Sivu 13/15

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ti Loka 06, 2015 9:23 pm
Kirjoittaja Jani M
Yamaha pistää ensi vuodelle 450 WR:n uusiksi samojen suuntaviivojen mukaan kuin pikkunelari-WR:n tällä vuodelle: http://www.xracing.fi/enduro/uutiset/ya ... -20151006/

Painoa ei vielä näkynyt, mutta todennäköisesti se on nykyistä ankkuria selvästi kevyempi.

Saa nähdä, tuleeko pyörä saamaan suosiota dual sporttina.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ti Loka 06, 2015 11:31 pm
Kirjoittaja dudeonweb
Jani M kirjoitti:Saa nähdä, tuleeko pyörä saamaan suosiota dual sporttina.
Öljyn määrä ja vaihteiston toimivuus sekä kadulla että metsässä mietityttää, sekä mitä kone, tai varmaan enemmänkin takalisto, tuumaa pidemmästä katuajelusta. Voishan tuommoinen ihan mukava peli olla.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ke Loka 07, 2015 9:18 am
Kirjoittaja Jani_rr
Aika namu! Ainakin mun pepa kestää exc:n penkkiä siinä missä kesti 690:nki. Öljyy menee koneeseen 1,5l ja kaippa se tuossakin samoissa mitoissa on. Oiskohan 690:n öljytilavuus ollut 1,7l. Joten ei isoista eroista puhuta. Katukäytössä siis oma pyörä on.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ke Loka 07, 2015 9:58 am
Kirjoittaja dudeonweb
Jammu ilmoittaa tilavuudeksi 0.95 litraa. Ja se EXC:n vaihteisto on kuulemma pirun mukava, sinähän asiasta paremmin tiedät, mutta se varmaan selittää hyvin sen katukelpoisuutta.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ke Loka 07, 2015 10:45 am
Kirjoittaja Jani_rr
Oho, no siinä jopa minä harkitsisin ottaisinko katukäyttöön jammua :D Toi exc:n laatikko on kyllä todella mukava (pehmeä, ja jämäkkä), ja vaihteistonvälitykset toimii mielestäni kadullakin todella hyvin.

Mutta ei sotketa tämän enempää kotaria jammua keskusteluun. :) Mä tykkään jammusta pirusti, vaikkei enskaa ole. Mut mönkijä puolella mulla on tuo YA Raptor700, ja se on kyllä mukava vehjes. Mulla oli pitkään harkinnassa/etsinnässä jammun 450, jos ois eteen tullut tuota vanhempaa tekniikkaa omaava laitos, mut vähissä tuntui olevan. Kaverilla tosta ys:sta 250 enska, ja kehunut todella mukavaksi/hyväksi kaikinpuolin, ja ois kyllä itselläkin vaihtoehtona jos pelkästään mettään pyörä olisi.

Mut pitää mennä tuota 450:sta mulgoilee/kuolailee tarkemmin ku alkaa Suomesta löytymään. Ei siitä mulle varmaan pyöräksi ole?, mut saapahan sitä käydä ihailemassa :)

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ke Loka 07, 2015 6:31 pm
Kirjoittaja Jani M
Lisää juttua 2016-mallista: http://www.enduro21.com/index.php/40-ge ... 016-wr450f

Märkäpaino on 123 kg ja kun tankin tilavuus on 7,5 l, niin on se vähän raskas ainakin Kotarin 450:een verrattuna, mutta ihan siedettävä.

Öljytilavuus on tosiaan erittäin pieni, mikä tarkoittaa tiheää öljynvaihtoa myös kevyemmässä käytössä.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ke Loka 07, 2015 9:17 pm
Kirjoittaja Roiske
Kiinnostaa hyvinkin. Tämän vuotinen WR250F ois kiinnostanu myöskin, mutta kuulin melko varmaa tietoa sen esittelyn aikoihin, että 2016 tulee samalla konseptilla 450. Itsellä nuo ajot on niin laidasta laitaan myös pienemmällä mopolla, niin 450 soveltuu siihen paremmin kuin 250.

Johan noihin löytyy isompaa tankkia ameriikasta, niin saa toiminta sädettä lisää. Vaihteisto on tuon jutun mukaan 1. ja 5. vaihteen osalta samoilla välityksillä kuin vanhempikin ja 2. 3. ja 4. vaihteet hieman pidempiä, joten soveltuu hyvinkin sekakäyttöön, niinkuin vanhempikin versio.

Koeajolla pitää kyllä käydä, niin näkee onko moottori yhtä tärinätön kuin vanhassa.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ti Maalis 01, 2016 1:22 pm
Kirjoittaja Sanez
Morjesta! Mulla on pyöränä 2006 vuosimallin nelipuolikas wr, johon aattelin nyt tänä keväänä tehdä remonttia (mittarissa alkaa olla 10tkm) ainakin nyt männän ja nokkaketjun vaihto olisi edessä. Mitä muuta kannattaisi tässä vaiheessa vaihtaa, venttiileille ei ollut säätötarvetta kun katsoin ne viime kesän lopulla. Myös säädöissä on pientä häikkää, vaihdoin smotojen oston yhteydessä vaporin mittariston, siinä 6000 kierroksen kohdilla alkaa pätkimään tasakaasulla, mutta täydellä kaasulla ei pätki mistähän tämä johtuisi? AIS on poistettu pyörästä ja siinä sarjassa kait tullut myös tuo säädettävä neula. Tunnostaa myös että ajon jälkeen ei tahdo lähteä käyntiin ilman kuumakäynnistysvivun käyttöä. Pyörässä on tällä hetkellä vakioputkisto, mutta ostin kesällä leovincen kokoputkiston ja mietin millaisia säätöjä ootte käyttäneet kaasarissa? :?

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: La Marras 12, 2016 1:32 pm
Kirjoittaja Koheltaja
Huhujen perusteella Yamahalla olisi tulossa WR450 adve/rally kitti myyntiin, hinnasta ja ajankohdasta ei vielä ollut varmuutta mutta epäilys oli että se menee jonnekkin 5 tontun haarukkaan. Kuvien perusteella epäilen suuresti että kyse on tästä kitistä: http://www.rebelxsports.com/yamaha-wr-450-f-rally/

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Pe Marras 18, 2016 10:36 am
Kirjoittaja JIIÄSSÄ
Offroad expossa oli Mattilan WR 450 F joka erinäisesti muutosten jälkeen ilmoitettiin -8kg vakiota kevyemmäksi, eli n 115kg märkäpaino...ei kuulostaa ollenkaan pahalta.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ma Kesä 26, 2017 8:28 pm
Kirjoittaja Jani M
Nykyisestakin korimallista tuli markkinoille Italiassa tehtävä pienen sarjan rallyversio: http://www.advridermag.com.au/yamaha-t4 ... ture-bike/

http://www.rebelxsports.com/yamaha-t4-limited-edition/

Sama valmistaja, jonka Koheltaja oli jo aikaisemmin linkannut.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ma Loka 30, 2017 11:01 pm
Kirjoittaja Gartzza
Onko kuraveljet himotelleet jo tulevaa 2018 Enduro GP-mallia 450-Wempusta? Itsellä kyllä kuola valuu kovasti. Imanputsariratkaisu tankin paikalle vaikuttaa hienolta - ei voi kauempana olla pölystä ja kestää kai ajaa pyörän melkoisen syvällekin ennenkuin imaisee vedet sisään :)

Aussiveljien analyysiä linkistä: https://www.youtube.com/watch?v=l1l0ZSvQ8Po

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ti Loka 31, 2017 9:37 pm
Kirjoittaja Roiske
Onhan noita katseltu ja tarjouksiakin kyselty, myös muista merkeistä. Koeajolle vaan en ole tällä takakeno moottorilla vielä päässyt.

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: Ke Marras 01, 2017 10:40 pm
Kirjoittaja maahinen
7 vuotta vinokone Husabergeillä ja kesällä tuli palattua jamahan sarviin, -17 mallinen takakeno 450.

Kaikin puolin olen tyytyväinen mopoon ollut, isomman tankin ja jämerämmän pohjapanssarin olen hankkinut.
Kovaan imuääneen on Burgerissa jo kerinnyt tottua...joskin Jammussa se on vielä himpun terävämpi...

Laite on ilmeisesti Moto S.p.A:n toimesta, päästöjen takia, säädetty todella laihalle. Syheröpaikoissa kone oli äkkipikainen ja ryntäilevä ja sen myötä työläs ajettava. Tämä ongelma korjaantui Yamahan power tunerilla, jolla sai moottorin säädettyä aivan eri luonteiseksi.
Moto S.p.A. rakentaa käsittääkseni Italiassa näihin katsastusvarustuksen ja mopo on rekisteröity Moto spaksi eikä Yamahaksi.

Jousitus on paketista valmis minun kevyelle ruodolle (75kg), etupää poimii nätisti myös terävät pikkuiskut.
Moottori on varsinkin keskialueella todella terhakas ja reagointi kaasuun on välitön. Tyhjäkäynnin tuntumassa möyriessä ei silti ihan Burgerin moottorin sitkeyteen pääse.
Nelos- ja vitosvaihteen ero aika iso ja viitonen tuntuu "loikkarilta", tähän kuitenkin tottui äkkiä enkä ole kuusivaihteisen laatikon perään haikaillut.
Pienemmät vaihteet toimivat jaoltaan hyvin loogisesti.

Ainoat kritiikin kohteet ovat etujarru, joka tuntumaltaan ei ole minun mieleen. Tuntuu kuin pesusientä puristelisi.
Samoin kytkin on hieman raskaanlainen kun on vuosikaudet hydraulista puristellut, toimeen tämän kanssa kuitenkin tulee.

Tankki on vakiona kokolailla pieni pidemmille reissuille, Epsanjasta sain tilattua IMS:n 12 litrasen. Ei mikään kaunein ratkaisu ja mopo hieman levenee polvien kohdalta istaaltaan ajaessa.
Pohjapanssariksi vaihdoin AXP Racingin Extreme-mallin, joka suojaa vesipumpun ja takajousituksen linkun. Materiaalina 8mm muovi.
Vasemman sivumuovin takana oli sopivasti tilaa pienelle työkalukotelolle, joten senkin painon sai pois repusta.

Siinä jotain mietteitä mitä on tämän kanssa tullut. Takana vasta 1000km, kun iso loppukesän ajasta meni solisluuta parannellessa.
Näillänäkymin jammun kanssa mennään vielä pitkä siivu maastomaisemia...

Re: Yamaha WR450

Lähetetty: To Marras 02, 2017 10:28 am
Kirjoittaja Roiske
Miten on maahinen tärinöiden laita tässä uudessa moottorissa, eli pystyykö pidempiä siirtymiä ajamaan ilman sormien puutumista? Vrt vanha 5 venttilinen oli käytännössä tärinätön.

Uudessa mallissa on tuo valomaskikin paremman näköinen.