Täällä 13500km mittarissa ja molemmat nappihässäkät vaihdettiin takuuseen. Ongelma ilmeni pyörää startatessa. Kun painoi starttia, kone hörähti ja sammui. Tätä jatkui x-kertaa ja loppujen lopuksi kone käynnistyi startti-/ sammutusnapin napsuttelun jälkeen.
Pyörä Bikeworldiin ja takuuseen vaihdettiin molemmat ihan varmuuden vuoksi. Nyt taas toimii. Kiitokset Turun mopomaailmalle hyvästä palvelusta.
mek kirjoitti:12 800 km, ensimmäinen vika, jota osasin vähän odottaakin, eli SET-nappi alkoi jumittaa. Onko tähän mitään kotikonstia, vai pitääkö viedä katkaisijan takuuvaihtoon? Auttaako vaihtaminen, vai jumittavatko uudetkin?
Uusi Twini alkaa kiinnostaa, kun niitä alkaa jo saada käytettyinäkin. Varsinkin tuo ”base model” eli ilman ABS tai luiston esto järjestelmiä. Sitähän ei koskaan Suomeen tuotu, mutta ainakin Ruotsissa sitä on myynnissä ”Hard Core” nimikkeellä. Mutta jos ostan sellaisen Ruotsista (tai muualta EU:sta) niin saanko sitä rekisteriin Suomessa?
Tai onko kukaan löytänyt mistään ohjelmaa/palikkaa millä ABS ja luistonesto ohjelmoinnit pysyvät muistissa aina myös ilman että muistaa laittaa seisontatukea alas ennen virran sammutusta?
Jos skootterilla ajaa, vasemman käden jarru on ihan automaattinen tapahtuma mitä ei tartte miettiä. Silloin kun tuon twinin sain, vasemman käden kahvan puute ei vaivannut parin tyhjän kauhaisun jälkeen. Tosin Moottoripyörässä vasemman käden jarru vaatii jo märehtimistä vaikka dct askin kanssa se sopisi todella hyvin yhteen.
BWllä kävin tiskiltä kyseleen että löytyisikö skootterijarrulle jotain osia, . Mutta siihen se jäi sitten. Nyt kuitenkin aussi on pähkiny homman ja sopiva työsylinteriki löytyy varaosanumerolla XADVstä.
Omassa ATssä on ollut kaupanteosta (esittelypyörä, ostaessa 3800 km) asti stonga oikealle vinossa. Luulin ensin, että renkaanvaihdossa on jäänyt takarengas vinoon. Tarkistin asian, tästä ei ollut kysymys, myös haarukka oli suora. Africatwinforum.com vinkin perusteella hoksasin verrata stongaa yläkolmioon. Todellakin, värinävaimennetut riserit ne vinossa olivat.
Yritin jo syksyllä kääntää tankoa suoraan löysäämällä riserien kiinnityspultteja yläkolmion alta, ei auttanut. Nyt talvella oli aikaa perehtyä hommaan tarkemmin. Noiden alapulttien lisäksi piti löysätä vähän myös 4:ä tangon kiinnityspulttia. Sen jälkeen tanko oli helppo kääntää suoraan. Tanko voi mennä vinoon kaatuessa tai paikaltaankin kaatunutta pyörää nostaessa.
mek kirjoitti:Tanko voi mennä vinoon kaatuessa tai paikaltaankin kaatunutta pyörää nostaessa.
Mulla kävi näin toissa kesänä, todennäköisesti vääntyi, kun yritin ensin nostaa pyörää pystyyn kaikkien reissuromujen kanssa. Oikaisin stongan takaisin suoraksi vääntämällä rajoitinta vasten.
Laitetaanpa pari linkkiä tähän. Jos kovasti pelottaa, että pleksin kiinnikkeet murtuvat alapäästä, kuten joillekin kuuluu käyneen, niin nyt on saatavana kahdelta eri valmistajalta vahvikkeita.
Ei tuo uusittu mittaristo taida olla käytännössä yhtään selkeämpi kuin vanhakaan. Ehkä pienimpiä tekstejä on vähän suurennettu, mutta kontrasti päivänvalossa on ihan yhtä huono, lipasta huolimatta.
Varmaan alkaa nettiin putoilemaan koeajoraportteja muiltakin lehdiltä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Hyvää vertailua 2017 malliin. En huomznnut messuilla, mutta näköjään 2018 mallissa on takajalkatapin kiinnikkeet hitsattu kiinni takarunkoon. Kestänee pikku mökköset paremmin, mutta isommat vaikeampi korjata? Useimmat tarvikelaukkujen telineet kiinnittyy edestä jalkatapin pultin alle, eli moni insinööri joutuu suunnitteluhommiin.