Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Rollo kirjoitti: Ma Maalis 04, 2024 7:56 pm Nyt on vain ongelmana, että olen ottanut kaikki kiinnikkeet irti vasemmasta katteesta, mutta se vaan istuu niin tiukasti, etten uskalla käyttää voimaa enempää. Onkohan siinä vielä jokin juju, millä se irtoaisi? Tämä siis 2023 mallissa. Pitäisi saada asennettua se puuttuva tupakansytytin töpseli paikalleen.
Tuossa 16-vuotisen katteiden irrotus, josko siitä olis apua?
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Rollo
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Syys 12, 2023 8:40 am
Pyörä: Africa twin

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja Rollo »

Kyllähän se lopulta lähti irti, mutta vaatii turhan paljon voimaa. Nyt sitten tupakansytytin töpseliin ei tule virtaa ja luulen että se pitää jotenkin ottaa käyttöön. Valikon "equipment" on harmaana, eikä ainakaan siitä sitä voi ottaa käyttöön. Vähän liian hienoja vehkeitä🤬
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

450 EXC kottaraisesta lähtee jalkatapit kierrätykseen. Meinasin aluksi, että leikkaan kotarin tapeista yläosan ja liimaan sen alkuperäisten alaosaan, mutta olikin kiinnitystappi samanpaksuinen ja pituinen. Jalkatappia piti rälläköidä ehkä 2mm kapeammaksi, että menee slotiin. Alkuperäinen jousikin näyttäis vielä sopivan. Ainut oikea säätö tulee kun pitää hitsata pikkupala rautaa stopparin jatkeeksi, että pysyy tapit vaakasuorassa.

https://photos.app.goo.gl/swdUz56MxFdgfSiw7
seikkailuendurol.la
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
Pyörä: Honda CRF1100L Africa Twin
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja seikkailuendurol.la »

Rollo kirjoitti: Ke Maalis 06, 2024 6:06 pm Nyt sitten tupakansytytin töpseliin ei tule virtaa ja luulen että se pitää jotenkin ottaa käyttöön. Valikon "equipment" on harmaana, eikä ainakaan siitä sitä voi ottaa käyttöön. Vähän liian hienoja vehkeitä🤬
Ei tarvitse ottaa käyttöön. Minulla ei ole ko. lisävarustetta ja mittasin juuri. Jännite tulee tupakansytytin lisävarusteen liitokseen, kun laittaa virrat päälle. Näin ainakin minulla -23 ja -22 vuosimalleissa.
mursu
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 6:31 pm
Pyörä: Honda CRF 1100 AS vm. 22
Paikkakunta: Alajärvi

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja mursu »

Koska olen aivan rookie jousituksen säädössä niin olisiko Youtubessa videoita tai muualla perusteet jousituksen säädöstä 1100 ATAS:iin?

Tavoitteena ihan vaan säätää jousitusta mm. 1 / 2 matkustajaa ilman matkatavaroita / matkatavaroilla.

Ohjekirjaa luin joskus ja kokeilin, mutta en oikein viisastunut siitä. Enkä mitään naksahduksia kuullut säätäessä 😄😄.
mursu
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 6:31 pm
Pyörä: Honda CRF 1100 AS vm. 22
Paikkakunta: Alajärvi

Re: Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Viesti Kirjoittaja mursu »

mursu kirjoitti: To Huhti 11, 2024 8:10 am Koska olen aivan rookie jousituksen säädössä niin olisiko Youtubessa videoita tai muualla perusteet jousituksen säädöstä 1100 ATAS:iin?

Tavoitteena ihan vaan säätää jousitusta mm. 1 / 2 matkustajaa ilman matkatavaroita / matkatavaroilla.

Ohjekirjaa luin joskus ja kokeilin, mutta en oikein viisastunut siitä. Enkä mitään naksahduksia kuullut säätäessä 😄😄.
Tarkemmin ohjekirjaa luettuani, ei esim. takajousityksen esijännityksen säätö nyt mitään rakettitiedettä ole. Säätelen kun ehdin taas.
Vastaa Viestiin