Pohjolan Kurapyöräilijät
http://www.matkaendurot.net/forum/

Yamaha WR450
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=3201
Sivu 15/15

Kirjoittaja:  Gartzza [ Ma Huhti 30, 2018 8:08 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Yamaha WR450

Onko minkälaisia välityksiä (eturatas/takaratas) käytössä uusimman mallin pyörissä, jos tarkoitus ajaa jonkinlaista reissua ja koettaa saada samalla vähän bensaa säästeltyä? Onko se tieliikennekäyttökunnossa tuleva takaratas (41 piikkiä vm.2017) liian pieni, jos ajoittain tarvitsisi päästä rypömispaikatkin kohtuudella läpi? Vai suosiolla isompi kisaratas paikalleen ja bensakanisteri reppuun..?

Kirjoittaja:  JIIÄSSÄ [ Su Syys 30, 2018 3:29 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Yamaha WR450

http://www.xracing.fi/enduro/uutiset/ya ... -20180927/

Täysin uusi, ulkonäössä mielestäni huomattava parannus päivitetyn
ajovalon vuoksi.. :)

Kirjoittaja:  kartsap [ Ma Loka 01, 2018 12:55 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Yamaha WR450

Olisiko maahisella linkkiä mistä ostit IMS polttoainetankin?
Ei viittis Jenkkilästä tilata.

Kirjoittaja:  maahinen [ Ti Loka 02, 2018 4:08 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Yamaha WR450

kartsap kirjoitti:
Olisiko maahisella linkkiä mistä ostit IMS polttoainetankin?
Ei viittis Jenkkilästä tilata.


https://www.greenlandmx.com/en

Kirjoittaja:  skuikka [ Ti Loka 02, 2018 7:06 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Yamaha WR450

JIIÄSSÄ kirjoitti:
http://www.xracing.fi/enduro/uutiset/yamahalta-taysin-uusi-wr450f-20180927/


Nyt molemmat lahkeet voi polttaa pakoputkeen :lol:

Kirjoittaja:  kartsap [ Ke Loka 03, 2018 11:48 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Yamaha WR450

[maahiselle kiitokset linkistä☺
quote="maahinen"]
kartsap kirjoitti:
Olisiko maahisella linkkiä mistä ostit IMS polttoainetankin?
Ei viittis Jenkkilästä tilata.


https://www.greenlandmx.com/en[/quote]

Kirjoittaja:  Jani M [ Pe Loka 19, 2018 8:40 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Yamaha WR450

Tämän mukaan 2019-mallin Yamahoita ei saisi enää rekisteriin:

http://www.xracing.fi/enduro/uutiset/ya ... -20181018/

Kirjoittaja:  Koheltaja [ La Loka 20, 2018 6:02 am ]
Viestin otsikko:  Re: Yamaha WR450

No just... sais laittaa yhtä tiukat päästörajoitukset laiva- ja lentoliikenteeseen, sieltä ne saasteet tulee eikä mopoilusta :evil:

Kirjoittaja:  kartsap [ To Loka 25, 2018 9:57 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Yamaha WR450

IMS tankki on nyt paikoillaan.Polttoainetta mahtuu n.11,5l.
Tarakalle kun nakkaa pikku Rotopaxin niin eiköhän tällä uskalla
jonkun verran poistua sivistyksen vaikutusalueelta :D
Sivukatteet ei nyt aivan satasella istu kiinnikkeisiin mutta
6kpl 8 pultista kuitenkin.
Pyörän ulkonäkö kuitenkin aika lähellä vakiota.

Kirjoittaja:  JIIÄSSÄ [ Pe Loka 26, 2018 12:29 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Yamaha WR450

Voisitko laittaa kuvia, erityisesti miten se tankki istuu ja miltä näyttää, edestä ja sivulta... :)

Kirjoittaja:  kartsap [ Su Loka 28, 2018 8:56 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Yamaha WR450

JIIÄSSÄ kirjoitti:
Voisitko laittaa kuvia, erityisesti miten se tankki istuu ja miltä näyttää, edestä ja sivulta... :)


Muutama kuva löytyisi mutta en saa kuvia lisättyä, tiedosto on liian suuri...

Kirjoittaja:  Sotanorsu666 [ Ti Maalis 19, 2019 9:48 am ]
Viestin otsikko:  Re: Yamaha WR450

Moro,

Onko jollain about 2014 mallia sekä enska että supermotovantein ? Yhtenä vaihtoehtona päässä pyörii vielä tälläinen 2014 malli, vaikka alunperin katselinkin enemmän kadulle sopivia pyöriä(690/701 jne), mutta vähän alkoi houkuttaa myös tämmöinen. Rahaa jäisi vähän yli, kun olisi kotaria halvempi, niin voisi sitten laittaa supermotovanteet myös pyörään.

Mihinköhän hintaan ja mistä saisi suoraan 2014 mallin wr450f sopivat sopivat supermotovanteet ? Jos ostaa motovanteisiin saman kokoiset jarrulevyt kuin enskakiekoissa ja taakse saman kokoisen rattaan, niin onko kiekkojen vaihto helppo ja nopea pihahomma, kun ei itselläni ole mitään ropaustiloja ja en ole moottoripyöriä käytännössä ikinä ropannut öljynvaihtoa ja ketjuen rasvausta enempää.

Jos on jotain muita huomioita mitä pitäisi tuollaisesta 140 tuntia ajetusta wr450f:stä tutkia tai jos löytyy hyviä/huonoja käyttökokemuksia, niin niitäkin voi turinoida tänne. Öljyt myyjän mukaan vaihdettu 1-5h välein ja välykset tarkistettu 100h kohdalla ja kaikki ollut tehtaan arvoissa. Ajettu sekalaista ajoa ja jäärataa. Uudesta asti ollut samalla omistajalla(ehkä jopa foorumilaisella?).

Kovasti kiinnostaisi pään sisällä tuo metsäkonevaihtoehto myös, koska saisihan tämmöisellä vähän laajennettua ajoskaalaa, kun taas kotarilla varmaan ajot rajoittuisi enemmän metsäautoteille yms. Pakettiautokin löytyy valmiiksi, joten siirtymät esim. mökille voisi ajaa sillä jos yamahan ostan ja sitten mökillä voi kyntää metsää, kun taas kotarilla voisi ajaa mökille, mutta vähänkin teknisempään maastoon liian raskas peli.

Oispa elämä helppoa ja voisi ostaa molemmat, mutta lompakko ja olematon vapaa-aika sallii kyllä vain toisen hankinnan..

Kirjoittaja:  Hsippe [ Ti Maalis 19, 2019 4:19 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Yamaha WR450

Smoto vanteita löytyy kotimaasta kohtuuhintaan ainakin VMX:ltä:
https://vmx-racing.com/c/wr-series_0384
Vanteiden laadusta (ja firman toiminnasta) jotain pulinaa on foorumeille kuulunut mutta ne vanteet mitä mun kaveripiirillä on, ovat olleet OK.

Ja jos sulla on samankokoiset rattaat & jarrulaikat, niin vaihtotyö on ihan bolt-on ja menee vartissa (jos ei tartte työkaluja kauaa etsiä).
Toisaalta kadulle olis pidemmät välitykset kivat mikä taas johtaisi pienempään takarattaaseen eli toisiin ketjuihin (tai irtopalaan), mikä ei taaskaan paha rasti ole sekään.

Kirjoittaja:  milp [ To Touko 02, 2019 10:38 am ]
Viestin otsikko:  Re: Yamaha WR450

Moro kaikki WR 450F kuskit, itse hommasin hiljattain ensimmäisen kurapyörän (Yamaha WR450 2008).
Kaikki vinkit ja muutenkin kokemukset kyseisestä mallista kiinnostavat ja ovat tervetulleita.

Oma pyöräni on ollut yhdellä omistajalla ennen mua, pyörää on ollut pääasiassa supermoto käytössä, eli sillä on ajettu 4-5 supermoto kisaa. Ulkoisesti pyörä on kun uusi ja vanhan omistajan mukaan tunteja on alle 50H. Konetta ei ole koskaan avattu, huolto on ollut öljynvaihtoa joka kisan jälkeen, ilmanputsari vaihdettu/pesty joka käytön jälkeen, venttiilit tarkistettu kerran eikä ollut tarvetta säätää.
Pyörä toimii hyvin, käy nätisti ja tehot tuntuu olevan tallella. Onko olemassa mitään raaka arviota siitä milloin olisi hyvä vaihtaa mäntää ja nokkaketjua? mun käsityksen mukaan nokkaketjua suositellaan vaihdettavan melko usein tässä mallissa.

Sivu 15/15 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/