Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Timsa kirjoitti:Siihen tulee keski sarjaan adve pyörä. Perustuu 450 Cr . Mikä todellinen kone sitten tuleekin olemaan.
Jani M kirjoitti:Onko jotain lähdettä tälle huhulle?
Koheltaja kirjoitti:Jälleenmyyjältä kuulin vastaavan huhun vähän aikaa sitten ja piti varmana tietona.
Japanilaisessa alan lehdessä tälläinen CRF450L kuva.. Ei kovin Adventurelta näytä ainakaan tämä "uutuus" :roll:
CRF450L.jpg
Kuva

E: kuva ladattu palvelimelle
Viimeksi muokannut Dominator, Ke Loka 25, 2017 9:08 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pkilpo
Viestit: 1463
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Dominator kirjoitti:
Timsa kirjoitti:Siihen tulee keski sarjaan adve pyörä. Perustuu 450 Cr . Mikä todellinen kone sitten tuleekin olemaan.
Jani M kirjoitti:Onko jotain lähdettä tälle huhulle?
Koheltaja kirjoitti:Jälleenmyyjältä kuulin vastaavan huhun vähän aikaa sitten ja piti varmana tietona.
Japanilaisessa alan lehdessä tälläinen CRF450L kuva.. Ei kovin Adventurelta näytä ainakaan tämä "uutuus" :roll:

xx

Kuvaa ei näy, oletko jakanut sen niin että kaikki voivat nähdä sen?
Kuraköröttelijä
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Pari videota Aateen ensi vuoden malleista:

2018 Africa Twin model features
The NEW 2018 Africa Twin Adventure Sports model Features

Isomman tankin voisin ottaa...
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
sunkku
Viestit: 224
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
Paikkakunta: Turku

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja sunkku »

Täällä 13500km mittarissa ja molemmat nappihässäkät vaihdettiin takuuseen. Ongelma ilmeni pyörää startatessa. Kun painoi starttia, kone hörähti ja sammui. Tätä jatkui x-kertaa ja loppujen lopuksi kone käynnistyi startti-/ sammutusnapin napsuttelun jälkeen.
Pyörä Bikeworldiin ja takuuseen vaihdettiin molemmat ihan varmuuden vuoksi. Nyt taas toimii. Kiitokset Turun mopomaailmalle hyvästä palvelusta.
mek kirjoitti:12 800 km, ensimmäinen vika, jota osasin vähän odottaakin, eli SET-nappi alkoi jumittaa. Onko tähän mitään kotikonstia, vai pitääkö viedä katkaisijan takuuvaihtoon? Auttaako vaihtaminen, vai jumittavatko uudetkin?
Elämässä ei jaeta uusintoja.
942
Viestit: 17
Liittynyt: Su Tammi 31, 2010 2:39 pm
Pyörä: Twin

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja 942 »

Uusi Twini alkaa kiinnostaa, kun niitä alkaa jo saada käytettyinäkin. Varsinkin tuo ”base model” eli ilman ABS tai luiston esto järjestelmiä. Sitähän ei koskaan Suomeen tuotu, mutta ainakin Ruotsissa sitä on myynnissä ”Hard Core” nimikkeellä. Mutta jos ostan sellaisen Ruotsista (tai muualta EU:sta) niin saanko sitä rekisteriin Suomessa?
Tai onko kukaan löytänyt mistään ohjelmaa/palikkaa millä ABS ja luistonesto ohjelmoinnit pysyvät muistissa aina myös ilman että muistaa laittaa seisontatukea alas ennen virran sammutusta?
Avatar
amaunu
Viestit: 663
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Jos skootterilla ajaa, vasemman käden jarru on ihan automaattinen tapahtuma mitä ei tartte miettiä. Silloin kun tuon twinin sain, vasemman käden kahvan puute ei vaivannut parin tyhjän kauhaisun jälkeen. Tosin Moottoripyörässä vasemman käden jarru vaatii jo märehtimistä vaikka dct askin kanssa se sopisi todella hyvin yhteen.

BWllä kävin tiskiltä kyseleen että löytyisikö skootterijarrulle jotain osia, . Mutta siihen se jäi sitten. Nyt kuitenkin aussi on pähkiny homman ja sopiva työsylinteriki löytyy varaosanumerolla XADVstä.

Vaikuttasisi loppuun asti mietitityltä.

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... kJoLOooq00

toiki on aika hyvä

https://www.youtube.com/watch?v=JOH2Dkb2Zr8
-ari
Avatar
amaunu
Viestit: 663
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja amaunu »

http://www.mscmoto.com/

Ohjaus iskari, löytyy euroopasta Ralle Moto
-ari
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Rally-setti vajaalla neljällä tonnilla:
RR1000.jpeg

Kaspersky vinkuu vaarallisesta URL-osoitteesta (sivulla Coinhive Miner Trojan, coinhive.min.js), joten omalla vastuulla:

Koodi: Valitse kaikki

http://international.specialthings.it/africa-twin-rally/africa-twin-rally-comp-kit.html#!prettyPhoto
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja mek »

Omassa ATssä on ollut kaupanteosta (esittelypyörä, ostaessa 3800 km) asti stonga oikealle vinossa. Luulin ensin, että renkaanvaihdossa on jäänyt takarengas vinoon. Tarkistin asian, tästä ei ollut kysymys, myös haarukka oli suora. Africatwinforum.com vinkin perusteella hoksasin verrata stongaa yläkolmioon. Todellakin, värinävaimennetut riserit ne vinossa olivat.

Kuva

Yritin jo syksyllä kääntää tankoa suoraan löysäämällä riserien kiinnityspultteja yläkolmion alta, ei auttanut. Nyt talvella oli aikaa perehtyä hommaan tarkemmin. Noiden alapulttien lisäksi piti löysätä vähän myös 4:ä tangon kiinnityspulttia. Sen jälkeen tanko oli helppo kääntää suoraan. Tanko voi mennä vinoon kaatuessa tai paikaltaankin kaatunutta pyörää nostaessa.
Kuva
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

mek kirjoitti:Tanko voi mennä vinoon kaatuessa tai paikaltaankin kaatunutta pyörää nostaessa.
Mulla kävi näin toissa kesänä, todennäköisesti vääntyi, kun yritin ensin nostaa pyörää pystyyn kaikkien reissuromujen kanssa. Oikaisin stongan takaisin suoraksi vääntämällä rajoitinta vasten.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja mek »

Laitetaanpa pari linkkiä tähän. Jos kovasti pelottaa, että pleksin kiinnikkeet murtuvat alapäästä, kuten joillekin kuuluu käyneen, niin nyt on saatavana kahdelta eri valmistajalta vahvikkeita.

Ruotsista:
http://ebutik.nccr.se/nccr-hard-parts-1 ... en-support

Ja USAsta:
https://camel-adv.com/collections/honda ... reen-brace
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja mek »

Andrea koeajaa uutta 2018 Adventure Sports -mallia.

https://youtu.be/g6Irx3Qwqhw

Ei tuo uusittu mittaristo taida olla käytännössä yhtään selkeämpi kuin vanhakaan. Ehkä pienimpiä tekstejä on vähän suurennettu, mutta kontrasti päivänvalossa on ihan yhtä huono, lipasta huolimatta.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Uusi malli on vieläki hienompi kun aiempi. Toivottavasti tämänki kauppa käy että on tarjontaa sitte joskus kun siihen käsiksi pääsee.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Cycle World on koeajanut Adventure Sportsin:

https://www.cycleworld.com/hondas-2018- ... -in-europe

Varmaan alkaa nettiin putoilemaan koeajoraportteja muiltakin lehdiltä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja mek »

Motociclismo testaa https://youtu.be/8JpU8Jp_UqE

Hyvää vertailua 2017 malliin. En huomznnut messuilla, mutta näköjään 2018 mallissa on takajalkatapin kiinnikkeet hitsattu kiinni takarunkoon. Kestänee pikku mökköset paremmin, mutta isommat vaikeampi korjata? Useimmat tarvikelaukkujen telineet kiinnittyy edestä jalkatapin pultin alle, eli moni insinööri joutuu suunnitteluhommiin.
Vastaa Viestiin