Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Step kirjoitti: La Marras 04, 2023 1:24 am Onkos ketään vaihtanu näihin 1100:siin täysputkistoa + säätö. Vai pystyykö näitä säätään edes?.
Mulla on tarkoitus vaihtaa koko ränni nyt tänä talvena. Leo Vincen slipari jo on ja sen kanssa jätin servon paikalleen, sliparin mukana tuli joku rajoitin, joka rajoittaa servon liikkeen ja se menee tarkistuksesta läpi.

Käyrät on tilauksessa ja säätämistä meinasin harrastaa itse dynojetin power vision 3:n kanssa, minkä sakemanni lupasi toimittaa.
https://www.micronsystems.de/dynojet-dy ... 2020-17601

Tuosta kikkulasta ei kunnon manuaali löydy netistä, mutta sillä pitäis pystyä säätämään pyörän omaa ecua melko monipuolisesti. Ja sitä voi käyttää anturi datan loggaukseen ajossa ja vois jotain nähdä livenä laitteesta suoraan ajossa. Tosin voi olla että erillistä säätöä ei tarvi putken takia, vaan closed loop edelleen riittää säätämään seokset kohilleen. Mutta tuolla pitäis pystyä säätämään myös kaasun asento anturin lukemia, eli esim. vähentää alkukaasun herkkyyttä. Jää nähtäväksi miten käy...

Epäselvää on esim. kun pyörässä on ne eri ajomoodit, niin voiko niitä säätä vielä erikseen, vain onko power visionin säädöt yhteisiä kaikilla moodeilla?
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

mek kirjoitti: Pe Syys 08, 2023 8:17 pm Suosittelen Sargentia. Mulla on ollut se joka pyörässä, parempaa en ole löytänyt, ainakaan omalle perseelle. Jos haluat Oulussa koeistua Sargenttia niin laita YV. Ne on hyvin saman oloisia pyörästä riippumatta.
Jep, Sargentilta kysyin, että tuleeko niille CRF1100 penkki joskus Sargentin rungolla. Cyndi vastasi ettei ole suunnitelmissa, eli sinne pitää lähettää oma penkki minkä ne modaa.
Meininki olis nyt sitten kokeilla itse modata geelipalat ahterin kohdalle. Jos se menee pieleen, niin sitten penkki Sargentille säätöön :).
Step
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Elo 09, 2021 3:34 pm
Pyörä: Pyörätön

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja Step »

jiknnn kirjoitti: La Marras 04, 2023 5:34 pm
Step kirjoitti: La Marras 04, 2023 1:24 am Onkos ketään vaihtanu näihin 1100:siin täysputkistoa + säätö. Vai pystyykö näitä säätään edes?.
Mulla on tarkoitus vaihtaa koko ränni nyt tänä talvena. Leo Vincen slipari jo on ja sen kanssa jätin servon paikalleen, sliparin mukana tuli joku rajoitin, joka rajoittaa servon liikkeen ja se menee tarkistuksesta läpi.

Käyrät on tilauksessa ja säätämistä meinasin harrastaa itse dynojetin power vision 3:n kanssa, minkä sakemanni lupasi toimittaa.
https://www.micronsystems.de/dynojet-dy ... 2020-17601

Tuosta kikkulasta ei kunnon manuaali löydy netistä, mutta sillä pitäis pystyä säätämään pyörän omaa ecua melko monipuolisesti. Ja sitä voi käyttää anturi datan loggaukseen ajossa ja vois jotain nähdä livenä laitteesta suoraan ajossa. Tosin voi olla että erillistä säätöä ei tarvi putken takia, vaan closed loop edelleen riittää säätämään seokset kohilleen. Mutta tuolla pitäis pystyä säätämään myös kaasun asento anturin lukemia, eli esim. vähentää alkukaasun herkkyyttä. Jää nähtäväksi miten käy...

Epäselvää on esim. kun pyörässä on ne eri ajomoodit, niin voiko niitä säätä vielä erikseen, vain onko power visionin säädöt yhteisiä kaikilla moodeilla?
Hyvä että tuohon löytyy jotain mahdollisuuksia. Joo noi moodit ja sähkökaasu tekee siitä säätämisestä varmasti haastavamman kuin vertaa vaikka Tenereen :D , ja onko tehoalue säätö vain kaasuläpän nopeuteen ja rajoihin vaikuttava säätö.

Yllättävän vähän löytyy mitään mittauksia säätö + täysputkistosta muutoksista.
sunkku
Viestit: 224
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
Paikkakunta: Turku

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja sunkku »

Poistin sekä vaimentimen että koko servon. Servon liittimeen vaan tuo Healtec:in kikkare kiinni ja kone toimii jälleen normaalisti. Leovincen vaimentimen vaihdoin tilalle.
Elämässä ei jaeta uusintoja.
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Dynojetin ihmekikkula on näpeissä, saa nähdä onko virityksen jälkeen hävinnyt 10% tehoista....
Toistaiseksi en ole saanut sitä paritettua pyörään, mutta dynojetilta tuli just uudet konfisfilut ja niitä pitänee tässä kokeilla pyörän kanssa. Enivei vaikuttaa, että pääsee säätämään kaasun vastetta eri tehoilla, moottorijarruilla ja joka vaihteelle erikseen. Eli olis periaatteessa aika helvetin monta custom-mode nyt mahdollista tehdä... (4(teho) x 4(moottorijarru) => 16 modea)

pari screenshottia säätösoftasta :
https://photos.app.goo.gl/13FzwPe4VcXfj8U7A

.stk on vakiosetup, minkä voi aina ladata takaisin jos saa ryssittyä asetukset.
.djt on dynojetin tuning filu, minkä lataamalla alkaa sensoritieto näkyä kikkulassa jos se on pyörässä kiinni.
Step
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Elo 09, 2021 3:34 pm
Pyörä: Pyörätön

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja Step »

jiknnn kirjoitti: Ma Marras 20, 2023 10:41 pm Dynojetin ihmekikkula on näpeissä, saa nähdä onko virityksen jälkeen hävinnyt 10% tehoista....
Toistaiseksi en ole saanut sitä paritettua pyörään, mutta dynojetilta tuli just uudet konfisfilut ja niitä pitänee tässä kokeilla pyörän kanssa. Enivei vaikuttaa, että pääsee säätämään kaasun vastetta eri tehoilla, moottorijarruilla ja joka vaihteelle erikseen. Eli olis periaatteessa aika helvetin monta custom-mode nyt mahdollista tehdä... (4(teho) x 4(moottorijarru) => 16 modea)

pari screenshottia säätösoftasta :
https://photos.app.goo.gl/13FzwPe4VcXfj8U7A

.stk on vakiosetup, minkä voi aina ladata takaisin jos saa ryssittyä asetukset.
.djt on dynojetin tuning filu, minkä lataamalla alkaa sensoritieto näkyä kikkulassa jos se on pyörässä kiinni.
Kuulostaa hyvältä, siinä on aika paljo testaamista :D .
mursu
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 6:31 pm
Pyörä: Honda CRF 1100 AS vm. 22
Paikkakunta: Alajärvi

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja mursu »

jiknnn kirjoitti: La Marras 04, 2023 5:42 pm
mek kirjoitti: Pe Syys 08, 2023 8:17 pm Suosittelen Sargentia. Mulla on ollut se joka pyörässä, parempaa en ole löytänyt, ainakaan omalle perseelle. Jos haluat Oulussa koeistua Sargenttia niin laita YV. Ne on hyvin saman oloisia pyörästä riippumatta.
Jep, Sargentilta kysyin, että tuleeko niille CRF1100 penkki joskus Sargentin rungolla. Cyndi vastasi ettei ole suunnitelmissa, eli sinne pitää lähettää oma penkki minkä ne modaa.
Meininki olis nyt sitten kokeilla itse modata geelipalat ahterin kohdalle. Jos se menee pieleen, niin sitten penkki Sargentille säätöön :).
Tosiaan, tilasin Top Sellerien istuimen ja ehdin syksyllä tekemään yhden 80 km lenkin. Voin suositella; perseen puutumista tuollaisella lyhyehköllä matkalla en havainnut yhtään. Paljon parempi kuin vakioistuin. Tällaisen tilasin, ei paha hinta: https://www.topsellerie.com/@EN-FR/delu ... _1340.html

Muuten, jos olet kokoränniä pyörääsi vaihtamassa ja Leo Vincen slipari jää ylimääräiseksi niin saattaisin olla kiinnostunut...
Viimeksi muokannut mursu, Pe Joulu 01, 2023 10:32 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mursu
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 6:31 pm
Pyörä: Honda CRF 1100 AS vm. 22
Paikkakunta: Alajärvi

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja mursu »

sunkku kirjoitti: Su Marras 05, 2023 3:09 pm Poistin sekä vaimentimen että koko servon. Servon liittimeen vaan tuo Healtec:in kikkare kiinni ja kone toimii jälleen normaalisti. Leovincen vaimentimen vaihdoin tilalle.
Mistä tuollaisen Healtec:in palikan voi tilata? Linkkiä?
sunkku
Viestit: 224
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
Paikkakunta: Turku

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja sunkku »

Elämässä ei jaeta uusintoja.
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Mjoo niinhän siinä kävi, ettei Dynojetin kikkula paritellut pyörän kanssa. Maililla kysely Dynojetille, että pitäiskö pelata kun loppupeleissä tuo perus Adventure Sports(CRF1100A2) ei ole listalla. Äkäseen tuli vastaus että on tuettu ja tuli pari tiedostoa mukana, stock ja tune filet. Nyt se tunnistaa pyörän, mutta ei ala lataamaan tune filua. Dynojetilla asiaa ihmetellään...

Karttoja ihmetellessä on hoksannut muutamia juttuja.
Ekaksi tuossa aiemmassa linkissä, missä on pari kuvaa kartoista näkyy kaasun asennon kartta. Siinä näkyy kaasu kiinni ja kierrokset minimissä, että se antaa kaasua lisää jos kiekat tippuu alle tyhjäkäynnin. 800 kiekalla se jos avaa kaasua hieman, se tuli huomattua Alppitiellä kun tuli tiukkaan mutkaan ja jarrulla sitoi vauhtia pois, niin se yhtäkkiä laittoi kaasua. Todennäköisesti juuri kiekat tippui alle 1000rpm kaasukahva nollassa ja tietsikka päätti kaasuttaa.
Toinen juttu mikä taulukoista selviää on, että teho ja moottorijarru asetukset on pelkästään kahvan asennon uudelleenmäppäys noilla taulukoilla. Löysällä teholla kaasun saa oikeasti pohjaan vasta kun kierrokset on myös pohjassa. Kovimmalla teho asetuksella kaasu menee pohjaan jo kahvan asennon 75% kohilla kun kierroksia on 5000 ja yli, näkyy tuossa samassa mappikuvassa. Pienemmillä vaihteilla ei anneta täyttä kaasua pienillä kiekoilla millään asetuksilla. Ilmeisesti varsinaisesti tehoa ei kuitenkaan ole rajoitettu millään asetuksilla.

Ja tosiaan moottorijarrua on 3 eri tasoa, eli kaikenkaikkiaan olisi 4x3 -> 12 taulukkoa, mitkä saa pyörän napeilla vaihdettua. Power Vision kikkulaan mahtunee parikymmentä tune tiedostoa ja ohjelmointi onnistuu tien päällä jos muistaa mitä missäkin tiedostossa oli.
Enivei meininki olis poistaa moottorijarrun säätö kokonaan, eli kaikkiin taulukoihin maksimi moottorijarru ja ehkä vois säätää vieläkin aggressivisemmaksi jarrun. Käytännössä olisi sitten 12 taulukkoa tehon säätöön, kaikkiin vois aluksi kokeilla säätää < 10% kaasun asento löysimmän vakiokartan mukaan tai jopa vieläkin löysentää sitä. Loppukaasulla pitää kokeilla eri juttuja, miltä ne tuntuu ajaessa. Joka setupissa on oma taulukko vielä joka vaihteelle, eli nekin pitää säätää tuntuman mukaan.
mursu kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 10:30 am Tosiaan, tilasin Top Sellerien istuimen ja ehdin syksyllä tekemään yhden 80 km lenkin. Voin suositella; perseen puutumista tuollaisella lyhyehköllä matkalla en havainnut yhtään. Paljon parempi kuin vakioistuin. Tällaisen tilasin, ei paha hinta: https://www.topsellerie.com/@EN-FR/delu ... _1340.html

Muuten, jos olet kokoränniä pyörääsi vaihtamassa ja Leo Vincen slipari jää ylimääräiseksi niin saattaisin olla kiinnostunut...
Pitää ihmetellä noita penkkejä lisää jos ei oma tuunaus onnistu. Nyt on 2x 8mm geelipadit, jotka ei kyllä paikallaan istuessa tunnu sen kummemmalta kuin alkuperäinen penkkikään, mutta tarkoitus olisi yrittää leventää ja tasoittaa penkkiä istumaluiden kohdalta.

Slipari ei jää käyttämättä, koska Leo Vincen alkupää on nyt näpeissä. En tosin vielä ole kokeillut passaako ne yhteen.
https://photos.app.goo.gl/1PcFWLiUUBA8MHeJA
Peltsi
Viestit: 2824
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

mursu kirjoitti:
sunkku kirjoitti: Su Marras 05, 2023 3:09 pm Poistin sekä vaimentimen että koko servon. Servon liittimeen vaan tuo Healtec:in kikkare kiinni ja kone toimii jälleen normaalisti. Leovincen vaimentimen vaihdoin tilalle.
Mistä tuollaisen Healtec:in palikan voi tilata? Linkkiä?
Tuoltaki teoriasa

https://www.storm-motor.fi/merkkikohtai ... e-ese-h05/

Eiköhän kevääseen mennesä tuu.
Paskapuhetta, mutta uskon.
mursu
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 6:31 pm
Pyörä: Honda CRF 1100 AS vm. 22
Paikkakunta: Alajärvi

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja mursu »

jiknnn kirjoitti: La Joulu 02, 2023 9:20 pm Mjoo niinhän siinä kävi, ettei Dynojetin kikkula paritellut pyörän kanssa. Maililla kysely Dynojetille, että pitäiskö pelata kun loppupeleissä tuo perus Adventure Sports(CRF1100A2) ei ole listalla. Äkäseen tuli vastaus että on tuettu ja tuli pari tiedostoa mukana, stock ja tune filet. Nyt se tunnistaa pyörän, mutta ei ala lataamaan tune filua. Dynojetilla asiaa ihmetellään...

Karttoja ihmetellessä on hoksannut muutamia juttuja.
Ekaksi tuossa aiemmassa linkissä, missä on pari kuvaa kartoista näkyy kaasun asennon kartta. Siinä näkyy kaasu kiinni ja kierrokset minimissä, että se antaa kaasua lisää jos kiekat tippuu alle tyhjäkäynnin. 800 kiekalla se jos avaa kaasua hieman, se tuli huomattua Alppitiellä kun tuli tiukkaan mutkaan ja jarrulla sitoi vauhtia pois, niin se yhtäkkiä laittoi kaasua. Todennäköisesti juuri kiekat tippui alle 1000rpm kaasukahva nollassa ja tietsikka päätti kaasuttaa.
Toinen juttu mikä taulukoista selviää on, että teho ja moottorijarru asetukset on pelkästään kahvan asennon uudelleenmäppäys noilla taulukoilla. Löysällä teholla kaasun saa oikeasti pohjaan vasta kun kierrokset on myös pohjassa. Kovimmalla teho asetuksella kaasu menee pohjaan jo kahvan asennon 75% kohilla kun kierroksia on 5000 ja yli, näkyy tuossa samassa mappikuvassa. Pienemmillä vaihteilla ei anneta täyttä kaasua pienillä kiekoilla millään asetuksilla. Ilmeisesti varsinaisesti tehoa ei kuitenkaan ole rajoitettu millään asetuksilla.

Ja tosiaan moottorijarrua on 3 eri tasoa, eli kaikenkaikkiaan olisi 4x3 -> 12 taulukkoa, mitkä saa pyörän napeilla vaihdettua. Power Vision kikkulaan mahtunee parikymmentä tune tiedostoa ja ohjelmointi onnistuu tien päällä jos muistaa mitä missäkin tiedostossa oli.
Enivei meininki olis poistaa moottorijarrun säätö kokonaan, eli kaikkiin taulukoihin maksimi moottorijarru ja ehkä vois säätää vieläkin aggressivisemmaksi jarrun. Käytännössä olisi sitten 12 taulukkoa tehon säätöön, kaikkiin vois aluksi kokeilla säätää < 10% kaasun asento löysimmän vakiokartan mukaan tai jopa vieläkin löysentää sitä. Loppukaasulla pitää kokeilla eri juttuja, miltä ne tuntuu ajaessa. Joka setupissa on oma taulukko vielä joka vaihteelle, eli nekin pitää säätää tuntuman mukaan.
mursu kirjoitti: Pe Joulu 01, 2023 10:30 am Tosiaan, tilasin Top Sellerien istuimen ja ehdin syksyllä tekemään yhden 80 km lenkin. Voin suositella; perseen puutumista tuollaisella lyhyehköllä matkalla en havainnut yhtään. Paljon parempi kuin vakioistuin. Tällaisen tilasin, ei paha hinta: https://www.topsellerie.com/@EN-FR/delu ... _1340.html

Muuten, jos olet kokoränniä pyörääsi vaihtamassa ja Leo Vincen slipari jää ylimääräiseksi niin saattaisin olla kiinnostunut...
Pitää ihmetellä noita penkkejä lisää jos ei oma tuunaus onnistu. Nyt on 2x 8mm geelipadit, jotka ei kyllä paikallaan istuessa tunnu sen kummemmalta kuin alkuperäinen penkkikään, mutta tarkoitus olisi yrittää leventää ja tasoittaa penkkiä istumaluiden kohdalta.

Slipari ei jää käyttämättä, koska Leo Vincen alkupää on nyt näpeissä. En tosin vielä ole kokeillut passaako ne yhteen.
https://photos.app.goo.gl/1PcFWLiUUBA8MHeJA
Tuo linkki oli näköjään toimimaton; penkin mallikoodi on siis SGC6831.
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Nonii, Dynojetiltä tuli uus firmware kikkulaan ja nyt se paritteli pyörän kanssa, sai oman tunen sisään ja sensoridatan sai kikkulalle näkymään. Sitten vaan mappeja laatimaan...

Vincen käyrät virittelin paikalleen, mutta nyt ei Outback Motortekin kaatumaraudat mahtuneet paikalleen. Rälläkkää ja tiggiä, niin eiköhän ne sinne mene. Äänimaailma ei äkkiseltään kuulosteltuna muuttunut, mutta se selviää lopulta sitten kun saa vähän painetta pyttyyn tien päällä.
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

jiknnn kirjoitti: Pe Joulu 08, 2023 9:24 pm Nonii, Dynojetiltä tuli uus firmware kikkulaan ja nyt se paritteli pyörän kanssa, sai oman tunen sisään ja sensoridatan sai kikkulalle näkymään. Sitten vaan mappeja laatimaan...

Vincen käyrät virittelin paikalleen, mutta nyt ei Outback Motortekin kaatumaraudat mahtuneet paikalleen. Rälläkkää ja tiggiä, niin eiköhän ne sinne mene. Äänimaailma ei äkkiseltään kuulosteltuna muuttunut, mutta se selviää lopulta sitten kun saa vähän painetta pyttyyn tien päällä.
Eipä näkynyt seoksien datat kikkulalla. Pitäis näkyä AlphaN ja STFT.

Vincen käyrät mahtuu nyt olemaan....
https://photos.app.goo.gl/33BCZ2Vrcd4QD8Pi7
Saa nähdä alkaako prätkille tulla samanlaista sakotusta kuin autoille on nyt luvassa, jos on modattu päästölaitteita. Kohtuu isoja sakkoja oli kuormureille uhkana.

Uusi pohjapanssarikaan ei vielä ihan sovi paikalleen...
https://photos.app.goo.gl/itqLPQKohKoVZQdY8
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Noniin, homma etenee. K-Techin mäntäkitti meni keulaan, ei ollut ihan plug and pray, mutta kohtuudella onnistui. Rebound mäntä on kohtuu tiukalla liimalla kiinni aluputkessa ja sille piti näyttää sinistä liekkiä. Irtosi lopulta ja säätötangosta irrotin ekan säätöneulan ehjänä, mutta lopulta uudet neulat oli mitoitettu niin, että piti katkaista säätötanko juuri alkuperäisen neulan yläpuolelta(10-11mm lyheni). Sitten sai reboundin säätöruuvin menemään pohjaan kun säätö oli oikeasti pohjassa. Kesällä sitten näkee tuliko yhtään kummempi kuin shimmattu alkuperäinen.
https://photos.app.goo.gl/9EmCHSTNbiqcEKgA9

Penkin modaus on nyt loppuniittejä vailla. Koversin pehmusteen keskeltä alas ja levensin vähänä perseen kohdalta.Geeliä pintaan ja ihan pintaan ohut superloni. Päällinen on nyt pelkissä koukuissa kiinni, mutta ei tuosta ihan hirveän näköinen tullut vaikka ilman päällystettä se kyllä on melko ruma. Tuntuu ihan erilaiselta kuin alkuperäinen koska on kovera ja tukea tulee aavistus molemmilta puolilta. Istuessa tuntee hetken että reunat on ylempänä ja ne ottaa reiteen, mutta tunne häipyy äkkiä. Kesällä sitten näkee tuliko tuosta parempi vai huonompi.
https://photos.app.goo.gl/8x1vumjidjumdC3o9

Ja pohjapanssarista on nyt "CAD"-malli tehty.
https://photos.app.goo.gl/uRT6MxrkyNeCwBS57
Tuosta on meininki vedellä piirustus alumiinilevyyn ja sirkkeli soimaan. Tuokin menee vähän sinnepäin, mutta eiköhän se säädy kasaan lopulta. 4mm levyn taivuttelu vähän epäilyttää, mutta eiköhän se taivu.
Vastaa Viestiin