Yamaha WR450

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Tuollainen peli vähän kiinnostaisi... Onkos se ihan oikea enduro vai onko kyeessä samanlainen leikkikalu kuin esim XR400 honda? Vakiona tehoa ainakin on kovin vaatimattomasti mutta sitä lienee saatavilla lisää? Edelleen se kaunis ajatus täydellisestä kisaenskasta/supermotosta luotettavalla suht huoltovapaalla tekniikalla olis märkä uni.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kyllä WR on ihan oikea kisaenska ja teholtaan samanlainen kuin muut vastaavat eli tuuppaa noin 45 takapyörälle. Mikäli nettikirjoitteluun on uskomista niin WR on omassa lajiryhmässään kestävimmästä päästä.

Kuuluu siis samaan kategoriaan kuin EXC, TE ja FSE eikö ole sinnepäinkään kuin XR.
marko.virkajarvi
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
Paikkakunta: VILPPULA

Viesti Kirjoittaja marko.virkajarvi »

Jousitus on aika löysä,lyö helposti pohjaan crossiradalla. Tehoja on mielestäni todellakin riittävästi ja on silti tehokas äänenvaimennus. Ei kaikki sitä kisaenskana pidä mutta on kumminkin toista luokkaa kuin XR. Öljynvaihtoväli on 1000 km eli ei tiekäytössä mikään paras mahdollinen. Kyllä soratieajoon pitäis olla väh.600 cc.
Hesio
Viestit: 138
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 7:13 pm

Viesti Kirjoittaja Hesio »

marko.virkajarvi kirjoitti:Ei kaikki sitä kisaenskana pidä
Mikä on kisaenska,jos WR ei sitä ole?

Onhan EXC:kin jousitus vakiona niin löysä et ei sillä crossiradalla pärjää.
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Selviääkö öjynvaihdosta ilman venttiilien säätöä? Aika kohtuullisen tiheä väli kyllä on... Löysä alusta on vaan plussaa enskahommissa. Nim. Crossilla enskaa ajanut.
Kimmo
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 10:35 pm
Pyörä: Transalp XL 650V
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Kimmo »

Tuommoinen ja vain reilu 2000 ajettuna, kilvissä yms. löytyis savusalolta ylivieskasta. Taisi olla -05 mallia. :twisted:
Topponen
Viestit: 44
Liittynyt: Su Loka 16, 2005 4:50 pm
Pyörä: G650 XChallenge
Paikkakunta: Kempele

savusalon pyörä

Viesti Kirjoittaja Topponen »

Paljonko tuolla savusalon vekottimella oli hintapyyntö?
Kimmo
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 10:35 pm
Pyörä: Transalp XL 650V
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Kimmo »

Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Viesti Kirjoittaja talkku »

eilen kävin kattomassa autotalo savusalossa jammua. pyörä oli siistissä kunnossa , takarengas oli vaihtokunnossa. tosi kevyt kun vertas vierellä olleeseen ttr 600 tai ktm dukeen.
himoT
Viestit: 44
Liittynyt: To Maalis 09, 2006 10:10 pm
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja himoT »

Pyörähän on varmasti ihan hyvä peli, jos olet ajatellut huomattavasti urheilullisempaa ajoa, kuin perus enduroilla mennään. Jos suunnittelet pitempiä, kuin 60km yhtäjaksoisia ajeluja maanteitä pitkin ei ko. pyörä välttämättä ole mukavin ajaa. Jos vaakakupissa taas painaa pienehköt soratiet, metsäautotiet ja hiekkatiet sekä crossiradat sekä unohtamatta talvella jäätä ja joitain metsäteitä niin hyvä peli varmasti. No jos on tarpeeksi urheiluhenkeä, niin miksi pari kertaa vuodessa ei tekis "pitempää" lenkkiä. Itse ajelin kevättalvella Oulusta kaikkia mahdollisia pikkuteitä pitkin rukalle ja takaisin viikonloppuna. Tiesi kyllä sunnuntaina loppumatkasta, että ajeltu on. Viimeiset 50 km piti ajaa seisaaltaan, kun perse oli niin uskomattoman hellä.

Jos päädyt nuihin kisaenskoihin, niin mieti ja katsele olisiko KTM varteenotettava vaihtoehto. Alkuperäisosat meinaan on yhtä halpoja, kuin tarvike, jos ei halvempiakin sekä paras saatavuus.

Öljynvaihtoväli n. 15h johtuen kireästä koneesta ja ainoastaan n. 1l öljytilavuudesta. Vaihtoonhan ei mene kuin 5-10min.

Venttiilin välykset tarkistetaan n. 40-50h välein ja harvemmin pitää säätää.

Mäntä ja joitain laakereita olisi hyvä vaihtaa viimeistään 100h kohdalla.

Omalla pyörälläni olen ajanut 65h ja mittarissa on 3400km.
marko.virkajarvi
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
Paikkakunta: VILPPULA

Viesti Kirjoittaja marko.virkajarvi »

Hesio kirjoitti:
marko.virkajarvi kirjoitti:Ei kaikki sitä kisaenskana pidä
Mikä on kisaenska,jos WR ei sitä ole?

Onhan EXC:kin jousitus vakiona niin löysä et ei sillä crossiradalla pärjää.
Racingbikesidecar-nimiseen liikkeeseen kun yksi tuttu soitteli kun olis vaihtanut WR:n SXC:hen niin eivät siellä pitäneet jammua kisapyöränä.Itse olen jopa ajanutkin jonkun kisan WR:llä eikä ne huonot sijoitukset olleet pyörän vika vaan kuskin. Mulla on 03 mallin WR ollut uudesta saakka ja kaikki viat mitä siihen on tullut on ollut itse aiheutettuja esim. huohotinletku saattaa jäätyä talvella spooriajossa umpeen. Sen pää kannattaa siirtää korkeammalle ja viiltää siihen puukolla reilu viilto että paineet pääsee pihalle.Mulla se jääty umpeen ja pullautti sen manuaalisen puolipuristimen sulkutulpan pihalle ja tietenkin vähän öljyä. Nokka-akseleihin tuli pieniä naarmuja laakeripintoihin mutta ei mitään hälyttävää. Venttiilejä ei tarvi kovin usein säätää mikä on hyvä asia koska ne on palasäätöiset eli työläs. Loppukommenttina voisin sanoa että mielestäni on harrastajalle oiva peli tämä WR.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

marko.virkajarvi kirjoitti:Racingbikesidecar-nimiseen liikkeeseen kun yksi tuttu soitteli kun olis vaihtanut WR:n SXC:hen niin eivät siellä pitäneet jammua kisapyöränä.
Minkäs pyörän maahantuoja se tämä RBSC olikaan, eihän vain satu olemaan biasoitu mielipide :lol:
Avatar
Kossu
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Marras 05, 2004 10:57 pm
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Kossu »

Juppe kirjoitti:Selviääkö öjynvaihdosta ilman venttiilien säätöä? Aika kohtuullisen tiheä väli kyllä on... Löysä alusta on vaan plussaa enskahommissa. Nim. Crossilla enskaa ajanut.
Noh selviää yleensä, suositus venojen tarkastukselle 500km, säätötarvetta kuitenkin on aika harvoin, 2000-3000km.

Mikä se kisaenska kenenkin mielestä on, ei välttämättä kilpailevan merkin kauppiaan mielestä.
Viimeksi muokannut Kossu, Ke Kesä 28, 2006 8:40 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Kossu
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Marras 05, 2004 10:57 pm
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Kossu »

marko.virkajarvi kirjoitti: Mulla on 03 mallin WR ollut uudesta saakka ja kaikki viat mitä siihen on tullut on ollut itse aiheutettuja esim. huohotinletku saattaa jäätyä talvella spooriajossa umpeen. Sen pää kannattaa siirtää korkeammalle ja viiltää siihen puukolla reilu viilto että paineet pääsee pihalle.Mulla se jääty umpeen ja pullautti sen manuaalisen puolipuristimen sulkutulpan pihalle ja tietenkin vähän öljyä. Nokka-akseleihin tuli pieniä naarmuja laakeripintoihin mutta ei mitään hälyttävää. Venttiilejä ei tarvi kovin usein säätää mikä on hyvä asia koska ne on palasäätöiset eli työläs. Loppukommenttina voisin sanoa että mielestäni on harrastajalle oiva peli tämä WR.
Tuo plugin putoaminen on ominaisuus, ei vika. Nuo taitaa ajanmittaan pudota kaikista oli sitä painetta koneessa eli ei. Hassua on se että jamulta tuota plugia ei saanut varaosana, uuden kannen mukana kyllä olisi kuulemma saanut. Kumikaupasta löyty metritavarana sopevaa kumitankoa. Tuohon kannattaa viritellä semmonen pikku peltilipare pitämään kumin paikoillaan.

Työläs on suhteellinen käsite, ruuvisäätöä joutuu yleensä rukaamaan sitten tiheämpään kuin palasäädöllä olevaa, pitemmässä juoksussa ruuvisäätö on siis jopa enemmän aikaavievä systeemi.
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Siinäkin valossa toi racing biken kommentti on kumma että WR painaa huomattavasti vähemmän kuin vastaava SXC... oliskohan ollu 113kg vs. 130kg. Täytyy varmaan laittaa duke myyntiin ja hommata tollanen wr450 moto ja metsärenkailla. Talven ajais enskaa ja kesät motona 8)
Vastaa Viestiin