Yamaha WR450

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja THA »

Juu toi on tullukin vastaan, aika överi hintoja :o - ei tässä nyt mitään alle 115kg tavotella vaan ihan budjettikevennys tämäkin :)
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Birdie
Viestit: 257
Liittynyt: To Elo 02, 2012 11:22 pm
Pyörä: KTM 690 R EVO 3-13, KTM 250 EXC-F -16
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Birdie »

WR -kuskit huomio!

Olkaa hyvä ja käykää tsekkaamassa Yleinen/sekalainen tarinointi -palstalla upeaa juttua otsikolla "Pyyntö - Anna äänesi Samille".

Pienellä vaivalla hyvä mieli itselle ja ennen kaikkea olla äänestämällä toteuttamassa nuoren miehen unelmaa syvistä vaikeuksista kohti Parempaa Huomista hienon harrastuksen ja välittävien ystävien seurassa.

Tällaisia projekteja tarvitaan.

Terv. Birdie

PS. Samin case on tällä hetkellä piikkipaikalla. Pidetään se siellä loppuun asti!

Kiitos ja anteeks...
Enska ensin - muut hommat joutavat kyllä odottamaan...
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Italiasta tulee markkinoille rallyversio WR:stä: http://www.enduro21.com/index.php/compo ... l-x-sports

Saa myös kittinä olemassa olevaan pyörään.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
koukero
Viestit: 84
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 11:41 pm
Pyörä: yamaha wr450 -03
Paikkakunta: nivala

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja koukero »

venttiilit ja mäntä pitäis uusia WR450 -03 . onko suosituksia mitä osia
kannattais käyttää, ja mistä hommata osat.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja THA »

No itse hommasin Koittomotosta Vertexin männän ja sit Hot Rods tp-akselin laakerit ja petarit. Vertex uhittelee et 20h tjsp. tarttis taas uusia, noe i tarvii, pelaavat vaan varma päälle- 200h oon itse kokeillu mun vauhtisen kuskin ajossa ja ed. ok. -03 pelin kans ottasin lohkot auki sano kuka vaan mitä vaan... ainakin tsek. Mulla on sulle tiivisteitä HALVALLA jos tarviit, ostin yhden ex-A-kuskin loput pois ja siinä on muutamaankin koneremppaan.
C4:na laakeriliikkeestä muut paitsi ensiövedon laakerin, minkä saa vain orkkiksena tai Hot Rodsin sarjassa - näissä tosin ei säästä kuin 40e, mut kun oli noi muut kojona jo itsellä. HotRods tp-akselin laakerit oli tismalleen samoin merkinnöin kuin orkkikset, petareissa oli jamppilogot ja olisin ottanu orkkiksena jos olis kerinny touholtansa. Kampuran otin orkkiksena - tsekaa nokkaketjun jäljet hampaista, vanhempaan vähän kalliimpi mut kantsii uusii ja sit vaan usein ketjua, on orkkiksena halvempi kuin tarvikkeet.
Venathan näissä kestää toisin kuin missään muussa nää Ti ratkasut, on kalliit mut kantsii orkkiksilla mennä, ne kun oikeesti on hyvät. Tiivisteistä Athenat ollu pettymys, Moosen yläpään sarja ja muuanne orkkista on mun mielestä se kustannustehokkain ja täysin luotettava ratkasu.
Mut pl. noita ykäpään tiivisteitä mulla niitä on ylimäärinkin ja halvalla saat, esim. lohkojen välissä ei ruiskumalleissa ole lainkaan tiivistettä, joten ei itsellä tarvetta. Moosen yläpään sarja jotain lk. 60-70e ja siinä kaikki loput.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
koukero
Viestit: 84
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 11:41 pm
Pyörä: yamaha wr450 -03
Paikkakunta: nivala

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja koukero »

joo, nokkaketjua aloin tuohon vaihtaan, samalla huomasin et imu nokka-akseli on leikannu kiinni, onneks ei vielä jumissa asti. samalla sit ku joutu kannen nostaan koneistusta varten irti ni vaihan venttiilit, yks vähä vuotaa. ajatus olis laittaa teräsventtiili sarja. hinta ois paljo halvempi.
Mäntäki on alkuperäinen, niin seki vaihtoon. koneella on ajettu 12000km.
8tonnin kohalla on vaihettu kampiakseli ja magneeton puolen lohko.
ketjut särkeny ne. nii sen takia ei tarvi nyt alakertaan kajota.
kannen tiivisteen ja muitaki yläpään tiivisteitä voisin ostaa jos halavalla lähtee.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja THA »

Yläpään tiivisteet kantsii ostaa tarvikesarjana, mullakaan ei varmaan oo (kuten kirjoitin, pl. yläpäähän) noissa ostamissani kuin yhdet, eikä lainkaan venakoppaan. Jota muuten ei siinä Moosen sarjassakaan ole. Tosin mä en tuon mallisten kans lähde edes kokeileen ilman Permatex Grey:tä, oli uus tahi ei. Vanhat silkut pois ja uutta tilalle, pitää ellei oo vaurioitunu.
Jammun kohdalla olisin orkkis venojen kannalla, ne kun oikeesti kestää. Kattoitko ettei ollu vaan kantanu ja siks vuoda, onko oikeesti pinta kupilla? Ja imuvenoistahan tässä kaiketi puhutaan?
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
koukero
Viestit: 84
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 11:41 pm
Pyörä: yamaha wr450 -03
Paikkakunta: nivala

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja koukero »

onko muilla wr kuskeilla nokka-akselit leikannu kiinni? mietin vaan että mistäkähän johtunee.
eikö se tykänny köröttelystä (lapsille kyytiä) miltei tyhjäkäynnillä. .
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kuulostaa öljynpaine vialta, öljypumppu ehtoopuolella eikä kehitä riittävästi painetta tyhjäkäynnin tuntumassa?
Kylätason kurapyöräilijä.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja THA »

Leikkaa nokkapukista kiinni tavallisesti yhdistelmällä 1) ei ole uusittu, tuskin katsottukaan, öljypumppua, edes silloin kun lohkot olleet auki ja 2) ajettu ylipitkiä öljynvaihtovälejä ja/tai jollain kuralla ja öljykanava ylhäällä (miltei) tukossa. Liittimien lähellä myös. Kun nyt saat jostain sopivasti ehjän käytetyn kannen nokkineen niin pistä kaikki moottori osat likoomaan ja sitten puhallat paineilmalla läpi kanavat (vastavirtaan) ja uusit öljypumpun. Vika siis ihan yleinen vanhemmissa nelareissa.
Jammuissa on lisäksi ollut 1mm erolla kahta öljynsuodatinta (ja kahta eri numerolla, mitoiltaan kuitenkin ilmeisesti samat), huhupuheena kuullut että kummin päin väärä tahansa niin ei huomaisi suodatinta poistaessakaan (???), mutta aiheuttaisi konerempan.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Gartzza
Viestit: 68
Liittynyt: To Touko 29, 2014 6:25 pm
Pyörä: WR 450 F
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Gartzza »

Himottaisi laittaa WR 450F toiseksi pyöräksi. Mitähän olisi hyvä älytä tällaisen käytetyn pyörän suhteen kysyä tai tarkastaa? Onko jotain erityistä? Mitkä on vuosimallien väliset merkittävimmät erot?
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Merkittävin ero lienee, että ...-06 mallit teräsrungolla jotka saa myös rekisteröityä ja siitä eteenpäin aina -12 malliin alurunko, joita ei saa rekisteröityä. Silti yhden kilvellisen -09 mallin oon nähny, vaan sekin oli alunperin joku konekeskon oma pyörä ja jotenkin sen kilvittäneet. Sitten -13 mallista eteenpäin tuli pienempi alurunko, ruisku ja myös tyyppihyväksyntä, joten ne taas saa rekisteriin. Alustan päivityksistä ei ole mulla tietoa, mutta muutenhan tuo on tekniikaltaan aika samana pysyny.

Käytetyn pyörän osto on melko vaikeaa, kun se kaunis yksilö saattaa olla silti huonosti huollettu tai se hieman enempi käytetyn näköinen taas huollettu hyvin ja tekniikaltaan huippukunnossa. Kannattaisi käydä katsomassa mahdollisimman monta yksilöä ennenkuin tekee päätöksiä, mutta noiden osalta tarjonta on rajallista ja nekin vähät ympäri suomea.

Hyvin huollettuna on kyllä kestävä peli, ainoa perushuoltojen lisäksi huomioitava lienee jakoketju, joka ois hyvä uusia ennekuin se venyy liiaksi, koska kampiakselilla oleva ratas kuluu ja se on samaa puuta itse akselin kanssa, jolloin koko akseli pitää vaihtaa.
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Tämmöstä yammua pääsis koe ponnistaan kunhan kansi remppa tehty :mrgreen: onneksi sitä ei saa kilpiin tai kaverin mukaan ei saa, höpisi jotain et ostasin sen pois ja hän ostais alpin, lähinnä alpissa hyvä kun kone kestää maailman tappiin mut sitten taas toisaalta kun tykkäis ajella reippaamminkin välillä niin pitäs olla toinen :lol: urheilu mieltä kyllä löytys ajaa tuollakin pitkiä siivuja, mulla kun pää asia et pääsee tien päälle ei niin pyörän koko mut lähinnä mietityttää tämmösen koneen kestävyys reissu käytössä jos nyt oikein alkaa kuumottaa
Yksinäinen Susi
mikok
Viestit: 38
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 9:58 pm
Pyörä: wr450f -04

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja mikok »

Meinattii lähteä tälläsillä kaasari wr:llä heittää lappii hieman turneeta. Ei oo tullu oikei matkaa ajettua ja seurattua kulutusta. Riippuu tietysti mistä roikkuu mutta paljonkohan tällänen kuluttaa normi tieajossa 100 km:lle?
Avatar
koukero
Viestit: 84
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 11:41 pm
Pyörä: yamaha wr450 -03
Paikkakunta: nivala

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja koukero »

Lyhyessä työ matka ajossa pyöriny 5.8l/100km.
Vastaa Viestiin