Sivu 4/15

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: To Elo 26, 2010 4:59 pm
Kirjoittaja -Make-
Onkos se joku urbaanilegenda, et tietyissä vuosimalleissa 450wr kampiakselin laakerointi ei kestä kun jotain 1500km ja sen jälkeen saa vaihtaa kampiakselia ja mäntää. 250wr on ainakin susi syntyessään kestävyyden kannalta. Täällä oli liikkeessä tuollainen 450wr josta kiinnostuin, mutta kun kuuntelin paikallisia kuskeja joilla oli noista pelkkää huonoa sanomista hylkäsin ostohommat.

Se pyörä jota katsoin oli ajettu 7000km ja jo liike kertoi että kone on vasta lauennut ja siihenkin oli taas vaihdettu palikkaa kampiakselista lähtien. Voiko nuo olla niin yksilöitä, vai mikä saa osan kestämään?

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Pe Elo 27, 2010 4:27 pm
Kirjoittaja Roiske
Eikös noissa ole nokkaketjun ratas samaa puuta kampuran kanssa eli sitä ei voi erikseen vaihtaa, jolloin ainakin jakoketjun vaihto tulisi suorittaa ajallaan ettei ratas hajoa ja sitä myöten koko kampura mene vaihtoon.

Kyllä nuo minun kuullen on olleet ihan kestäviä laitteita, se miten nuo kilsat pitää paikkaansa on taas eri asia, kuitenkin mittari on helppo poistaa käytöstä jos sitä ei tarvitse esim. maastokäytössä, kun moni pelkää kilsojen vaikuttavan jälleenmyynti arvoon ja sitähän se varmasti onkin.

Noissa ei ole tainnut ole venttiili ongelmia niinkään paljon kuin monessa muussa titaani venttiili koneessa, mutta jos niitä joutuu laittamaan niin jampussa on vielä yksi imu enemmän kuin muissa eli kysyy taas lisää hilloa, taitaa kuitenkin olla jotain 150e kpl, kun teräksiset on ~20e kpl. Mutta ainahan harrastukset maksaa, jopa se lenkkeilykin, parit kolmet lenkkarit menee vuoteen. :roll:

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Pe Elo 27, 2010 11:13 pm
Kirjoittaja TeroV
Yammusta itsellä ja kaveri piirissä vain hyviä kokemuksia, ajoin omalla 2006 450 WR:llä 7000km pelkillä öljynvaihdoilla, joten tunteja oli varmaan 150-200 tuossa vaiheessa. Yammussa muistaakseni venttiilit kokonaan titaania, ei pelkkä pinnoite niin kuin monissa muissa laitteissa ja ovat kestävät kunhan ei pääse haukkaamaan hiekkaa koneeseen.

Juu ratas on kiinteästi kampurassa, kannattaa pitää nokkaketju/kiristin kunnossa niin välttyy kampuran vaihdolta.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Su Elo 29, 2010 10:15 pm
Kirjoittaja takakura
Kyllä WR on vahvaa tekoa. Kunhan muistaa käyttää hyviä öljyjä ja vaihtaa ne usein. Eihän siellä ole kuin 1.1 litraa sitä liukastetta.
-03 mallissa oli joku ongelma jonkun sokan kanssa mutten nyt juuri muista mikä se oli.
Sanotaanko näin itellä kun on tuo -06 malli niin ei mitään ongelmaa vielä ja mittarissa vajaa 5000km.
Eiköhän nuo uudemmat ole vielä parempia.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Su Elo 29, 2010 10:52 pm
Kirjoittaja ceevu
Yammusta itsellä ja kaveri piirissä vain hyviä kokemuksia, ajoin omalla 2006 450 WR:llä 7000km pelkillä öljynvaihdoilla, joten tunteja oli varmaan 150-200 tuossa vaiheessa. Yammussa muistaakseni venttiilit kokonaan titaania, ei pelkkä pinnoite niin kuin monissa muissa laitteissa ja ovat kestävät kunhan ei pääse haukkaamaan hiekkaa koneesee

Oliskohan nyt kuitenkin niin että niissä muissa ja ehkä jammussakin se titaaniventtiili on pinnotettu(kromattu tms) koska titaani ei toimi ohjurien kanssa.Pelkällä titaanipinnotteella kun ei taida paljoo hyötyä saada...:)

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ma Elo 30, 2010 9:45 pm
Kirjoittaja kurahaara
[quote="kurahaara"]...tuunattu soveltuvin osin: Akran pönttö, kaasari jumpattu, wiseco-mäntä...quote]

Ja tuunaus jatkuu - tietenkin. Kyllästyin vakio CDI-boksin omituiseen pätkivään ohjaukseen, minkä tosin saa eliminoitua irroittamalla TPS:n johdon - ei hyvä.

Jostain jenkkifoorumista bongasin lääkkeen tähän "ripuloivan sytkän" sairauteen: Vortex X10 CDI. Tilasin semmoisen Team Laineelta ja tänään paketti saapui.

Vanha CDI kuikkaan ts. tallin hyllylle ja Vertex tilalle. Ko. boksissa on 10 erilaista 3D sytkäkarttaa. Stongaan asennettavalla kytkimellä voi valita WR-optimoidun kartan ja jonkin em. 10:stä muusta esimääritellystä kartasta.

Jo loppui räkiminen. Lisää piakkoin ajokokemusten myötä.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ke Marras 17, 2010 2:25 pm
Kirjoittaja yrt
Olen ostamassa pyörää(WR tai EXC) ja olisi yksi WR tossa lähellä kaupan!

Sillä on 6000km mittarissa mutta virhe moto renkailla n.100km=85, ja suurimmaksi osaksi asvaltilla motovanteilla joten onko se hyvä vai huono puoli?

Ilmeisesti ei ole ollut "bomber" käytössä?! Oma päätelmäni...

Kiinnostaisi vaan kun tuo WR kun kaikilla tuppaa olemaan Kottarainen :P

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Su Marras 21, 2010 10:51 am
Kirjoittaja kurahaara
yrt kirjoitti:...suurimmaksi osaksi asvaltilla motovanteilla joten onko se hyvä vai huono puoli?...
Motovarustus on mielestäni hyvä puoli - selkeesti subjektiivinen mielipide, koska ostin oman WR450F:n kaksineuvoisena. Aivan mahtodottoman hauska asfalttipeli ja muikea maastossakin.

Toki jousitus on kompromissi molempia ajotyylejä ajatellen. Pelkkä renkaiden ja etujarrun vaihto ei endurosta tee smotorakettia. Mulle riittää tämä sinnepäin ratkaisukin.

Ensi viikolla vaihdan nastakumit endurovanteille ja talvihuba jatkuu.

Onnea päätöksentekoon.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Su Marras 21, 2010 9:39 pm
Kirjoittaja yrt
Tarkoitin siis sitä että tuolla on ajettu pääasiassa kadulla, kuluuko moottori/vaihteisto enempi kadulla kun maastossa?

On tietysti aika paljo ajotavasta kiinni...

Täytyy mennä vilkasemaan ens viikolla :P

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Su Marras 21, 2010 10:21 pm
Kirjoittaja marjastaja
Asvaltilla kuluu enempi, hiekalla kun pääsee sutimaan niin ei tule niin isoja voimia akseleille

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ti Marras 23, 2010 12:32 am
Kirjoittaja Jopo87
-Make- kirjoitti: 250wr on ainakin susi syntyessään kestävyyden kannalta.
Onko omakohtaisia kokemuksia? Mulla on ollu 2002 WR250F reilu 5 vuotta eikä ikinä ole ollut mitään suurempaa. Koneen avasin 5tkm kohdalla, mäntä ja nokkaketju uusiksi ja taas mennään. Nokat ja venttiilit kuin uutena, sylinterissäkin vielä hoonausjäljet tallella, männänrenkaat lähellä uusien speksejä. Öljynvaihdon kanssa saa olla ahkera ja ilmanputsaria pestä tiheään. Kunnolla lämpimäksi käyttö ennen revittämistä ehdoton.

Ite tykkään kyllä tosta pyörästä. Nätti ajaa, kevyt. Jousituksen voisi ehkä säädättää ammattilaisella, muta toimii noinkin satunnaisella kuskilla hyvin.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ma Marras 29, 2010 10:42 pm
Kirjoittaja zuidi
menee ehkä hiukan off-topic, mutta rohkenen kysyä silti.
mistä ootte ottanu virtaa kahvalämppäreille tuosta wr:stä?
itellä tuo 250f mallia -04 ja siihen pitäs viritellä lämppärit mallia made in kiina 8)
onko viisasta suoraan akulta vai kuinka? :roll:

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ti Marras 30, 2010 12:06 am
Kirjoittaja maahinen
Jammuissa tuo akun lataukseen käytettävä virtamäärä on aika pieni, joten sieltä lisälaitteille kähvelletyt virrat saattavat ainakin pidemmissä ajeluissa kostautua polkukäynnistyksen muodossa. Ajovaloille menee oma vaihtovirtapuoli, joten niidenkään sammuttaminen ei vaikuta akun latautumiseen.

Omaan mopoon rakentelin kotareista tutun "floating ground modin", jolla pyörä muutetaan kokonaan käyttämään tasavirtajännitettä. Akku latautuu nyt huomattavasti entistä paremmin, varsinkin päivällä ajovalot sammutettuina. Lisälaitteita uskaltaa lisätä kohtuuden rajoissa ja xenonitkin on helppo asentaa tasavirtajärjestelmään.
Osiin noin 50 euroa ja ilta näpertelyä...noh, tällainen yksi hieman työläämpi vaihtoehto. Trailtechin ja bajadesignisin sivuilta löytyy ohjeita operaatioon ja minullakin on koneella joitain dokumentteja jos joku tarvitsee.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ti Marras 30, 2010 11:14 pm
Kirjoittaja JUHHisi
maahinen kirjoitti:...operaatioon ja minullakin on koneella joitain dokumentteja jos joku tarvitsee.
Laita ihmeessä kertomus tänne! Ei niinkään että minä sitä tarvitsisin mutta kaverin WR:ään sitä mietitiin.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ke Joulu 01, 2010 9:45 pm
Kirjoittaja krre
Tuli hommattua WR450F Konejönneiltä Joensuusta, ilmeisesti sama pyörä jota -Make- karttoi. Onkohan kenenkään foorumilaisen vanha pyörä? Koneeseen vaihdettu lähiaikoina kiertokanki ja mäntä, tiiä sitten onko kone losahtanut vai onko osat vaidettu ajoissa ennen hajoamista.

Onko kenelläkään kokemusta Thumpertalkin shopista? Miten tulee tulleja ja veroja osien hinnan päälle.