Yamaha WR450

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

heka74
Viestit: 44
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 11:13 am
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja heka74 »

[/quote]Huohotinletkuun laitoin T-kappaleen jäätymisen ja veden hörppäämisen estämiseksi (joku on rikkonut koneen kun letkun pää vedessä ja starttaa, niin moottori imaisee veden sisään).[quote]

Voitko laittaa kuvan virityksestä? Pitäis ite tehdä sama juttu.
Avatar
Kipa
Viestit: 1974
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Viesti Kirjoittaja Kipa »

heka74 kirjoitti:
Huohotinletkuun laitoin T-kappaleen jäätymisen ja veden hörppäämisen estämiseksi (joku on rikkonut koneen kun letkun pää vedessä ja starttaa, niin moottori imaisee veden sisään).

Voitko laittaa kuvan virityksestä? Pitäis ite tehdä sama juttu.
Eipä tuo kuvaa tarvi, letku poikki ja T-kappale väliin. Toinen haara kuten ennenkin, toinen taaksepäin kyllin ylös tai vaikkapa ilmanputsarikoteloon.

Kipa

EDIT:lainaukset on sekaisin, mutta itepähän aloitit :D
Avatar
Kipa
Viestit: 1974
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Juppe kirjoitti:-clips- Jos tän kilvittäminen menee käteen niin...
Kuinkas tämä rojekti on edennyt?

Kipa
Juppe
Viestit: 252
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Käteen...
tenab
Viestit: 57
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:21 pm
Pyörä: XTZ 750
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tenab »

Tarkoitus olisi hommata valkokilpinen 450WR kevyeen harrastus käyttöön. Kilpaa ei ajeta eli harvoin mennään tuppi nurin. Paljon arvioisitte että koneella ajaa ilman suurempia remontteja kun öljynvaihtovälin pitää kuitenkin tiheänä.
Avatar
mantti
Viestit: 127
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 7:54 pm
Pyörä: TE-610
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja mantti »

tenab kirjoitti:Tarkoitus olisi hommata valkokilpinen 450WR kevyeen harrastus käyttöön. Kilpaa ei ajeta eli harvoin mennään tuppi nurin. Paljon arvioisitte että koneella ajaa ilman suurempia remontteja kun öljynvaihtovälin pitää kuitenkin tiheänä.
Kyllä tuo jammun pata tuntuu olevan melkoisen lujaa tekoa. Mulla on -98 neljäsatku, joka on alunperin saksan tuliainen ja ennen mua ainakin yhdellä mökkipyöränä suomessa. Availin sen tuossa viime talvena, kun tuli kymmenen vuotta täyteen, eikä tuolla oikein näkynyt vieläkään pakollista huollon tarvetta :oops:

Olisi mennyt varmasti ihan männänrenkailla ja nokkaketjun vaihdolla. Tosin mullahan on tuossa vielä rosteri venat toisin kuin noissa uudemmissa, vaikka ei nekään kai kovin nopeasti kulu. Toki tuo riippuu käytöstä, mutta ihan hyvässä maineessa tuo tosiaan on.
Avatar
takakura
Viestit: 1118
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja takakura »

Nostellaas WR ketjua ihmisten ilmoille. Täällä on haukuttu WR:ään ihan turhaan. Liekkö totaali porkkana fanaatikkojen propagandaa.
Tsiikatkaapas tumpertalk ketjua jossa yhdellä -06 WR:llä on ajettu 10tkm konetta avaamatta. Samassa ketjussa 400:lla ajettu 15tuhatta mailia avaamatta konetta.
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=859251 :lol: :lol:

Kestääkö nuo 450 porkkanat yhtä hyvin? :twisted:


Joo mennääs asiaan....

Suutinjumppaa ja kaasarinhuoltoa on nyt parhaillaan menossa. Kuumakäynnistys sylkyn juuressa oli korroosiota. Varmaan kosteus päässy sinne
ja sitten se vaijerin päässä oleva mulkero ilmeisesti tekee sinne jonkun reaktion että valkoista mömmöä ilmaantuu.
Putsailin kaasarin kunnolla ja nyt olis tälläiset suuttimet paikoillaan. Nyt kun kaasari ei ole vielä kiinni koneessa niin onkos näissä jotain
korjattavaa?:

Main jet - Pääsuutin: #170
Pilot jet - Tyhjäkäyntisuutin: #48
Pilot Air jet - Tyhjäkäynnin ilmasuutin: #80
Fuel Screw - Bensa ruuvi: Zip-Ty Racing (kierroksista ei vielä tietoa) välillä 1-2 kierr. pitäis löytyä sopiva.
Needle - Neula: GDDUS #4 lovi ylhäältä
Starter jet - (en tiä mikä suomeksi): #65
Leak jet - Kiihdytys pumpun suutin: #50
ACV mod (Air Cut Valve): alipaine kanava tukittu ja kalvo/neula käännetty väärin päin.
AP mod - kiihdytyspumpun modaus: O-rengas viritystä voisi kokeilla, nyt ei mitään.
Kiihdytyspumpun kansi: Quickshot 2 (Quickshot 3 olisi parempi kun siinä on se leak jet säätö)
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
tenab
Viestit: 57
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:21 pm
Pyörä: XTZ 750
Paikkakunta: Oulu

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja tenab »

takakura kirjoitti:Nostellaas WR ketjua ihmisten ilmoille. Täällä on haukuttu WR:ään ihan turhaan. Liekkö totaali porkkana fanaatikkojen propagandaa.
Tsiikatkaapas tumpertalk ketjua jossa yhdellä -06 WR:llä on ajettu 10tkm konetta avaamatta. Samassa ketjussa 400:lla ajettu 15tuhatta mailia avaamatta konetta.
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=859251 :lol: :lol:

Kestääkö nuo 450 porkkanat yhtä hyvin? :twisted:


Joo mennääs asiaan....

Suutinjumppaa ja kaasarinhuoltoa on nyt parhaillaan menossa. Kuumakäynnistys sylkyn juuressa oli korroosiota. Varmaan kosteus päässy sinne
ja sitten se vaijerin päässä oleva mulkero ilmeisesti tekee sinne jonkun reaktion että valkoista mömmöä ilmaantuu.
Putsailin kaasarin kunnolla ja nyt olis tälläiset suuttimet paikoillaan. Nyt kun kaasari ei ole vielä kiinni koneessa niin onkos näissä jotain
korjattavaa?:

Main jet - Pääsuutin: #170
Pilot jet - Tyhjäkäyntisuutin: #48
Pilot Air jet - Tyhjäkäynnin ilmasuutin: #80
Fuel Screw - Bensa ruuvi: Zip-Ty Racing (kierroksista ei vielä tietoa) välillä 1-2 kierr. pitäis löytyä sopiva.
Needle - Neula: GDDUS #4 lovi ylhäältä
Starter jet - (en tiä mikä suomeksi): #65
Leak jet - Kiihdytys pumpun suutin: #50
ACV mod (Air Cut Valve): alipaine kanava tukittu ja kalvo/neula käännetty väärin päin.
AP mod - kiihdytyspumpun modaus: O-rengas viritystä voisi kokeilla, nyt ei mitään.
Kiihdytyspumpun kansi: Quickshot 2 (Quickshot 3 olisi parempi kun siinä on se leak jet säätö)
Yamaha ei pamaha. Omalla 450 WR:llä ajettu tähän mennessä n.7000km koneetta avaamatta. Sisäänajon jälkeen säädetty venttiilit, sen jälkeen niitäkään ei ole tarvinnu säädellä. Tarkoitus ajella ainakin ensi syksyyn ja sitten miettiä remonttia. Eikä epäilytä yhtään etteikö kestäisi vaikka kilometrejä paljon onkin "kisaendurolle".
Jossain muistelisin nähneeni videon jossa oli 400 WR jolla oli ajettu konetta avaamatta 30000km jonka jälkeen oli tullut täys tuho. Noita kilometrejä en jaksa enään uskoa vaikka kestäväksi WR:ää väitänkin

Kaasarinsäädöistä en osaa mitään sanoa, mutta itsellä seuraavat säädöt talvella.

Main jet - Pääsuutin: #168
Pilot jet - Tyhjäkäyntisuutin: #50
Pilot Air jet - Tyhjäkäynnin ilmasuutin: #80
Fuel Screw - varttia vaille 2 kierrosta
Needle - Neula: OBDUQ lovi 6
Starter jet: #65
Leak jet - Kiihdytys pumpun suutin: #50

Ja hyvin tuntuu pelaavan.
Avatar
takakura
Viestit: 1118
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja takakura »

tenab kirjoitti:
takakura kirjoitti:Nostellaas WR ketjua ihmisten ilmoille. Täällä on haukuttu WR:ään ihan turhaan. Liekkö totaali porkkana fanaatikkojen propagandaa.
Tsiikatkaapas tumpertalk ketjua jossa yhdellä -06 WR:llä on ajettu 10tkm konetta avaamatta. Samassa ketjussa 400:lla ajettu 15tuhatta mailia avaamatta konetta.
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=859251 :lol: :lol:

Kestääkö nuo 450 porkkanat yhtä hyvin? :twisted:


Joo mennääs asiaan....

Suutinjumppaa ja kaasarinhuoltoa on nyt parhaillaan menossa. Kuumakäynnistys sylkyn juuressa oli korroosiota. Varmaan kosteus päässy sinne
ja sitten se vaijerin päässä oleva mulkero ilmeisesti tekee sinne jonkun reaktion että valkoista mömmöä ilmaantuu.
Putsailin kaasarin kunnolla ja nyt olis tälläiset suuttimet paikoillaan. Nyt kun kaasari ei ole vielä kiinni koneessa niin onkos näissä jotain
korjattavaa?:

Main jet - Pääsuutin: #170
Pilot jet - Tyhjäkäyntisuutin: #48
Pilot Air jet - Tyhjäkäynnin ilmasuutin: #80
Fuel Screw - Bensa ruuvi: Zip-Ty Racing (kierroksista ei vielä tietoa) välillä 1-2 kierr. pitäis löytyä sopiva.
Needle - Neula: GDDUS #4 lovi ylhäältä
Starter jet - (en tiä mikä suomeksi): #65
Leak jet - Kiihdytys pumpun suutin: #50
ACV mod (Air Cut Valve): alipaine kanava tukittu ja kalvo/neula käännetty väärin päin.
AP mod - kiihdytyspumpun modaus: O-rengas viritystä voisi kokeilla, nyt ei mitään.
Kiihdytyspumpun kansi: Quickshot 2 (Quickshot 3 olisi parempi kun siinä on se leak jet säätö)
Yamaha ei pamaha. Omalla 450 WR:llä ajettu tähän mennessä n.7000km koneetta avaamatta. Sisäänajon jälkeen säädetty venttiilit, sen jälkeen niitäkään ei ole tarvinnu säädellä. Tarkoitus ajella ainakin ensi syksyyn ja sitten miettiä remonttia. Eikä epäilytä yhtään etteikö kestäisi vaikka kilometrejä paljon onkin "kisaendurolle".
Jossain muistelisin nähneeni videon jossa oli 400 WR jolla oli ajettu konetta avaamatta 30000km jonka jälkeen oli tullut täys tuho. Noita kilometrejä en jaksa enään uskoa vaikka kestäväksi WR:ää väitänkin

Kaasarinsäädöistä en osaa mitään sanoa, mutta itsellä seuraavat säädöt talvella.

Main jet - Pääsuutin: #168
Pilot jet - Tyhjäkäyntisuutin: #50
Pilot Air jet - Tyhjäkäynnin ilmasuutin: #80
Fuel Screw - varttia vaille 2 kierrosta
Needle - Neula: OBDUQ lovi 6
Starter jet: #65
Leak jet - Kiihdytys pumpun suutin: #50

Ja hyvin tuntuu pelaavan.

Nokkaketjua kannattaa uusia joidenkin mukaan jopa 5tkm välein. Tiedä sitten tuosta, voi pitää paikkansakin.
Jos se ketju menee poikki niin täystuhohan siitä on seurauksena.

Virittelin kiihdytyspumppua niin että ruikkauksen kestoa saa säädettyä ruuvilla. Sen mustan muovilirpakkeen alaosaa
vasten tulee säätöruuvi. Kaasarin sivuposken alaosaan jenka ja ruuvi siihen jousen kera. Sillä saa stopattua liikealueen.
Ylemmäm välys ruuvin säädin niin että siellä on nollavälys. Manuaalin mukaan säätö tehdään 3.1mm poranterällä
luistin raossa. Jolla sitten säädetään välys nollaan. Kun poranterän ottaa pois niin siellä on mun mielestä turhan iso välys
ja luisti ehtii nousta ennenkuin ruikkaus alkaa. Kun säätää ilman poranterää niin ruikkauksen saa alkamaan heti kun luisti alkaa nousta.

Kokeilin akun tilalla kahta isoa konkkaa mutta ne eivät näköjään riitä käynnistämään kylmästä tallista kiksillä. Virta loppuu just ennen kuin hörähtäis käyntiin.
Vaihdevivun neutraaliasennon tunnistimen sinisen johdon irrottaminen + kytkin kahvan mikrokytkimen irrotus vois auttaa että sytkäpoksi saa paremmin virtaskaa.
Noissa kun voi tulla ikävästi jännitehäviöitä.
Akulla lähtee napista kuin laakista. YTZ7S yuasan tilalla on kokeiltu KEDON myymää Technogel geeliakkuakin mutta siitä tuli mehut pihalle.
Johtuu varmaan siitä kun kilpuria tulee paiskottua nurin ja akku ei kestä täräystä.

On se mentävä vaan akkukauppaan. Tekeekö noilla bilteman geeliakuilla mitään?
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Poikkeenny kumminkin kone K Mansneril ennen,ku Piilteemaan lähret. Kato Mansnerin Kimmoki myy mielellään sul akun.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
takakura
Viestit: 1118
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja takakura »

hatussa vika kirjoitti:Poikkeenny kumminkin kone K Mansneril ennen,ku Piilteemaan lähret. Kato Mansnerin Kimmoki myy mielellään sul akun.
Lupas myydä juu. Vein sille malliksi yuasan. Boschia sillä näky olevan myynnissä muttei just tota kokoo. Sanoin että sama koko mut paljon tehoo... :mrgreen:
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
kurahaara
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
Pyörä: Yamaha TT600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja kurahaara »

Kurahaara hankki "varapyöräksi" WR450F vm. 2004. Hauska paketti, kun mukana oli smotovanteet ja -renkaat. Voipi sitten vaihdella ajotapaa.

Tämän pyörän hankinta oli lähes pakkorako ks. TT600R lomareissun tyssääminen.

Kevyt ja tehokas peli ja melkolailla tuunattu soveltuvin osin: Akran pönttö, kaasari jumpattu, wiseco-mäntä...

Kunhan oppii tämän kanssa teluamaan - tehopainosuhde on aikalailla erilainen kuussatkuun verrattuna.

Naama näkkärille ja sorateitä kohti.
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
kurahaara
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
Pyörä: Yamaha TT600R
Paikkakunta: Vantaa

Re:

Viesti Kirjoittaja kurahaara »

tenab kirjoitti:Tarkoitus olisi hommata valkokilpinen 450WR kevyeen harrastus käyttöön. Kilpaa ei ajeta eli harvoin mennään tuppi nurin...
WR:llä ajetaan tuppi nurin. Leppoisaan ajoon valitse matalampiviritteinen "isolohko".
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Avatar
takakura
Viestit: 1118
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja takakura »

Kyllä tää WR on hieno peli. :lol: Täs on jo monta uimareisua tehty 690:en kytkintä odotellessa.
Tällä voi ajaa hiljaa ja kovaa. Nimittäin se hiljaa ajaminenkin onnistuu. Ykkönen on tarpeeksi pieni ja vitonen se isoin vaihde
on se jolla pääsee tarvittaessa kovaakin, 150km/h. Alusta ehkä vähän liiankin pehmeä. Tuntuu kuin ajais kivikkoa kuin asvalttia. :mrgreen:
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Avatar
MarkoV
Viestit: 528
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Paikkakunta: Joutseno

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Joo onse Wr niinhieno peli, että piti taas ostaa sellainen;-)
Edellinen oli se -06 kilpipeli ja nyt on alla -09 450.
Pitää aloittaa mopoon tutustuminen. Onkohan kenellekään tuttu peli, oli myynnissä Autofestillä ja mukana tuli kevytperäkärry?

Jarruvalo pitää asentaa ja tehdä perushuollot nyt alkuun.

Marko
Pessimisti ei pety!

Marko & Husqvarna FE 350 -15
Vastaa Viestiin