Yamaha WR450

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja THA »

Kaikki -12--14 mallisten eli EFI WR:ien omistajat huom! Ottakaa valomaksi, penkki ja tankki irti. Miminmissään: avatkaa kaikki tulpatut liittimet, niin ne 5 kpl valkoisia kuin se 1 kpl isompi musta tankin alla edessä. Irroittakaa oikosulkupalat/rimat, täyttäkää liittimet vedettömällä vaseliinilla, työntäkää oikosulkukikkareet takaisin. Pyöräni pn 8/-12 ja jo vakavaia hapettumia.
Mieluummin: katkaiskaa kaikki, tinatkaa yhteen, suojatkaa hyvin. Vielä jos jaksaa jokaisen suojasuojan avata alapäästä, puhlataa läpi ja lopuksia teipata umpeen niin ala- kuin yläpäästäkin, tulee hyvä. Kaikki turhat piuhat poistamalla ei painoa saa pois kuin lk. 600g, mittaristolle menevien kannakaan kuin 900g, joten painomielessä ei suurta merkitystä jos toiminnot tahtoo säilyttää, ruveta edestakaisin taakse-eteen kulkevia pois raksimaan, kunhan hoitaa tuon luotettavuuden kuntoon. YZ-mallissa on tuo sama "Joint Connector" tankin alla ja Thumpertlkista löytyi paljon ongelmia niissäkin.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
piällikkö
Viestit: 180
Liittynyt: Pe Touko 03, 2013 10:56 pm
Pyörä: XT 660 R
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja piällikkö »

THA kirjoitti:Voisitte vähän avata tota Konejönnit-juttua outsiderseillekin, eli mikä tuolla menee pieleen? Itse siis tunnen tasan yhden kuskin, joka siellä säännöllisesti asioi ja on oikein tyytyväinen. Eli onko tuolla Jönneillä nyt se sama tilanne kun täällä oli ennen, ettei vois vähempää kiinnostaa ja sit alkaa hiipuun katupuolikin kun kisapuoli ei vedä? Tämä siis omaa päätelmää siltä pohjalta, että kotari ainakin noussu kisapuolen kautta katupuolellakin isoksi.
Tässäpä muutama kokemus...
Kaveri osti huolletun käytetyn pyörän (ei KTM ) Jönneiltä... No siinä oli uudet vanteet ja moto renkaat alla...
Ketjut olivat jääneet asentajilta liian löysälle ja sen seurauksena uuteen takavanteeseen tuli heti ensiajollla jälkeä...
Kaveri soitteli tästä Jönneiltä ja sieltä sanottiin vain, että pyyhi vain brake cleanerilla ne jäljet pois... :roll:
Hän ei suostunut tähän vaan vei pyörän takaisin liikkeelle ja sanoi että vaihtavat vanteen uuteen koska pyörän piti olla kunnossa ja ajovalmis... ( Korjaukseen suostuivat pitkin hampain )
Samalla hän kysyi, että eikös pyörä pitäisi muutoskatsastaa näille supermoto renkaille koska otteelta ei näitä löydy... ja tähän Jönneiltä oli tuumattu ettei tarvitse koska ei se ketään kiinnosta... :roll:
Noh... Kaveri sai uuden vanteen alle muutaman päivän päästä ja lähti sitten samantien muutoskatsastamaan pyörää uusille renkaille.... No sepä ei sitten onnistunutkaan, kun katsastusmies tuumasi renkaiden olevan jotkut "mopo" renkaat joissa ei riitä kantavuus... Tästä suivaantuneen kaveri ajoi takaisin ja sanoi, että pyörässä on oltava oikeanlaiset renkaat alla ja muutoskatsastettuna kun hän seuraavan kerran tulee sitä hakemaan.
Noh...kun hän pyörää meni hakemaan oli se muutoskatsastus kyllä hoidettu... mutta oli laitettu ensiksi eteen liian iso rengas, joka oli sitten syönyt jarruputken ja iskarin tolppien suojukset "rikki" huoltomiesten testiajojen aikana... Tämän kokeilun jälkeen olivat laittaneet hiukan kapeammat renkaat paikoilleen ja käyneet sitten muutoskatsastamassa... :roll:
Näistä huollossa tapahtuneista vaurioista sai taas sitten tapella, että korjasivat aiheuttaneensa lisävauriot...

Omakohtaisia kokemuksia,
Olin ostamassa ensimmäistä pyörääni ja päätin mennä katselemaan Jönnien tarjontaa kaverin kanssa...
Kohdalle osunut myyjä oli todella töykeä ja sai sellaisen kuvan, että piti meitä ns. renkaan potkijoita... Olin aika noviisi siinä vaiheessa ja en ymmärtänyt pyöristä vielä mitään ja se vissiin haittasi kaupan tekoa... :roll:
Tuli tunne, että täältä en osta kyllä pyörääni...
Toisella kertaa kävi näin,
Olin ostamassa kypärää ja laseja....
Menin siis Jönneille kypärän osto mielessä ja kävelin kypärähyllyn luo, jossa aikani katseltuani tuli sama myyjä kuin edellisellä kerralla kysymään "mitäs katselet"? Sanoin etsiväni kypärää.... Ja vastaus oli "siinähän niitä on"... :roll:
Tiesin jo tämän kommentin jälkeen, ettei tästä taida tulla tälläkään kertaa mitään... Mutta kerroin etsiväni kevyttä avokypärää ja budjetti on noin "x" euroa... Asettamani summa oli vissiin liian pieni, koska kiinnostus lopahti siihen eikä ko. myyjästä ollut enää apuja...
( Ostin sitten Jokikoneesta kalliimman kypärän, lasit ja kengät ja käytin noin 350€ enemmän...)

En tiedä miten tuossa liikkeessä tulisi asioida, että saisi kunnon palvelua... tai sitten minulla ja kaverillani on molemmilla sattunut vain väärä myyjä... :roll:
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1121
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

http://www.storm-motor.fi/osat/crossit/ ... r-04-3005/

Tollanen slidelight olisi kyllä saada jokaseen vaijerikytkinmopoon...ei kovin moneen vaan ole.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
bestservice
Viestit: 143
Liittynyt: Su Heinä 04, 2010 7:44 pm
Pyörä: DR-Z400SM
Paikkakunta: varkaus

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja bestservice »

JIIÄSSÄ kirjoitti:http://www.storm-motor.fi/osat/crossit/ ... r-04-3005/

Tollanen slidelight olisi kyllä saada jokaseen vaijerikytkinmopoon...ei kovin moneen vaan ole.
Minä kun ostin stormilta motionpro kaasuvaijerit dertsuun n50€ ja tuli ekat pakkaset 15oC meni vaijerin kuoret palasiksi tankoa käännellessä koska paskalaatuinen muovi ei kestänyt pohjolan oloja.
Mitä opimme tästä.
1.Köyhän ei jne..
2.Vinkukiinassa ei ole pakkasta.
3.Vinkukiinalaista ei kiinosta.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja THA »

Mul oli tuommonen ed. WR:ssä, joka mulla oli pääasiassa just talvella. Hyvin pelitti ja kytkin keveni selvästi. Tähän WR:ään ei saa, saattas tietty jonkun muunkin käydä, kun tietäis vaan minkä. Alapään vivun pidennys olisi paras tuning, tilaakin olisi sentin verran. Stormin hinnat taas sitä itteensä, 35e oli siellä mistä mä kattelin.
Ei tarvii kyl ihmetellä Jönnipakoa näemmä, nuiva palvelu karkottaa ainakin mut. Mieluummin ei palvelua kuin nuivaa. Tuo Smoto-stoori kuulostaa jo vähän väritetyltä, eihän mikään liike voi oikeesti väittää, että 4" pienemmän vanteen saat pistää ilman että otteessa asiasta mainitaan?
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
piällikkö
Viestit: 180
Liittynyt: Pe Touko 03, 2013 10:56 pm
Pyörä: XT 660 R
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja piällikkö »

THA kirjoitti:Tuo Smoto-stoori kuulostaa jo vähän väritetyltä, eihän mikään liike voi oikeesti väittää, että 4" pienemmän vanteen saat pistää ilman että otteessa asiasta mainitaan?
Valitettavasti ei ole väritetty... Tosin tämä kommentti tuli siltä samalta myyjältä joka oli aika m......
Halusi varmaan välttää kustannuksia tai jotain... :roll:
Viimeksi muokannut piällikkö, To Touko 15, 2014 6:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

No, pannaan tähän nyt vaikka ei WR:ään liitykkään (vaan TTR yamaha) niin olen kahdesti asioinut Jönneillä, olikohan Arto niminen myyjä ja saanut kummallakin kertaa hyvän palvelun ja kauppa on syntynyt. Samoin kaveri kun osti sieltä mopeedin ja olin matkassa noutamassa niin palvelu oli hyvää.
antti
piällikkö
Viestit: 180
Liittynyt: Pe Touko 03, 2013 10:56 pm
Pyörä: XT 660 R
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja piällikkö »

Tosiaan meillä on kaverin kanssa sattunut sama myyjä, joten ei pidä yleistää palvelun huonoutta...
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja THA »

Etten mä ihan toista itteeni, niin vinkkaan vaan täällä niille, joita tuo rakentelu ei muuten kiinnosta, jotta käänteentekevästä mullistavasta muutoksesta metsäominaisuuksiin pistin juur 2. sivulle rapsaa. Pyörä muuttui ihan eri tavalla puiden väliin sopivaksi kun rukkasi vähän ruisku- ja sytkäkarttoja. Jos kiinnostuneita löytyy, niin säätötyökalun (n. 300e) voisi hankkia kimppaankin.

Tämmöinen ruisku-WR on kyllä kaikin puolin makea peli ja pienellä säädöllä tosiaankin joka paikkaan sopiva. Ainakaan minä en saisi yhdestäkään porkkanasta näin helppoa, kevyttä ja hyvää ajettavaa + bonuksena pienellä iskarimadalluksella saa jalankin maahan roikkumatta polvitaipeesta. Todennäköisesti vaihdan pyörän uuteen samanlaiseen heti kun rahatilanne sallii, ellei sitten tule laitettua uusiksi loputkin kohteet joiden huolloissa on vähän puutteita ollut.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja THA »

Nyt tarvii helppiä ISOSTI - pää varmaan kiertää kehää jo ettei näe metsää puilta... eli siis konerempan aikana ittekseen lakkasi startin vapaakytkin ottamasta. Hienosti pyörii ratas, vaan ei ota vauhtipyörää kyytiin. Purin sen vapaakytkimenkin tänään, ei sieltä löytynyt vikaa, jousi ehkä yhden kierteen kohdalta vähän vammainen, joten jostain stefasta hiukan napakampi tilalle. Ei mitään vaikutusta.

Kuuluuko sen rattaan puoleisen pinnan olla kiiltävä? Muutama viiru siinä näkyy, muttei edes kynnellä tunne. Eli kunto on justiinsa semmonen, että käytetyksi tunnistaa, oikeasti kuluneinakin aiemman kokemukseni mukaan toimii vielä... Vapaakytkimessä ulkokehä on tasaisen himmeä, rullissa näkyy viirut kuten rattaan puolellakin.

Ja koko pyörällä (-12 EFI) ajettu siis noin 110h. 113,18h kesäkuussa ECUsta YZ tuning tool'lla luettu joten kutinsa pitää ja osat myös siltä näyttää. Mitään pienintäkään ongelmaa ei ennen remppaa ollut ja yllättäen tänne ei huohottimen kautta sisään päässyt ja rempan aiheuttanut hiekkakaan ollut tunkeutunut. Vie ajohalut toi kiksillä käynnistely kun aina saa ensin tuuppia johonkin missä yltää polkaisemaan ja sitten tuuppia johonkin mistä pääsee lähtemään liikkeelle...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja THA »

Vastauksia edellisiin kysymyksiini oman kokemuksen kautta: pinnat on alun perin kiiltävät, vapaakytkimen vaihdolla alkoi startilla pelittää, lisäksi pyöräytin karhunkielellä sorvissa rattaan puolen pinnan himmeäksi.

Asiaa jampin startista: ei mulla ainakaan ollu mitään kohdistusosia, eikä merkkejä (ohjekirjaa kattomaan kun ei ollutkaan mitään nystyä, kuten tottunu). No rätillä pyyhityn startin kohdalta oli helppo paikallistaa runkopulttien kohdat, joten merkkaamaan ja akulla testaamaan. Pyörikin väärään suuntaa, 180 astetta ja avot. Siten oli siis tyrmistys kun ei startilla tapahtunut mitään, vaikka kaikki piti olla 100% varmasti just eikä melkein. Kun sain uuden vapaakytkimen, niin olikin nuhasta pyörittäminen. Otin startin irti ja mittailin, korkein momentti tuli hieman eri kohdassa missä oli. Liekö joku aiempi omistaja laittanut jo joskus, tiiä häntä. Saattaapi olla myös siksi eri kohdassa, että dynaaminen maksimi vaatii vähän ennakkoa, mutta kun oli siinä mielessä väärään suuntaan ja mulla ainakin tahtoo ongelma olal jottei jaksa välttis aloittaakaan pyörittämistä. Nyt kun on uusi vapaakytkin. Joka tapauksessa tämmöstä käytettynä hankkineen kannattaa ainakin tarkastaa vaa'an kanssa startti, ellei historiatietoa ole.

Ja kaikki muistaa vaihdella nokkaketjua viimestään siinä 60-70h välein jottei tarvii investoida 416€ kampuraa - ps. veivi maksaa yli puolet tuosta! No ei se eka vaihdolla vielä äännä, mutta 200h asti ei pääse jos korva yhtään pelaa, ellei ajoissa vaihda ketjua. Orkkis on ovh halvempi kuin mikään tarvike kauppiasnettonakaan, joten ei kannata pihistellä. Sen sijaan venojen säätöpalat kantsii hankkia lähimmältä Duell'n jälleenmyyjältä (Tai Partsin) - kohan hankkii siis noista ei-prox, eli missä ne numerot pysyy luettavina ellei töki sitä venan varren päätä kohden.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Niäminen
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 8:23 pm
Pyörä: Yamaha wr 450f

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Niäminen »

Vähän vanhempaa wr450f asiaa. Sopisiko 2009 yzf450 satula saman vuotiseen wrään? Pitäs xseattia löytää mut ei oo ku yzfään. .
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja THA »

Ei ole faktaa, mutta todennäköisesti ei sovi, -03--07 ei ainakaan käy krossin tankki ellei vaihda penkkiäkin. Siis se krossimallin tankki on ihan oleellisesti kapeampi/suilevampi/ajettavampi, siksi noita on WR:iin vaihdeltu. Tecnoselillä on semmonen karmee raastinrauta-penkinpäällinen ja jos vedät alle vaikka korjakumista soluKUMIA niin saattas olla toimiva korvike? 426:n penkinpäällinen on isoin, ainoo joka riitti serpan penkkiinkin kun ruvettiin oikein urakalla korottamaan.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

[quote="AnttiL"]No, pannaan tähän nyt vaikka ei WR:ään liitykkään (vaan TTR yamaha) niin olen kahdesti asioinut Jönneillä, olikohan Arto niminen myyjä ja saanut kummallakin kertaa hyvän palvelun ja kauppa on syntynyt. Samoin kaveri kun osti sieltä mopeedin ja olin matkassa noutamassa niin palvelu oli hyvää.[/quote]

Paljon on tullut asioitua Kone jönneillä. Aina on homma toiminut niinkuin on sovittu ja palvelu ollut asiallista. En löydä moitittavaa. Noo jos ny kuitenkin hakemalla hakee huonoja puolia niin hieman liian kauaksi ovat liikkeen tällänneet mun näkökulmasta. Asioin vastakin Jönneillä.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Birdie
Viestit: 257
Liittynyt: To Elo 02, 2012 11:22 pm
Pyörä: KTM 690 R EVO 3-13, KTM 250 EXC-F -16
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Birdie »

Uusi Yamaha WR450 -kuski ilmoittautuu.

Kyseinen laite tuli talliin - ja ennen kaikkea ajoon - Kotareiden seuraksi.

Terv. Birdie

"Maksimiteho korvaa puuttuvan ajotaidon"
Enska ensin - muut hommat joutavat kyllä odottamaan...
Vastaa Viestiin