KTM EXC F 250
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM EXC F 350
Näyttää siltä että pari vuotta vanha 350 exc-f (sixdays) nyt vaan tarttee ostaa.
Onko kokemusta saako suomalaiselta jälleenmyyjältä tuohon virtalukon kun jenkeillä semmoinen näkyy olevan sikäläisessä rinnakkaismallissa mittarin oikealla puolella? Mahtaako johtosarjassa olla valmiiksi liitin lukolle?
Onko kokemusta saako suomalaiselta jälleenmyyjältä tuohon virtalukon kun jenkeillä semmoinen näkyy olevan sikäläisessä rinnakkaismallissa mittarin oikealla puolella? Mahtaako johtosarjassa olla valmiiksi liitin lukolle?
- hannuk
- Viestit: 1158
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: KTM EXC F 250
Nyt on 2015 250 exc-f sd hommattu. Parin tunnin perusteella ei osaa harmittaa Noille vakio kivikko/kallio pätkille ero isompaan on melkoinen.
Sen mitä noita virtalukkoja katselin, niin jenkki versiossa on erilainen (pää)johtosarja, eli askartelematta tuo KTM:n virtalukko ei sovi. Lähinnä tarvii saada se että sammutusnappi on pohjassa ja starttinapilta yhteys poikki. Varmaan helpompaa ja ainakin halvempaa jos tekisi muutokset noihin olemassa oleviin sähköihin.
Sen mitä noita virtalukkoja katselin, niin jenkki versiossa on erilainen (pää)johtosarja, eli askartelematta tuo KTM:n virtalukko ei sovi. Lähinnä tarvii saada se että sammutusnappi on pohjassa ja starttinapilta yhteys poikki. Varmaan helpompaa ja ainakin halvempaa jos tekisi muutokset noihin olemassa oleviin sähköihin.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM EXC F 250
400 kaasarikoneisessa ainakin on valmis piuha ylimääräiselle stumpparille lampun takana. Jos virtalukolla haluaa virrat poikki niin tankin alta etsii akulta tulevan 12v syöttövirran johdon ennen haaroitusta ja virtalukko siihen väliin. Virtalukon pohjan nastoja voi joutuu uudelleen sijoittamaan että saa virtalukon toimimaan halutulla tavalla.
Nämä kokemukset 400 EXC-R:stä, en usko että kaasari 250 poikkeaa kovinkaan paljoa tästä. Ruisku voi olla eri juttu, mutta eiköhän siihenkin tepsi samat muutokset.
Nämä kokemukset 400 EXC-R:stä, en usko että kaasari 250 poikkeaa kovinkaan paljoa tästä. Ruisku voi olla eri juttu, mutta eiköhän siihenkin tepsi samat muutokset.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM EXC F 250
Ajattelin omaani (350) laittaa releen sarjaan pääsulakkeen (20A?) kanssa ja lukolla ohjata relettä.hannuk kirjoitti: Sen mitä noita virtalukkoja katselin, niin jenkki versiossa on erilainen (pää)johtosarja, eli askartelematta tuo KTM:n virtalukko ei sovi. Lähinnä tarvii saada se että sammutusnappi on pohjassa ja starttinapilta yhteys poikki. Varmaan helpompaa ja ainakin halvempaa jos tekisi muutokset noihin olemassa oleviin sähköihin.
Jos ei sitten jenkkilästä löydy halvalla käytettyä pääjohtosarjaa. Jenkkijohtosarjan pitäisi olla ihan suoraan käypäinen kaikkien muiden palikoiden kanssa. Pitää ehkä yrittää talvella jenkkifoorumilta jos joku vaihtaisi päittäin johtosarjoja, kun moni tuntuu siellä poistavan virtalukkoja pyöristään (ja turhahan se lukko onkin jos sisätiloissa aina pyörää säilyttää).
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM EXC F 250
DID VT-2, 13 piikkinen eturatas ja alumiininen 52 piikkinen takaratas näyttävät olevan sellainen kombinaatio, että kaikki menivät loppuun yhtä aikaa 90 tunnissa. Ketjut eivät olleet vielä edes pahasti venyneet, mutta rullat alkoivat jo hölskyä aika lailla. Rattaillakin olisi vielä ehkä 5-10 tuntia ajanut, mutta eturattaasta katkeaa aika yhtäkkiä kaikki piikit, kun ne ovat menneet tarpeeksi ohuiksi, niin ajattelin suosiolla uusia ne ajoissa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM EXC F 250
Mun pyörässä kytkin ei irrota kunnolla edes kuumana, eli melko rasittava "feature" kun stumppaa koneen niin joutuu potkimaan vapaalle ennenkuin saa startilla käyntiin. Jos yrittää käynnistää vaihde päällä kytkin pohjassa, niin pyrkii ryömimään eteenpäin eikä lähde käyntiin.
En ole koskaan tommosta kytkintä edes avannut, niin kuinkahan kallis remppa tosta voi tulla? Voiskohan tulla kuntoon vaihtamalla kytkinlevyt, välilevyt ja jouset?
Pyörällä ajettu 200h.
En ole koskaan tommosta kytkintä edes avannut, niin kuinkahan kallis remppa tosta voi tulla? Voiskohan tulla kuntoon vaihtamalla kytkinlevyt, välilevyt ja jouset?
Pyörällä ajettu 200h.
Re: KTM EXC F 250
koitas ilmata.Poppius kirjoitti:Mun pyörässä kytkin ei irrota kunnolla edes kuumana, eli melko rasittava "feature" kun stumppaa koneen niin joutuu potkimaan vapaalle ennenkuin saa startilla käyntiin. Jos yrittää käynnistää vaihde päällä kytkin pohjassa, niin pyrkii ryömimään eteenpäin eikä lähde käyntiin.
En ole koskaan tommosta kytkintä edes avannut, niin kuinkahan kallis remppa tosta voi tulla? Voiskohan tulla kuntoon vaihtamalla kytkinlevyt, välilevyt ja jouset?
Pyörällä ajettu 200h.
Tietysti jos välilevyt on kovin kierot, niin voi jäädä kantamaan, mutta ennemmin epäilen ilmaa.
Kytkilevyt ei kalliit ole. Pelkät massalevyt saa viidellä kympillä. Jouset, välilevyt ja massalevypaketti taitaa olla vajaan parin sadan luokkaa. Samalla kun huollat kytkimen, niin kannattaa viilata lattaviilalla kruunusta pykälät pois.
-ville
---x mopolla suohon x---
Re: KTM EXC F 250
Sain nyt lopulta avattua ton kytkimen. Levyt oli OK, eikä kruunussakaan mitään kauheita pykäliä ollut. Joten täytyy vaikka sitten seuraavaksi kokeilla valmistajan suosittelemaa öljymerkkiä, ja keskittyä siihen oikeaan öljymäärään koneessa.VAK kirjoitti: koitas ilmata.
Tietysti jos välilevyt on kovin kierot, niin voi jäädä kantamaan, mutta ennemmin epäilen ilmaa.
Kytkilevyt ei kalliit ole. Pelkät massalevyt saa viidellä kympillä. Jouset, välilevyt ja massalevypaketti taitaa olla vajaan parin sadan luokkaa. Samalla kun huollat kytkimen, niin kannattaa viilata lattaviilalla kruunusta pykälät pois.
-ville
- kimmokekki
- Viestit: 1512
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
Re: KTM EXC F 250
Mitä öljyä olet käyttänyt ?
Koitappas semmoinen asia että paljonko kytkimessä on päittäis välystä !
Eli kuinka paljon se koko paska tulee mukana ennenkuin painelevy irtoaa levyistä !
Koitappas semmoinen asia että paljonko kytkimessä on päittäis välystä !
Eli kuinka paljon se koko paska tulee mukana ennenkuin painelevy irtoaa levyistä !
Re: KTM EXC F 250
Mulla on ollu koneessa Motonetistä löytynyttä Valvoline Durablend 10W-40 -öljyä. Oon sortunut kyllä siihenkin, että sitä on siellä hieman reilusti. Eli kylmänä on voinut olla mittalasin puolivälissä öljynkorkeus...kimmokekki kirjoitti:Mitä öljyä olet käyttänyt ?
Koitappas semmoinen asia että paljonko kytkimessä on päittäis välystä !
Eli kuinka paljon se koko paska tulee mukana ennenkuin painelevy irtoaa levyistä !
Eli päittäisvälyksen testaus lonksuttamalla koko pakkaa edestakaisin, kun kytkinvipu ylhäällä?
- kimmokekki
- Viestit: 1512
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
Re: KTM EXC F 250
Niin esimerkiksi ja katsoa paljonko koko paketti tulee ensin ulospäin kun puristaa kytkinkahvan tankoa vasten !
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
- Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
- Paikkakunta: Turku
Re: KTM EXC F 250
Moi.
Kun en koko foorumia jaksa taas kahlata läpi, kysytään asiantuntijoilta... Mistä vuosimallista alkaen kotarin akselien paksuus muuttui? Toisinsanoen minkä vuosimallien vanteet sopivat 2010-mallin EXC:hen? Alkaen-päättyen.
Toni
Kun en koko foorumia jaksa taas kahlata läpi, kysytään asiantuntijoilta... Mistä vuosimallista alkaen kotarin akselien paksuus muuttui? Toisinsanoen minkä vuosimallien vanteet sopivat 2010-mallin EXC:hen? Alkaen-päättyen.
Toni
Elämässä ei jaeta uusintoja.
- hannuk
- Viestit: 1158
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: KTM EXC F 250
Vuosimallin 2016 keula on pienemmällä akselilla. Luulisi löytyvän adapterit tuohon, mutta löytyykö?
Oma vastuu! Artisti maksaa...
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM EXC F 250
Juuri laitoin 2009 vanteet 2017 EXC-F:ään, mitään muuta ei tarvinnut tehdä, kuin ottaa etuvanteen holkit uudemmasta pyörästä vanhempaan vanteeseen. Laakerit ja stefat on samat. Eli 2010 malliin sopii suoraan 2004-2015 vanteet ja holkit vaihtamalla myös 2016-2017 vanteet.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
- Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
- Paikkakunta: Turku
Re: KTM EXC F 250
Kiitokset jälleen foorumin ammattimiehille. Vielä kun neuvotte, mistä saa ostettua nuo oikeankokoiset holkit?
Toni
Toni
Elämässä ei jaeta uusintoja.