoltomanuaalin kilometreihin nolla tai pari perään ja myisi kuin häkä :lol:

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ke Syys 19, 2012 4:23 pm
Kirjoittaja THA
Vai 2000km öljynvaihtoväli... tää on vähän kuin yhden kisaenskan omisjan käsikirjasta bongattua: öljynvaihtoväli 20h ja männänvaihtoväli 40h - kriittinen lukija varmaan miettii toisenkin kerran vaihtasko itte männän joka toisella öljynvaihtokerralla vai vaihtasko öljyy vähän tiheempään ja pääsis männällä ehkä vähän pidempään :lol:

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: La Marras 17, 2012 8:28 pm
Kirjoittaja Roiske
Käsittääkseni tämmöstä pyörää ei pitäisi kilvellisenä olla. Miten lie onnistunut?

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ma Marras 19, 2012 10:53 pm
Kirjoittaja MrX
Roiske kirjoitti:Käsittääkseni tämmöstä pyörää ei pitäisi kilvellisenä olla. Miten lie onnistunut?
Meinasin käydä renkaita potkimassa mutta oli jo myyty (Roiske? :mrgreen: ), eikä myyjä jonka kanssa juttelin tuntunu ihmeitä tietävän tästä pyörästä. Ois siellä ollu -12 mallin koeajo pelinä ollu wr reiluun kymppitonniin...