KTM 390 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 390 Adventure
Kiinnostava laite, mutta ketjussa oli mainintaa että alustassa on vähän sanomista. Ei hyvä jos se pohjaa sorapolun röykyssä, no en nyt ihan krossipyörän ominaisuuksia odottaisikaan. Saiskohan tohon paremmat osat esim. Exc-sarjasta? Voisin kuvitella että niitä löytyis kohtuuhintaan.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
- FI72
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Joulu 06, 2020 1:34 pm
- Pyörä: KTM 390 Adventure
- Paikkakunta: Kangasniemi
Re: KTM 390 Adventure
Thanks. Paljon olet pitänyt paineita? Itse olen alle 70 kiloinen varusteiden kanssa.Teme X-2 kirjoitti: ↑Ke Joulu 09, 2020 10:13 pm Satapiikki.fi:stä ostin renkaat. Ovat nuo:
https://www.satapiikki.fi/epages/satapi ... IC02323VKE
https://www.satapiikki.fi/epages/satapi ... 19DU288VKE
Re: KTM 390 Adventure
Pienen testilenkin kävin talvirenkailla ajamassa ja onhan se mukavaa jääpolanne tiellä missä ei meinaa nastattomilla kengillä pysyä pystyssä.
Oli muuten todella painavat renkaat ja vanteet, kun vielä paksut sisurit lisänä. Huomasi ohjauksessa, piti olla huomattavasti määrä tietoisemmat ohjausliikkeet. Pyörä tykkäsi vaan mennä suoraan.
https://youtu.be/74EgxHIEA_Y
Oli muuten todella painavat renkaat ja vanteet, kun vielä paksut sisurit lisänä. Huomasi ohjauksessa, piti olla huomattavasti määrä tietoisemmat ohjausliikkeet. Pyörä tykkäsi vaan mennä suoraan.
https://youtu.be/74EgxHIEA_Y
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: KTM 390 Adventure
Nyt olis huutokaupassa:
https://huutokaupat.com/2400970/ktm-390 ... -uusi-2020
https://huutokaupat.com/2400970/ktm-390 ... -uusi-2020
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: KTM 390 Adventure
Onko tämä nyt niitä ilmoituksia joita ei pitäisi olla:
- Rekisterinumero
- Kaikki pyörän tiedot mukaan lukien runkonumero
- Avainkortti niin että kaikki tiedot näkyvissä
+ Säilytyspaikka
Eli ei tarvitse oikeastaan edes maksaa mitää, tilaa vaan uuden avaimen, hyppää päälle ja ajaa pois
- Rekisterinumero
- Kaikki pyörän tiedot mukaan lukien runkonumero
- Avainkortti niin että kaikki tiedot näkyvissä
+ Säilytyspaikka
Eli ei tarvitse oikeastaan edes maksaa mitää, tilaa vaan uuden avaimen, hyppää päälle ja ajaa pois
Mika TA-91
Re: KTM 390 Adventure
Tämä pyörä olisi nyt harkinnassa kun näyttäisi olevan pyörän kevennys miltei pakollista. Vanhenemisen ja sairastelujen takia nuo isot pyörät näyttävät jos ei ylivoimaisilta niin vuosi vuodelta hankalampia käyttää. Mikä onnistui vuonna -10 ei näy onnistuvan enää vuonna -21. 1200 Tenere ei tahtonut nousta enää pesupaikalla pyörilleen yksin vaan jouduin huikkaamaan naapurin avuksi (mikä nöyryytys) .
2020 malleja näyttää olevan myynnissä joten kysyisin onko vuodelle 2021 tulossa mitään sellaisia muutoksia miksi kyseistä vanhempaa mallia ei kannattaisi ostaa. Jossakin tuolla aiemmin joku väläytteli esim. pinnapyöriä.
Vielä senverran että mitä lisävarusteita kannattaa tilata ostettaessa shifterin lisäksi.
Olen 177 cm pitkä ja painan 82 kiloa joten kaippa tuo pyörä mitoiltaan ja tehoiltaan minulle riittäisi kun rouvakaan ei sairautensa takia enää voi mukaan tulla.
2020 malleja näyttää olevan myynnissä joten kysyisin onko vuodelle 2021 tulossa mitään sellaisia muutoksia miksi kyseistä vanhempaa mallia ei kannattaisi ostaa. Jossakin tuolla aiemmin joku väläytteli esim. pinnapyöriä.
Vielä senverran että mitä lisävarusteita kannattaa tilata ostettaessa shifterin lisäksi.
Olen 177 cm pitkä ja painan 82 kiloa joten kaippa tuo pyörä mitoiltaan ja tehoiltaan minulle riittäisi kun rouvakaan ei sairautensa takia enää voi mukaan tulla.
Re: KTM 390 Adventure
Hmm. Stpena puhuu asiaa. Aattelin kyllä sinnitellä isomman matkalehmän kanssa vielä jonkun vuoden.
Sitten pitänee harkita vaihtoa vaikka tämmöiseen:
https://powersports.honda.com/street/mi ... ail125-abs
Sitten pitänee harkita vaihtoa vaikka tämmöiseen:
https://powersports.honda.com/street/mi ... ail125-abs
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
Re: KTM 390 Adventure
Onko käyttäjillä kokemuksia 390 Adventuren ABS jarrujen kaarrejarrutustoiminnosta? Hoitavatko tehtävänsä? Ainakin teknisten speksien perusteella eroavat isommista KTM malleista. Myös 390:ssa on kyllä kallistuskulmatunnistin, mutta isoissa Kotareissa järjestelmä on 4 kanavainen, kun tässä on 2 kanavainen. Jarrutehohan on varmasti pienempi, mutta onko ABS systeemi ja sen kaarrejarrutustoiminto yhtä ”tasokas”?
Monissa myyntiesitteissä 390 Adventureista ei edes mainita kaarrejarrutusta, toisin kun esim. 690:ssa
Monissa myyntiesitteissä 390 Adventureista ei edes mainita kaarrejarrutusta, toisin kun esim. 690:ssa
Re: KTM 390 Adventure
Ne ois pinnavanteet saatavilla. Vähän tuo kuumottelisi. Uskoisin, että ovat kevyemmät mitä nuo valuvanteet.
https://www.motokeidas.com/shop/tuottee ... 09901044C1
https://www.motokeidas.com/shop/tuottee ... 09901044C1
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Re: KTM 390 Adventure
Ainakin hyvä hinta on kun saa alkuperäis osana jarrulevyn ja vetopakan kanssa alle tonnilla pari. Voisi sitten talveksi laittaa orkkisvanteille piikit vaikka.
Re: KTM 390 Adventure
Pinnavanteet ova yleensä vähän painavammat kuin valuvanteet. Mutta kestävät iskuja paremmin.Teme X-2 kirjoitti: ↑Ke Maalis 03, 2021 2:46 pm Ne ois pinnavanteet saatavilla. Vähän tuo kuumottelisi. Uskoisin, että ovat kevyemmät mitä nuo valuvanteet.
https://www.motokeidas.com/shop/tuottee ... 09901044C1
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
Re: KTM 390 Adventure
moi
Onko kukaan päivittänyt 390 jousitusta jäykempään suuntaan.
Itsellä varsinkin keula pohjaa varsin helposti
Onko kukaan päivittänyt 390 jousitusta jäykempään suuntaan.
Itsellä varsinkin keula pohjaa varsin helposti
Re: KTM 390 Adventure
En ole päivittänyt alustaa mitenkään, mutta minulla taas perä pohjaa ensimmäisenä, jos vähän reilummin päästää, ei niinkään keula.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: KTM 390 Adventure
Ölyn pintaa nostamalla saa keulaan helposti pohjausvastusta lisää. Ohjekirjassa saattaa olla vaihteluväli merkattu, jos ei niin joutuu vähän arvaamaan mutta 5, ehkä 10:kin milliä uskaltaa nostaa. Ilmatasku kun pienenee, pohjaamisvastus kasvaa.
Re: KTM 390 Adventure
pitänee kokeilla nostaa öljyn tasoa kun keulan stefat pitää vaihtaa taasen (2 kerta kun öljyt karkas)