Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Elo 19, 2019 10:01 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2018 9:40 pm 

Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Viestit: 71
Pyörä: TM RACING EN 250 FI, BETA RR 480
Nyt on sitten testilenkit heitetty ja toteaisin että ei tuota laihalle saa mitenkään jos ruiskun vikavalo ei ole palamassa, siis tuon TPS anturin "tee se itsea" asetuksen kanssa siis pärjää. Täytyy testailla mistä saa mehevimmät väännöt, google antaa vinkkinä että n. 0.85V olisi siinä paikkeilla mistä pitäisi löytyä.

Bensan painemittari oli sökö ja paineilmalla 2.9 bar antoi lukemat 6bar eli bensan paineet ok, mittari taas ei ok.

Lambda ei tahtonut lähteä toimimaan, mutta kun toholla tuon päästi punaiseksi niin alkoi voltti löytymään. Riistin H4 polttimon kannasta lambdan lämmitykselle sähköt ja sidoin Bilteman yleismittarin mustekalalla stongaan ja eikun menox.

_________________
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2018 11:38 am 

Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Viestit: 71
Pyörä: TM RACING EN 250 FI, BETA RR 480
Betan (ja Shercon) M3C ecun rassaamiseen ilmaista softaa, vaatii CAN-yhteensopivan OBD-pulikan toki ja pc.n Windowsilla;

http://jpdiag.akress.com/

Foorumi:

http://jpdiag.xooit.eu/index.php

Hyppylangoitus ecu-obd liittenä.

Beta RS 500 johdotuskuva liitteenä eli tuota saa kaivettua CAN piuhat esille, huom! poikkeaa pikkaisen RR mallista, omalla vastuulla kytkennät.

Tällähän saa siis kalibroitus TPS anturin kohdilleen.

Edit: jos oikein tulkitsin niin KTM:n uudemmassa OBD2 piuhassa samat liittimet, mutta CAN karvat ristissä. Eli tästä saa tehtyä Betalle sopivan piuhan.

https://www.obdinnovations.com/6-pin-to ... connector/


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Beta RS 500 sähköt
beta rs 500 2016 wiring.jpg
beta rs 500 2016 wiring.jpg [ 184.94 KiB | Katsottu 1969 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Hyppylangoitus ECU:lle
obd.jpg
obd.jpg [ 80.95 KiB | Katsottu 1970 kertaa ]

_________________
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 19, 2019 11:15 pm 

Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Viestit: 71
Pyörä: TM RACING EN 250 FI, BETA RR 480
Aikani mietittyäni aloin vihdoin jalostaa Betaa vähän pitempiin soratiesessioihin eli tilasin isomman tankin ja paremman penkin.

Melkein olin ostamassa 4 gallonan tankkia, mutta koska tuo tulee syylarin ulkopuolelle uloimmaksi niin enpä sitten uskaltanut, vaan tyydyin 3 gallonan tankkiin, joka pysyy syylärin tasalla. Penkki ja tankki löytyivät täältä:

https://www.ktm-parts.com/

AB-12039-N IMS 3.0 Gallon Tank (Natural) Beta RR/RR-S EFI 1 $260.99
AB-10516 Seat Concepts Seat Assembly, IMS Tank 1 $287.99
Shipping: FedEx International Economy®: (vaihtui USPS:ksi paketin koon vuoksi)
10% Off Coupon:
Sales Tax:
Total: $71.83
($54.90)
$0.00
Yhteensä: $565.91

Lisäksi tulli+alv teki lisää 145€.

Homma oli pura-kokoa ja veistele muovit. Kaikessa rauhassa tehtynä parin tunnin homma. Asiaan kuului että paineensäätimen laippa vuosi asennuksen jälkeen ja vaati kiristämisen. Työkalu tankin sisäisten korkeapaineliittimien irrottamiseen tuli tankin mukana.

Tuo penkki on comfort mallinen ja IMS tankille tehty eli etupää on leveämpi. Parempi istua todellakin kuin alkuperäinen. Pinta on korkeakitkainen kumikangas tjsp. Tankin koon suurenemista ei oikein edes huomaa. Eli tämmöisen tankin voisi tehdas jo tarjota hyvin valmiinakin.


Liitteet:
valmis2.jpg
valmis2.jpg [ 214.83 KiB | Katsottu 1183 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Tämmönen siitä tuli.
valmis.jpg
valmis.jpg [ 219.59 KiB | Katsottu 1183 kertaa ]

_________________
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 20, 2019 8:27 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 578
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
Asia peli!

onko ajatusta miten kuljettaa pidemmän reissun kamoja kyydissä?

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 20, 2019 6:50 pm 

Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Viestit: 71
Pyörä: TM RACING EN 250 FI, BETA RR 480
On tässä ajatustasolla tullut ihmeteltyä noita laukkujakin ja niiden kiinnitystä.

Vaihtoehdot mitä tullut vastaan auttamaan laukkujen ripustamista:

https://thumpertalk.com/forums/topic/1098659-rack/

https://www.americanbeta.com/content/du ... -rear-rack

Tuo takahäkki on rakenteeltaan aika onneton. Kyllä tuohon toki voi vyöttää ilman rautojakin.

https://www.youtube.com/watch?v=egLxHk79Kb0

Tuossa videossa näkyy muuten tuo 4 gallonan tankki ja sen leveys.

_________________
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 20, 2019 9:00 pm 

Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Viestit: 601
Paikkakunta: Raisio
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Mosko moton Reckless 40L istuu kotarin (500 exc) taakse ilman mitään telineitä. https://moskomoto.com/collections/rackl ... 40l-system


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 21, 2019 12:21 am 

Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Viestit: 71
Pyörä: TM RACING EN 250 FI, BETA RR 480
Tuossa on menty aika samalla kaavalla kuin itsellä suunnitelmissa.

http://www.betarider.org/forum/viewtopi ... 2&start=10

Tuo takahäkki on sinällään helppo, että sitten jos/kun se on poikki niin varaosa löytyy kohtuuhintaan.

http://www.mybeta.fi/product/1068/1-tak ... ja-4t-beta

Ei tuo ihan heikko kuitenkaan ole kun kestää repiä noista kahvoista ihan kunnolla... alumiiniset vinotuet auttavat myös. Pääasia että on tiukoilla pulteilla kiinni kun kuormittuu.

_________________
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 21, 2019 8:51 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 578
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
Takarunkohan on näköjään halpaa kuin saippua :)
Tuohon olisi helppo hitsata köykämiinistä muovien ulkopuolelta kulkeva vahvike, joka toimisi samalla sivulaukkuja loitolla pitävänä osana. tukipiste taakse ylös, ja toinen varsinaiseen runkoon alas lähelle jalkatappeja, sinne pulttikiinnitys, jos vain järkevä paikka löytyy. Ei paljoa painaisi.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 30, 2019 12:03 am 

Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Viestit: 71
Pyörä: TM RACING EN 250 FI, BETA RR 480
Pitkällisen harkinnan jälkeen Mosko Reckless 40l+ Stinger 22L meni tilaukseen tänään, toimittavat nykyisin myös EU:n sisältä, postit oli 12€.

https://moskomoto.eu/collections/rackle ... 40l-system

https://moskomoto.eu/collections/rackle ... 2l-tailbag

Ei näitä voi halvoiksi voi väittää, mutta ovat ilmeisen hyvät ja monikäyttöiset. Parhaat kuvat erilaisista asennuksista mitä löysin:

https://advrider.com/f/threads/yamaha-w ... s.1176618/

Rautoja näille ei tosiaankaan tarvitse kuten täällä vinkattiin ja eivätkä jää pyörään kiinni vaihdossa. Lisäksi mahdollista kierrättää eri prätkien välillä omassa taloudessa tarpeen mukaan.

_________________
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 30, 2019 5:49 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7152
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Kerro kokemuksista kun saat niitä, jotain tuollaista on ajateltu T7:aan kun en halua siihen rautoja.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 30, 2019 12:53 pm 

Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Viestit: 71
Pyörä: TM RACING EN 250 FI, BETA RR 480
Jumankekka, lävähti Postin FIxxxxxxxx seurantakoodi Hesasta. Onko Moskon:n EU-varasto Suomessa? Josko viikonloppuna pääsis testaan...

_________________
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 30, 2019 12:56 pm 

Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Viestit: 601
Paikkakunta: Raisio
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Jos haluat säästää pyörän muoveja, teippaa jotain suojaa niihin kohtiin, joissa laukku Reckless nojaa pyörään. Tuo nimittäin syö ne myovit aika tehokkaasti, kun sinne nenee ajossa kuraa ja muuta kamaa väliin.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com