KTM 390 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Teme X-2
Viestit: 395
Liittynyt: To Elo 14, 2008 8:22 am
Pyörä: 390 Adventure
Paikkakunta: Kajaani

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

Minä ottaisin mieluummin sen 50mm lisää joustoa ja kanto kykyä alustaan, mitä muutaman hepan lisä tehoa.
Nyt kun tie näyttää vähänkin röykkysemmältä saa olla jarrulla, muuten pohjaa alusta. :lol:
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Avatar
sivuluisu
Viestit: 173
Liittynyt: La Touko 23, 2020 5:51 pm
Pyörä: Duke

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja sivuluisu »

Millasia vähänkään röykkysemmät ovat ja mitä vauhti ennen jarrua?
Avatar
Teme X-2
Viestit: 395
Liittynyt: To Elo 14, 2008 8:22 am
Pyörä: 390 Adventure
Paikkakunta: Kajaani

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

Tuossa esimerkiksi ei voinut tuon kovempaa ajaa, kun alkoi pohjata.
VIDEO
Vertailuksi TÄLLEEN ei pysty tuolla 390 vetämään.
Ihan jos tiessä on yli 10cm heitto, niin yleensä parempi vähän himma kuin antaa hanaa.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Avatar
sivuluisu
Viestit: 173
Liittynyt: La Touko 23, 2020 5:51 pm
Pyörä: Duke

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja sivuluisu »

Ihan mukavastihan tuo menee katupyöräksi. Muistutti erehdyttävästi Dukella ajelua. Onko sulla jalat mukana jousituksessa? Onko tuossakin keulan pohjaus ongelma? Eikö siinä ole säätöjäkin? Ootko mittaillut millaiset painumat?
Avatar
Teme X-2
Viestit: 395
Liittynyt: To Elo 14, 2008 8:22 am
Pyörä: 390 Adventure
Paikkakunta: Kajaani

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

Aina on perse irti penkistä, kun meno käy vähän röykkysemmäksi.
Kyllä sieltä keulastakin on kaikki joustot käytetty, mutta en ole ongelmaksi kokenut.

EDIT: Pari ajovideoo. VIDEO ja VIDEO
Tuossa eka viedeolla ajan 20cm dropin, niin oli iskarit pohjassa :lol:
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Avatar
Teme X-2
Viestit: 395
Liittynyt: To Elo 14, 2008 8:22 am
Pyörä: 390 Adventure
Paikkakunta: Kajaani

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

Nyt on käytetty 7500km huollossa. Oli siellä tosiaan takaisinkutsukamppanja niiden etujarrusatulan kiinnityspulttien takia.
No nyt ne on vaihdettu. Alkaa olla jo eturatas vaihdon tarpeessa ja takajarrupalat.

LISÄÄ AJELUA
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Avatar
Teme X-2
Viestit: 395
Liittynyt: To Elo 14, 2008 8:22 am
Pyörä: 390 Adventure
Paikkakunta: Kajaani

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

Jatketaan yksin puhelua. Nyt eturatas vaihdettu, kun kilometrejä on mittarissa 8164.

Päivittivät huollossa mittariston ja huonommaksi meni luistoneston kanssa. Luistonesto menee päälle aina, kun starttaa.
Minulla oli pikavalinnoissa toisessa MTC ja toisessa ABS. Päivyksen jälkeen vaihtaa MTC:n pikavalinnoista pois, kun virrat
käyttää pois :shock: Eli kun lähtee maastoilemaan, pitää aluksi pikavalintaan laittaa MTC, että kun stumppailee, niin
saa MTC pois ilman valikko rallia. Rekluseko se pitää laittaa ettei sammuile niin helposti :roll:

Tuohon kuntoon meni eturatas reilulla 8tkm.
Kuva

Uudessa ei ole tuollaista kumireunusta. Leikkö vaikutusta?
Kuva

Kuva
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Avatar
sivuluisu
Viestit: 173
Liittynyt: La Touko 23, 2020 5:51 pm
Pyörä: Duke

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja sivuluisu »

Luistoneston päällemenon starttinappulan painalluksella voisi laskea vittuiluksi. Aivan käsittämätön veto KTM:ltä, Ready to race, joo-o.

Onneksi tällä ei oo mitään vaikutusta mun elämään. :lol:
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Mitenhän se menee muissa merkeissä? Jääkö nuo asetukset, luistonestot ja absit pois, muistiin vai ei?
Mietin vaan että onko tuo kotarin hölmöyttä vai joku EU asetus että ne on aina startatessa päällä..
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jos ei ole EU asetus niin amerikan holhoava laki on pakottaneet laittamaan kaikki turvat päälle käynnistäessä.

Yhtä typerä oli aikoinaan, ehkä nykyäänkin, eräässä mönkijässä. Tankkivalo syttyi puolessa tankissa siksi että punaniska tajuaa kääntyä takaisin kotiin ettei bensa lopu keskelle mettää tai erämaata...
Kylätason kurapyöräilijä.
Viuh
Viestit: 1680
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Viuh »

KN76 kirjoitti:Mitenhän se menee muissa merkeissä? Jääkö nuo asetukset, luistonestot ja absit pois, muistiin vai ei?
Mietin vaan että onko tuo kotarin hölmöyttä vai joku EU asetus että ne on aina startatessa päällä..
Triumphin 1200 Scrampylän koeajoin niin siinä toimi samoin, virrat pois niin ajonvakautusjärjestelmä kytkeytyy päälle.
Vähän tutkailin speksejä niin vaikutti vieläpä pohjimmiltaan samalta Boschin järjestelmältä mikä kotareissa on. Myös Ducatissa taitaa olla Boschin järjestelmä. Sitä en tiedä saako muihin donglea vastaavaa varustetta.
Avatar
Teme X-2
Viestit: 395
Liittynyt: To Elo 14, 2008 8:22 am
Pyörä: 390 Adventure
Paikkakunta: Kajaani

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

Minäkin ymmärtäisin tuon, että kun laittaa virrat avaimesta pois MTC menee päälle, mutta kun se menee aina kun starttaa.
Jos laitat virrat ja MTC:n pois se menee startatessa päälle. Nyt lisäksi kun avaimesta laittaa virrat se hävittää pikavalinnasta
MTC:n ohjauksen :shock: Se on jo kyllä vittuilua. :lol:
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Avatar
sivuluisu
Viestit: 173
Liittynyt: La Touko 23, 2020 5:51 pm
Pyörä: Duke

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja sivuluisu »

Jos saa sammuneen moottorin ilman starttia käyntiin niin luistonesto pysyy poissa. Onko jotain keinoa jolla asetukset saa pysymään haluttuina? ABS pysyy Dukessa pois siihen saakka kun käyttää virtaa pois.
Viuh
Viestit: 1680
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Tosiaan jos startista tuon tekee niin on.. :? pikkulohkoon ei taida dongleakaan olla.
Avatar
Teme X-2
Viestit: 395
Liittynyt: To Elo 14, 2008 8:22 am
Pyörä: 390 Adventure
Paikkakunta: Kajaani

Re: KTM 390 Adventure

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

sivuluisu kirjoitti:Jos saa sammuneen moottorin ilman starttia käyntiin niin luistonesto pysyy poissa. Onko jotain keinoa jolla asetukset saa pysymään haluttuina? ABS pysyy Dukessa pois siihen saakka kun käyttää virtaa pois.
Advessa ABS kyllä pysyy offroad asetuksessa vaikka käyttää virrat avaimesta pois.
Kokonaan tuosta absia ei saa pois, kun irrottamalla anturit.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Vastaa Viestiin