Tuossa lie siirretty kierrosrajoitinta vähän ylemmäs ja verrattu sitten "ylikierroksia" normi rajoittuneeseen tehoon.
Mutta joo muutama pikkulenkki on nyt ajettu ja kaasukahvan mappays tuntuu toimivan. Eli otin alkuperäisen taulukon löysimmästä mapista alimmat 15% ja kopioin se kaikkiin 12:een karttaan. 15-100% pätkä otin toiseksi korkeimmasta "tehokartasta" ja sitä tuunailin vähän erilaiseksi kaikkiin karttoihin. Molemmat alkuperäiset kartat oli kovimmalla moottorijarrulla. Täyskaasuasentoja säätelin vähän erilaiseksi ja siitä suorat käppyrät 15%:sta täyskaasulle.
Tulos on about se mitä voisi odottaa, eli se on melko epäherkkä alkukaasulla ja meno alkaa vasta kun käntää kahvaa enemmän. 100kmh vauhdissa on noin 8% kaasua, eli normiajossa ollaan löysällä vasteella koko ajan. Siinä on ehkä pieni outous juuri 15% kieppeillä kun vastekäppyrä vaihtaa kulmaa, mutta ei mitään ihmeellistä. Ei ehkä huomaisi jos ei odottaisi että siinä pitäisi jotain tapahtua...
Ruiskukartat tuunailin itse ilman penkitystä. Kartoissa on alunperin pari kierrosaluetta laitettu laihemmalle, mitkä nostin ensin tasaiseksi. Ne mahtoi olla jotain päästömittaus kierroksia tai jotain. Sitten talletin kartan lähtökohdaksi ja tein rikastuskartat valitsemalla koko kartan ja siihen lisää 4%,6%,8% ja10% eli tuli 5 eri karttaa(kaikissa samat kaasukahvamapit). Flashasin sen missä on 6% koko karttta rikkaammalla. Ajatus oli vaan, että jos olis kaasarikone, niin vähän isommat suuttimet ja neulaa ylemmäs
. Alkuperäiset lambdat on käytössä, eli suurimman osan ajasta mennään closed loopissa mihin nämä kartat ei vaikuta.
Ajossa se ei paukuttele eikä poppaile, eli ei ainakaan kovain laihalla ole. Kulutus ehkä vähän on pienempi tasakaasulla, mutta ei mitään radikaalia muutosta ole. Kiihtyilee ihan ok mitä nyt tien päällä on viitsinyt kokeilla. Teho ei ehkä ole paljoa pudonnut...
Pitää vielä päästä jonnekin hankalampaan maastoon kokeilemaan, mutta nyt vielä tuntuu, että vois kaasun vastetta vähän jyrkentää. Tai vois olla 2 vaihtoehtoa, eli olis alkuperäinen löysin karttaa pienin muutoksin, että sekin antaa tädet tehot kaikilla kierroksilla jos kahva on pohjassa. Toinen kartta vois olla lähempänä suurinta tehoa, mistä on alku löysytetty. Vois ehkä riittä alun 10% löysyttää, niin se antaa pelivaraa kahvan liikkeille hitaassa ajossa eikä pyörä siitä hötkyile.
Pari kertaa on moottorin varoitusvalo syttynyt. Ekaksi pyörittelin keskituella vaihde päällä ilmeisesti liian kauan tai käytin liian isoa vaihdetta. Siitä tuli eturenkaan nopeusanturin vikakoodi. Toinen oli nyt koeajolla ja oikean pytyn o2 sensori meni mykäksi. Arvelin että tais jäädä liitin huonosti kiinni ja sen sai kädellä kokeiltua ja irtihän se oli. Sen sai vielä sokkona paikalleenkin... kikkulalla saa nuo vikakoodit luettua ja kuitattua. Workshop manuaalissa on lista koodeista. Päällä olevat koodit kait saa pyörän omalle näytöllekin, paitsi tuo etusen nopeusanturin koodi ei kyllä näkynyt muuta kuin kikkulalla.
Alusta puoli myös vaatii että pääsee johonkin pattisempaan maastoon ajamaan. Tiellä on ehkä aavistuksen pintakova, mutta isommat patit häipyy mukavan pehmeästi. Kantavuutta on myös niin ettei ainakaan keula enää pohjaa ihan helposti. Keulaan ehkä vielä pitää shimmata reboundia vähän lisää, mutta senkin näkee vasta kun jouset joutuu patteja nielemään...
Kottaraisen jalkatapit tuntuu mukavalta kun ajaa seisaaltaan ja pitää kengät paikallaan, polvikulma on istuessa myös vähän suorempi.
Penkistä tuli hyvän muotoinen, mutta ehkä on aavistuksen kova. Tätä pitää tässä vielä kokeilla vähän pidemmällä lenkillä. Toinen geelipala olis vielä, millä vois ehkä saada pehmeyttä lisää.
Pohjapanssari on vielä pysynyt mukana...