Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Elo 24, 2019 4:11 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 343 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: kawasaki KLX250S
ViestiLähetetty: Su Loka 02, 2016 3:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2268
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Trafin sivulle kirjautumalla näkee samat tiedot kuin rek.otteessa on ja saa sieltä paperisen version tilattuu.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kawasaki KLX250S
ViestiLähetetty: Su Loka 02, 2016 10:06 pm 

Liittynyt: Ma Maalis 31, 2014 11:31 pm
Viestit: 175
Pyörä: Polku-pyörillä
Onks se aina sama kumi ko puhkee? Ko on jotenkii vaikee uskoo, että noilla paineilla... lukkojen kanssa vetää sentään vetomiehetkin, tai veti jo silloin ko ei norsunnahkasia sisuskumeja muusseista puhumattakaan ollu vielä keksitty, noita pienemmillä paineilla... ja se lukkohan ei muuhun puhkeemiseen vaikuta, estää vaan pyörähtämästä ja katkasemasta venttiiliä.
Eihän siellä oo päällyskumissa sisäpinta rikki, pinni läpi vannenauhasta tai jotain?
Vai onko miulla vanhan liiton miehenä vanhat tiedot?
Ihmettellee Jaakkovaakko


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kawasaki KLX250S
ViestiLähetetty: Ma Loka 03, 2016 7:06 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7167
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Jotain tollaista tuli kanssa mieleen että onko orkkis renkaassa joku joka puhkoo sisuria. Meillä ei kummassakaan pyörässä ollut norsunnahkoja niiden painon vuoksi ja rengasrikot oli melkein yhtä harvinaisia kuin kanan hampaat. Rengaspaineet 1.5 molemmin puolin riippuen missä ajettiin, renkaina mitä mulloinkin katunappulasta kisanappuloihin ja yleensä rengaslukot kiinni.

Tai sitten ei vaan olla ajettu riittävän karkeella sepelillä tai kivisellä tiellä, tai sitten on ollut vaan hitoksen hyvää tuuria.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kawasaki KLX250S
ViestiLähetetty: Ma Loka 03, 2016 10:15 pm 

Liittynyt: Su Tammi 13, 2013 8:04 pm
Viestit: 151
Pyörä: TE300,EXCR530,WR250R
Unicross (korkea ilmatila) + norsukumi toimii enskassa 1 bar paineella, toimii varmaan Kawassakin.

Onko reikiä sisäkumissa 1 (pistoreikä) vai 2 (puristunut vannetta vasten)?

_________________
Sachs 60-luvulla,Puch 60cc 70-luvulla,Solifer export+Sachs,Tunturi Sport-73, Yam DT125-83, KTM 250GS-87, Suz TS250X-86, KTM 350GS-89, KTM 125SX-06, KTM 200EXC-09, Husaberg TE300-11, Kawa KLX250S-09, KTM 530EXCR-08, Yam WR250R-12, Jawa 350-59, Jawa 250-59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kawasaki KLX250S
ViestiLähetetty: Ti Loka 04, 2016 9:19 am 

Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 6:46 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: KTM 990 AdvR
Edessä olen tykänyt käyttää mieluummin 80/100-21 kokoa jos sitä on sattunut saamaan. Sisuskumina menee siinäkin 90/90-21 norsunkortsu.
Takana 110/100-18 AC10 on ollut kaikin puolin niin erinomainen. Suosittelen.
Ajoalustana minulla on enempi hiekkaa kuin kiveä, joten kivikkokestävyyteen en osaa ottaa kantaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kawasaki KLX250S
ViestiLähetetty: La Loka 08, 2016 8:06 am 

Liittynyt: To Heinä 14, 2016 5:54 pm
Viestit: 5
Pyörä: Klx250s
Jani M kirjoitti:
Rengaskoko 90/90-21 ja 120/80-18: http://www.mpmaailma.fi/moottoripyora/k ... lx250/2014

Rekisteriotteesta selviää muutkin sallitut koot.

Oleellisinta kivikkokestävyydessä on oikeat rengaspaineet ja paksut sisäkumit.


Tervehdys
Kattelin trafin palvelusta rekisteritietoja, siellä on määritelty yksi koko: 4.6-18 ja 3-21.

Renkaat on tosiaan menny vuorotellen ja lopuksi tyhjeni kumpiki. Kylläse siitä yhdestä pirullisesta kivikkourasta johtunee.
Mutta täytyy opetella tuo renkaanvaihtohomma kunhan lumet sulaa, youtubessa ne saa näyttämään sen aika helpolta.
Toki tuo kumin valinta on mielenkiintonen prosessi, renkaista on niin paljon juttua että siinäse talvi hurahtaakin.

Edit. Niin pistoreikiä ulkopuolella on olleet ja yks 3cm pitkä, ulkokumi näyttää kuitenki ehjältä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kawasaki KLX250S
ViestiLähetetty: La Loka 08, 2016 11:37 am 

Liittynyt: Ma Maalis 31, 2014 11:31 pm
Viestit: 175
Pyörä: Polku-pyörillä
Pistoreikä ja kivikko ei vieläkää oikei miun kokemuksissa satu yksiin, mutta ne kokemukset on vuoskymmenien takkaa enimmäkseen ja saattaa jo muistikin tehä tepposensa...

Mutta asiaakin oli: Keväällä Kawan kello oli väärässä ajassa. Kerran sitte muistinvarasesti sitä rupesin laittamaan aikaan niitä nappeja painellen, ja lopputulos oli että kello oli edelleen väärässä ajassa, mutta mittariin oli muuttunu mailit... Piti kaivaa ohjeet essiin, sain mailit takasin kilometreiks (matkamittarin lukema oli muuttunut maileilla vastaavaksi eli pienemmäksi, mutta muuttu takasin oikeeksi kilometreille!) ja kellon aikaan. Eli kaikki kunnossa. Taas ko kerran lähin ajelemaan, nyt loppukesästä, kello näytti omiaan. Laitoin aikaan. Nyt se on ollu melkein aina seisokin jäliltä väärässä ajassa, en oo enää jaksanu puuttua. Akku on pyörän alkuperänen (2009 malli, käyttöönotettu -11 syksyllä), mutta kun se on kuitenkin aina seisokin jäliltä lähteny startista käyntiin, paitsi kevväällä eka reissulle piti kyllä vähän tyrkätä lissää virtaa ensin. Miulla on aina ollu tapana laittaa A-trippi lähtiessä nollille, eli kattoo reissun tai päivän ajelun pittuus (jos muistan), ja laittaa B-trippi nollille aina tankatessa (tään muistan aina). Kawassahan on vaan bensavalo, jonka syttymisen jälkeen pääsee jonkun 30 kilometriä - luulisin - että se voip olla joskus aika vähän. Siks tuo tankkaustrippi tuo vähän turvaa siihen, kannattaako bensa-asemasta ajaa ohi vai joko kurvaa tankille. No nyt oon muutaman kerran ihmetelly, ko tripit näyttää molemmat samaa lukemaa, vaikka oon kuvitellu laittaneeni ne eri aikaan nollille. Ensi luulin syypääksi alkavaa dementiaa. No eilen lähin ajeleen, ja katoin lähtiessä, että niin vähän on ajettu tankkaamisesta, että ajelen reissun vielä niillä bensoilla. Ja sitte sytty bensavalo. Olin niin kaukana lähimmästä bensa-asemasta, että piti tulla lyhintä reittiä, riitti kuitenkin. Siinä matkalla aloin miettiä sitä bensatrippiä, että olinhan edellisellä reissulla ajanut paljon enemmän kilometrejä tankkauksen jälkeen, mitä siinä tripissä oli, ja olin satavarma siitä, että olin nollannut sen nimenomaan tankatessa.

Eli pitkästä esipuheesta varsinaiseen asiaan: Kello tippuu näyttämään mitä-sattuu aikaa, tripit nollaavat ittensä omia aikojaan, ja yleensä molemmat samalla kertaa. Onko kellään muulla ollut tätä havaittavissa, ja mistähän tuohon alkaisi syytä etsiä? Jos se on itse logiikassa, voi olla korjaamaton paikka, mutta jos on kontaktihäiriö jossain, vois yrittää. Noiden ohjelmointinappien alla olevat mikrokytkimet vois olla ensimmäinen paikka yrittää tehä jottain?

Jaakkovaakko, muuten vähän onnellinen kawiais-pappa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kawasaki KLX250S
ViestiLähetetty: La Loka 08, 2016 6:55 pm 

Liittynyt: Su Tammi 13, 2013 8:04 pm
Viestit: 151
Pyörä: TE300,EXCR530,WR250R
Akku vanhenee.

Minulla oli Kawassa samaa oiretta, kuitenkin niin että trippikilometrit nollautu mopoa käynnistäessä. Seuraava vaihe oli se että akku jaksoi pyörittää moottoria mutta ei enää tehdä kipinää eli piti satunnaisesti pistää lämpimänä mäkistartilla käyntiin. Uusi akku korjasi ainakin käynnistysongelmat (kertoi uusi omistaja, työkaveri).

_________________
Sachs 60-luvulla,Puch 60cc 70-luvulla,Solifer export+Sachs,Tunturi Sport-73, Yam DT125-83, KTM 250GS-87, Suz TS250X-86, KTM 350GS-89, KTM 125SX-06, KTM 200EXC-09, Husaberg TE300-11, Kawa KLX250S-09, KTM 530EXCR-08, Yam WR250R-12, Jawa 350-59, Jawa 250-59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kawasaki KLX250S
ViestiLähetetty: La Loka 08, 2016 11:56 pm 

Liittynyt: Ma Maalis 31, 2014 11:31 pm
Viestit: 175
Pyörä: Polku-pyörillä
Jep, kiitos suok vahvistuksesta!
Tännää oli upea keli ajella, ja tuli enemmän tarkkailluks tuota oiretta: just noin, sammu joskus itekseen tyhjäkäynniltä, ja joskus ko oli sammutettu, ei meinannu lähtee käyntiin. Startti jakso pyörittää melko hyvin, joskus saatto vinkasta tyhjää. Vaati monta starttia enneko jäi käyntiin. Mutta just siinä yhteyvessä tapahtu sekä kellon hyppy aikaan 01:00 että trippien nollaantuminen. Eli voiskos tulkita niin, että just kun startti lähtee pyörittämään, vanhan akun takia jännite hetkellisesti putoaa, ja tietoprosessori sekä ohjausyksikkö on arkoja alemmalle jännitteelle, ja tekevät tepposiaan. Jos tuo uuvella akulla korjaantuu, ei oo paha rasti, eikä 2009 mallin pyörässä ees voi sannoo keske ikkääsä menneeks. Kannattanneeko ees pyytää takkuuseen...
jv
Ps. Vielä funtsin oireita: kysymys vois olla siitäkin, että kun startatessa jännite käy allaalla, ni käyntiin lähdettyään laturin säätäjä riuhtasee hätäpäissään latausjännitteen turhankin ylös, ja professorit ei tykkää tuosta piikistä? Oli miten oli, uuven akun hää saap ainakii enne ens suvvee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kawasaki KLX250S
ViestiLähetetty: Su Loka 09, 2016 9:35 am 

Liittynyt: Su Tammi 13, 2013 8:04 pm
Viestit: 151
Pyörä: TE300,EXCR530,WR250R
Työkaveri mittasi akun jännitettä. Ilman kuormitusta mitattaessa jännite oli hyvä ja akku näytti olevan ok, mutta kuormituksen alla (startatessa) jännite putosi muistaakseni noin 3 volttia. Kaveri laittoi kiinni uuden akun jonka olin jo aiemmin ostanut ja annoin mopon mukana ja tauti hävisi.

_________________
Sachs 60-luvulla,Puch 60cc 70-luvulla,Solifer export+Sachs,Tunturi Sport-73, Yam DT125-83, KTM 250GS-87, Suz TS250X-86, KTM 350GS-89, KTM 125SX-06, KTM 200EXC-09, Husaberg TE300-11, Kawa KLX250S-09, KTM 530EXCR-08, Yam WR250R-12, Jawa 350-59, Jawa 250-59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kawasaki KLX250S
ViestiLähetetty: Ke Marras 23, 2016 2:04 pm 

Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 1:58 pm
Viestit: 3
Pyörä: Klx 250s
Tämmöinen tuli ostettua, vm 2009.

Ymmärsinkö oikein että pyörääni ei ole tehty sitä kytkinkahvan modausta, kun pyörä ei yritä startata jos vaihde on päällä? Kytkintä kun painaa niin starttaa vaihde päällä, mutta modaamatonkin kai tekee niin? Varmaan tyhmä kysymys mutta uusi pyörä ja ed. kerrasta kun mp:llä ajan joku 8 vuotta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kawasaki KLX250S
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2016 7:59 pm 

Liittynyt: Su Tammi 13, 2013 8:04 pm
Viestit: 151
Pyörä: TE300,EXCR530,WR250R
En jaksa muistaa miten tuo sammutuslogiikka toimii mutta katso sitä kahvassa oleva liitintä. Uskon että useimmat tekivät saman kuin minäkin eli parin sentin hyppylangan joka tökätään liittimeen.

_________________
Sachs 60-luvulla,Puch 60cc 70-luvulla,Solifer export+Sachs,Tunturi Sport-73, Yam DT125-83, KTM 250GS-87, Suz TS250X-86, KTM 350GS-89, KTM 125SX-06, KTM 200EXC-09, Husaberg TE300-11, Kawa KLX250S-09, KTM 530EXCR-08, Yam WR250R-12, Jawa 350-59, Jawa 250-59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kawasaki KLX250S
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2016 3:14 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1438
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Tämä näyttäisi jäävän pois tuotannosta tai ainakin euroopan tuonnista. Kawasaki.eu sivuilla pyörää ei ole enää ollenkaan ja Kawasaki.fi sivuilla on vain 2016 vuosimalli. Versys-X 300 on sitten jatkossa ilmeisesti jonkin asteinen seuraaja KLX S:lle.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kawasaki KLX250S
ViestiLähetetty: Su Joulu 25, 2016 8:05 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 2:20 pm
Viestit: 13
Paikkakunta: Oulu
Akussa ei oikein tahdo sytytysvirta riittää. Akun tyyppiä en muista, mutta hinta taisi pari - kolme vuotta sitten olla noin 40 euroa. Antakaapa vinkki kunnon akusta!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kawasaki KLX250S
ViestiLähetetty: Ma Joulu 26, 2016 11:41 am 

Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 6:46 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: KTM 990 AdvR
yuasa

Kannattaa myös tarkistaa latausjännite ja korjata se kuntoon jos ei ole kohdillaan.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 343 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com