KTM 390 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
kimmokekki
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Pyörä: KTM 530 exc-R
Paikkakunta: tervakoski

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Tälläinenkin tuli alkukeaäatä markkinoille Kuva
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja ATC »

Pistin Googleen Tälläisen, mutta ei yhtään pyörää tullu tarjolle, notta mikäköhän tuo on niinku oikeesti... :lol:
Weteraani kurapyöräilijä
Avatar
kalle j
Viestit: 869
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Gas Gas desert taitaa lukea tankissa.
Lisää urkua monitoriin...
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ja nämähän on niitä kisapyöriä joiden huolto/remonttivälit on jotain muuta mitä hyvässä dual-sportissa kuuluu olla... :shock:

Sakken projektista kuulisin mielelläni lisää, ja tuskin olen ainoa ketä prokkis kiinostaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
kimmokekki
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Pyörä: KTM 530 exc-R
Paikkakunta: tervakoski

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Juu gas gas se on ...
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
Avatar
CapoSakke
Viestit: 1364
Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Viesti:

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

Koheltaja kirjoitti:Ja nämähän on niitä kisapyöriä joiden huolto/remonttivälit on jotain muuta mitä hyvässä dual-sportissa kuuluu olla... :shock:

Sakken projektista kuulisin mielelläni lisää, ja tuskin olen ainoa ketä prokkis kiinostaa.
Ei ole oikein ehtinyt kaikilta harrastuksiltaan kirjoitella, mutta tuolta löytyy jotain juttua ja yritän sitä päivittää. Linkki
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja mico »

Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Huhut elää vahvasti että jotain tän näköistä olisi tulossa...

Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja KN76 »

No nyt on mopo täysin karannu käsistä siltä joka ton kuvan on tehny! :lol: :lol:
Mielikuvitusta on kyllä käytetty, pakko myöntää... :roll:
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kiinalaiset on paremmin ajan hermolla kun KTM joka ei vieläkään saanut julkaistua pikku Advea :wink:

Tankki 18L, painoa 144kg ja moottori taitaa olla Honda XR kopio? Ei tuo nyt niin pahan näköinen ole kuvissa, vähän punasta väriä pintaan ja Hondan tarrat tankkiin :D

http://www.shineray.com/news-neirong.asp?id=356&fid=6

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=933937

Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja meikä »

http://www.ktm.com/fileadmin/user_uploa ... 902_EN.pdf

Tuossa vähän 390:n koneesta. Saa kyllä olla jo vähän enemmän sekaisin että tuollaista kurapyörään haluaa, puhumattakaan että kuvittelee sen kestävän yhtään paremmin kuin vaikkapa 400exc vastineensa. Tosin hintahan on varmaan puolet tai kolmannes, joten sen puoleen laittaisivat sen varmaan joka malliin ja isoon adventureen vaikka kolme.
JMN
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 10:48 pm
Pyörä: 250 Rally
Viesti:

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja JMN »

meikä kirjoitti:http://www.ktm.com/fileadmin/user_uploa ... 902_EN.pdf

Tuossa vähän 390:n koneesta. Saa kyllä olla jo vähän enemmän sekaisin että tuollaista kurapyörään haluaa, puhumattakaan että kuvittelee sen kestävän yhtään paremmin kuin vaikkapa 400exc vastineensa. Tosin hintahan on varmaan puolet tai kolmannes, joten sen puoleen laittaisivat sen varmaan joka malliin ja isoon adventureen vaikka kolme.
Avaatko mitä tarkoitat? En kettuile, kysyn ihan tosissaan kun en tekniikasta ymmärrä.
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja meikä »

JMN kirjoitti:Avaatko mitä tarkoitat? En kettuile, kysyn ihan tosissaan kun en tekniikasta ymmärrä.
Siinä on mm. aika paljon katupyörämäisyyksiä kuten liukulaakerit kaikkialla paitsi vaihteiston akselit (myös vaihteiston rattaat ja kytkimen kori ovat liukuholkeilla?!?). Ei hydraulista kytkintä, kytkinkori kevytvalua (vs. teräs joka kestää ikuisesti), kytkimen veto kytkimen päästä (vs. akseli vaihteston akselin läpi, ei sinällään mikään huono asia mutta hankaloittaa ja vaatii säätöä). Kampura ja vetoakseli ovat korkealla kopassa ts. maavara on huono (sopii katupyörään hyvin painopisteen ja öljypohjan takia). Verrattain vähän öljyä (vaikkakin saman verran kuin ns. kisapyörissä). Ei swingin pulttia lohkojen läpi ja konetta ei voi kääriä kehtoputkien sisään ainakaan kovin tiukasti (leveä pyörä). Ja paljon muuta. Varmaan ihan hyvä kone intian markkinoille kilpailemaan noiden muiden intiassa tehtyjen kanssa ja kestää oletetussa käytössä dukessa ihan hyvin, mutta jotenkin tuollaisen laittaminen kurapyörään tuo rakenteen puolesta mieleen kiinalaiset mönkijät ja ne muutamat kurapyörät mitä suomessa on (valitettavasti) nähty, vaikka suurin vika niissä kyllä oli jossain ihan muualla kuin koneessa.

Jos luotettavan pikkukoneen haluaa niin nelipuolikas vähän vähemmän venttiilikoneistoa rasittavalla nokalla ja pikku muutoksin kestäisi ikuisesti. Toki siitäkin kaikki tekisi välittömästi "oikean" vaihtamalla kyseiset osat ja sen jälkeen oltaisiin taas lähtötilanteessa. Jotenkin käsittämätöntä ettei sitä adventurepyörää ole saatu pihalle yhtään millään koneella. Tuskin se moottorista kiinni on.
Jarno
Viestit: 2642
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Tuossahan tuli aika monta teknistä ratkaisua mitä on noissa perinteisissä matka-enduroissa käytetty iät ja ajat?

Tuo liukulaakeroitu kampi taitaa olla harvinainen singleissä.
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja meikä »

Jarno kirjoitti:Tuossahan tuli aika monta teknistä ratkaisua mitä on noissa perinteisissä matka-enduroissa käytetty iät ja ajat?

Tuo liukulaakeroitu kampi taitaa olla harvinainen singleissä.
No kai sitä on verrattava kotareihin? Toki jos sitä vertaa japsien pikku-dualsportteihin (ja missä niitä koneita nyt käytetäänkin) niin sitten. Kaikkihan on kiinni hinnasta ja jos japanilainen tekee mopon kahdella tonnilla, lienee aika selvää että on aika turha verrata kovimmista mahdollisista aineista tehtyyn kisapyörään. Kysymys kuuluukin halutaanko tällainen pikkuadve hintaluokassa viisi tonnia (duket) vai kymppitonni (euroopan mallit). Jotenkin on käsittämätöntä että jälkimmäistä sorsitaan koska ne eivät kuulemma olisi tarpeeksi kestäviä (??!?!?).

Kotarin enskoissa ja crosseissa on nykyään liukulaakeroitu kanki niissäkin. Toisin kuin 390 niissä ei ole halkeavaa alasilmukkaa, joten kampuran halkaisijaa ja kampikammion kokoa voi pienentää (massiivisa etuja pyörivissä massoissa jne.). Kestää myös +10,000 kierroksia paremmin ja jos 250 on aivan ylivoimainen tehoiltaan tuo selittää kyllä jotain ja jos 350 on tehokkaampi kuin moni japanilainen 450 ei liene sattumaa että tehot kasvoivat hurjasti kun vaihtoivat liukulaakeriin.
Vastaa Viestiin