Suzuki V-Strom 1000 2014

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
sauvis
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Helmi 12, 2013 1:35 am
Pyörä: Africa Twin RD04
Paikkakunta: Äänekoski

Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja sauvis »

Olisikohan tuo sitten se seuraava ja "viimeinen" pyörä? :) Mitenkähän soralla kulkee? :?



http://www.suzuki-vstrom.com/en/index.html
-tiet ovat ajamista varten-
800cc
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 11:55 am
Pyörä: ?
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja 800cc »

Suzukin speceissä ei ollut mainintaa, jousituksen iskunpituudesta, moottorin tehosta eikä väännöstä. Märkäpainoksi oli ilmoitettu kohtuullinen 228Kg.
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Maavara 165mm, joten joustomatkaa ei varmaan ainakaan sen enempää ole. Tekisivät vielä R version ilman abseja, oikean kokoisilla pinnavanteilla ja kunnon joustoilla, mutta sehän saattaa olla liikaa vaadittu. Muuten kyllä voisin kuvitella tuon reissupyöräksi ottavani. Pitäisivät sen hinnan vaan kohtuullisena.
virta
Viestit: 855
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 8:19 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja virta »

Eiköhän se tuon kokoisella moottorilla ja 9krpm punarajalla teho asetu johonkin 100hv ja 100kW välille. Vääntö 110nm tuntumassa.
- jani
Avatar
sauvis
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Helmi 12, 2013 1:35 am
Pyörä: Africa Twin RD04
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja sauvis »

Luulisi, että ovat sen verran markkinajohtajia seuranneet, että nuo off-road asiatkin ovat harkinnassa...toivottavasti. Silloin alkaisi kyllä paketti tosiaan vaikuttaa aika hyvältä ja jos tuo hintapolitiikkakin olisi kohdillaan.
-tiet ovat ajamista varten-
Avatar
jlohikoski
Viestit: 207
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
Pyörä: gs1150adv R1200gs
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja jlohikoski »

100 hepan tietämis pitääs olla joidenkin lähteiden mukaan. Toivottavasti olisi takapyörätehoja niinkuin oli alkuperäisen 12bandiitin kohdalla.

Ovat kyllä onnistuneet tekemään keulaosastosta vähintäänkin persoonallisen näköisen..

Ei vaikuta enempää maastokelpoiselta kuin vanhakaan, mutta on sentään 19” etupyörä säilytetty.
Toivottavasti mainospuheissa mainittu panostaminen hidasajoon ja yleisen käsittelyn helppouteen on toteutunut myös käytännössä.

Tottahan tuollaiselle perusvarmalle japskitekniikalle on aina kysyntää.
jamba
Viestit: 326
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja jamba »

Uudesta vstormista muutaman sivun artikkelin adventure bike rider magazine 19 lisäsin gmailiin
TuomasH
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 10:09 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R Basel, GL1500 -89 :)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja TuomasH »

Niin että tuossa on 19" etunen? Ne mitä näin alunperin olivat 17+17 rengastuksella. Hienoa kyllä että tuo isolohko on saatu syömään vähemmän bensaa, mitenköhän sen saisi retromodattua tähän vm 2005 strommiin? :)
markusj
Viestit: 237
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 4:55 pm
Pyörä: xt1200ze
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja markusj »

Onko kukaan viellä täälläpäin ehtinyt kokeilemaan? Kieltämättä kiihottaa mieltä omassa lajityypissään.
-markus-
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja Roiske »

En ole päässyt vielä edes livenä näkemään, mutta kuvissa ainakin näyttää hienolle. Varmasti ois ihan varteenotettava peli teneren tilalle, mutta jotenkin nuo elektrooniset apuvälineet(absit ja luistonestot jne.) vaan tökkii vastaan. Ehkä jos absit voisi edes kytkeä pois tarvittaessa, tai ajot olisi suurimmaksi osaksi kestopäällysteellä, niin saattaisi tuollainen minunkin tallista vielä löytyä. Pitäähän tuo silti käydä kokeilemassa ennenkuin tuomitsee tämän enemmän.
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja mek »

On ajettavissa ainakin EMC:llä Oulussa. Tuossa aika hyvä pätkä tuubista. Ei tuota nyt pahasti moitita. Maavara pienehkö ja alakierroksilla hyvin vääntävästä moottorista puuttuu terävyyttä yläpäässä. Alustaa kehuivat kovasti muuten.
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Kävin livenä katsomassa, mutta ajamaan ei ainakaan vielä päässyt Joensuussa. Ihan kevyen ja jousitukseltaan jopa liiankin jämäkän tuntuinen, vaan niinhän se monesti uusissa on ennenkuin herkistyy. Vaihdepoljin on kyllä sitten niin Onroad ratkaisu että ei juuri maastoon asiaa tai karisee koko poljin hyvin äkkiä. Tosin melko helppo tuohon ois rakennella polkimen kiinnitys jalkatapin yläpuolelle. Pitää ehdottomasti käydä kyllä kokeilemassa, kunhan löytyy koeajopyörä lähempää kuin oulusta.
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Eilen pääsin koeajolle. Ohjaustangon olisin halunnut vaihtaa tai ainakin säätää jo ennen lähtöä ihan jonkun verran ylemmäksi ja eteen, mutta oli mentävä ilman säätöä, jolloin seisten ei käytännössä voinut ajaa ollenkaan. Ajoasento oli muuten ihan passeli, jotta jaksaisi pitempääkin siivua ajella. Tosin ei olisi pahitteeksi pieni satulan korotus ja jalkatappien lasku, jotta saisi polvikulman loivemmaksi, ei tuo minua varsinaisesti kuitenkaan häirinnyt ja lyhemmälle kuskille varmaan kokolailla hyvä noinkin. Ajossa v-strom oli yllättävän kevyen tuntuinen, jopa kevyemmän kuin tenere jolla ajoin paikalle, selittynee lähinnä matalammalla painopisteellä. Pleksin säätö on helppoa, mutta ainakin minulle paras asento oli etummainen lovi eli pleksi pystyimmässä asennossa, jolloin pyörteilyä ei juurikaan huomannut kypärässä ja suhinatkin olivat siedettäviä ilman korvatulppia ajaessa.

Moottori on tärinätön pienemmillä kierroksilla ja vasta yli 5000 kierroksen tuntui tangossa pientä värinää, mutta ei mitään häiritsevää. Oikeastaan ainoa häiritsevä asia moottorissa tai moottorin ohjauksessa oli pikkuvaihteiden rajoitus. Näpläsin luistoneston pois päältä ja ajoin hyvin pientä ja mutkaista metsäautotietä, jossa ois ollut mukava vetää kakkosella sladissa mutkat ja kolmosta suoralle ennen jarrua ja taas uuteen mutkaan, mutta kun ei oikein virsu tahdo lipsua kakkosellakaan 3000-6000 kierroksen välillä, vaikka vääntöhuippu on n. 4000 kierroksella +100Nm. Tenerekin on huomattavasti äkäisempi noissa vauhdeissa. Luultavasti tuossa ei ole kuin joku kolmasosa tehoista käytettävissä pikkuvaihteilla. Keulakaan ei nouse kaasulla kuin ykkösellä. En tiedä mitä hyötyä tuosta rajoittimesta on kellekkään, jos jotain pelottaa lipsahdukset, niin voihan sen luistoneston pitää päällä. Toivottavasti tähän on TRE modia tulossa, jotta pyörään saadaan hauskuus takaisin.

Vaihdoin sitten hieman vauhdikkaammalle soratielle, jossa moottori pääsi antamaan kaikkensa ja hyvinhän se jaksaakin myllätä nelosesta ylöspäin, vauhtia tulee äkkiä liikaa(sopivasti) kun aukaisee kaasun. Sorasladit onnistuu hienosti kun vaan pitää vähintään nelosen pesässä, niin ei tarvitse epäillä jaksaako lyödä tyhjää. Alusta toimi ainakin tällä lenkillä ihan hyvin, minnekkään patikkoon en tuota kehdannu viedä etten ois vahingossa ollut vielä omavastuun verran köyhempi. Jarrut piti kokeilla soralla satasen vauhdista pysähdyksiin täysillä jarruttaen molemmilla jarruilla, tienpinnassa olleesta irtomurskeesta ja melko sileistä ensiasennusrenkaista huolimatta jarrut toimi niinkuin pitääkin, minkäänlaista lukkiutumista ei tapahtunut, mutta pyörä kuitenkin pysähtyi yllättävän hyvin, verrattuna vanhempiin abs jarruihin, joten kehitystä on tapahtunut eikä abs välttämättä ole kirosana enää mullekkaan.

Yhteenvetona voisi sanoa että ihan potentiaalinen allroadpyörä seikkailu matkailijalle, joka ei mene metsäautotietä pienemmälle uralle, toki sekin onnistuu, mutta omat rajoitteensa asettaa jo maavara 160mm ja muutama paikka on melko vaurioalttiilla paikalla, kuten öljynsuodatin ja vaihdepolkimen kiinnitys. Hinnasta sanoinkin jo suzukin miehelle, että ei vaan ois lipsahtanu pari tonnia liikaa. No aika näyttää miten kauppa käy.
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja mek »

Kävin myös omaa Gessua huollosta odotellessa kokeilemassa, miltä ruoho aidan takana maistuu. Pikku hiekkatietä en kokeillut, isompaa kokeilin ja aika pitkälle täytyy allekirjoittaa nuo Roiskeen kommentit. Selvästi Gessua kevyemmän ja ketterämmän oloinen, kulkee silti moottoritievauhdissakin vakaasti. Ohjaus on hyvä ja tunnokas, silti herkkä ja ketterä. Koeajopyörässä oli Battlewingit alla, vähintään yhtä vakaasti se kovapintaista soratietä meni kuin Gessukin vastaavilla kumeilla. Koneen käynti tuntuu, muttei häiritse. Taisi muuten olla ensimmäinen V2 jota eläissäni olen ajanut. Voimaa on riittävästi, keveyden ansiosta hieman vanhaa -07 Gessua herkemmän oloinen, muttei pärjää Vesi-Gessun raakalle voimalle maantievauhdeissa. Jarrut hyvät ja tunnokkaat, takajarrun tuntuma paljon parempi kuin vanhassa Gessussa, etujarrussa ei juuri eroa. Vaihteet menevät hyvin päälle, vaihdepolkimen liikkeet täsmälliset, mutta paljon pitemmät kuin Bemareissa. Kytkimen ja kaasun tuntuma hyvä.

Ajoasennon ongelmana on mielestäni enemmän jalkatapit kuin ohjaustanko. Ohjaustanko menettelisi, mutta jalkatapit ovat noin 5 cm edempänä kuin Gessussa, ajoasennosta tulee istuen aika matkapyörämäinen, ei niin aktiiviseen ajoon sopiva. Touratechin takempana sijaitsevat jalkatapit ehkä korjaisivat ongelmaa. Vaihdepoljin liian lähellä jalkatappia, 45:n saapas ei tahdo sopia luontevasti väliin. Todennäköisesti jalkatapit korjaisivat tätäkin ongelmaa. Satula parempi kuin Gessun vakiosatula, ei liian pehmeä, muttei liian kovakaan. Ei kuitenkaan niin hyvä kuin Sargent-satula Gessussani. 188 cm pitkälle kuskille ei pleksille hyvää asentoa maantievauhdissa löydy, vaan kovaa kohinaa (ilman pyörteitä) tulee kypärään pleksin asennosta riippumatta. Loivin asento ehkä vähiten huono. Onneksi tuohon saa Givi AirFlow:n tai MRA:n säädettävällä spoilerilla varustetun pleksin joten käypäsen matkapyörän tästä pleksin osalta saisi.

Kokonaisuutena kehityskelpoisen oloinen pyörä, mutta ainakaan omille mitoilleni ei valmis, vaan varustelua kaipaisi (pleksi, jalkatapit vähintään). Kovilla teillä, oli sitten soraa tai asfalttia, matkaavia ei Gessua lyhyempi joustovara ja matalampi maavarakaan haittaa. Koneen ala-/etupuoli suojattoman oloinen, pohjapanssarin vaatisi myös jos soratieajoa on vähänkään enemmän. Oma Gessu tuntui V-Stromin koeajon jälkeen hieman raskaalta ja kömpelöltä (mutta mukavalta) matkalehmältä. Mutta nuinkohan tuota enää ketjun rasvaamiseen ja ketjurasvaroiskeiden pesuun taipuisi...
strom1000
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 01, 2015 5:42 pm
Pyörä: DL1000 V-Strom 2014

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja strom1000 »

Tuossa ylempänä oli puhetta Touratechin taaempana olevista jalkatapeista, mikä malli se tarkalleen on?
Itsellä on ongelmana 45 kokoa oleva Adventure saapas mikä on aika iso tuonne polkimen alle.
Vastaa Viestiin