KTM EXC F 250

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jupet
Viestit: 299
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2014 11:15 am
Pyörä: tt600r

Re: KTM EXC F 350

Viesti Kirjoittaja jupet »

Näyttää siltä että pari vuotta vanha 350 exc-f (sixdays) nyt vaan tarttee ostaa.
Onko kokemusta saako suomalaiselta jälleenmyyjältä tuohon virtalukon kun jenkeillä semmoinen näkyy olevan sikäläisessä rinnakkaismallissa mittarin oikealla puolella? Mahtaako johtosarjassa olla valmiiksi liitin lukolle?
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: KTM EXC F 250

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Nyt on 2015 250 exc-f sd hommattu. Parin tunnin perusteella ei osaa harmittaa 8) Noille vakio kivikko/kallio pätkille ero isompaan on melkoinen.

Sen mitä noita virtalukkoja katselin, niin jenkki versiossa on erilainen (pää)johtosarja, eli askartelematta tuo KTM:n virtalukko ei sovi. Lähinnä tarvii saada se että sammutusnappi on pohjassa ja starttinapilta yhteys poikki. Varmaan helpompaa ja ainakin halvempaa jos tekisi muutokset noihin olemassa oleviin sähköihin.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM EXC F 250

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

400 kaasarikoneisessa ainakin on valmis piuha ylimääräiselle stumpparille lampun takana. Jos virtalukolla haluaa virrat poikki niin tankin alta etsii akulta tulevan 12v syöttövirran johdon ennen haaroitusta ja virtalukko siihen väliin. Virtalukon pohjan nastoja voi joutuu uudelleen sijoittamaan että saa virtalukon toimimaan halutulla tavalla.

Nämä kokemukset 400 EXC-R:stä, en usko että kaasari 250 poikkeaa kovinkaan paljoa tästä. Ruisku voi olla eri juttu, mutta eiköhän siihenkin tepsi samat muutokset.
Kylätason kurapyöräilijä.
jupet
Viestit: 299
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2014 11:15 am
Pyörä: tt600r

Re: KTM EXC F 250

Viesti Kirjoittaja jupet »

hannuk kirjoitti: Sen mitä noita virtalukkoja katselin, niin jenkki versiossa on erilainen (pää)johtosarja, eli askartelematta tuo KTM:n virtalukko ei sovi. Lähinnä tarvii saada se että sammutusnappi on pohjassa ja starttinapilta yhteys poikki. Varmaan helpompaa ja ainakin halvempaa jos tekisi muutokset noihin olemassa oleviin sähköihin.
Ajattelin omaani (350) laittaa releen sarjaan pääsulakkeen (20A?) kanssa ja lukolla ohjata relettä.

Jos ei sitten jenkkilästä löydy halvalla käytettyä pääjohtosarjaa. Jenkkijohtosarjan pitäisi olla ihan suoraan käypäinen kaikkien muiden palikoiden kanssa. Pitää ehkä yrittää talvella jenkkifoorumilta jos joku vaihtaisi päittäin johtosarjoja, kun moni tuntuu siellä poistavan virtalukkoja pyöristään (ja turhahan se lukko onkin jos sisätiloissa aina pyörää säilyttää).
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM EXC F 250

Viesti Kirjoittaja Jani M »

DID VT-2, 13 piikkinen eturatas ja alumiininen 52 piikkinen takaratas näyttävät olevan sellainen kombinaatio, että kaikki menivät loppuun yhtä aikaa 90 tunnissa. Ketjut eivät olleet vielä edes pahasti venyneet, mutta rullat alkoivat jo hölskyä aika lailla. Rattaillakin olisi vielä ehkä 5-10 tuntia ajanut, mutta eturattaasta katkeaa aika yhtäkkiä kaikki piikit, kun ne ovat menneet tarpeeksi ohuiksi, niin ajattelin suosiolla uusia ne ajoissa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Poppius
Viestit: 10
Liittynyt: To Maalis 04, 2010 3:36 pm
Pyörä: KTM 250 EXC-F

Re: KTM EXC F 250

Viesti Kirjoittaja Poppius »

Mun pyörässä kytkin ei irrota kunnolla edes kuumana, eli melko rasittava "feature" kun stumppaa koneen niin joutuu potkimaan vapaalle ennenkuin saa startilla käyntiin. Jos yrittää käynnistää vaihde päällä kytkin pohjassa, niin pyrkii ryömimään eteenpäin eikä lähde käyntiin.
En ole koskaan tommosta kytkintä edes avannut, niin kuinkahan kallis remppa tosta voi tulla? Voiskohan tulla kuntoon vaihtamalla kytkinlevyt, välilevyt ja jouset?
Pyörällä ajettu 200h.
Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: KTM EXC F 250

Viesti Kirjoittaja VAK »

Poppius kirjoitti:Mun pyörässä kytkin ei irrota kunnolla edes kuumana, eli melko rasittava "feature" kun stumppaa koneen niin joutuu potkimaan vapaalle ennenkuin saa startilla käyntiin. Jos yrittää käynnistää vaihde päällä kytkin pohjassa, niin pyrkii ryömimään eteenpäin eikä lähde käyntiin.
En ole koskaan tommosta kytkintä edes avannut, niin kuinkahan kallis remppa tosta voi tulla? Voiskohan tulla kuntoon vaihtamalla kytkinlevyt, välilevyt ja jouset?
Pyörällä ajettu 200h.
koitas ilmata.

Tietysti jos välilevyt on kovin kierot, niin voi jäädä kantamaan, mutta ennemmin epäilen ilmaa.

Kytkilevyt ei kalliit ole. Pelkät massalevyt saa viidellä kympillä. Jouset, välilevyt ja massalevypaketti taitaa olla vajaan parin sadan luokkaa. Samalla kun huollat kytkimen, niin kannattaa viilata lattaviilalla kruunusta pykälät pois.

-ville
---x mopolla suohon x---
Poppius
Viestit: 10
Liittynyt: To Maalis 04, 2010 3:36 pm
Pyörä: KTM 250 EXC-F

Re: KTM EXC F 250

Viesti Kirjoittaja Poppius »

VAK kirjoitti: koitas ilmata.

Tietysti jos välilevyt on kovin kierot, niin voi jäädä kantamaan, mutta ennemmin epäilen ilmaa.

Kytkilevyt ei kalliit ole. Pelkät massalevyt saa viidellä kympillä. Jouset, välilevyt ja massalevypaketti taitaa olla vajaan parin sadan luokkaa. Samalla kun huollat kytkimen, niin kannattaa viilata lattaviilalla kruunusta pykälät pois.

-ville
Sain nyt lopulta avattua ton kytkimen. Levyt oli OK, eikä kruunussakaan mitään kauheita pykäliä ollut. Joten täytyy vaikka sitten seuraavaksi kokeilla valmistajan suosittelemaa öljymerkkiä, ja keskittyä siihen oikeaan öljymäärään koneessa.
Avatar
kimmokekki
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Pyörä: KTM 530 exc-R
Paikkakunta: tervakoski

Re: KTM EXC F 250

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Mitä öljyä olet käyttänyt ?
Koitappas semmoinen asia että paljonko kytkimessä on päittäis välystä !
Eli kuinka paljon se koko paska tulee mukana ennenkuin painelevy irtoaa levyistä !
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
Poppius
Viestit: 10
Liittynyt: To Maalis 04, 2010 3:36 pm
Pyörä: KTM 250 EXC-F

Re: KTM EXC F 250

Viesti Kirjoittaja Poppius »

kimmokekki kirjoitti:Mitä öljyä olet käyttänyt ?
Koitappas semmoinen asia että paljonko kytkimessä on päittäis välystä !
Eli kuinka paljon se koko paska tulee mukana ennenkuin painelevy irtoaa levyistä !
Mulla on ollu koneessa Motonetistä löytynyttä Valvoline Durablend 10W-40 -öljyä. Oon sortunut kyllä siihenkin, että sitä on siellä hieman reilusti. Eli kylmänä on voinut olla mittalasin puolivälissä öljynkorkeus...
Eli päittäisvälyksen testaus lonksuttamalla koko pakkaa edestakaisin, kun kytkinvipu ylhäällä?
Avatar
kimmokekki
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Pyörä: KTM 530 exc-R
Paikkakunta: tervakoski

Re: KTM EXC F 250

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Niin esimerkiksi ja katsoa paljonko koko paketti tulee ensin ulospäin kun puristaa kytkinkahvan tankoa vasten !
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
sunkku
Viestit: 224
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
Paikkakunta: Turku

Re: KTM EXC F 250

Viesti Kirjoittaja sunkku »

Moi.
Kun en koko foorumia jaksa taas kahlata läpi, kysytään asiantuntijoilta... Mistä vuosimallista alkaen kotarin akselien paksuus muuttui? Toisinsanoen minkä vuosimallien vanteet sopivat 2010-mallin EXC:hen? Alkaen-päättyen.

Toni
Elämässä ei jaeta uusintoja.
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: KTM EXC F 250

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Vuosimallin 2016 keula on pienemmällä akselilla. Luulisi löytyvän adapterit tuohon, mutta löytyykö?
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM EXC F 250

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Juuri laitoin 2009 vanteet 2017 EXC-F:ään, mitään muuta ei tarvinnut tehdä, kuin ottaa etuvanteen holkit uudemmasta pyörästä vanhempaan vanteeseen. Laakerit ja stefat on samat. Eli 2010 malliin sopii suoraan 2004-2015 vanteet ja holkit vaihtamalla myös 2016-2017 vanteet.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
sunkku
Viestit: 224
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
Paikkakunta: Turku

Re: KTM EXC F 250

Viesti Kirjoittaja sunkku »

Kiitokset jälleen foorumin ammattimiehille. Vielä kun neuvotte, mistä saa ostettua nuo oikeankokoiset holkit?

Toni
Elämässä ei jaeta uusintoja.
Vastaa Viestiin