kawasaki KLX250S
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: kawasaki KLX250S
Oliko nämä Suomessa kaikki EFI koneilla? Käytettyä ostamassa ja CRF plan Bee.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 1:58 pm
- Pyörä: Klx 250s
Re: kawasaki KLX250S
Ainakin Suomeen uutena tuodut ovat kaikki ruiskulla, ja tuskin noita muuta kautta tänne on tullutkaan.
Re: kawasaki KLX250S
Kiitos. Tänään se on sitte Kawa ja huomenna Honda. Taitaa ratketa ku rottelo tontille saapuu.
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: kawasaki KLX250S
mkn kirjoitti:Edessä olen tykänyt käyttää mieluummin 80/100-21 kokoa jos sitä on sattunut saamaan. Sisuskumina menee siinäkin 90/90-21 norsunkortsu.
Takana 110/100-18 AC10 on ollut kaikin puolin niin erinomainen. Suosittelen.
Ajoalustana minulla on enempi hiekkaa kuin kiveä, joten kivikkokestävyyteen en osaa ottaa kantaa.
Tuiota 80/90/21 saa motonetistä , loistava kumi passeliin hintaan mut mulla oli 90/90 sisuskumi , painetta tais olla sen 2 kun räjähti 100 vauhista ja onneksi räjähti muuten istuis tässä , toisen kerran räjähti repovedellä viime syksynä, nyt oli heinäkenkä edessä , paineet samat pysähdyksessä ja sieltä pois lähtiessä tunsin kun oli ilmat heikot ja sitten räjähti vauhtia hyvällä hiekkatiellä sopivasti ja tottakai autokin tuli vastaan
Yksinäinen Susi
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: kawasaki KLX250S
Molempi parempi, vaikka Hondassa on huonompi alusta niin se on uudempaa tekniikkaa ja Honda on Honda. Eikä siihen montaa satasta mene kun päivittää jäykemmät jouset.kalkkuna kirjoitti:Kiitos. Tänään se on sitte Kawa ja huomenna Honda. Taitaa ratketa ku rottelo tontille saapuu.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2014 11:31 pm
- Pyörä: Polku-pyörillä
Re: kawasaki KLX250S
Onkos kuka joutunu uusimaan kytkinvaijeria KLX250S:ään?
Miulla oli hetken aikaa nestekytkin-takajarru -yhistelmäkahva (ko oli trialipyörässäkin, niin turvallisuuven vuoksi samanlaiset). Vuos sitte totesin, että seittemääkymppiä kohti käyvän papan trialit saap nyt olla, myin trialin ja sitte merkkihuollossa huollon yhteyvessä vaihatin Kawaan takasin vaijerikytkimen, mutta sattuneesta syystä siihen tuli tarvikekahva. Koko viime kesän ajelin sitten sellasella, että kun kääns vekslatessa vasemmalle toppariin, irrotti kytkin samalla - vaijeri käi lyhkäseks. Ajattelin johtuvan siitä vieraasta kahvasta.
No nyt talvihuollossa - myöhäisessä kun tein ite - päätin vaihtaa originaalin kahvan sen murtuneen tilalle. Uus täydellinen kahva (vipu, katkaisin, vaijerinsäätö kahvarungon lisäksi) merkkiliikkeen kautta tilattuna makso muuten 39 euroa ja tuli päivässä Mikkeliin, ei paha! Muuten hyvä, mutta vaijeri edelleen lyhyt. Tutustuin nyt tarkemmin ongelmaan, eli mittaristo ja lamppu irti. Kyllä se vaijeri yltää, kun on reititetty oikein ja nostettu siitä pakoputken alta löysät ylöspäin, ettei jumitu ohjariinsa liian alas.
Mutta siis viimein varsinaiseen asiaan: Jenkkipalstoilla oli tunnettu ja yleinen ongelma tuo vaijerin nuuka pituus. Tarjoavat ratkaisuksi KLX 300:n kytkinvaijeria, joka on palstojen mukaan 2 tuumaa pidempi (siis sekä suojus että sisus). Onkos tästä kokemuksia, käykö tuo kolmesatasen vaijeri heittämällä, vai onko rakennussarja? Ja saako ne ylimääräset tuumat juohevasti hukattua matkalle?
Näky nimittäin olevan pari säiettä poikki yläpään nipan vierestä, että ois syytä tilata uus varalle, ja jos tuo pidempi käyp ihan heittämällä, taidan tilata sen, ettei tarvi taiteilla sen pituuden kanssa.
Tuo kahvan murtuminen johtu siitä, että kahvanlämppärin takia originaali otettiin (huollossa) hydrauliseen siirryttäessä toisen ohjaustangonpään kautta pois, ja fatbaarin takia sitä piti levittää jonnii verran. Kesti sen poisoton, muttei ennää samalla systeemillä paikalleen laittoa takaisin vaihettaessa. Nyt purin (pojan avustuksella) kahvanlämppärin pois ja laitoin uuden vasemman pään puolelta tankoon, niiko tarkotus tietysti onkin. Tuo välillä ollut tarvikekahva oli sellasta kahtia halkeevaa mallia tankoon kiinnitykseltään, että sen kanssa ei kahvanlämppäri aiheuttanut asennusongelmaa.
Laitettiin - tai poika sähkömiehenä sen laitto - sille hyppylankaviritykselle nyt on-off-katkasin ohjaustankoon. Kun miun kokemuksen mukkaan kulutus nousee lähes litralla sattaa kilometriä kohti, kun kahvalle tulevat johot on yhessä, mutta pyörä on paljon mukavampi ajella, kun se ees yrittää vastata kaasuun. Nyt voin katkasimesta laittaa säästöliekille, jos arvelen suunnitellulla reitillä pensan riittämisen seuraavalle asemalle olevan riittisen puolella. Vaikka tilasin, sain ja jo asensinkin ameriikasta tarikan (Precision Motorcycle Racks) ja siihen päälle kylelleen kiinnitettävän yhen gallonan varasäiliönkin (Rotopax).
Nyt vois vaikka kelit vähän lämmitä jo...
jaakkovaakko
Miulla oli hetken aikaa nestekytkin-takajarru -yhistelmäkahva (ko oli trialipyörässäkin, niin turvallisuuven vuoksi samanlaiset). Vuos sitte totesin, että seittemääkymppiä kohti käyvän papan trialit saap nyt olla, myin trialin ja sitte merkkihuollossa huollon yhteyvessä vaihatin Kawaan takasin vaijerikytkimen, mutta sattuneesta syystä siihen tuli tarvikekahva. Koko viime kesän ajelin sitten sellasella, että kun kääns vekslatessa vasemmalle toppariin, irrotti kytkin samalla - vaijeri käi lyhkäseks. Ajattelin johtuvan siitä vieraasta kahvasta.
No nyt talvihuollossa - myöhäisessä kun tein ite - päätin vaihtaa originaalin kahvan sen murtuneen tilalle. Uus täydellinen kahva (vipu, katkaisin, vaijerinsäätö kahvarungon lisäksi) merkkiliikkeen kautta tilattuna makso muuten 39 euroa ja tuli päivässä Mikkeliin, ei paha! Muuten hyvä, mutta vaijeri edelleen lyhyt. Tutustuin nyt tarkemmin ongelmaan, eli mittaristo ja lamppu irti. Kyllä se vaijeri yltää, kun on reititetty oikein ja nostettu siitä pakoputken alta löysät ylöspäin, ettei jumitu ohjariinsa liian alas.
Mutta siis viimein varsinaiseen asiaan: Jenkkipalstoilla oli tunnettu ja yleinen ongelma tuo vaijerin nuuka pituus. Tarjoavat ratkaisuksi KLX 300:n kytkinvaijeria, joka on palstojen mukaan 2 tuumaa pidempi (siis sekä suojus että sisus). Onkos tästä kokemuksia, käykö tuo kolmesatasen vaijeri heittämällä, vai onko rakennussarja? Ja saako ne ylimääräset tuumat juohevasti hukattua matkalle?
Näky nimittäin olevan pari säiettä poikki yläpään nipan vierestä, että ois syytä tilata uus varalle, ja jos tuo pidempi käyp ihan heittämällä, taidan tilata sen, ettei tarvi taiteilla sen pituuden kanssa.
Tuo kahvan murtuminen johtu siitä, että kahvanlämppärin takia originaali otettiin (huollossa) hydrauliseen siirryttäessä toisen ohjaustangonpään kautta pois, ja fatbaarin takia sitä piti levittää jonnii verran. Kesti sen poisoton, muttei ennää samalla systeemillä paikalleen laittoa takaisin vaihettaessa. Nyt purin (pojan avustuksella) kahvanlämppärin pois ja laitoin uuden vasemman pään puolelta tankoon, niiko tarkotus tietysti onkin. Tuo välillä ollut tarvikekahva oli sellasta kahtia halkeevaa mallia tankoon kiinnitykseltään, että sen kanssa ei kahvanlämppäri aiheuttanut asennusongelmaa.
Laitettiin - tai poika sähkömiehenä sen laitto - sille hyppylankaviritykselle nyt on-off-katkasin ohjaustankoon. Kun miun kokemuksen mukkaan kulutus nousee lähes litralla sattaa kilometriä kohti, kun kahvalle tulevat johot on yhessä, mutta pyörä on paljon mukavampi ajella, kun se ees yrittää vastata kaasuun. Nyt voin katkasimesta laittaa säästöliekille, jos arvelen suunnitellulla reitillä pensan riittämisen seuraavalle asemalle olevan riittisen puolella. Vaikka tilasin, sain ja jo asensinkin ameriikasta tarikan (Precision Motorcycle Racks) ja siihen päälle kylelleen kiinnitettävän yhen gallonan varasäiliönkin (Rotopax).
Nyt vois vaikka kelit vähän lämmitä jo...
jaakkovaakko
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2014 11:31 pm
- Pyörä: Polku-pyörillä
Re: kawasaki KLX250S
Nostetaas tää leikkiendurokin välillä etusivulle.
Ajeltiin noin kuukaus sitten Taivalkoskella. Reissussa oli kaks näitä tään topiikin laitteita ja yks jonkun muun merkkinen. Talletin muuhun käyttöön reissusta muistikuvia ja valokuvia nettiin, ja siinä kertomuksessa on viimisessä osiossa (EPILOGI) vähän omia ajatuksia tälläsestä "moposta" pitkän matkan kulkuvälineenä ja sen varustamisesta matkaan. Laitan tähän linkin kuviin ja muisteluihin, jos jota kuta sattuu kiinnostamaan:
https://drive.google.com/open?id=0B0J8A ... VRoa3p5a1E
jaakkovaakko
Ajeltiin noin kuukaus sitten Taivalkoskella. Reissussa oli kaks näitä tään topiikin laitteita ja yks jonkun muun merkkinen. Talletin muuhun käyttöön reissusta muistikuvia ja valokuvia nettiin, ja siinä kertomuksessa on viimisessä osiossa (EPILOGI) vähän omia ajatuksia tälläsestä "moposta" pitkän matkan kulkuvälineenä ja sen varustamisesta matkaan. Laitan tähän linkin kuviin ja muisteluihin, jos jota kuta sattuu kiinnostamaan:
https://drive.google.com/open?id=0B0J8A ... VRoa3p5a1E
jaakkovaakko
Re: kawasaki KLX250S
Wanhan talliin tuli Kawasaakeli. Enempi ajattelin Hellun ajokiksi mutta saattaa sillä itsekin seikkailla. Iso tankki, virran ulos-otto ja pohjapanssari oli valmiina joten kahvanlämmittimet jos vielä laittaa niin eiköpähän tuo ole valmis maggaranpaistoenska. Aina noita on tullut silmiteltyä mielenkiinnolla ja on ajokokemustakin muutaman reissun verran joten ihan pystymetästä en sellaiseen päätynyt ja kun työkaveri päätti omastaan luopua niin oli helppo päätös siirtää laite omaan talliin. Hellun kurssittaminen seikkailuenskan saloihin alkaa heti kun kelit sallii nastattomilla gummeilla ajamisen joten sitä ootellessa voisi perehtyä madalluksen toimenpiteisiin ja jos jollakin on valmis konsepti niin sen voisi julkituoda notta pääsee Wanha vähemmällä pohtimisella. Niin ja loppuun vielä että paluumuuttajia tässä ollaan, Wanha ajeli Kawasaakelin KLX 250 pyörällä jo -80 luvun alussa, omasta en saanut kuvaa liitettyä kun on liian iso tiedosto mutta netissä oli kuva samasta.
Weteraani kurapyöräilijä
- Seppo Honkanen
- Viestit: 704
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
- Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
- Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi
Re: kawasaki KLX250S
Kaverilla kotikylällä oli tuommoinen 80-luvun Kawasaakeli vuonna -84. Useamman kerran tuli kokeiltua ja tosi kivaksi leluksi havaittua. Nöyrä nelarikone ja koneen tehoihin nähden ylimitoitettu alusta (pehmeä tosin). Aina silloin tällöin olen nettimotosta kattellut oisko tuommoisia tarjolla, mutta hiljaista on. Samainen peli "voitti" TM:n endurotestin muistaakseni vuonna -82. Testin verrokkina oli oikea KTM 2T kisaenduro, jonka tasolle ei sen ajan nelarienskat yltäneet (DR500, XL500 ja KLX250). Tuo vertailulehti pitäisi vielä löytymän entisen pihasaunan varastokaapeista.
Re: kawasaki KLX250S
Isäukolla oli 80-luvulla tuommonen kaksipuolikas. Muistaakseni Seppä-Palmgreniltä tuli meille.
Re: kawasaki KLX250S
Yritin tänne eilen kirjoitella, mutta enpä tiedä, minne kysymykseni pulahti. Kokeillaanpa uudelleen.
Haluaisin vähän laskea Kawan perää, koska pyörä tuntuu hieman turhan korkealta. Joltakin kun asiaa kyselin, hän alkoi puhua koiran luista. Juttu jäi kesken, kun en ollut varma, kusettiko kaveri minua ihan lystikseen.
Onko kenelläkään fiksua ratkaisua hommaan?
Haluaisin vähän laskea Kawan perää, koska pyörä tuntuu hieman turhan korkealta. Joltakin kun asiaa kyselin, hän alkoi puhua koiran luista. Juttu jäi kesken, kun en ollut varma, kusettiko kaveri minua ihan lystikseen.
Onko kenelläkään fiksua ratkaisua hommaan?
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: kawasaki KLX250S
Ei kusettanut. Koiranluut on iskarin alapään linjustossa olevat linkit, näiden pituutta kun muuttaa niin saadaan laskettua tai nostettua perän korkeutta https://www.google.fi/search?q=klx+250+ ... 25&bih=730
Jos ei halua tilata ulkomailta niin vaikka Stormin kautta https://www.storm-motor.fi/osat/crossit ... 150010070/
Jos ei halua tilata ulkomailta niin vaikka Stormin kautta https://www.storm-motor.fi/osat/crossit ... 150010070/
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: kawasaki KLX250S
Kiitoksia nopeasta vastauksesta! Tuota voisi kyllä kokeilla, kun ei homma näytä olevan aivan hirveästi hinnan kiroissakaan. Onkohan kenelläkään tällä palstalla vierailevista kokemusta moisesta?
- Totti
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: kawasaki KLX250S
Ei kawasta mutta pikkulikan WR:ää laskettiin samaisilla osilla pari senttiä. Putkia pudotettiin sama määrä.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2014 11:31 pm
- Pyörä: Polku-pyörillä
Re: kawasaki KLX250S
...kokonaista pari sivua taaksepäin asiasta kirjotin...pkemppai kirjoitti:Kiitoksia nopeasta vastauksesta! Tuota voisi kyllä kokeilla, kun ei homma näytä olevan aivan hirveästi hinnan kiroissakaan. Onkohan kenelläkään tällä palstalla vierailevista kokemusta moisesta?
jv