Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Uusi africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
Siinä se nyt on, kuvat tulee kun klikkaa albumiin. Yllättävän hyvältä tuntuu noin "out of the box".
https://sites.google.com/view/jiknnnthe ... authuser=0
Oli pidettävä kuvasessio heti ennenkuin se sukeltaa kivikkoon....
https://sites.google.com/view/jiknnnthe ... authuser=0
Oli pidettävä kuvasessio heti ennenkuin se sukeltaa kivikkoon....
Re: Uusi africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
Miestä en kerinnyt kaupalla näkemään kuin vilaukselta ja vähän raatuuttamaan, mutta onnittelut uutukaisesta, toivotaan paljon turvallisia kilometrejä
Re: Uusi africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
Oheissälää pultattu kiinni...
wanha pizzaboxi kiinni sw-motechin levyllä, outback motortekin keskituki, laukkutelineet ja suojaraudat, moskon sivulaukut. Givin tankkilaukku ja suojarautojen alaosa vielä laittamatta
https://photos.app.goo.gl/7kNLqSjYB1vdzm3dA
Myöhemmin pitänee hommata vielä comfort penkki, tuolla mikä siinä on ei kyllä tonnit pauku päivässä.
Moitetta vois antaa myös pitkästä 1-vaihteesta yhdistettynä turhan herkkään kaasuun 0-10%, saa aikaan runsasta kytkimen luistattelua kun pitää ajaa hiljaa ja tarkasti. Voi olla että kaasuun tottuu, mutta sama ominaisuus on exc500:ssa, jos sillä pitää ajaa tyhjäkäyntivauhtia hankalia pätkiä. Kaasutinvehkeillä on helpompi kikkailla.
Ja battlaxin etunen vollaa kovemmassa vauhdissa... vaikka ei mikään palarengas ole.
wanha pizzaboxi kiinni sw-motechin levyllä, outback motortekin keskituki, laukkutelineet ja suojaraudat, moskon sivulaukut. Givin tankkilaukku ja suojarautojen alaosa vielä laittamatta
https://photos.app.goo.gl/7kNLqSjYB1vdzm3dA
Myöhemmin pitänee hommata vielä comfort penkki, tuolla mikä siinä on ei kyllä tonnit pauku päivässä.
Moitetta vois antaa myös pitkästä 1-vaihteesta yhdistettynä turhan herkkään kaasuun 0-10%, saa aikaan runsasta kytkimen luistattelua kun pitää ajaa hiljaa ja tarkasti. Voi olla että kaasuun tottuu, mutta sama ominaisuus on exc500:ssa, jos sillä pitää ajaa tyhjäkäyntivauhtia hankalia pätkiä. Kaasutinvehkeillä on helpompi kikkailla.
Ja battlaxin etunen vollaa kovemmassa vauhdissa... vaikka ei mikään palarengas ole.
Re: Uusi africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
Sargentin penkillä taittuu pitkätkin päivämatkat mukavasti, suosittelen.
Re: Uusi africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
noniin, pidempi koeajo on tehty.
https://sites.google.com/view/jiknnnthe ... ma-2020-no
romujen kanssa takajousi tuntuu liian löysältä, vois ehkä pari pykälää jäykentää ja sitten katsoa pitääkö shimmejä säätää. Mistä olette showan jousia hommanneet ?
Asvalttiwhoopeissa tuntuu että pohjaus on lähellä ja soralla sopivassa nimismiehen kiharassa ei takanen pysy tiessä yhtään.
Keulassa ei ole moittimista(vielä).
Onko kukaan säädättänyt koneen ohjausta niin, että olis löysempi 1- ja 2-vaihteen eka kaasun puolikkaalla ?
Battlaxit oli myyntibrosyyrirenkaat. Takanen painoi 4.5kg ja kulutuspintaa uutena 5.5mm. Siitä meni kivi läpi melko äkkiä ja laitoin molempiin päihin Tourance Nextit, joista takanen painoi 7kg ja kulutus pintää lähtiissä yli 9mm. Battlaxin etunenkin tuntui vähän heiveröisemmältä kuin Metzeleri. Metzeleri vähän alkaa woblata siinä 60-70 vauhdeissa jos päästää tangosta irti, mutta voi osittain johtua tuosta löysästä takajousesta.
Seuraavana vois kokeilla misukan adventurea.
pehmeät laukut pelasi hyvin, oman aikansa ottaa että alkaa kamat löytyä. Kun päällä on tavarat joita useimmin tarvii ja lisäbokseissa myös tietyt kamat niin ovat näppärät.
https://sites.google.com/view/jiknnnthe ... ma-2020-no
romujen kanssa takajousi tuntuu liian löysältä, vois ehkä pari pykälää jäykentää ja sitten katsoa pitääkö shimmejä säätää. Mistä olette showan jousia hommanneet ?
Asvalttiwhoopeissa tuntuu että pohjaus on lähellä ja soralla sopivassa nimismiehen kiharassa ei takanen pysy tiessä yhtään.
Keulassa ei ole moittimista(vielä).
Onko kukaan säädättänyt koneen ohjausta niin, että olis löysempi 1- ja 2-vaihteen eka kaasun puolikkaalla ?
Battlaxit oli myyntibrosyyrirenkaat. Takanen painoi 4.5kg ja kulutuspintaa uutena 5.5mm. Siitä meni kivi läpi melko äkkiä ja laitoin molempiin päihin Tourance Nextit, joista takanen painoi 7kg ja kulutus pintää lähtiissä yli 9mm. Battlaxin etunenkin tuntui vähän heiveröisemmältä kuin Metzeleri. Metzeleri vähän alkaa woblata siinä 60-70 vauhdeissa jos päästää tangosta irti, mutta voi osittain johtua tuosta löysästä takajousesta.
Seuraavana vois kokeilla misukan adventurea.
pehmeät laukut pelasi hyvin, oman aikansa ottaa että alkaa kamat löytyä. Kun päällä on tavarat joita useimmin tarvii ja lisäbokseissa myös tietyt kamat niin ovat näppärät.
Re: Uusi africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
Nyt on K-Techin 9.5kg takajousi, joka on 5-7mm pidempi eli esijännitystä tulee heti lähtöön enemmän. sagit meni jäykälle puolelle, mutta esijännitystä on nyt reilusti eikä sitä ilman rälläkkää saa vähennettyä...
https://photos.app.goo.gl/JwKfiAtsiAbPLXcv6
Paikallaan kun tapeista painelee niin nyt painuu keula ja perä yhtäaikaa. Ajossa jämäkämpi ja ainakin katujen hidastuspatit menee melko eleettömästi yli pienen kallistuksenkin kanssa. Paluuvaimennus pelaa tiellä ok, kunnon patikkoon pääsee vasta ens kesänä, mutta en taida alkaa shimmaamaan tuota talven aikana....
Jousi tuli Brook Suspensionilta UK:sta.
https://photos.app.goo.gl/JwKfiAtsiAbPLXcv6
Paikallaan kun tapeista painelee niin nyt painuu keula ja perä yhtäaikaa. Ajossa jämäkämpi ja ainakin katujen hidastuspatit menee melko eleettömästi yli pienen kallistuksenkin kanssa. Paluuvaimennus pelaa tiellä ok, kunnon patikkoon pääsee vasta ens kesänä, mutta en taida alkaa shimmaamaan tuota talven aikana....
Jousi tuli Brook Suspensionilta UK:sta.
Re: Uusi africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
2020 alkaa olla ohi eikä pyöriä enää varmaankaan paljoa rekisteröidä marras-joulukuun aikana. Siispä tässä hieman tilastoja Traficomin avoimen aineiston pohjalta (lisenssi: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.fi ):
2020 otettiin käyttöön CRF1100 eri versioineen yhteensä 25kpl.
Jos olen versiot oikein ymmärtänyt, niin niistä perusmalleja 13kpl, perusmalleja DCT:llä 4kpl, AS 4kpl, AS+DCT 2kpl, AS+DCT+sähköinen jousitus 1kpl, AS+sähköinen jousitus 1kpl.
Uusimaa 10, Varsinais-Suomi 3, Kanta-Häme 2, Lappi 2, Pirkanmaa 2, Pohjois-Savo 2, Etelä-Pohjanmaa 1, Keski-Suomi 1, Pohjanmaa 1, Pohjois-Pohjanmaa 1.
Kaikenkaikkiaan maassa on Trafin rekisterissä yhteensä 142kpl CRF1000 tai CRF1100.
2020 otettiin käyttöön CRF1100 eri versioineen yhteensä 25kpl.
Jos olen versiot oikein ymmärtänyt, niin niistä perusmalleja 13kpl, perusmalleja DCT:llä 4kpl, AS 4kpl, AS+DCT 2kpl, AS+DCT+sähköinen jousitus 1kpl, AS+sähköinen jousitus 1kpl.
Uusimaa 10, Varsinais-Suomi 3, Kanta-Häme 2, Lappi 2, Pirkanmaa 2, Pohjois-Savo 2, Etelä-Pohjanmaa 1, Keski-Suomi 1, Pohjanmaa 1, Pohjois-Pohjanmaa 1.
Kaikenkaikkiaan maassa on Trafin rekisterissä yhteensä 142kpl CRF1000 tai CRF1100.
Re: Uusi africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
https://hondanews.eu/eu/en/motorcycles/ ... frica-twin
Näyttäis Android Auto olevan tulossa twiniin...
Näyttäis Android Auto olevan tulossa twiniin...
Re: Uusi africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
https://powersports.honda.com/africatwi ... index.html
siinä olis android auto softaware, uskaltaiskohan tuota kokeilla...
siinä olis android auto softaware, uskaltaiskohan tuota kokeilla...
Re: Uusi africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
Orgin puolelle jo nämä sälät laitoin, mutta laitataanpa myös tänne.
Eli päivitys meni ok. Pitää olla tarpeeksi ohut tikku, että se menee perille USB slotiin. Itse yritin ekaksi liian paksulla tikulla eikä mopo huomannut sitä. Toimiva tikku oli perus USB2 / 1GB , minkä formatoin FAT32 ja kopioin päivityksen tikulle. Mopoon laitoin laturin päivityksen ajaksi ja annoin sen myös hetken ladata akkua vaikka se täynnä olikin. Mopoon virrat päälle ja valikoista "system information" ikkunaan, mistä näki että oli 2.4 versio koneessa. USB tökkeli reikään ja hetken päästä mopo huomasi tikun ja taisi aloittaa päivityksen samantien. Kun päivitys oli ohi, status vilahti näytössä ja se ilmoitti boottavansa ja boottasi. Kun se taas käynnistyi oli versio 3.1 ja Android Auto oli ilmestynyt vaihtoehdoksi "connected services" ikkunaan.
https://photos.app.goo.gl/8tHSK4LZdQALF1wt8
Seuraavana tökkäsin luurin kiinni USB porttiin ja melkolailla samantien luuriin tuli ilmoitus että pitäisi asentaa Android Auto. Annoin sille luvan asennukseen, mutta sitten tuli ilmoitus ettei sitä voi asentaa Suomessa. Pohjoismaissa se ei ole tuettu, mutta melkolailla muissa Euroopan maissa on. Interwebissä hetken ihmettelyä ja vaihoehtoina on instata AA erillisestä asennusfilestä, jonka sai jostain mirror-sivulta mikä lie, tai VPN-yhteydellä feikkaa olevansa jossain maassa missä AA on tuettu, kolmas vaihtoehto olisi käydä fyysisesti sellaisessa maassa mikä on tuettu.
Itse käytin VPN:ää eli Tunnelbearin vpn luuriin ja sitten data routtaus uk:n kautta. Seuraavaksi luurissa google play store datan ja cachen tyhjennys sekä sammutus. Uudelleen google play käyntiin ja kas kummaa android auton asennus onnistui. tunnelbearille piti uhrata sähköpostiosoite.
Talli on peltihalli, eikä gps saa kunnon yhteyttä ja vaikka AA sinänsä toimi, ei se oikein vakuuttanut. Luurissa on Android versio 8 ja se voi olla vähän vanha tms. Ohjaus kuitenkin olisi mahdollista vasemman kahvan napeista, kosketusnäytöltä tai bluetooth audion kautta puheella. Appseja oli maps, musiikin streamaus ja puhelin. Android 10 tai myöhempi ilmeisesti sisältää vähän enemmän appseja, ainakin jos käyttää sitä "luvatussa maassa". Oma kokeilu siis oli ilman vpn-yhteyttä ja luuri tiesi olevansa Suomessa. Esim. mopon näytössä näkyi vain satelliittikuva eikä perus tiekarttaa, routtaus kyllä tuntui toimivan, kun se heti ehdotteli ajamista lähimpään ravintolaan
https://photos.app.goo.gl/RGCuqLo9xSK6bx8g9
Eli päivitys meni ok. Pitää olla tarpeeksi ohut tikku, että se menee perille USB slotiin. Itse yritin ekaksi liian paksulla tikulla eikä mopo huomannut sitä. Toimiva tikku oli perus USB2 / 1GB , minkä formatoin FAT32 ja kopioin päivityksen tikulle. Mopoon laitoin laturin päivityksen ajaksi ja annoin sen myös hetken ladata akkua vaikka se täynnä olikin. Mopoon virrat päälle ja valikoista "system information" ikkunaan, mistä näki että oli 2.4 versio koneessa. USB tökkeli reikään ja hetken päästä mopo huomasi tikun ja taisi aloittaa päivityksen samantien. Kun päivitys oli ohi, status vilahti näytössä ja se ilmoitti boottavansa ja boottasi. Kun se taas käynnistyi oli versio 3.1 ja Android Auto oli ilmestynyt vaihtoehdoksi "connected services" ikkunaan.
https://photos.app.goo.gl/8tHSK4LZdQALF1wt8
Seuraavana tökkäsin luurin kiinni USB porttiin ja melkolailla samantien luuriin tuli ilmoitus että pitäisi asentaa Android Auto. Annoin sille luvan asennukseen, mutta sitten tuli ilmoitus ettei sitä voi asentaa Suomessa. Pohjoismaissa se ei ole tuettu, mutta melkolailla muissa Euroopan maissa on. Interwebissä hetken ihmettelyä ja vaihoehtoina on instata AA erillisestä asennusfilestä, jonka sai jostain mirror-sivulta mikä lie, tai VPN-yhteydellä feikkaa olevansa jossain maassa missä AA on tuettu, kolmas vaihtoehto olisi käydä fyysisesti sellaisessa maassa mikä on tuettu.
Itse käytin VPN:ää eli Tunnelbearin vpn luuriin ja sitten data routtaus uk:n kautta. Seuraavaksi luurissa google play store datan ja cachen tyhjennys sekä sammutus. Uudelleen google play käyntiin ja kas kummaa android auton asennus onnistui. tunnelbearille piti uhrata sähköpostiosoite.
Talli on peltihalli, eikä gps saa kunnon yhteyttä ja vaikka AA sinänsä toimi, ei se oikein vakuuttanut. Luurissa on Android versio 8 ja se voi olla vähän vanha tms. Ohjaus kuitenkin olisi mahdollista vasemman kahvan napeista, kosketusnäytöltä tai bluetooth audion kautta puheella. Appseja oli maps, musiikin streamaus ja puhelin. Android 10 tai myöhempi ilmeisesti sisältää vähän enemmän appseja, ainakin jos käyttää sitä "luvatussa maassa". Oma kokeilu siis oli ilman vpn-yhteyttä ja luuri tiesi olevansa Suomessa. Esim. mopon näytössä näkyi vain satelliittikuva eikä perus tiekarttaa, routtaus kyllä tuntui toimivan, kun se heti ehdotteli ajamista lähimpään ravintolaan
https://photos.app.goo.gl/RGCuqLo9xSK6bx8g9
Re: Uusi africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
T-paita omasta/omista kuvasta.
https://photos.app.goo.gl/DkaZ7xLLqxnQB5py8
Ruåttalainen smartphoto oli missä teetin paidan. https://www.smartphoto.fi/kuvalahjat/t-paita-kuvalla
Saattaa jopa muutaman pesun kestää, mutta odotukset ei ole kovin korkealla. jotain 23€ maksoi postiluukusta toimitettuna.
https://photos.app.goo.gl/DkaZ7xLLqxnQB5py8
Ruåttalainen smartphoto oli missä teetin paidan. https://www.smartphoto.fi/kuvalahjat/t-paita-kuvalla
Saattaa jopa muutaman pesun kestää, mutta odotukset ei ole kovin korkealla. jotain 23€ maksoi postiluukusta toimitettuna.
Re: Uusi africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
Saksassa takaisinkutsu 2020-mallin ABS-jarruista.
https://www.motorradonline.de/ratgeber/ ... -probleme/
https://www.motorradonline.de/ratgeber/ ... -probleme/
Re: Uusi africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
VMX vannesettejä, tubeless pinnavanteita.
https://www.vmx-racing.com/collections/ ... rica-twins
Ilmeisesti takarattaan hubi ei mene heittämällä alkuperäisen ja näiden välillä ? Eli pitää olla oma ratas molemmilla vanteilla tai ruuvaamalla vaihtaa ratasta...
https://www.vmx-racing.com/collections/ ... rica-twins
Ilmeisesti takarattaan hubi ei mene heittämällä alkuperäisen ja näiden välillä ? Eli pitää olla oma ratas molemmilla vanteilla tai ruuvaamalla vaihtaa ratasta...
Re: Uusi africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-
Onko kukaan laittanu noita isompiin mopoihin noita kiinan vanteita. Pienisähän ne todettu riittävän kestäviksi HLS hyväksi.
Miksei sille vaan voi hommata umaa takarissaa. Eriparisen kulumisen takia?
Miksei sille vaan voi hommata umaa takarissaa. Eriparisen kulumisen takia?
Paskapuhetta, mutta uskon.