Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: uusi africa twin crf 1000 2014-
Näköjään tonnisatkua pukkaa, tekisivät tuosta 650 version myös ois paljon kiinnostavampi
Re: uusi africa twin crf 1000 2014-
Tuli vuokrattua Afrikkalainen alppireissulle ja nyt tarvitsisin hieman lisätietoa pyörästä. Onko pyörässä vakiona sähköpistokkeita? Ja mikäli on, niin missä ne sijaitsevat ja ovatko ne DIN-pistokkeita?
Re: uusi africa twin crf 1000 2014-
Vakiona ei ole. Jos on Hondan lisävarustepistoke, niin se on kojelaudassa mittariston vasemmalla puolella ja sitä isompaa mallia, eli sama kuin auton tupakansytytin.
Re: uusi africa twin crf 1000 2014-
Kiitokset tiedosta, sitten täytyy ottaa käyttöön suunnitelma B eli Powerbank.mek kirjoitti:Vakiona ei ole. Jos on Hondan lisävarustepistoke, niin se on kojelaudassa mittariston vasemmalla puolella ja sitä isompaa mallia, eli sama kuin auton tupakansytytin.
Re: uusi africa twin crf 1000 2014-
Oulun seudulla asuville tiedoksi, että Motor Service Portaankorva teki 24 tkm huollon 3 1/2 tunnissa, kun otin itse etukäteen katteet pois. Mielestäni hyvä suoritus, kun tietää miten paljon venttiilivälysten tarkistamiseksi on pyörää purettava. 526 eur osineen, nettikirjoitusten perusteella olin varautunut 800 laskuun. Hondaa en täällä enää muualla käytä takuuaikana.
Re: uusi africa twin crf 1000 2014-
Hei kaikille!
Kävin tänään koeajamassa uuden Africa Twinin. Pyörä yllätti todella positiivisesti.
Ainut mikä jäi oikeastaan mietityttämään on miten pyörän alusta toimii kun nakataan laukut ja matkustaja kyytiin.
Painoa tulee melkoisesti, jo pelkästään ihmisistä lähes 200kg.
Kuinka paljon alustaa joutuu säätämään?
Riittääkö alustassa kapasiteetti?
Ajoin samalla käytettyä Ktm 1190 Adventurea, siinä alustan säätö hoituu sähköllä. Mutta pidin muuten enemmän Hondasta.
Ajot tapahtuu 90% asfaltilla.
-Jarmo
Kävin tänään koeajamassa uuden Africa Twinin. Pyörä yllätti todella positiivisesti.
Ainut mikä jäi oikeastaan mietityttämään on miten pyörän alusta toimii kun nakataan laukut ja matkustaja kyytiin.
Painoa tulee melkoisesti, jo pelkästään ihmisistä lähes 200kg.
Kuinka paljon alustaa joutuu säätämään?
Riittääkö alustassa kapasiteetti?
Ajoin samalla käytettyä Ktm 1190 Adventurea, siinä alustan säätö hoituu sähköllä. Mutta pidin muuten enemmän Hondasta.
Ajot tapahtuu 90% asfaltilla.
-Jarmo
Re: uusi africa twin crf 1000 2014-
Ääni 850 puolesta.
- Tohtori_650
- Viestit: 959
- Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
- Pyörä: Ktm Adventure 950
- Paikkakunta: Muurame
Re: uusi africa twin crf 1000 2014-
Täältä myös
Tuomas
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
- Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
- Paikkakunta: Turku
Re: uusi africa twin crf 1000 2014-
Onko teillä kokemusta tuosta "adventure sports" mallista ja jos on niin mitä mieltä? Ainakin korkeampi ja reilun kokoinen tankki.
Elämässä ei jaeta uusintoja.
Re: uusi africa twin crf 1000 2014-
Reilun vuoden ajellut, 23tkm mittarissa, dct versio. Painoa on 253kg (+suojaraudat) ja se tuntuu. Toisaalta laukut matkavarustuksessa ei sitten enää kovin paljoa vaikuta ajoon tuossa massassa. Pääasiassa ajot ollut sorapainotteista matkailua, mutta joskus tullut käytyä maastossa.sunkku kirjoitti:Onko teillä kokemusta tuosta "adventure sports" mallista ja jos on niin mitä mieltä? Ainakin korkeampi ja reilun kokoinen tankki.
Patikot, kivikot, hiekkaesteet sun muut selvittää hyvin. Kertaakaan ei ole pohja kolissut. Korkea istuinkorkeus on haitta kun etenee hitaasti, mutta korkea maavara eduksi. Ja pitkät joustot, täysin säädettävä alusta. Reippaammassa matka-ajossa (100-110-120) tankilla olen ajanut 400km. Huoltoväli 12tkm (öljyt suodattimet), iso huolto 24tkm tulossa. Takunen anakee wild kesti 2tkm, mitas e07+ 7tkm. Omiin ajoihin kaikin puolin hyvä pyörä muuten, paitsi paino vie halut "suonylityksiin". Ilman dct:tä 10kg vähemmän... josko sillä merkitystä.
Laitoin tuohon h&b suojaraudat, laukkuraudat ja keskituen, muuten siinä olikin tarvittavat varusteet. Pikkujuttuja on, vakio pleksi ei oikein toimi, pyörteilee liikaa. Dct lisävaruste vaihdepoljin ei mahtunut h&b rautojen kanssa. Takunen nappula kuluu liian nopeasti. Etupuslat alkoi vuotamaan 20C pakkasessa ajelun jälkeen, vaihto meni takuuseen. Ei muita vikoja tähän mennessä.
Lähetetty minun G3311 laitteesta Tapatalkilla
Re: uusi africa twin crf 1000 2014-
Tuon artikkelin mukaan ensi vuonna pitäisi tulla facelift, euro6 normit täyttävällä, 1084 ccm koneella.
https://auto.ndtv.com/news/2020-honda-c ... ed-2075134
https://auto.ndtv.com/news/2020-honda-c ... ed-2075134
Re: uusi africa twin crf 1000 2014-
29 143 km. Olisi voinut vaihtaa jo aikaisemminkin. Takaratas edelleen uuden veroinen ja ketjun säätö vasta vaihtorajan puolivälissä.
JT 1370-16 RB tilalle, postikuluineen 23 eur.
JT 1370-16 RB tilalle, postikuluineen 23 eur.
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: uusi africa twin crf 1000 2014-
Huhuja maailmalta, Honda kehittää suorasuihkutuksella varustettua konetta Afrikkalaiseen..
https://www.cycleworld.com/honda-develo ... sgGohFyra8
https://www.cycleworld.com/honda-develo ... sgGohFyra8