kawasaki KLX250S
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: kawasaki KLX250S
Trafin sivulle kirjautumalla näkee samat tiedot kuin rek.otteessa on ja saa sieltä paperisen version tilattuu.
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2014 11:31 pm
- Pyörä: Polku-pyörillä
Re: kawasaki KLX250S
Onks se aina sama kumi ko puhkee? Ko on jotenkii vaikee uskoo, että noilla paineilla... lukkojen kanssa vetää sentään vetomiehetkin, tai veti jo silloin ko ei norsunnahkasia sisuskumeja muusseista puhumattakaan ollu vielä keksitty, noita pienemmillä paineilla... ja se lukkohan ei muuhun puhkeemiseen vaikuta, estää vaan pyörähtämästä ja katkasemasta venttiiliä.
Eihän siellä oo päällyskumissa sisäpinta rikki, pinni läpi vannenauhasta tai jotain?
Vai onko miulla vanhan liiton miehenä vanhat tiedot?
Ihmettellee Jaakkovaakko
Eihän siellä oo päällyskumissa sisäpinta rikki, pinni läpi vannenauhasta tai jotain?
Vai onko miulla vanhan liiton miehenä vanhat tiedot?
Ihmettellee Jaakkovaakko
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: kawasaki KLX250S
Jotain tollaista tuli kanssa mieleen että onko orkkis renkaassa joku joka puhkoo sisuria. Meillä ei kummassakaan pyörässä ollut norsunnahkoja niiden painon vuoksi ja rengasrikot oli melkein yhtä harvinaisia kuin kanan hampaat. Rengaspaineet 1.5 molemmin puolin riippuen missä ajettiin, renkaina mitä mulloinkin katunappulasta kisanappuloihin ja yleensä rengaslukot kiinni.
Tai sitten ei vaan olla ajettu riittävän karkeella sepelillä tai kivisellä tiellä, tai sitten on ollut vaan hitoksen hyvää tuuria.
Tai sitten ei vaan olla ajettu riittävän karkeella sepelillä tai kivisellä tiellä, tai sitten on ollut vaan hitoksen hyvää tuuria.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: kawasaki KLX250S
Unicross (korkea ilmatila) + norsukumi toimii enskassa 1 bar paineella, toimii varmaan Kawassakin.
Onko reikiä sisäkumissa 1 (pistoreikä) vai 2 (puristunut vannetta vasten)?
Onko reikiä sisäkumissa 1 (pistoreikä) vai 2 (puristunut vannetta vasten)?
Sachs,Puch60cc,Soliferexport+Sachs,TunturiSport-73,DT125-83,KTM250GS-87,SuzTS250X-86,KTM350GS-89,KTM125SX-06,200EXC-09,HusaTE300-11,KLX250S-09,530EXCR-08,WR250R-12,Jawa250typ353-59,Jawa350typ354-59,XT660R-07,530EXC-09,690EnduroR-14,T7-22
Re: kawasaki KLX250S
Edessä olen tykänyt käyttää mieluummin 80/100-21 kokoa jos sitä on sattunut saamaan. Sisuskumina menee siinäkin 90/90-21 norsunkortsu.
Takana 110/100-18 AC10 on ollut kaikin puolin niin erinomainen. Suosittelen.
Ajoalustana minulla on enempi hiekkaa kuin kiveä, joten kivikkokestävyyteen en osaa ottaa kantaa.
Takana 110/100-18 AC10 on ollut kaikin puolin niin erinomainen. Suosittelen.
Ajoalustana minulla on enempi hiekkaa kuin kiveä, joten kivikkokestävyyteen en osaa ottaa kantaa.
Re: kawasaki KLX250S
TervehdysJani M kirjoitti:Rengaskoko 90/90-21 ja 120/80-18: http://www.mpmaailma.fi/moottoripyora/k ... lx250/2014
Rekisteriotteesta selviää muutkin sallitut koot.
Oleellisinta kivikkokestävyydessä on oikeat rengaspaineet ja paksut sisäkumit.
Kattelin trafin palvelusta rekisteritietoja, siellä on määritelty yksi koko: 4.6-18 ja 3-21.
Renkaat on tosiaan menny vuorotellen ja lopuksi tyhjeni kumpiki. Kylläse siitä yhdestä pirullisesta kivikkourasta johtunee.
Mutta täytyy opetella tuo renkaanvaihtohomma kunhan lumet sulaa, youtubessa ne saa näyttämään sen aika helpolta.
Toki tuo kumin valinta on mielenkiintonen prosessi, renkaista on niin paljon juttua että siinäse talvi hurahtaakin.
Edit. Niin pistoreikiä ulkopuolella on olleet ja yks 3cm pitkä, ulkokumi näyttää kuitenki ehjältä.
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2014 11:31 pm
- Pyörä: Polku-pyörillä
Re: kawasaki KLX250S
Pistoreikä ja kivikko ei vieläkää oikei miun kokemuksissa satu yksiin, mutta ne kokemukset on vuoskymmenien takkaa enimmäkseen ja saattaa jo muistikin tehä tepposensa...
Mutta asiaakin oli: Keväällä Kawan kello oli väärässä ajassa. Kerran sitte muistinvarasesti sitä rupesin laittamaan aikaan niitä nappeja painellen, ja lopputulos oli että kello oli edelleen väärässä ajassa, mutta mittariin oli muuttunu mailit... Piti kaivaa ohjeet essiin, sain mailit takasin kilometreiks (matkamittarin lukema oli muuttunut maileilla vastaavaksi eli pienemmäksi, mutta muuttu takasin oikeeksi kilometreille!) ja kellon aikaan. Eli kaikki kunnossa. Taas ko kerran lähin ajelemaan, nyt loppukesästä, kello näytti omiaan. Laitoin aikaan. Nyt se on ollu melkein aina seisokin jäliltä väärässä ajassa, en oo enää jaksanu puuttua. Akku on pyörän alkuperänen (2009 malli, käyttöönotettu -11 syksyllä), mutta kun se on kuitenkin aina seisokin jäliltä lähteny startista käyntiin, paitsi kevväällä eka reissulle piti kyllä vähän tyrkätä lissää virtaa ensin. Miulla on aina ollu tapana laittaa A-trippi lähtiessä nollille, eli kattoo reissun tai päivän ajelun pittuus (jos muistan), ja laittaa B-trippi nollille aina tankatessa (tään muistan aina). Kawassahan on vaan bensavalo, jonka syttymisen jälkeen pääsee jonkun 30 kilometriä - luulisin - että se voip olla joskus aika vähän. Siks tuo tankkaustrippi tuo vähän turvaa siihen, kannattaako bensa-asemasta ajaa ohi vai joko kurvaa tankille. No nyt oon muutaman kerran ihmetelly, ko tripit näyttää molemmat samaa lukemaa, vaikka oon kuvitellu laittaneeni ne eri aikaan nollille. Ensi luulin syypääksi alkavaa dementiaa. No eilen lähin ajeleen, ja katoin lähtiessä, että niin vähän on ajettu tankkaamisesta, että ajelen reissun vielä niillä bensoilla. Ja sitte sytty bensavalo. Olin niin kaukana lähimmästä bensa-asemasta, että piti tulla lyhintä reittiä, riitti kuitenkin. Siinä matkalla aloin miettiä sitä bensatrippiä, että olinhan edellisellä reissulla ajanut paljon enemmän kilometrejä tankkauksen jälkeen, mitä siinä tripissä oli, ja olin satavarma siitä, että olin nollannut sen nimenomaan tankatessa.
Eli pitkästä esipuheesta varsinaiseen asiaan: Kello tippuu näyttämään mitä-sattuu aikaa, tripit nollaavat ittensä omia aikojaan, ja yleensä molemmat samalla kertaa. Onko kellään muulla ollut tätä havaittavissa, ja mistähän tuohon alkaisi syytä etsiä? Jos se on itse logiikassa, voi olla korjaamaton paikka, mutta jos on kontaktihäiriö jossain, vois yrittää. Noiden ohjelmointinappien alla olevat mikrokytkimet vois olla ensimmäinen paikka yrittää tehä jottain?
Jaakkovaakko, muuten vähän onnellinen kawiais-pappa
Mutta asiaakin oli: Keväällä Kawan kello oli väärässä ajassa. Kerran sitte muistinvarasesti sitä rupesin laittamaan aikaan niitä nappeja painellen, ja lopputulos oli että kello oli edelleen väärässä ajassa, mutta mittariin oli muuttunu mailit... Piti kaivaa ohjeet essiin, sain mailit takasin kilometreiks (matkamittarin lukema oli muuttunut maileilla vastaavaksi eli pienemmäksi, mutta muuttu takasin oikeeksi kilometreille!) ja kellon aikaan. Eli kaikki kunnossa. Taas ko kerran lähin ajelemaan, nyt loppukesästä, kello näytti omiaan. Laitoin aikaan. Nyt se on ollu melkein aina seisokin jäliltä väärässä ajassa, en oo enää jaksanu puuttua. Akku on pyörän alkuperänen (2009 malli, käyttöönotettu -11 syksyllä), mutta kun se on kuitenkin aina seisokin jäliltä lähteny startista käyntiin, paitsi kevväällä eka reissulle piti kyllä vähän tyrkätä lissää virtaa ensin. Miulla on aina ollu tapana laittaa A-trippi lähtiessä nollille, eli kattoo reissun tai päivän ajelun pittuus (jos muistan), ja laittaa B-trippi nollille aina tankatessa (tään muistan aina). Kawassahan on vaan bensavalo, jonka syttymisen jälkeen pääsee jonkun 30 kilometriä - luulisin - että se voip olla joskus aika vähän. Siks tuo tankkaustrippi tuo vähän turvaa siihen, kannattaako bensa-asemasta ajaa ohi vai joko kurvaa tankille. No nyt oon muutaman kerran ihmetelly, ko tripit näyttää molemmat samaa lukemaa, vaikka oon kuvitellu laittaneeni ne eri aikaan nollille. Ensi luulin syypääksi alkavaa dementiaa. No eilen lähin ajeleen, ja katoin lähtiessä, että niin vähän on ajettu tankkaamisesta, että ajelen reissun vielä niillä bensoilla. Ja sitte sytty bensavalo. Olin niin kaukana lähimmästä bensa-asemasta, että piti tulla lyhintä reittiä, riitti kuitenkin. Siinä matkalla aloin miettiä sitä bensatrippiä, että olinhan edellisellä reissulla ajanut paljon enemmän kilometrejä tankkauksen jälkeen, mitä siinä tripissä oli, ja olin satavarma siitä, että olin nollannut sen nimenomaan tankatessa.
Eli pitkästä esipuheesta varsinaiseen asiaan: Kello tippuu näyttämään mitä-sattuu aikaa, tripit nollaavat ittensä omia aikojaan, ja yleensä molemmat samalla kertaa. Onko kellään muulla ollut tätä havaittavissa, ja mistähän tuohon alkaisi syytä etsiä? Jos se on itse logiikassa, voi olla korjaamaton paikka, mutta jos on kontaktihäiriö jossain, vois yrittää. Noiden ohjelmointinappien alla olevat mikrokytkimet vois olla ensimmäinen paikka yrittää tehä jottain?
Jaakkovaakko, muuten vähän onnellinen kawiais-pappa
Re: kawasaki KLX250S
Akku vanhenee.
Minulla oli Kawassa samaa oiretta, kuitenkin niin että trippikilometrit nollautu mopoa käynnistäessä. Seuraava vaihe oli se että akku jaksoi pyörittää moottoria mutta ei enää tehdä kipinää eli piti satunnaisesti pistää lämpimänä mäkistartilla käyntiin. Uusi akku korjasi ainakin käynnistysongelmat (kertoi uusi omistaja, työkaveri).
Minulla oli Kawassa samaa oiretta, kuitenkin niin että trippikilometrit nollautu mopoa käynnistäessä. Seuraava vaihe oli se että akku jaksoi pyörittää moottoria mutta ei enää tehdä kipinää eli piti satunnaisesti pistää lämpimänä mäkistartilla käyntiin. Uusi akku korjasi ainakin käynnistysongelmat (kertoi uusi omistaja, työkaveri).
Sachs,Puch60cc,Soliferexport+Sachs,TunturiSport-73,DT125-83,KTM250GS-87,SuzTS250X-86,KTM350GS-89,KTM125SX-06,200EXC-09,HusaTE300-11,KLX250S-09,530EXCR-08,WR250R-12,Jawa250typ353-59,Jawa350typ354-59,XT660R-07,530EXC-09,690EnduroR-14,T7-22
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2014 11:31 pm
- Pyörä: Polku-pyörillä
Re: kawasaki KLX250S
Jep, kiitos suok vahvistuksesta!
Tännää oli upea keli ajella, ja tuli enemmän tarkkailluks tuota oiretta: just noin, sammu joskus itekseen tyhjäkäynniltä, ja joskus ko oli sammutettu, ei meinannu lähtee käyntiin. Startti jakso pyörittää melko hyvin, joskus saatto vinkasta tyhjää. Vaati monta starttia enneko jäi käyntiin. Mutta just siinä yhteyvessä tapahtu sekä kellon hyppy aikaan 01:00 että trippien nollaantuminen. Eli voiskos tulkita niin, että just kun startti lähtee pyörittämään, vanhan akun takia jännite hetkellisesti putoaa, ja tietoprosessori sekä ohjausyksikkö on arkoja alemmalle jännitteelle, ja tekevät tepposiaan. Jos tuo uuvella akulla korjaantuu, ei oo paha rasti, eikä 2009 mallin pyörässä ees voi sannoo keske ikkääsä menneeks. Kannattanneeko ees pyytää takkuuseen...
jv
Ps. Vielä funtsin oireita: kysymys vois olla siitäkin, että kun startatessa jännite käy allaalla, ni käyntiin lähdettyään laturin säätäjä riuhtasee hätäpäissään latausjännitteen turhankin ylös, ja professorit ei tykkää tuosta piikistä? Oli miten oli, uuven akun hää saap ainakii enne ens suvvee.
Tännää oli upea keli ajella, ja tuli enemmän tarkkailluks tuota oiretta: just noin, sammu joskus itekseen tyhjäkäynniltä, ja joskus ko oli sammutettu, ei meinannu lähtee käyntiin. Startti jakso pyörittää melko hyvin, joskus saatto vinkasta tyhjää. Vaati monta starttia enneko jäi käyntiin. Mutta just siinä yhteyvessä tapahtu sekä kellon hyppy aikaan 01:00 että trippien nollaantuminen. Eli voiskos tulkita niin, että just kun startti lähtee pyörittämään, vanhan akun takia jännite hetkellisesti putoaa, ja tietoprosessori sekä ohjausyksikkö on arkoja alemmalle jännitteelle, ja tekevät tepposiaan. Jos tuo uuvella akulla korjaantuu, ei oo paha rasti, eikä 2009 mallin pyörässä ees voi sannoo keske ikkääsä menneeks. Kannattanneeko ees pyytää takkuuseen...
jv
Ps. Vielä funtsin oireita: kysymys vois olla siitäkin, että kun startatessa jännite käy allaalla, ni käyntiin lähdettyään laturin säätäjä riuhtasee hätäpäissään latausjännitteen turhankin ylös, ja professorit ei tykkää tuosta piikistä? Oli miten oli, uuven akun hää saap ainakii enne ens suvvee.
Re: kawasaki KLX250S
Työkaveri mittasi akun jännitettä. Ilman kuormitusta mitattaessa jännite oli hyvä ja akku näytti olevan ok, mutta kuormituksen alla (startatessa) jännite putosi muistaakseni noin 3 volttia. Kaveri laittoi kiinni uuden akun jonka olin jo aiemmin ostanut ja annoin mopon mukana ja tauti hävisi.
Sachs,Puch60cc,Soliferexport+Sachs,TunturiSport-73,DT125-83,KTM250GS-87,SuzTS250X-86,KTM350GS-89,KTM125SX-06,200EXC-09,HusaTE300-11,KLX250S-09,530EXCR-08,WR250R-12,Jawa250typ353-59,Jawa350typ354-59,XT660R-07,530EXC-09,690EnduroR-14,T7-22
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 1:58 pm
- Pyörä: Klx 250s
Re: kawasaki KLX250S
Tämmöinen tuli ostettua, vm 2009.
Ymmärsinkö oikein että pyörääni ei ole tehty sitä kytkinkahvan modausta, kun pyörä ei yritä startata jos vaihde on päällä? Kytkintä kun painaa niin starttaa vaihde päällä, mutta modaamatonkin kai tekee niin? Varmaan tyhmä kysymys mutta uusi pyörä ja ed. kerrasta kun mp:llä ajan joku 8 vuotta.
Ymmärsinkö oikein että pyörääni ei ole tehty sitä kytkinkahvan modausta, kun pyörä ei yritä startata jos vaihde on päällä? Kytkintä kun painaa niin starttaa vaihde päällä, mutta modaamatonkin kai tekee niin? Varmaan tyhmä kysymys mutta uusi pyörä ja ed. kerrasta kun mp:llä ajan joku 8 vuotta.
Re: kawasaki KLX250S
En jaksa muistaa miten tuo sammutuslogiikka toimii mutta katso sitä kahvassa oleva liitintä. Uskon että useimmat tekivät saman kuin minäkin eli parin sentin hyppylangan joka tökätään liittimeen.
Sachs,Puch60cc,Soliferexport+Sachs,TunturiSport-73,DT125-83,KTM250GS-87,SuzTS250X-86,KTM350GS-89,KTM125SX-06,200EXC-09,HusaTE300-11,KLX250S-09,530EXCR-08,WR250R-12,Jawa250typ353-59,Jawa350typ354-59,XT660R-07,530EXC-09,690EnduroR-14,T7-22
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: kawasaki KLX250S
Tämä näyttäisi jäävän pois tuotannosta tai ainakin euroopan tuonnista. Kawasaki.eu sivuilla pyörää ei ole enää ollenkaan ja Kawasaki.fi sivuilla on vain 2016 vuosimalli. Versys-X 300 on sitten jatkossa ilmeisesti jonkin asteinen seuraaja KLX S:lle.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: kawasaki KLX250S
Akussa ei oikein tahdo sytytysvirta riittää. Akun tyyppiä en muista, mutta hinta taisi pari - kolme vuotta sitten olla noin 40 euroa. Antakaapa vinkki kunnon akusta!