Yamaha WR450
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha WR450
Onko minkälaisia välityksiä (eturatas/takaratas) käytössä uusimman mallin pyörissä, jos tarkoitus ajaa jonkinlaista reissua ja koettaa saada samalla vähän bensaa säästeltyä? Onko se tieliikennekäyttökunnossa tuleva takaratas (41 piikkiä vm.2017) liian pieni, jos ajoittain tarvitsisi päästä rypömispaikatkin kohtuudella läpi? Vai suosiolla isompi kisaratas paikalleen ja bensakanisteri reppuun..?
Re: Yamaha WR450
http://www.xracing.fi/enduro/uutiset/ya ... -20180927/
Täysin uusi, ulkonäössä mielestäni huomattava parannus päivitetyn
ajovalon vuoksi..
Täysin uusi, ulkonäössä mielestäni huomattava parannus päivitetyn
ajovalon vuoksi..
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: Yamaha WR450
Olisiko maahisella linkkiä mistä ostit IMS polttoainetankin?
Ei viittis Jenkkilästä tilata.
Ei viittis Jenkkilästä tilata.
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:17 am
- Pyörä: WR 450
- Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa...
Re: Yamaha WR450
https://www.greenlandmx.com/enkartsap kirjoitti:Olisiko maahisella linkkiä mistä ostit IMS polttoainetankin?
Ei viittis Jenkkilästä tilata.
-
- Viestit: 2211
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Yamaha WR450
Nyt molemmat lahkeet voi polttaa pakoputkeenJIIÄSSÄ kirjoitti:http://www.xracing.fi/enduro/uutiset/ya ... -20180927/
Re: Yamaha WR450
[maahiselle kiitokset linkistä☺
quote="maahinen"]
quote="maahinen"]
https://www.greenlandmx.com/en[/quote]kartsap kirjoitti:Olisiko maahisella linkkiä mistä ostit IMS polttoainetankin?
Ei viittis Jenkkilästä tilata.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yamaha WR450
Tämän mukaan 2019-mallin Yamahoita ei saisi enää rekisteriin:
http://www.xracing.fi/enduro/uutiset/ya ... -20181018/
http://www.xracing.fi/enduro/uutiset/ya ... -20181018/
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha WR450
No just... sais laittaa yhtä tiukat päästörajoitukset laiva- ja lentoliikenteeseen, sieltä ne saasteet tulee eikä mopoilusta
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha WR450
IMS tankki on nyt paikoillaan.Polttoainetta mahtuu n.11,5l.
Tarakalle kun nakkaa pikku Rotopaxin niin eiköhän tällä uskalla
jonkun verran poistua sivistyksen vaikutusalueelta
Sivukatteet ei nyt aivan satasella istu kiinnikkeisiin mutta
6kpl 8 pultista kuitenkin.
Pyörän ulkonäkö kuitenkin aika lähellä vakiota.
Tarakalle kun nakkaa pikku Rotopaxin niin eiköhän tällä uskalla
jonkun verran poistua sivistyksen vaikutusalueelta
Sivukatteet ei nyt aivan satasella istu kiinnikkeisiin mutta
6kpl 8 pultista kuitenkin.
Pyörän ulkonäkö kuitenkin aika lähellä vakiota.
Re: Yamaha WR450
Voisitko laittaa kuvia, erityisesti miten se tankki istuu ja miltä näyttää, edestä ja sivulta...
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: Yamaha WR450
Muutama kuva löytyisi mutta en saa kuvia lisättyä, tiedosto on liian suuri...JIIÄSSÄ kirjoitti:Voisitko laittaa kuvia, erityisesti miten se tankki istuu ja miltä näyttää, edestä ja sivulta...
- Sotanorsu666
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
- Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: Yamaha WR450
Moro,
Onko jollain about 2014 mallia sekä enska että supermotovantein ? Yhtenä vaihtoehtona päässä pyörii vielä tälläinen 2014 malli, vaikka alunperin katselinkin enemmän kadulle sopivia pyöriä(690/701 jne), mutta vähän alkoi houkuttaa myös tämmöinen. Rahaa jäisi vähän yli, kun olisi kotaria halvempi, niin voisi sitten laittaa supermotovanteet myös pyörään.
Mihinköhän hintaan ja mistä saisi suoraan 2014 mallin wr450f sopivat sopivat supermotovanteet ? Jos ostaa motovanteisiin saman kokoiset jarrulevyt kuin enskakiekoissa ja taakse saman kokoisen rattaan, niin onko kiekkojen vaihto helppo ja nopea pihahomma, kun ei itselläni ole mitään ropaustiloja ja en ole moottoripyöriä käytännössä ikinä ropannut öljynvaihtoa ja ketjuen rasvausta enempää.
Jos on jotain muita huomioita mitä pitäisi tuollaisesta 140 tuntia ajetusta wr450f:stä tutkia tai jos löytyy hyviä/huonoja käyttökokemuksia, niin niitäkin voi turinoida tänne. Öljyt myyjän mukaan vaihdettu 1-5h välein ja välykset tarkistettu 100h kohdalla ja kaikki ollut tehtaan arvoissa. Ajettu sekalaista ajoa ja jäärataa. Uudesta asti ollut samalla omistajalla(ehkä jopa foorumilaisella?).
Kovasti kiinnostaisi pään sisällä tuo metsäkonevaihtoehto myös, koska saisihan tämmöisellä vähän laajennettua ajoskaalaa, kun taas kotarilla varmaan ajot rajoittuisi enemmän metsäautoteille yms. Pakettiautokin löytyy valmiiksi, joten siirtymät esim. mökille voisi ajaa sillä jos yamahan ostan ja sitten mökillä voi kyntää metsää, kun taas kotarilla voisi ajaa mökille, mutta vähänkin teknisempään maastoon liian raskas peli.
Oispa elämä helppoa ja voisi ostaa molemmat, mutta lompakko ja olematon vapaa-aika sallii kyllä vain toisen hankinnan..
Onko jollain about 2014 mallia sekä enska että supermotovantein ? Yhtenä vaihtoehtona päässä pyörii vielä tälläinen 2014 malli, vaikka alunperin katselinkin enemmän kadulle sopivia pyöriä(690/701 jne), mutta vähän alkoi houkuttaa myös tämmöinen. Rahaa jäisi vähän yli, kun olisi kotaria halvempi, niin voisi sitten laittaa supermotovanteet myös pyörään.
Mihinköhän hintaan ja mistä saisi suoraan 2014 mallin wr450f sopivat sopivat supermotovanteet ? Jos ostaa motovanteisiin saman kokoiset jarrulevyt kuin enskakiekoissa ja taakse saman kokoisen rattaan, niin onko kiekkojen vaihto helppo ja nopea pihahomma, kun ei itselläni ole mitään ropaustiloja ja en ole moottoripyöriä käytännössä ikinä ropannut öljynvaihtoa ja ketjuen rasvausta enempää.
Jos on jotain muita huomioita mitä pitäisi tuollaisesta 140 tuntia ajetusta wr450f:stä tutkia tai jos löytyy hyviä/huonoja käyttökokemuksia, niin niitäkin voi turinoida tänne. Öljyt myyjän mukaan vaihdettu 1-5h välein ja välykset tarkistettu 100h kohdalla ja kaikki ollut tehtaan arvoissa. Ajettu sekalaista ajoa ja jäärataa. Uudesta asti ollut samalla omistajalla(ehkä jopa foorumilaisella?).
Kovasti kiinnostaisi pään sisällä tuo metsäkonevaihtoehto myös, koska saisihan tämmöisellä vähän laajennettua ajoskaalaa, kun taas kotarilla varmaan ajot rajoittuisi enemmän metsäautoteille yms. Pakettiautokin löytyy valmiiksi, joten siirtymät esim. mökille voisi ajaa sillä jos yamahan ostan ja sitten mökillä voi kyntää metsää, kun taas kotarilla voisi ajaa mökille, mutta vähänkin teknisempään maastoon liian raskas peli.
Oispa elämä helppoa ja voisi ostaa molemmat, mutta lompakko ja olematon vapaa-aika sallii kyllä vain toisen hankinnan..
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Yamaha WR450
Smoto vanteita löytyy kotimaasta kohtuuhintaan ainakin VMX:ltä:
https://vmx-racing.com/c/wr-series_0384
Vanteiden laadusta (ja firman toiminnasta) jotain pulinaa on foorumeille kuulunut mutta ne vanteet mitä mun kaveripiirillä on, ovat olleet OK.
Ja jos sulla on samankokoiset rattaat & jarrulaikat, niin vaihtotyö on ihan bolt-on ja menee vartissa (jos ei tartte työkaluja kauaa etsiä).
Toisaalta kadulle olis pidemmät välitykset kivat mikä taas johtaisi pienempään takarattaaseen eli toisiin ketjuihin (tai irtopalaan), mikä ei taaskaan paha rasti ole sekään.
https://vmx-racing.com/c/wr-series_0384
Vanteiden laadusta (ja firman toiminnasta) jotain pulinaa on foorumeille kuulunut mutta ne vanteet mitä mun kaveripiirillä on, ovat olleet OK.
Ja jos sulla on samankokoiset rattaat & jarrulaikat, niin vaihtotyö on ihan bolt-on ja menee vartissa (jos ei tartte työkaluja kauaa etsiä).
Toisaalta kadulle olis pidemmät välitykset kivat mikä taas johtaisi pienempään takarattaaseen eli toisiin ketjuihin (tai irtopalaan), mikä ei taaskaan paha rasti ole sekään.
Re: Yamaha WR450
Moro kaikki WR 450F kuskit, itse hommasin hiljattain ensimmäisen kurapyörän (Yamaha WR450 2008).
Kaikki vinkit ja muutenkin kokemukset kyseisestä mallista kiinnostavat ja ovat tervetulleita.
Oma pyöräni on ollut yhdellä omistajalla ennen mua, pyörää on ollut pääasiassa supermoto käytössä, eli sillä on ajettu 4-5 supermoto kisaa. Ulkoisesti pyörä on kun uusi ja vanhan omistajan mukaan tunteja on alle 50H. Konetta ei ole koskaan avattu, huolto on ollut öljynvaihtoa joka kisan jälkeen, ilmanputsari vaihdettu/pesty joka käytön jälkeen, venttiilit tarkistettu kerran eikä ollut tarvetta säätää.
Pyörä toimii hyvin, käy nätisti ja tehot tuntuu olevan tallella. Onko olemassa mitään raaka arviota siitä milloin olisi hyvä vaihtaa mäntää ja nokkaketjua? mun käsityksen mukaan nokkaketjua suositellaan vaihdettavan melko usein tässä mallissa.
Kaikki vinkit ja muutenkin kokemukset kyseisestä mallista kiinnostavat ja ovat tervetulleita.
Oma pyöräni on ollut yhdellä omistajalla ennen mua, pyörää on ollut pääasiassa supermoto käytössä, eli sillä on ajettu 4-5 supermoto kisaa. Ulkoisesti pyörä on kun uusi ja vanhan omistajan mukaan tunteja on alle 50H. Konetta ei ole koskaan avattu, huolto on ollut öljynvaihtoa joka kisan jälkeen, ilmanputsari vaihdettu/pesty joka käytön jälkeen, venttiilit tarkistettu kerran eikä ollut tarvetta säätää.
Pyörä toimii hyvin, käy nätisti ja tehot tuntuu olevan tallella. Onko olemassa mitään raaka arviota siitä milloin olisi hyvä vaihtaa mäntää ja nokkaketjua? mun käsityksen mukaan nokkaketjua suositellaan vaihdettavan melko usein tässä mallissa.