Mjoo niinhän siinä kävi, ettei Dynojetin kikkula paritellut pyörän kanssa. Maililla kysely Dynojetille, että pitäiskö pelata kun loppupeleissä tuo perus Adventure Sports(CRF1100A2) ei ole listalla. Äkäseen tuli vastaus että on tuettu ja tuli pari tiedostoa mukana, stock ja tune filet. Nyt se tunnistaa pyörän, mutta ei ala lataamaan tune filua. Dynojetilla asiaa ihmetellään...
Karttoja ihmetellessä on hoksannut muutamia juttuja.
Ekaksi tuossa aiemmassa linkissä, missä on pari kuvaa kartoista näkyy kaasun asennon kartta. Siinä näkyy kaasu kiinni ja kierrokset minimissä, että se antaa kaasua lisää jos kiekat tippuu alle tyhjäkäynnin. 800 kiekalla se jos avaa kaasua hieman, se tuli huomattua Alppitiellä kun tuli tiukkaan mutkaan ja jarrulla sitoi vauhtia pois, niin se yhtäkkiä laittoi kaasua. Todennäköisesti juuri kiekat tippui alle 1000rpm kaasukahva nollassa ja tietsikka päätti kaasuttaa.
Toinen juttu mikä taulukoista selviää on, että teho ja moottorijarru asetukset on pelkästään kahvan asennon uudelleenmäppäys noilla taulukoilla. Löysällä teholla kaasun saa oikeasti pohjaan vasta kun kierrokset on myös pohjassa. Kovimmalla teho asetuksella kaasu menee pohjaan jo kahvan asennon 75% kohilla kun kierroksia on 5000 ja yli, näkyy tuossa samassa mappikuvassa. Pienemmillä vaihteilla ei anneta täyttä kaasua pienillä kiekoilla millään asetuksilla. Ilmeisesti varsinaisesti tehoa ei kuitenkaan ole rajoitettu millään asetuksilla.
Ja tosiaan moottorijarrua on 3 eri tasoa, eli kaikenkaikkiaan olisi 4x3 -> 12 taulukkoa, mitkä saa pyörän napeilla vaihdettua. Power Vision kikkulaan mahtunee parikymmentä tune tiedostoa ja ohjelmointi onnistuu tien päällä jos muistaa mitä missäkin tiedostossa oli.
Enivei meininki olis poistaa moottorijarrun säätö kokonaan, eli kaikkiin taulukoihin maksimi moottorijarru ja ehkä vois säätää vieläkin aggressivisemmaksi jarrun. Käytännössä olisi sitten 12 taulukkoa tehon säätöön, kaikkiin vois aluksi kokeilla säätää < 10% kaasun asento löysimmän vakiokartan mukaan tai jopa vieläkin löysentää sitä. Loppukaasulla pitää kokeilla eri juttuja, miltä ne tuntuu ajaessa. Joka setupissa on oma taulukko vielä joka vaihteelle, eli nekin pitää säätää tuntuman mukaan.
mursu kirjoitti: ↑Pe Joulu 01, 2023 10:30 am
Tosiaan, tilasin Top Sellerien istuimen ja ehdin syksyllä tekemään yhden 80 km lenkin. Voin suositella; perseen puutumista tuollaisella lyhyehköllä matkalla en havainnut yhtään. Paljon parempi kuin vakioistuin. Tällaisen tilasin, ei paha hinta:
https://www.topsellerie.com/@EN-FR/delu ... _1340.html
Muuten, jos olet kokoränniä pyörääsi vaihtamassa ja Leo Vincen slipari jää ylimääräiseksi niin saattaisin olla kiinnostunut...
Pitää ihmetellä noita penkkejä lisää jos ei oma tuunaus onnistu. Nyt on 2x 8mm geelipadit, jotka ei kyllä paikallaan istuessa tunnu sen kummemmalta kuin alkuperäinen penkkikään, mutta tarkoitus olisi yrittää leventää ja tasoittaa penkkiä istumaluiden kohdalta.
Slipari ei jää käyttämättä, koska Leo Vincen alkupää on nyt näpeissä. En tosin vielä ole kokeillut passaako ne yhteen.
https://photos.app.goo.gl/1PcFWLiUUBA8MHeJA