KOVE 800X Super Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

KOVE 800X Super Adventure

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

https://www.kovemoto.com/index.php?c=show&id=51
~ 95hp /185kg / tubeless vanteet / 20 litraa

Joutuuko täsä Kiinalaisella mopolla vielä ajeleen ?
Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KOVE 800X Super Adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Hyvälle näyttää ja kokoluokkaa on houkutus.

Hinta tulee kiinalaisuudesta huolimatta oleen 20 donaa.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
drpepper74
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Pyörä: KTM Adventure 990 -07
Paikkakunta: Hollola

Re: KOVE 800X Super Adventure

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Mielenkiintoista settiä tulossa.
https://youtu.be/24M9BILSLhc?si=auiNQhz4nSXUWYbp
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KOVE 800X Super Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Näkyy tässäkin olevan KTM 790 peräinen moottori. Paino samaa luokkaa mitä oli ekat KTM 790 adventuret. Bensatankki perinteisellä paikalla, joten käsittelyn suhteen ehkä heikompi, versus satulalaukkumallinen tankki.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: KOVE 800X Super Adventure

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

joo, ei ehkä ihan vielä kannata tilata :), Rally version sivulla on kuva samasta pyörästä, mutta speksit on vähän erilaiset. Ilmeisesti tässä ei ole tarakkaa eikä rautoja, pienempi tankki, sisäkumit ja jousitus on erilainen. Saa nähdä mitä painolukemat lopulta ovat.
https://www.kovemoto.com/index.php?c=show&id=87
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KOVE 800X Super Adventure

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Sauli kirjoitti: To Marras 16, 2023 7:03 am Näkyy tässäkin olevan KTM 790 peräinen moottori. Paino samaa luokkaa mitä oli ekat KTM 790 adventuret. Bensatankki perinteisellä paikalla, joten käsittelyn suhteen ehkä heikompi, versus satulalaukkumallinen tankki.
Kovella ei taida olla kuitenkaan mitään yhteyttä KTM:ään tai CFMotoon, eli olisiko vain härskisti kopioitu 790:n kone.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
purgiaali
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2019 8:35 pm
Pyörä: F650GS
Paikkakunta: Hattula

Re: KOVE 800X Super Adventure

Viesti Kirjoittaja purgiaali »

Pekingin mies on jo muutaman ajelu- ja esittelyvideon tehnyt Kove 800x pyörällään.

https://youtu.be/xQceiTpPCBA?si=YpoN2oaCx-8Z2oPb
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KOVE 800X Super Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

purgiaali kirjoitti: Su Helmi 04, 2024 12:13 pm Pekingin mies on jo muutaman ajelu- ja esittelyvideon tehnyt Kove 800x pyörällään.

https://youtu.be/xQceiTpPCBA?si=YpoN2oaCx-8Z2oPb
Videonkin perusteella täysin identtinen kopio toi moottori :D
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Avatar
purgiaali
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2019 8:35 pm
Pyörä: F650GS
Paikkakunta: Hattula

Re: KOVE 800X Super Adventure

Viesti Kirjoittaja purgiaali »

Videon pyörässä oleva katalysaattori ei taida olla EURO5 mallia. Kovin pieneltä näyttää.
Viuh
Viestit: 1677
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: KOVE 800X Super Adventure

Viesti Kirjoittaja Viuh »

"
The 800X Rally builds on the Kove 800X Super Adventure which was launched last year. And it uses the same 799 cc parallel-twin engine that is produced by CFMoto under its partnership with KTM. The same engine is also seen in the KTM 790 Duke. In the 800X Rally, the engine puts out 94 bhp at 9,000 rpm, slightly lower than the Super Adventure’s 95 bhp, but the torque of 80 Nm at 7,500 rpm is the same. The Super Adventure’s top speed is quoted at 215 kmph, while the Rally’s max speed is claimed at 185 kmph. We expect the Rally to have slightly different gearing with its focus more on off-road capability compared to the Super Adventure.
"

https://www.carandbike.com/news/kove-80 ... ts-3210869
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: KOVE 800X Super Adventure

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

On kai jo esituotantopyöriä puntarissa käytetty ja vois painolukemat pitää paikkansa. 165kg kuivana ja 185kg ajokunnossa, mutta jäänee nähtäväksi mitä kaupasta ostettavat pyörät on. Oishan tuo aika kova veto jos luvut pitää kutinsa.

https://www.youtube.com/watch?v=ygQTIcCpxBg
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: KOVE 800X Super Adventure

Viesti Kirjoittaja B12 »

Itseä ainakin eniten kiehtoo kevyt ja yksinkertainen pyörä. Helppo huoltaa ja käsitellä jne. Spekseiltään ja ulkonäöltään tuo on hyvin lupaava. Vähän kuin 690 isoveli.

300kg matkanorsut sitten niille ketkä sellaisen haluavat. Tenere 700 on menestynyt yksinkertainen malli.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Eläin
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: KOVE 800X Super Adventure

Viesti Kirjoittaja Eläin »

jiknnn kirjoitti: La Helmi 24, 2024 9:21 pm
https://www.youtube.com/watch?v=ygQTIcCpxBg
Linkin videon mukaan kone olisi alkuperäinen KTM790, mutta lisensioitu CF Moton kautta ihan laillisesti.

Isoin kysymys kuiteskin lienee että (jos) painolukema pitää paikkansa, niin miten (millä teknisillä ratkaisuilla) se on saatu tehtyä?
Piensarjatuotannossa, käyttäen halvempaa kiinalaista työvoimaa, voi varmasti optimoida runkoa jne.
Verrattuna vaikka nyt KTM:n skaalaan jossa huomiota kiinnitetään nopeaan valmitettavuuteen, nopeaan kokoonpantavuuteen.
Ja toisaalta kun kiinalaisuudesta huolimatta ei ilmeisesti ole ns. hinnat alkaen malli, niin siellä täällä voitu käyttää aluminiä teräksen sijaan jne.
Ja edelleen materiaalinvahvuuksia siellä täällä saatettu laskea tarkemmin (ts. välttää ylimitoitusta).

Mutta edelleen, ihan mittaluokan parannus kerralla hieman epäiltyttää. Miksi länsivalmistajat eivät ole pystyneet samaan? Markkinan luulisi olevan niin kilpailtu että mikään vanhanaikaisuus tai laiskuus tuskin on syynä.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: KOVE 800X Super Adventure

Viesti Kirjoittaja B12 »

Eläin kirjoitti: Su Helmi 25, 2024 3:36 pm Isoin kysymys kuiteskin lienee että (jos) painolukema pitää paikkansa, niin miten (millä teknisillä ratkaisuilla) se on saatu tehtyä?

Miksi länsivalmistajat eivät ole pystyneet samaan? Markkinan luulisi olevan niin kilpailtu että mikään vanhanaikaisuus tai laiskuus tuskin on syynä.
Jos ottaa vertailukohdaksi keveimmän ison dual sportin, eli 690. Siihen verrattuna painoa on. n 30kg enemmän. Kuutioita 100 enemmän ja heppoja 20 enemmän. Samoilla suunnitteluperiaatteilla tehtynä ehkä 185kg mahdollista.

Ehkä länsimaissa on tärkeintä, että matkaenduro on "fully loaded", eli mahdollisimman täydellisesti varusteltu ja riittävän vankka kantamaan mahtavat matkatavarakuormat kaksi päällä.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Vastaa Viestiin