Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Joulu 08, 2019 2:29 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1018 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: uusi africa twin 2014-15
ViestiLähetetty: Ke Maalis 07, 2018 8:08 pm 

Liittynyt: Ke Tammi 10, 2018 3:13 am
Viestit: 4
Pyörä: Honda Africa Twin CRF 1000
Mistähän mahtaa johtua Africa Twinin (2016) korkea vakuutusmaksu? IF:llä etukaskon kanssa 1462 eur koko vuosi ja esim. OP:llä 1042 eur /vuosi. Ihmetyttää eri pyörien täysin erilainen hinnoittelu. Esim IF:ssä BMW R 1200 GS vm2016 on 569 eur vuosi kun Africa Twin 2016 on 1462 eur vuosi eli yli tuplasti kalliimpi. Paljonko teillä maksaa AT:n vakuutus?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: uusi africa twin 2014-15
ViestiLähetetty: Ke Maalis 07, 2018 8:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2296
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: K75 Street Tracker
Turva oli halvin, kasko ja liinenne noin 700. If on Bemarille halpa, muille kallis.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: uusi africa twin 2014-15
ViestiLähetetty: To Maalis 22, 2018 9:02 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2296
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: K75 Street Tracker
Saksan AT-foorumilla puhutaan, että uusi 2018 Ride-by-wire kone olisi 1- ja 2-vaihteella kuristettu, kuten Super Tenere. Valmiiksi lussusta koneesta vielä 20 hepoa pois...

https://trueadventure.de/forum/viewtopic.php?f=13&t=4112

Sveitsissä Hallermoto tarjoaa jo uuteen pyörään kuristuksen poistoja.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Viimeksi muokannut mek päivämäärä Pe Kesä 29, 2018 10:57 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: uusi africa twin 2014-15
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2018 11:57 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 705
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
Maahantuojan järjestämä tapahtuma uuden AT:n omistajille: Honda Africa Twin Experience 2018

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: uusi africa twin 2014-15
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2018 11:19 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 2:23 pm
Viestit: 331
Paikkakunta: Nousiainen
Pyörä: CRF1000 DCT
Nykyään kun pitää olla suvaitsevainen maahantulijoille niin meikäläinenkin heltyi ja tarjosin kodin afrikkalaiselle kaksoselle. :wink:
Nätti ja hyvätapainenhan tuo on ja kun pari vuotta sitten tutustuin kahden kuukauden ajan -16 syntyneeseen manuaaliin ja makoisat kuukaudet sen kanssa vietin niin ei nyt tarvinnut lainkaan jännittää mitä tulemaan pitää.
Nyt siis DCT.lla alkutaipaleella sisäänajoa körötellen ja sopivia ajo"moodeja" etsiskellen. Samalla pitäisi kuitenkin saada varusteltua ainakin osittain ennen neljän viikon päässä olevaa reissua. Suojaraudat jo odottaa asennusta, samoin Scottoiler. Mutta tärkein lienee navigaattorin kiinnitys mutta miten niin se on vielä hiukan auki. Batzenin säädettävä pleksin kiinnitys kiinnostasi johon myös navin saisi, on vaan hiukan suolainen hinta. Edelliseen pyörään tein vastaavan säädön itse (ja säästin :wink: ) mutta se oli hieman simppelimpi.

Sanokaahan nyt kuitenkin että mistä nappaan navigaattorille virran? Vanhoja viestejäkin kolusin pari tumtia mutta en "vastausta" löytänyt. Itse en sähkön päälle mitään ymmärrä joten yksinkertainen on kaunista. Onko pyörässä jossain valmista liitintä olemassa, vai onko 12v ulosoton takaa helppo napata virta?
Scottoilerin vuoksi kuitenkin joudun katteet ottamaan pois vaakkumin liittämisen vuoksi niin siinä vaiheessa vetäisi naville ainakin johdon vaikka telinettä ei vielä olisikaan.

On se... on se vaan kiva pyörä. :) :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: uusi africa twin 2014-15
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2018 3:47 pm 
Avatar

Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Viestit: 762
Pyörä: 701
Hilppa kirjoitti:
Nykyään kun pitää olla suvaitsevainen maahantulijoille niin meikäläinenkin heltyi ja tarjosin kodin afrikkalaiselle kaksoselle. :wink:
Nätti ja hyvätapainenhan tuo on ja kun pari vuotta sitten tutustuin kahden kuukauden ajan -16 syntyneeseen manuaaliin ja makoisat kuukaudet sen kanssa vietin niin ei nyt tarvinnut lainkaan jännittää mitä tulemaan pitää.
Nyt siis DCT.lla alkutaipaleella sisäänajoa körötellen ja sopivia ajo"moodeja" etsiskellen. Samalla pitäisi kuitenkin saada varusteltua ainakin osittain ennen neljän viikon päässä olevaa reissua. Suojaraudat jo odottaa asennusta, samoin Scottoiler. Mutta tärkein lienee navigaattorin kiinnitys mutta miten niin se on vielä hiukan auki. Batzenin säädettävä pleksin kiinnitys kiinnostasi johon myös navin saisi, on vaan hiukan suolainen hinta. Edelliseen pyörään tein vastaavan säädön itse (ja säästin :wink: ) mutta se oli hieman simppelimpi.

Sanokaahan nyt kuitenkin että mistä nappaan navigaattorille virran? Vanhoja viestejäkin kolusin pari tumtia mutta en "vastausta" löytänyt. Itse en sähkön päälle mitään ymmärrä joten yksinkertainen on kaunista. Onko pyörässä jossain valmista liitintä olemassa, vai onko 12v ulosoton takaa helppo napata virta?
Scottoilerin vuoksi kuitenkin joudun katteet ottamaan pois vaakkumin liittämisen vuoksi niin siinä vaiheessa vetäisi naville ainakin johdon vaikka telinettä ei vielä olisikaan.

On se... on se vaan kiva pyörä. :) :(


Siitä 12v ulosoton takaa olen omaan naviin virrat ottanut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: uusi africa twin 2014-15
ViestiLähetetty: Ke Touko 02, 2018 11:26 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 2:23 pm
Viestit: 331
Paikkakunta: Nousiainen
Pyörä: CRF1000 DCT
petev kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
...Sanokaahan nyt kuitenkin että mistä nappaan navigaattorille virran? Vanhoja viestejäkin kolusin pari tumtia mutta en "vastausta" löytänyt. Itse en sähkön päälle mitään ymmärrä joten yksinkertainen on kaunista. Onko pyörässä jossain valmista liitintä olemassa, vai onko 12v ulosoton takaa helppo napata virta?


Siitä 12v ulosoton takaa olen omaan naviin virrat ottanut.

Hieno homma. Sieltä siis.
Kiitos.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: uusi africa twin 2014-15
ViestiLähetetty: Ke Touko 02, 2018 2:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 705
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
Kyytiläisen penkin alta vasemmalta puolelta löytyy sokkotulpalla varustettu valkoinen liitin, joka on tarkoitettu varashälyttimelle. Itse nappasin aikoinaan tuolta virrat naville, kun en viitsinyt alkaa katteita purkamaan. Liittimiä löytyy ainakin Ruggedilta. Tinatut piuhanpäät tyrkättynä liittimeen toimii myös ja reilusti itsevulkanoituvaa teippiä päälle... :roll:

Navitelineistä taisi olla jotain mainintaa AT varustetopikissa

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: uusi africa twin 2014-15
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2018 10:53 am 

Liittynyt: Ma Helmi 29, 2016 11:13 am
Viestit: 31
Pyörä: Honda CRF1000L 16'
Eipä ole paljoa ehtinyt tänne kirjoitella. Syksyllä huomasin että takapyörän laakerit ovat menneet, mittarissa tuolloin 31tkm. Nyt on vaihdettu kaikki kolme takalaakeria, ei vaan mennyt takuuseen. Ilmeisesti nyt uudet ovat kuitenkin eri mallinumeroa, jospa kestäisivät paremmin. MPmaailman testipyörässä (käyttötesti 2018/02) oli laakerit vaihdettu 30600 km kohdalla.

Uutta lämpökahvojen ohjainta ehdin syksyllä ja nyt keväällä testailla hieman, on parempi muttei vieläkään kovin tehokas ja oikean/vasemman kahvan lämpötilaeroa on jonkin verran. Uusittu SET-nappi on toiminut hyvin.

Naviteline on ollut mittariston putkessa kiinni, pitää varmaan minunkin tilailla vahvikerauta siihen, jos sillä saisi tärinää ja hajoamisriskiä pois, https://www.matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=37190&start=105#p421336

Takana on ollut renkaana Mitas E-07, ajettu 5tkm ja on kulunut melkein kokonaan karkein kuvio pois. Lumella ei paljoa ollut pitoa kun maaliskuun lopulla ajokuume iski. Oli pakko "lumiketjut" tehdä että pääsi sivutietä takaisin ylämäet ilman vetoapua ;) Kuviota oli hieman jäljellä niin raapi kyllä lumet jään päältä pois, mutta pitoa ei ilman nastoja/piikkejä ollut. Anakee Wildiä saa nykyään myös taakse, voisi seuraavaksi sitä kokeilla. Edessä on ollut Anakee Wild ja olen siihen ihan tyytyväinen ollut.

Tässä vuosi vaan ollut muiden asioiden suhteen vähän mylläkkää, pitää katsoa miten harrastuksen tässä käy. Intoa kyllä muuten riittäisi ja hauska vehjehän toi on ajella ;)


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Pitovaikeuksia
20180331_151448_resized.jpg
20180331_151448_resized.jpg [ 270.02 KiB | Katsottu 5693 kertaa ]
Tiedoston kommentti: "Lumiketjut"
20180317_145651_resized.jpg
20180317_145651_resized.jpg [ 250.63 KiB | Katsottu 5693 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: uusi africa twin 2014-15
ViestiLähetetty: Su Heinä 08, 2018 2:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1035
Paikkakunta: Cockola
Pyörä: BMW R1200 GS
Mikähän olisi veron osuus jos ulkomailta käytetyn toisi ?
https://www.vero.fi/contentassets/f3326 ... 018-mp.pdf täältähän löytyi yksi tuotu
n 3257e.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 16, 2018 11:39 am 

Liittynyt: Pe Heinä 01, 2016 10:26 am
Viestit: 24
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Honda Africa Twin crf 1000L
15 500 km Jarrulevyn puoleinen takapyöränlaakeri väljä/sökö, ottanut likaa sisälle. Vetopuolen laakeri siisti ja vetopakan laakeri ok. Vaihdoin takapyöränlaakerit, skf ja bulgariassa valmistettu..jos kestäis paremmin kun noi japanin laakerit.
Ajettu kaksipäällä paljon ja tavaraakin ollut välillä mukana.
Stefa/ pölysuoja asennettu tehtaalla siten että sen ja laakerin väliin jää tilaa. Jos vesi kertyy tänne, se menee laakeriin ajan kanssa laakerin pölysuojat ei sitä estä. Laitoin stefan hieman syvemmälle ja täytin tilan vaseliinilla.

Muuten ei mitään vikoja oo ollu.

_________________
Honda Africa Twin Crf 1000 L , Honda Africa Twin Xrv 750 RD04 , Honda Africa Twin RD07...Näillä mennään


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 18, 2018 3:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2296
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: K75 Street Tracker
Ihan turhaan Gessun omistajat murehtii, ettei perälaakeri aina kestä edes 100 tkm. Mun Hondassa alkoi tuntua takapyörässä klappia, kehältä ehkä milli -pari, 18 tkm jälkeen. Kysäisin jälleenmyyjältä, josko menisi takuuseen, mutta en jaksanut odottaa vastausta vaan laitoin itse SKF:t tilalle. https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=2834

Jos takuupäätös on myönteinen, mitä epäilen, niin jätän ne varalle. Jarrulevyn puoleinen oli multakin antautunut, muut ehjiä. Vetorattaan laakerin jätin entisen.

Mittarissa nyt siis 19 tkm. Kun alkuperäiset maksavat 20 e/kpl niin liikkeessä vaihdettuna kustannus ylittäisi Gessun perälaakerin kustannuksen olettaen, että Gessun perälaakeri vaihdetaan 100 tkm kohdalla ja eiköhän kolmen ketju-rataspaketin hinnalla kardaaninkin jo uusi.

Edit, pari kuvaa, stefa näytti ehjältä, mutta vettähän tuolla näyttäisi vähän olleen. Alkuperäiset olivat japanilaiset NSK:t.

KuvaKuva

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2018 10:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2296
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: K75 Street Tracker
Portugalissa takaisinkutsu keskiseisontatuesta.
https://ec.europa.eu/consumers/consumer ... 12/1246/18

Ilmankos noita keskiseisontatukia ei kuulemma olekaan joka maassa vähään aikaan saanut.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 02, 2018 6:14 pm 

Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 8:30 pm
Viestit: 100
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: CRF1000L
mek kirjoitti:
Portugalissa takaisinkutsu keskiseisontatuesta.
https://ec.europa.eu/consumers/consumer ... 12/1246/18

Ilmankos noita keskiseisontatukia ei kuulemma olekaan joka maassa vähään aikaan saanut.


Juuri näinhän itselle kävi 2017 KKKK ajelussa. :x
Keskituki tipahti kesken ajon, mutta onni onnettomuudessa, vauhtia sillä kohtaa oli ehkä 10km/h.
Onhan tuo kiinnitys pelkällä lukkosokalla osoitus keskenjääneestä sunnittelutyöstä.

TeemuMoi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 03, 2018 12:45 pm 

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Viestit: 953
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: SE
TeemuMoi kirjoitti:
mek kirjoitti:
Portugalissa takaisinkutsu keskiseisontatuesta.
https://ec.europa.eu/consumers/consumer ... 12/1246/18

Ilmankos noita keskiseisontatukia ei kuulemma olekaan joka maassa vähään aikaan saanut.


Juuri näinhän itselle kävi 2017 KKKK ajelussa. :x
Keskituki tipahti kesken ajon, mutta onni onnettomuudessa, vauhtia sillä kohtaa oli ehkä 10km/h.
Onhan tuo kiinnitys pelkällä lukkosokalla osoitus keskenjääneestä sunnittelutyöstä.

TeemuMoi


Kyllähän sitä ihmeteltiin siinä että mitä ihmettä nyt tapahtui ja sit naurettiin, että rengassokalla kiinni. "ankkuri" tarakalle ja matka jatkui, eikä edes menny pahasti pinnojen väliin :D


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1018 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com