Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Kesä 07, 2020 12:32 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 16, 2006 4:01 pm 

Liittynyt: To Huhti 07, 2005 11:13 am
Viestit: 44
Paikkakunta: espoo
[/quote]Huohotinletkuun laitoin T-kappaleen jäätymisen ja veden hörppäämisen estämiseksi (joku on rikkonut koneen kun letkun pää vedessä ja starttaa, niin moottori imaisee veden sisään).[quote]

Voitko laittaa kuvan virityksestä? Pitäis ite tehdä sama juttu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 17, 2006 9:26 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Viestit: 1980
Paikkakunta: Hämeenperä
Pyörä: SE ja kolmipökö
heka74 kirjoitti:
Huohotinletkuun laitoin T-kappaleen jäätymisen ja veden hörppäämisen estämiseksi (joku on rikkonut koneen kun letkun pää vedessä ja starttaa, niin moottori imaisee veden sisään).
Lainaa:

Voitko laittaa kuvan virityksestä? Pitäis ite tehdä sama juttu.


Eipä tuo kuvaa tarvi, letku poikki ja T-kappale väliin. Toinen haara kuten ennenkin, toinen taaksepäin kyllin ylös tai vaikkapa ilmanputsarikoteloon.

Kipa

EDIT:lainaukset on sekaisin, mutta itepähän aloitit :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 20, 2006 10:26 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Viestit: 1980
Paikkakunta: Hämeenperä
Pyörä: SE ja kolmipökö
Juppe kirjoitti:
-clips- Jos tän kilvittäminen menee käteen niin...


Kuinkas tämä rojekti on edennyt?

Kipa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 20, 2006 1:55 pm 

Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Viestit: 252
Paikkakunta: Turku
Käteen...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 22, 2008 9:55 pm 

Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:21 pm
Viestit: 57
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: XTZ 750
Tarkoitus olisi hommata valkokilpinen 450WR kevyeen harrastus käyttöön. Kilpaa ei ajeta eli harvoin mennään tuppi nurin. Paljon arvioisitte että koneella ajaa ilman suurempia remontteja kun öljynvaihtovälin pitää kuitenkin tiheänä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2008 12:26 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 7:54 pm
Viestit: 126
Paikkakunta: Tre
Pyörä: TE-610
tenab kirjoitti:
Tarkoitus olisi hommata valkokilpinen 450WR kevyeen harrastus käyttöön. Kilpaa ei ajeta eli harvoin mennään tuppi nurin. Paljon arvioisitte että koneella ajaa ilman suurempia remontteja kun öljynvaihtovälin pitää kuitenkin tiheänä.


Kyllä tuo jammun pata tuntuu olevan melkoisen lujaa tekoa. Mulla on -98 neljäsatku, joka on alunperin saksan tuliainen ja ennen mua ainakin yhdellä mökkipyöränä suomessa. Availin sen tuossa viime talvena, kun tuli kymmenen vuotta täyteen, eikä tuolla oikein näkynyt vieläkään pakollista huollon tarvetta :oops:

Olisi mennyt varmasti ihan männänrenkailla ja nokkaketjun vaihdolla. Tosin mullahan on tuossa vielä rosteri venat toisin kuin noissa uudemmissa, vaikka ei nekään kai kovin nopeasti kulu. Toki tuo riippuu käytöstä, mutta ihan hyvässä maineessa tuo tosiaan on.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ke Tammi 06, 2010 3:42 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Viestit: 1079
Paikkakunta: Somero
Pyörä: WR450F + 690E
Nostellaas WR ketjua ihmisten ilmoille. Täällä on haukuttu WR:ään ihan turhaan. Liekkö totaali porkkana fanaatikkojen propagandaa.
Tsiikatkaapas tumpertalk ketjua jossa yhdellä -06 WR:llä on ajettu 10tkm konetta avaamatta. Samassa ketjussa 400:lla ajettu 15tuhatta mailia avaamatta konetta.
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=859251 :lol: :lol:

Kestääkö nuo 450 porkkanat yhtä hyvin? :twisted:


Joo mennääs asiaan....

Suutinjumppaa ja kaasarinhuoltoa on nyt parhaillaan menossa. Kuumakäynnistys sylkyn juuressa oli korroosiota. Varmaan kosteus päässy sinne
ja sitten se vaijerin päässä oleva mulkero ilmeisesti tekee sinne jonkun reaktion että valkoista mömmöä ilmaantuu.
Putsailin kaasarin kunnolla ja nyt olis tälläiset suuttimet paikoillaan. Nyt kun kaasari ei ole vielä kiinni koneessa niin onkos näissä jotain
korjattavaa?:

Main jet - Pääsuutin: #170
Pilot jet - Tyhjäkäyntisuutin: #48
Pilot Air jet - Tyhjäkäynnin ilmasuutin: #80
Fuel Screw - Bensa ruuvi: Zip-Ty Racing (kierroksista ei vielä tietoa) välillä 1-2 kierr. pitäis löytyä sopiva.
Needle - Neula: GDDUS #4 lovi ylhäältä
Starter jet - (en tiä mikä suomeksi): #65
Leak jet - Kiihdytys pumpun suutin: #50
ACV mod (Air Cut Valve): alipaine kanava tukittu ja kalvo/neula käännetty väärin päin.
AP mod - kiihdytyspumpun modaus: O-rengas viritystä voisi kokeilla, nyt ei mitään.
Kiihdytyspumpun kansi: Quickshot 2 (Quickshot 3 olisi parempi kun siinä on se leak jet säätö)

_________________
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ke Tammi 06, 2010 10:56 pm 

Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:21 pm
Viestit: 57
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: XTZ 750
takakura kirjoitti:
Nostellaas WR ketjua ihmisten ilmoille. Täällä on haukuttu WR:ään ihan turhaan. Liekkö totaali porkkana fanaatikkojen propagandaa.
Tsiikatkaapas tumpertalk ketjua jossa yhdellä -06 WR:llä on ajettu 10tkm konetta avaamatta. Samassa ketjussa 400:lla ajettu 15tuhatta mailia avaamatta konetta.
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=859251 :lol: :lol:

Kestääkö nuo 450 porkkanat yhtä hyvin? :twisted:


Joo mennääs asiaan....

Suutinjumppaa ja kaasarinhuoltoa on nyt parhaillaan menossa. Kuumakäynnistys sylkyn juuressa oli korroosiota. Varmaan kosteus päässy sinne
ja sitten se vaijerin päässä oleva mulkero ilmeisesti tekee sinne jonkun reaktion että valkoista mömmöä ilmaantuu.
Putsailin kaasarin kunnolla ja nyt olis tälläiset suuttimet paikoillaan. Nyt kun kaasari ei ole vielä kiinni koneessa niin onkos näissä jotain
korjattavaa?:

Main jet - Pääsuutin: #170
Pilot jet - Tyhjäkäyntisuutin: #48
Pilot Air jet - Tyhjäkäynnin ilmasuutin: #80
Fuel Screw - Bensa ruuvi: Zip-Ty Racing (kierroksista ei vielä tietoa) välillä 1-2 kierr. pitäis löytyä sopiva.
Needle - Neula: GDDUS #4 lovi ylhäältä
Starter jet - (en tiä mikä suomeksi): #65
Leak jet - Kiihdytys pumpun suutin: #50
ACV mod (Air Cut Valve): alipaine kanava tukittu ja kalvo/neula käännetty väärin päin.
AP mod - kiihdytyspumpun modaus: O-rengas viritystä voisi kokeilla, nyt ei mitään.
Kiihdytyspumpun kansi: Quickshot 2 (Quickshot 3 olisi parempi kun siinä on se leak jet säätö)


Yamaha ei pamaha. Omalla 450 WR:llä ajettu tähän mennessä n.7000km koneetta avaamatta. Sisäänajon jälkeen säädetty venttiilit, sen jälkeen niitäkään ei ole tarvinnu säädellä. Tarkoitus ajella ainakin ensi syksyyn ja sitten miettiä remonttia. Eikä epäilytä yhtään etteikö kestäisi vaikka kilometrejä paljon onkin "kisaendurolle".
Jossain muistelisin nähneeni videon jossa oli 400 WR jolla oli ajettu konetta avaamatta 30000km jonka jälkeen oli tullut täys tuho. Noita kilometrejä en jaksa enään uskoa vaikka kestäväksi WR:ää väitänkin

Kaasarinsäädöistä en osaa mitään sanoa, mutta itsellä seuraavat säädöt talvella.

Main jet - Pääsuutin: #168
Pilot jet - Tyhjäkäyntisuutin: #50
Pilot Air jet - Tyhjäkäynnin ilmasuutin: #80
Fuel Screw - varttia vaille 2 kierrosta
Needle - Neula: OBDUQ lovi 6
Starter jet: #65
Leak jet - Kiihdytys pumpun suutin: #50

Ja hyvin tuntuu pelaavan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Pe Tammi 08, 2010 5:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Viestit: 1079
Paikkakunta: Somero
Pyörä: WR450F + 690E
tenab kirjoitti:
takakura kirjoitti:
Nostellaas WR ketjua ihmisten ilmoille. Täällä on haukuttu WR:ään ihan turhaan. Liekkö totaali porkkana fanaatikkojen propagandaa.
Tsiikatkaapas tumpertalk ketjua jossa yhdellä -06 WR:llä on ajettu 10tkm konetta avaamatta. Samassa ketjussa 400:lla ajettu 15tuhatta mailia avaamatta konetta.
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=859251 :lol: :lol:

Kestääkö nuo 450 porkkanat yhtä hyvin? :twisted:


Joo mennääs asiaan....

Suutinjumppaa ja kaasarinhuoltoa on nyt parhaillaan menossa. Kuumakäynnistys sylkyn juuressa oli korroosiota. Varmaan kosteus päässy sinne
ja sitten se vaijerin päässä oleva mulkero ilmeisesti tekee sinne jonkun reaktion että valkoista mömmöä ilmaantuu.
Putsailin kaasarin kunnolla ja nyt olis tälläiset suuttimet paikoillaan. Nyt kun kaasari ei ole vielä kiinni koneessa niin onkos näissä jotain
korjattavaa?:

Main jet - Pääsuutin: #170
Pilot jet - Tyhjäkäyntisuutin: #48
Pilot Air jet - Tyhjäkäynnin ilmasuutin: #80
Fuel Screw - Bensa ruuvi: Zip-Ty Racing (kierroksista ei vielä tietoa) välillä 1-2 kierr. pitäis löytyä sopiva.
Needle - Neula: GDDUS #4 lovi ylhäältä
Starter jet - (en tiä mikä suomeksi): #65
Leak jet - Kiihdytys pumpun suutin: #50
ACV mod (Air Cut Valve): alipaine kanava tukittu ja kalvo/neula käännetty väärin päin.
AP mod - kiihdytyspumpun modaus: O-rengas viritystä voisi kokeilla, nyt ei mitään.
Kiihdytyspumpun kansi: Quickshot 2 (Quickshot 3 olisi parempi kun siinä on se leak jet säätö)


Yamaha ei pamaha. Omalla 450 WR:llä ajettu tähän mennessä n.7000km koneetta avaamatta. Sisäänajon jälkeen säädetty venttiilit, sen jälkeen niitäkään ei ole tarvinnu säädellä. Tarkoitus ajella ainakin ensi syksyyn ja sitten miettiä remonttia. Eikä epäilytä yhtään etteikö kestäisi vaikka kilometrejä paljon onkin "kisaendurolle".
Jossain muistelisin nähneeni videon jossa oli 400 WR jolla oli ajettu konetta avaamatta 30000km jonka jälkeen oli tullut täys tuho. Noita kilometrejä en jaksa enään uskoa vaikka kestäväksi WR:ää väitänkin

Kaasarinsäädöistä en osaa mitään sanoa, mutta itsellä seuraavat säädöt talvella.

Main jet - Pääsuutin: #168
Pilot jet - Tyhjäkäyntisuutin: #50
Pilot Air jet - Tyhjäkäynnin ilmasuutin: #80
Fuel Screw - varttia vaille 2 kierrosta
Needle - Neula: OBDUQ lovi 6
Starter jet: #65
Leak jet - Kiihdytys pumpun suutin: #50

Ja hyvin tuntuu pelaavan.



Nokkaketjua kannattaa uusia joidenkin mukaan jopa 5tkm välein. Tiedä sitten tuosta, voi pitää paikkansakin.
Jos se ketju menee poikki niin täystuhohan siitä on seurauksena.

Virittelin kiihdytyspumppua niin että ruikkauksen kestoa saa säädettyä ruuvilla. Sen mustan muovilirpakkeen alaosaa
vasten tulee säätöruuvi. Kaasarin sivuposken alaosaan jenka ja ruuvi siihen jousen kera. Sillä saa stopattua liikealueen.
Ylemmäm välys ruuvin säädin niin että siellä on nollavälys. Manuaalin mukaan säätö tehdään 3.1mm poranterällä
luistin raossa. Jolla sitten säädetään välys nollaan. Kun poranterän ottaa pois niin siellä on mun mielestä turhan iso välys
ja luisti ehtii nousta ennenkuin ruikkaus alkaa. Kun säätää ilman poranterää niin ruikkauksen saa alkamaan heti kun luisti alkaa nousta.

Kokeilin akun tilalla kahta isoa konkkaa mutta ne eivät näköjään riitä käynnistämään kylmästä tallista kiksillä. Virta loppuu just ennen kuin hörähtäis käyntiin.
Vaihdevivun neutraaliasennon tunnistimen sinisen johdon irrottaminen + kytkin kahvan mikrokytkimen irrotus vois auttaa että sytkäpoksi saa paremmin virtaskaa.
Noissa kun voi tulla ikävästi jännitehäviöitä.
Akulla lähtee napista kuin laakista. YTZ7S yuasan tilalla on kokeiltu KEDON myymää Technogel geeliakkuakin mutta siitä tuli mehut pihalle.
Johtuu varmaan siitä kun kilpuria tulee paiskottua nurin ja akku ei kestä täräystä.

On se mentävä vaan akkukauppaan. Tekeekö noilla bilteman geeliakuilla mitään?

_________________
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Pe Tammi 08, 2010 11:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Viestit: 1431
Paikkakunta: somero
Pyörä: GS 1250 Lc & Cbf 600 s abs
Poikkeenny kumminkin kone K Mansneril ennen,ku Piilteemaan lähret. Kato Mansnerin Kimmoki myy mielellään sul akun.

_________________
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2010 1:00 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Viestit: 1079
Paikkakunta: Somero
Pyörä: WR450F + 690E
hatussa vika kirjoitti:
Poikkeenny kumminkin kone K Mansneril ennen,ku Piilteemaan lähret. Kato Mansnerin Kimmoki myy mielellään sul akun.


Lupas myydä juu. Vein sille malliksi yuasan. Boschia sillä näky olevan myynnissä muttei just tota kokoo. Sanoin että sama koko mut paljon tehoo... :mrgreen:

_________________
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ti Heinä 20, 2010 12:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: Yamaha TT600R
Kurahaara hankki "varapyöräksi" WR450F vm. 2004. Hauska paketti, kun mukana oli smotovanteet ja -renkaat. Voipi sitten vaihdella ajotapaa.

Tämän pyörän hankinta oli lähes pakkorako ks. TT600R lomareissun tyssääminen.

Kevyt ja tehokas peli ja melkolailla tuunattu soveltuvin osin: Akran pönttö, kaasari jumpattu, wiseco-mäntä...

Kunhan oppii tämän kanssa teluamaan - tehopainosuhde on aikalailla erilainen kuussatkuun verrattuna.

Naama näkkärille ja sorateitä kohti.

_________________
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 20, 2010 12:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: Yamaha TT600R
tenab kirjoitti:
Tarkoitus olisi hommata valkokilpinen 450WR kevyeen harrastus käyttöön. Kilpaa ei ajeta eli harvoin mennään tuppi nurin...


WR:llä ajetaan tuppi nurin. Leppoisaan ajoon valitse matalampiviritteinen "isolohko".

_________________
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ti Heinä 20, 2010 8:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Viestit: 1079
Paikkakunta: Somero
Pyörä: WR450F + 690E
Kyllä tää WR on hieno peli. :lol: Täs on jo monta uimareisua tehty 690:en kytkintä odotellessa.
Tällä voi ajaa hiljaa ja kovaa. Nimittäin se hiljaa ajaminenkin onnistuu. Ykkönen on tarpeeksi pieni ja vitonen se isoin vaihde
on se jolla pääsee tarvittaessa kovaakin, 150km/h. Alusta ehkä vähän liiankin pehmeä. Tuntuu kuin ajais kivikkoa kuin asvalttia. :mrgreen:

_________________
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: To Elo 26, 2010 4:46 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
Viestit: 526
Paikkakunta: Augsburg (Joutseno)
Pyörä: KTM 950 Adventure S + KTM Ultra 1964
Joo onse Wr niinhieno peli, että piti taas ostaa sellainen;-)
Edellinen oli se -06 kilpipeli ja nyt on alla -09 450.
Pitää aloittaa mopoon tutustuminen. Onkohan kenellekään tuttu peli, oli myynnissä Autofestillä ja mukana tuli kevytperäkärry?

Jarruvalo pitää asentaa ja tehdä perushuollot nyt alkuun.

Marko

_________________
Pessimisti ei pety!

Marko & KTM 450 EXC -13


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com