Yamaha WR450

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
MTRO
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 11:56 am
Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI
Paikkakunta: E-K

Viesti Kirjoittaja MTRO »

Kuumeen nostatusta:

tommonen molemmilla vanteilla on nettimotossa tarjolla. Vm-99. 6 t€ tiukka hinta kuulemma. Mopo näyttää olevan Varkaudessa.

edit: jaa se onkin sellainen wr 400
Juppe kirjoitti:Siinäkin valossa toi racing biken kommentti on kumma että WR painaa huomattavasti vähemmän kuin vastaava SXC... oliskohan ollu 113kg vs. 130kg. Täytyy varmaan laittaa duke myyntiin ja hommata tollanen wr450 moto ja metsärenkailla. Talven ajais enskaa ja kesät motona 8)
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

400 ei käy koska haluan ehdottomasti sellaisen mopottimen johon käy YZ:n muovit. WR450:ssa ne ovat samat YZ450:n kanssa.
Avatar
Kipa
Viestit: 1974
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Juppe kirjoitti:400 ei käy koska haluan ehdottomasti sellaisen mopottimen johon käy YZ:n muovit. WR450:ssa ne ovat samat YZ450:n kanssa.
Tankki on ainakin eri, muovit voivat kyllä sopia. Tsekkasin juuri venat eka kertaa, -04 WR 1064 km, 42 ajotuntia, välykset ok. Samalla kun oli rojut pois niin tein modauksen, jolla saa YZ-mallin sytkäkartankin käyttöön. Harmaa boxille menevä piuha poikki ja katkaisija väliin, molemmat sytkäkartat nyt napin käännöllä käytössä. Kisapelinä minä olen tuota pitänyt, ehkä se on joidenkin mielestä liian kestävä kisakoneeksi :D . Nopein se ei kannonkierrossa ole, mutta hauska sillä on ajaa. Istumakorkeus on peräti 99 cm -04-mallissa, -05 on jo hieman pudotettu eli persjalkaisilla (145 cm tukka pystyssä) voi tulla ongelmia. Huohotinletkuun laitoin T-kappaleen jäätymisen ja veden hörppäämisen estämiseksi (joku on rikkonut koneen kun letkun pää vedessä ja starttaa, niin moottori imaisee veden sisään). Soratiesurautteluun tuo ei mielestäni oikein sovi, se on liian helppo vietävä isommilla teillä (ja puuduttava, samoin normivälitykset loppuu n. 120 km/h:ssa). Ison pyörän lisänä paras vaihtoehto, ei mulla sitä muuten olisi....

Kipa
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

No tällainen käsitys mullakin oli. Mulle on taas käynyt niin että kaikki suomen mutkatietkin ovat liian helppoja ajaa dukella ja maantien ajo on äärimmäisen tylsää... Tolla vois sit ajaa sentään metsässä että jossain sais pelätä sitä hetkeä kun kone lähtee tumpusta :lol: Motovanteet tohon pitäs kyllä hommata kaupunkiajoa varten.

Ainakin parin jenkkisaitin mukaan WR450 jakaa samat muovit YZ450:n kanssa.
Avatar
Kossu
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Marras 05, 2004 10:57 pm
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Kossu »

Mun mielestä ne muovit ei kyllä käy, esmes tankkimuovi on yz:ssä kiinni kahella pultilla ja wr:ssä kolmella, etulokari ehkä käypi :wink:

Todellinen paino ajokunnossa lienee lähempänä 130 kiloa, vaikka kuivapainoksi ilmotetaan 120 kiloa.

Omaan käyttöön on ollu ihan passeli peli, matkapyöräksi siitä ei ole vaikka motot alle laittaakin. Kannattaa miettiä mikä se käyttötarkoitus on ennen ostopäätöksen tekoa, jos ajelee pikkulenkkejä polkuja ja pikkuteitä pitkin, kiertää vaikka enskaspooria ja crossiradallakin voi tietty ajaa, jos ei tarvi hyppiä kaikkia hyppyreitä yli. Motoilla pystyy taas ajelmaan asfalttiratoja ja talvella tietty piikeillä jäällä yms. Välitykset on itellä nyt sellaset että huiput on reilu 150 kun tälläperällä pätkät tuppaa olemaan aika nopeita, negatiivisena puolena on se että ykönen on hitaassa paikkassa hiukan liian nopea.

Jos taas kotaria mietit niin kyllä se lähinnä vastaava on mun mielestä 525 exc, suorituskyky on aikalailla samaa luokkaa (nim. monta kertaa on kaveri yrittäny tommosella nöyryyttää 8) ). Toki jos 525:n saat samalla rahalla niin enemän sillä saa rahalle vastinetta, nestekytkin, digimittaristo, pds, yms. ja halvemmat varaosat. Mutta se ei tarkoita sitä että jammu ois huono vaihtoehto.
Avatar
Kossu
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Marras 05, 2004 10:57 pm
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Kossu »

07:ssa tulee sitten jo olemaan vähän uudistuksia, alurunko, digimittaristo jne...
http://www.yamaha-motor.com/sport/produ ... /home.aspx
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Nyt on ko. kammpe koeajettu ja oli kyllä kiva peli. Kone käy huomattavasti nätimmin kuin LC4 ja alavääntöä oli ainakin enemmän. Todella ketterän oloinen peli ja motovanteilla tuo olisi todella kurko peli kaupunkiin. Taisin sitten vihdoinkin löytää omaa makua miellyttävän dualsportin jolla todellakin voi työntää kunnon haipakkaa metsässäkin. Eikä painanut liikaa. Taitaa duke vaihtua WR:ään...
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

alavääntöä oli ainakin enemmän.

:shock: :shock: :shock:
Onko siihen laitettu höyryveturin kone :D
Ei kun LC-4 tosiaankaan ei ole aivan parhaimmillaan tyhjäkäynnin tuntumassa, jos ei muuta niin "rytkyttää" ainakin melko pahasti, lie pienien pyörivien massojen syytä, kierrosherkkyyden alttarille on uhrattu matalien kierrosten ominaisuudet.

WR:ää on kyllä kovasti kehuttu helpoksi ajettavaksi eli koneen luonne on hyvä jne. eli ei kun kauppaan vaan ja sellaista hankkimaan, olihan noita jo 2WD mallejakin saatavana käytettynäkin ja sehän se vasta taitaa olla melko peli tosi pehmeässä suos... eiku tiellä.
antti
marko.virkajarvi
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
Paikkakunta: VILPPULA

Viesti Kirjoittaja marko.virkajarvi »

En voi olla samaa mieltä tuosta alaväännöstä. 03-vakio WR 450 ei todellakaan väännä yhtä hyvin tyhjäkäynnin tuntumasta kuin SXC.
Kizmo
Viestit: 81
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 1:47 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Kizmo »

Tämä Yamaha WR on aika vekkuli, tästähän on tehty kaksivetoinen versio myös:
http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha ... c_2004.php

Kuinkahan mahtais käyttäytyä metsäpoluilla 8)
Hyvin menee mutta menkööt
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Eikö Laaksonen yrittänyt tuollaisella kiertää Päitsiä viime keväänä, mutta se sirvilä taisi laueta jo ennen Mäntsälän huitteilla...
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Kai se kotarikin vääntää jos sitä raaskii kidutaa, mutta sitten se tärisee ja rytkyttää siihen malliin että runko murtuu pian poikki ja puolet muttereista on matkan varrella... :lol:

Ei se vääntö nyt varmaan ihan niin voimakasta ollut mutta sitä pystyi siittä huolimatta käyttämään hyväkseen. Ainakaan tuolla duken koneella ei ole mahdollista ajaa alle 4000r taulussa.
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Eihän sulla ole vakiovälitykset alla?
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Dukessa taitaa olla aika vakio välitykset. Kulkee 180km/h kun kiekat on tapissa...
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Eilen pääsin vetään ekat oikein pitkät setit metsässä ja ajoin tankillisen verran. On se vaan omasta mielestä kyllä erittäin hyvin käteen istuva peli. Tosta on joku "guru" vielä shimmannu keulan paremmin enskakäyttöön sopivaksi ja kyllä se sitten toimikin. Vaikka tässä omakehu haiseekin niin pakko sanoa, että en olis edes ostohetkellä uskonut kuinka helppo ja hyvä ko. laitos on ajaa. Koeajot toki tein, mutta eipä siinä vielä päässyt sisälle tohon peliin. Sorateitäkin sillä oli oikein mukava luukutella menemään. Kone on todella värinätön dukeen verrattuna ja tehoa on hyvin helppo annostella patikossakin. Jumaliste mä oon TYYTYVÄINEN 8)

Multa puuttuu kyllä kokemukset esim. kotarin 400cc malleista mutta enpä niitä oikeastaan edes kaipaa. Jos toi sen 130kg painaa niin on se kyllä todella kevyen tuntuinen siittä huolimatta.

Jos tän kilvittäminen menee käteen niin sitten lähden siltä seisomalta hakemaan Saksasta samanlaisen kilvissä olevan ja maksan veroa sen 750e että seen sen kilpiin suomessa.
Vastaa Viestiin