KTM 390 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- kimmokekki
- Viestit: 1512
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
Re: KTM 390 Adventure
Pistin Googleen Tälläisen, mutta ei yhtään pyörää tullu tarjolle, notta mikäköhän tuo on niinku oikeesti...
Weteraani kurapyöräilijä
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 390 Adventure
Ja nämähän on niitä kisapyöriä joiden huolto/remonttivälit on jotain muuta mitä hyvässä dual-sportissa kuuluu olla...
Sakken projektista kuulisin mielelläni lisää, ja tuskin olen ainoa ketä prokkis kiinostaa.
Sakken projektista kuulisin mielelläni lisää, ja tuskin olen ainoa ketä prokkis kiinostaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
- kimmokekki
- Viestit: 1512
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
- CapoSakke
- Viestit: 1364
- Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
- Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
- Paikkakunta: Savo / All Oceans
- Viesti:
Re: KTM 390 Adventure
Ei ole oikein ehtinyt kaikilta harrastuksiltaan kirjoitella, mutta tuolta löytyy jotain juttua ja yritän sitä päivittää. LinkkiKoheltaja kirjoitti:Ja nämähän on niitä kisapyöriä joiden huolto/remonttivälit on jotain muuta mitä hyvässä dual-sportissa kuuluu olla...
Sakken projektista kuulisin mielelläni lisää, ja tuskin olen ainoa ketä prokkis kiinostaa.
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 390 Adventure
Huhut elää vahvasti että jotain tän näköistä olisi tulossa...
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM 390 Adventure
No nyt on mopo täysin karannu käsistä siltä joka ton kuvan on tehny!
Mielikuvitusta on kyllä käytetty, pakko myöntää...
Mielikuvitusta on kyllä käytetty, pakko myöntää...
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 390 Adventure
Kiinalaiset on paremmin ajan hermolla kun KTM joka ei vieläkään saanut julkaistua pikku Advea
Tankki 18L, painoa 144kg ja moottori taitaa olla Honda XR kopio? Ei tuo nyt niin pahan näköinen ole kuvissa, vähän punasta väriä pintaan ja Hondan tarrat tankkiin
http://www.shineray.com/news-neirong.asp?id=356&fid=6
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=933937
Tankki 18L, painoa 144kg ja moottori taitaa olla Honda XR kopio? Ei tuo nyt niin pahan näköinen ole kuvissa, vähän punasta väriä pintaan ja Hondan tarrat tankkiin
http://www.shineray.com/news-neirong.asp?id=356&fid=6
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=933937
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM 390 Adventure
http://www.ktm.com/fileadmin/user_uploa ... 902_EN.pdf
Tuossa vähän 390:n koneesta. Saa kyllä olla jo vähän enemmän sekaisin että tuollaista kurapyörään haluaa, puhumattakaan että kuvittelee sen kestävän yhtään paremmin kuin vaikkapa 400exc vastineensa. Tosin hintahan on varmaan puolet tai kolmannes, joten sen puoleen laittaisivat sen varmaan joka malliin ja isoon adventureen vaikka kolme.
Tuossa vähän 390:n koneesta. Saa kyllä olla jo vähän enemmän sekaisin että tuollaista kurapyörään haluaa, puhumattakaan että kuvittelee sen kestävän yhtään paremmin kuin vaikkapa 400exc vastineensa. Tosin hintahan on varmaan puolet tai kolmannes, joten sen puoleen laittaisivat sen varmaan joka malliin ja isoon adventureen vaikka kolme.
Re: KTM 390 Adventure
Avaatko mitä tarkoitat? En kettuile, kysyn ihan tosissaan kun en tekniikasta ymmärrä.meikä kirjoitti:http://www.ktm.com/fileadmin/user_uploa ... 902_EN.pdf
Tuossa vähän 390:n koneesta. Saa kyllä olla jo vähän enemmän sekaisin että tuollaista kurapyörään haluaa, puhumattakaan että kuvittelee sen kestävän yhtään paremmin kuin vaikkapa 400exc vastineensa. Tosin hintahan on varmaan puolet tai kolmannes, joten sen puoleen laittaisivat sen varmaan joka malliin ja isoon adventureen vaikka kolme.
Re: KTM 390 Adventure
Siinä on mm. aika paljon katupyörämäisyyksiä kuten liukulaakerit kaikkialla paitsi vaihteiston akselit (myös vaihteiston rattaat ja kytkimen kori ovat liukuholkeilla?!?). Ei hydraulista kytkintä, kytkinkori kevytvalua (vs. teräs joka kestää ikuisesti), kytkimen veto kytkimen päästä (vs. akseli vaihteston akselin läpi, ei sinällään mikään huono asia mutta hankaloittaa ja vaatii säätöä). Kampura ja vetoakseli ovat korkealla kopassa ts. maavara on huono (sopii katupyörään hyvin painopisteen ja öljypohjan takia). Verrattain vähän öljyä (vaikkakin saman verran kuin ns. kisapyörissä). Ei swingin pulttia lohkojen läpi ja konetta ei voi kääriä kehtoputkien sisään ainakaan kovin tiukasti (leveä pyörä). Ja paljon muuta. Varmaan ihan hyvä kone intian markkinoille kilpailemaan noiden muiden intiassa tehtyjen kanssa ja kestää oletetussa käytössä dukessa ihan hyvin, mutta jotenkin tuollaisen laittaminen kurapyörään tuo rakenteen puolesta mieleen kiinalaiset mönkijät ja ne muutamat kurapyörät mitä suomessa on (valitettavasti) nähty, vaikka suurin vika niissä kyllä oli jossain ihan muualla kuin koneessa.JMN kirjoitti:Avaatko mitä tarkoitat? En kettuile, kysyn ihan tosissaan kun en tekniikasta ymmärrä.
Jos luotettavan pikkukoneen haluaa niin nelipuolikas vähän vähemmän venttiilikoneistoa rasittavalla nokalla ja pikku muutoksin kestäisi ikuisesti. Toki siitäkin kaikki tekisi välittömästi "oikean" vaihtamalla kyseiset osat ja sen jälkeen oltaisiin taas lähtötilanteessa. Jotenkin käsittämätöntä ettei sitä adventurepyörää ole saatu pihalle yhtään millään koneella. Tuskin se moottorista kiinni on.
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: KTM 390 Adventure
Tuossahan tuli aika monta teknistä ratkaisua mitä on noissa perinteisissä matka-enduroissa käytetty iät ja ajat?
Tuo liukulaakeroitu kampi taitaa olla harvinainen singleissä.
Tuo liukulaakeroitu kampi taitaa olla harvinainen singleissä.
Re: KTM 390 Adventure
No kai sitä on verrattava kotareihin? Toki jos sitä vertaa japsien pikku-dualsportteihin (ja missä niitä koneita nyt käytetäänkin) niin sitten. Kaikkihan on kiinni hinnasta ja jos japanilainen tekee mopon kahdella tonnilla, lienee aika selvää että on aika turha verrata kovimmista mahdollisista aineista tehtyyn kisapyörään. Kysymys kuuluukin halutaanko tällainen pikkuadve hintaluokassa viisi tonnia (duket) vai kymppitonni (euroopan mallit). Jotenkin on käsittämätöntä että jälkimmäistä sorsitaan koska ne eivät kuulemma olisi tarpeeksi kestäviä (??!?!?).Jarno kirjoitti:Tuossahan tuli aika monta teknistä ratkaisua mitä on noissa perinteisissä matka-enduroissa käytetty iät ja ajat?
Tuo liukulaakeroitu kampi taitaa olla harvinainen singleissä.
Kotarin enskoissa ja crosseissa on nykyään liukulaakeroitu kanki niissäkin. Toisin kuin 390 niissä ei ole halkeavaa alasilmukkaa, joten kampuran halkaisijaa ja kampikammion kokoa voi pienentää (massiivisa etuja pyörivissä massoissa jne.). Kestää myös +10,000 kierroksia paremmin ja jos 250 on aivan ylivoimainen tehoiltaan tuo selittää kyllä jotain ja jos 350 on tehokkaampi kuin moni japanilainen 450 ei liene sattumaa että tehot kasvoivat hurjasti kun vaihtoivat liukulaakeriin.